Jump to content
Sign in to follow this  
ProjecT_SymbiosiS

Ulei Valvoline Synpower 5W30 Comanda Online

Recommended Posts

Pentru referinta ulterioara am gasit mai multe variante de comanda online, tinand cont ca uleiul Valvoline SynPower 5w30 nu se gaseste in stocul magazinelor din Craiova:

 

Import USA, produs si imbuteliat acolo:

 

1. http://www.fordparts.ro/ulei-5w301-ford-2-valvoline-18.html

2. http://www.automed.ro/index.php?menu=produse&filter_categorie=Lubrifianti&filter_subCategorie=ulei-motor&filter_subsubCategorie=&produs=Ulei%20de%20motor%20valvoline%205w30%20synpower%20made%20in%20usa--295

3. http://www.uleidemotor.com/ulei-de-motor-1-full-sintetice-4/produs-valvoline-synpower-5w-30-505.01-69.html

 

iar varianta 2

Import EU, Olanda - Ashland:

 

1. http://uleideulei.ro/valvoline-synpower-5w30-litru-p-80.html

 

Care ar fi cea mai sigura varianta?

Share this post


Link to post

Cred ca cel mai potrivit este cel facut pt piata europeana (Ashland, care vine de fapt din Bulgaria). Vezi la uleideulei la ulei opel...cel care are eticheta "veche"...il folosesc de 4 ani, e ok...intre timp (iarna trecuta) am incercat unul cu aceeasi eticheta, dar la 50ron/l si mi s-a parut mai prost: pe joja au aparut bule de apa si la capac la fel...Cu cel de care spuneam (de care am si acum in motor) nu am avut nici un fel de probleme (consum, condens). Daca o sa fiu nevoit sa-l schimb (din cauza scumpirii, dar si a calitatii), o sa incerc cu GM Dexos 2 5w30, care e si mai ieftin/l si e folosit la gm si opel la service.

Edited by cristics

Share this post


Link to post

Cred ca cel mai potrivit este cel facut pt piata europeana (Ashland, care vine de fapt din Bulgaria). Vezi la uleideulei la ulei opel...cel care are eticheta "veche"...il folosesc de 4 ani, e ok...

 

Din cauza ca nu am gasit a trebuit sa bag si eu GM 5w30 dexos 2. Nu pot sa spun mare lucru despre el pentru ca are doar 1 zi vechime. Ceea ce am observat e ca pare putin mai zgomotos motorul in primele 3 trepte fata de Valvoline SynPower 5w30 (cel pe care l-am avut inainte, la bidon model vechi, cremul ala inchis, cu o banda alba, fara alte initiale) - care era foarte silentios inca din treapta 1.

 

Sunt curios daca a folosit cineva varianta asta noua la bidon argintiu.. cum se comporta masinuta.

Si mai vreau pareri referitoare la ce varianta ar fi mai buna USA sau EU, si eu inclin tot catre EU.. dar de ce ar fi USA de evitat, tinand cont ca indeplineste specificatiile motorului de matiz.

Share this post


Link to post

Legat de problema cu uleiuri fabricate pt SUA sau UE, stiu ca au existat discutii pe tema asta in alt topic dedicat uleiului pt Matiz. (apropo, aici suntem cam off-topic si se supara cineva pe noi).

Unul din cei mai vechi membri ai forumului, dar si priceput in a da sfaturi , Tolin, se referea la acest aspect si am ramas cu ideea ca nu e bun uleiul fabricat pt piata americana la masinile noastre. Daca ai rabdare, poti sa cauti in forum.

Legat de sunetul motorului, am avut aceeasi impresie cand am schimbat Mobil 1 Super S 10w40 (pe care mi-l bagau la service cat era masina in garantie) cu Valvoline Syn Power 5w30, adica motorul a devenit mai galagios cu cel din urma. Nu stiu daca asta poate spune ceva despre ulei, eventual ca e mai subtire (mai putin vascos), dar proprietatile de ungere le poti observa in timp. Am mai spus ca nu schimb uleiul decat daca sunt nevoit, dar "voi arunca cu piatra" primul daca Syn Power-ul nu-si face treaba macar pana ajung la 150000km (acum am 75000km).

Edited by cristics

Share this post


Link to post

SynPower 5W30 este de mai multe feluri, se vede prin citirea mai atenta a etichetelor. Pentru piata americana este cam subtire, pentru Europa, mai ales norme germane, este mai gros si de regula LongLife la greu, avand si A3/B3... A se cauta cu MLX, MMX, bla-bla ... dai un ban si stai in fata.

SynPower.pdf

Share this post


Link to post

Deci sa inteleg ca uleiul de fabricatie USA are un comportament diferit în motoarele noastre chiar daca indicativul SAE si specificatiile se potrivesc. Înseamna ca nu ne ramân decât doua variante: sa îl folosim pe cel adus din Olanda (stiam eu) sau Bulgaria ( dupa cum sustine cristics) si sa speram ca nu e contrafacut sau sa mergem pe varianta GM Dexos 2, care pare un ulei de încredere.

Edited by ProjecT_SymbiosiS

Share this post


Link to post

Nu prea ai inteles bine. Uleiurile diferite au comportamente diferite. Exista mai multe feluri de Valvoline SP 5W30 :

http://www.valvoline...e_oils/synpower

De regula uleiul pentru piata americana e la bidon de 1 quart sau 1 gallon, de urmarit asta.

Edited by tomis

Share this post


Link to post

http://www.comunicatedepresa.ro/sc-prista-oil-romania/prista-oil-group-este-desemnat-distribuitor-oficial-al-produselor-valvoline-in-europa-centrala-si-de-est/

De aici am tras concluzia de ce exista 2 (sau mai multe preturi): unul in jur de 35ron si altul in jur de 50 ron (ma refer doar la synpower 5w30 simplu)

Nu pun alt synpower deoarece Matizul nu trebuie sa indeplineasca cerinte Mercedes, BMW s.a., fiind vorba doar de aditivii din componenta uleiului, plus ca prefer sa-l schimb la aprox 6 luni (un schimb la sfarsitul lui aprilie, odata cu incalzirea vremii si altul la sfarsitul lui octombrie cand vine frigul), 85% din drumuri fiind facute numai in oras, max 4km. De obicei cumpar 3l primavara si 2l + 2 filtre w67/2 iarna si nu am nici un fel de problema, pana acum.

Share this post


Link to post

Nu prea ai inteles bine. Uleiurile diferite au comportamente diferite. Exista mai multe feluri de Valvoline SP 5W30 :

http://www.valvoline...e_oils/synpower

De regula uleiul pentru piata americana e la bidon de 1 quart sau 1 gallon, de urmarit asta.

 

Stiu ca exista mai multe tipuri, am ceva vreme de cand ma documentez in privinta acestui subiect. Eu ma refer exclusiv la 5w30, simplu fara niciun alt indicativ sau alte initiale.

Ceea ce m-a nelamurit a fost DACA si DE CE un ulei produs in SUA (discut aici STRICT de 5w30 simplu) cu aceleasi specificatii si aprobari, se comporta diferit intr-un motor de matiz, fata de ACELASI ULEI, numai ca, de aceasta data, produs in europa (indiferent de tara de provenienta, olanda sau bulgaria, etc.)

 

http://www.comunicat...rala-si-de-est/

De aici am tras concluzia de ce exista 2 (sau mai multe preturi): unul in jur de 35ron si altul in jur de 50 ron (ma refer doar la synpower 5w30 simplu)

Nu pun alt synpower deoarece Matizul nu trebuie sa indeplineasca cerinte Mercedes, BMW s.a., fiind vorba doar de aditivii din componenta uleiului, plus ca prefer sa-l schimb la aprox 6 luni (un schimb la sfarsitul lui aprilie, odata cu incalzirea vremii si altul la sfarsitul lui octombrie cand vine frigul), 85% din drumuri fiind facute numai in oras, max 4km. De obicei cumpar 3l primavara si 2l + 2 filtre w67/2 iarna si nu am nici un fel de problema, pana acum.

 

Concluzia trasa fiind care ? Ca ala produs in Bulgaria e mai scump (cel cu 50RON), fata de cel produs in Turcia (~35RON)?

Si de unde il cumperi? Online sau Offline?

Share this post


Link to post

ma refer exclusiv la 5w30, simplu fara niciun alt indicativ sau alte initiale.

... DACA si DE CE un ulei produs in SUA (discut aici STRICT de 5w30 simplu) cu aceleasi specificatii si aprobari, se comporta diferit ... fata de ACELASI ULEI de aceasta data produs in europa...

Nu a facut nimeni nici comparatia respectiva (pana acum), nici vreo afirmatie in acest sens.

Share this post


Link to post

Nu vreti sa discutati pe topic ulei matiz??

Discutam un aspect anume al unui tip de ulei, nu chestionam recomandarea lui pentru matiz, pentru ca stiu ca e recomandat. Ma intereseaza daca exista vreo diferenta intre cel produs in EU si cel produs in SUA (sau de ce m-as feri sa-l cumpar pe cel la 1QUART fata de cel la 1 LITER). Asta e motivul pentru care am considerat offtopic o astfel de discutie, acolo.

 

Nu a facut nimeni nici comparatia respectiva (pana acum), nici vreo afirmatie in acest sens.

cristics afirma ceva putin mai sus, cum ca uleiul produs pentru SUA nu ar fi potrivit pentru masinile noastre, si a facut referire la o afirmatie a lui Tolin mai veche (care nu stiu daca exista sau nu).

Pana la urma conteaza lucrul asta? Sau putem baga ulei la 1QUART fara probleme? Asta judecand dupa faptul ca specificatiile sunt acelasi.

Edited by ProjecT_SymbiosiS

Share this post


Link to post

Fara nici o suparare dar ce conteaza unitatea de masura si toata aceasta discutie ? Eu bag 5w30 GM si merge de de rupe(am 140.000 km ), i-am bagat forja saptamana trecuta( portiuni cu 120 km/h + Transfagarasan ) si mi-a mancat cam mult ulei ( intre 300 si 500 ml ) si am completat cu ce am gasit ( Dacia oil 5w30 ), saptamana asta il dau jos si bag tot 5w30 GM ca-i cel mai ieftin si e garantat de producator.

Share this post


Link to post

Fara nici o suparare dar ce conteaza unitatea de masura si toata aceasta discutie ?

Nu conteaza efectiv unitatea de masura, ci tara in care e produs uleiul. Eu am cerut o parere avizata in privinta diferentelor care ar exista intre un ulei produs in SUA si unul produs in EU, tinand cont ca au aceelasi specificatii si norme; asta pentru ca atunci cand am dorit sa fac comanda online, am dat peste aceste doua variante cu variatii mai mari sau mai mici de pret.

Share this post


Link to post

Uleiul GM pe care il folosesc eu este facut in Korea, nu cred ca difera de uleiul Daewoo care era produs in Polonia pe vremuri ( poate doar pretul, asta acuatal este mai ieftin ). Cu toate acestea sunt cu inima impacata ca folosesc ulei ieftin si recomondat de producator, plus ca il pot schimba la 6 luni asa cum cere manualul fara sa platesc mai mult decat cineva care baga Valvoline la 50-70 lei /l.

Share this post


Link to post

Uleiul GM pe care il folosesc eu este facut in Korea, nu cred ca difera de uleiul Daewoo care era produs in Polonia pe vremuri

Exact din motivul asta am cerut o parere avizata. Uleiul GM pe care l-am bagat eu e produs in Germania...

Share this post


Link to post

Eu am folosit si de ala produs in Germania ( este dedicat masinilor Opel, ca se baga si in Chevrolet/Daewoo este alta poveste ), este un pic mai vascos si nu se consuma asa de repede, insa motorului de Matiz ii este suficient uleiul asta korean. Si eu m-am speriat cand am vazut dupa coborarea Transfagarasanului ca uleiul este la mijloc pe joja desi cand am plecat din Onesti era la maxim, am completat cu 300 ml de ulei GM si ceva ulei Dacia.De acolo pana acasa ( am trecut si prin Sibiu ) nu mi-a mai mancat pic de ulei( uleiul proaspat si-a spus cuvantul ), nu am mai bagat forje, am mers numai pana in 100 km/h( 3500 rpm ), exceptie facand numai pe portiunile in urcare unde daca nu ii bagi carbuni nu poti merge eficient.

Share this post


Link to post

@ ProjecT_SymbiosiS: Nu stiu cum ai tras concluzia cu cele 2 uleiuri (cel de 35 si cel de 50 ron), dar cred e pe dos: cel din BG e 35 si cel din Olanda e 50. Ideea e ca Valvoline produce pt piata de Est (prin preluarea Prista OIL) si pt cea de Vest (am vazut la Liqui Moly aceeasi politica) si nu cred ca produce in Turcia (de acolo provin Castrol si Mobil1 pe piata noastra).

La postul #1760 din topicul dedicat uleiurilor recomandate pt Matiz cred ca e lamurita treaba cu tipurile de Synpower. Daca dai pe acelasi topic, o sa gasesti mai multe afirmatii cu privire la diferentele dintre uleiurile pt piata americana si cea europeana.

Deoarece discutia a deviat din nou (s-a ajuns de la Synpower la GM), ma dau deoparte.

Share this post


Link to post

La postul #1760 din topicul dedicat uleiurilor recomandate pt Matiz cred ca e lamurita treaba cu tipurile de Synpower. Daca dai pe acelasi topic, o sa gasesti mai multe afirmatii cu privire la diferentele dintre uleiurile pt piata americana si cea europeana.

Deoarece discutia a deviat din nou (s-a ajuns de la Synpower la GM), ma dau deoparte.

Nu era mai simplu sa imi dai link catre postul ala decat sa ma trimiti la topicul pentru utilizarea functiei "" ca pe un retard?

Credeam ca discutam ca adultii sa lamurim o problema.. in cazul de fata ma retrag si eu..

Edited by ProjecT_SymbiosiS

Share this post


Link to post

@cristics: e normal ca discutia sa duca pana la urma la uleiul GM( Daewoo ) pentru ca este uleiul recomandat de producatorul motorului. Si pe mine m-a tentat sa trec din nou pe ulei MOL ( testat de mine inainte ), dar vorba lui Salex : motoarele noastre sunt de generatie veche asa ca trebuie sa le dam ulei de generatie veche, si sa tinem seama cat mai mult de manualul masinii atunci cand facem revizia. Pai daca dau 50 lei/l de ulei si il schimb la 6 maxim 9 luni nu fac risipa ? Rugam un moderator sa inchida topicul daca s-au retras principalii deschizatori ai discutiei.

Share this post


Link to post

Nu era mai simplu sa imi dai link catre postul ala decat sa ma trimiti la topicul pentru utilizarea functiei "" ca pe un retard?

Credeam ca discutam ca adultii sa lamurim o problema.. in cazul de fata ma retrag si eu..

 

No offence, trebuie cautat pe forum pt ca stiu ca s-a dezbatut subiectul, nu am timp sa caut. De aceea e forum, ca sa se lamureasca problemele.

Share this post


Link to post

Ultima productie SUA-Canada :

http://www.valvoline.com/pdf/synpower.pdf

Productia pe Europa :

http://www.valvolineeurope.com/romania/products/engine_oils/synpower/cid%285471%29/synpower_5w-30?category=cars

Eu nu am gasit produse identice, deci problema nu mai poate fi pusa.

VSP 5W30 e recomandat pe forum, oficial nu exista nimic. Altfel, a fost fabricat pentru lumea larga.

Producatorii importanti au pe internet site-uri in care recomanda produsele lor pentru cam toate masinile din lume, noi si vechi. Asa ca sunt recomandari pentru Matiz 0.8 cu gramada, aproape nu stii de unde sa cumperi.

GM Daewoo Korea (care e o cooperare Total-ISU) nu stiu cui este dedicat, avand in vedere ca Daewoo Motors a disparut prin faliment de mai multi ani (transformat in Chevrolet).

Opel Oil (daca mai exista) e cam tot aia cu GM Oil. Opel face parte din GM.

Nu mi se pare prea isteata ideea cu uleiuri dedicate (Daewoo avea mai multe motoare, mari si mici, conceptie-licenta mai noua sau mai veche).

Fara indoiala, uleiurile scumpe de la producatorii de renume sunt mai bune...

Share this post


Link to post

Nu mi se pare prea isteata ideea cu uleiuri dedicate (Daewoo avea mai multe motoare, mari si mici, conceptie-licenta mai noua sau mai veche).

 

Depinde, eu fac cam 5-6000 km pe an. Nu crezi ca as face risipa sa cumpar un ulei scump si bun care costa intre 40 si 50 lei / l ? Mai bine dau 70 lei/3 litri de ulei odata la 6-9 luni si ies mai ieftin si schimb si mai des uleiul. Am incercat si eu uleiuri mai scumpe dar nu le-am putut tine mai mult de 9 luni pentru ca se innegrise rau de tot.

Share this post


Link to post

De acord, deci important sa fie ieftin, ce faceai daca GM Daewoo Korea era scump. Se zice ca alea scumpe se innegresc rau avand calitati detergente superioare. Apropo, a aparut uleiul Hyundai, scump rau

Share this post


Link to post

Nu asta am vrut sa spun, dar vad ca la misto te pricepi. Am vrut sa zic ca oricum nu pot tine mai mult de 9 luni uleiul in motor oricat de bun ar fi pentru ca se innegreste si trebuie sa il schimb si ar fi o risipa sa pun ulei scump facut pentru motoare moderne care oricum nu-ti protejeaza motorul cum o face un ulei cu API SJ. Matiz-ul innegreste repede orice ulei i-ai pune ( in afara de Aral ) , de aceea trebuie schimbat mai des .L-am mai dat de exemplu pe augustinionut care merge ( cine il cunoaste stie cum merge cu masina ) numai cu ulei GM Daewoo 5w30 si are aproape 100k km fara probleme, cand o sa crape motorul lui schimb si eu marca de ulei.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...