Jump to content
Sign in to follow this  
n0cL1p

Filtru Sport Sau Standard ?

Recommended Posts

Ma bate gandul sa-mi pun si eu filtru sport dar multi zic deva de genul "Frate daca iti pui filtru sport, se aude mai frumos toba, un sunet mai frumos...iti trage mai bine masina". Insa, altii zic "Daca iti pui filtru sport, in ceva timp o sa se duca debitmetrul, iti umplii motorul cu praf, sau iti consuma mult mai mult"

 

Iarna trebuie pus pe masina cel standard ?

 

Ce parere aveti ?

 

PS : am un lacetti 1.6 16v

Share this post


Link to post

Chiar nu foloseste nimeni un filtru sport sa ma lamureasca si pe mine :-/

Share this post


Link to post

Eu folosesc si sunt multumit. Am luat Pipercross Viper cu corpul de fibra de carbon. Aerul intra tot prin difuzorul original al masinii.

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=42750

Impresiile pot fi influentate de efectul placebo. Nu am zgomot mai mare la toba sau altceva, nu am mizerii (folosesc de 4 ani filtrul), masina pare ca raspunde mai bine (repet... poate fi efectul placebo...) nu am observat un consum mai mare (acum am ajuns la 10 % in bucuresti cu AC 80% sa zic) dar aici mai conteaza si alte doua mici modificari ca sa nu mai zic de stilul de condus.

Share this post


Link to post

Ms ratusca ptr raspuns. O sa merg luni la cei de la Pilot sa imi monteze si mie un k&n.

Share this post


Link to post

Eu mi-am pus pe cruze filtru sport k&n tip panel din aprilie,un pic s-a schimbat zgomotul motorului,si unpic raspunde mai bine la accelerariIar cu consumul eu cred ca e adevarat cu scaderea de 0,5l/100km.La aceasi drum cu filtrul acesta am scos un consum mai mic 0,5l.

Share this post


Link to post

Mai conteaza si stilul de condus, benzina, incarcatura masinii, aglomeratia de pe drum...

Am avut K&N panel vreo 4 ani, am renuntat anul asta la el pt ca am pus un conic, aceeasi firma. In afara de faptul ca pedala de acceleratie e ceva mai prompta si urca mai rapid in ture, nu am observat nimic deosebit... nici consum mai scazut sau mai crescut, nici putere marita, nici mizerie in admisie... un alt avantaj ar fi ca se da jos, se curata si se pune la loc (dupa 2-3 zile, pt ca se lasa sa se usuce singur, bumbacul se strange daca e pus la surse de caldura). Daca e panel, e simplu la curatare se pune in locul lui un filtru obisnuit. Daca e conic... e mai complicat... ori un alt conic provizoriu, ori 2-3 zile nu se circula cu masina.

Ce am observat la conic, fata de panel, este ca in ture mai mari are un sunet demential, de muscle car. In plus, am si tubulatura de admisie din inox, poate fi si asta de vina pt sunet.

Ca dezavantaj, la conic, este faptul ca trebuie pusa/facuta tubulatura si prinderi + izolatie termica, sa nu traga aer cald. Asta include o cutie sau un perete intre filtru si motor, si material termoizolant, sa nu se incinga tubulatura si cutia.

Share this post


Link to post

@Phonyx: Nu ar fi normal ca, consumul sa creasca putin ? Mai mult aer = mai multa benzina arsa = consum mai ridicat ?

 

@Geo_ZGA: Cat te-a costat cel conic K&N cu tot cu tubulatura si toate cele ? PS : Unde l-ai montat ?

Share this post


Link to post

Mai mult aer ardere mai eficienta consum mai bun,da si tu un ochi pe pagina de web al producatorului k&n.

Share this post


Link to post

L-am cumparat de la cineva, de pe net, nou, cu 120 lei parca. A fost dintr-un kit de admisie pt Golf 5 1.6.

Tubulatura am luat-o din targul Vitan, a costat cam 90 lei. M-am grabit la momentul respectiv, pt ca o puteam face din alte materiale sau tot din inox, dar mai ieftin...

Montajul... in fata blocului :) ) Asta apropos de cei care spun ca "tuning in fata blocului" e o prostie, masina trebuie dusa pe la mecanici scumpi ca ei stiu ce fac.

I-am confectionat si o cutie din tabla de duraluminiu (asta am avut), trebuie sa-i mai fac un suport mai bun, sa tina fixa tubulatura si sa izolez totul termic. Momentan se incinge destul de tare de la motor si nu e bine.

Pe Cielo se monteaza destul de usor, nu ai nevoie de mari mecanici si bani cheltuiti aiurea pt asa ceva.

Am atasat o poza cum arata fara cutie.

post-5454-0-53944100-1343022652_thumb.jpg

Edited by Geo_ZGA

Share this post


Link to post

Deci cum e acum, eu inteleg ca de fapt iti intra o masa de aer mai mica decat cu filtrul original. Gresesc?

Share this post


Link to post

Nu intra o masa mai mica... suprafata totala e cam aceeasi, filtrul e facut pt capacitatea de 1600 cmc, deci suficient pt Cielo - 1500 cmc.

Singura mea problema acum este ca trage aer cald. Cutia pe care am facut-o si tubulatura se incalzesc rau de la motor. Am gasit o fibra termorezistenta (1200 grade) si astept sa aflu pretul / mp. O sa invelesc cutia si tubulatura cu asta si voi pune peste ea banda autoadeziva de aluminiu, sunt sigur ca e suficient. La fel voi face si cu serpii.

Pe langa asta, am in plan o priza de aer din grila fata, problema e ca spatiul nu prea permite tubulatura...

Share this post


Link to post

De unde pot achizitiona un filtru sport pt Cruze 1.6 L.S. ? Pot lua de la reprezentanta sau de pe net ? Ce imi recomandati ? Masina e inca in garantie si se apropie limita de 30.000 si trebuie dusa, pot comenta cei de acolo ceva daca nu e de la ei ?

 

Multumesc.

Share this post


Link to post

Reprezentanta nu ofera asa ceva,un filtru tip panel care se pune in carcasa este undeva la 340 lei,de care am si eu.Gasesti pe net firme de tuning care comercializeaza asa ceva,iar odata schimbat nu mai ai treaba cu el odata la an il cureti cu o soluti speciala si gata,ar fi cica pe viata.Cu garantia nu iti fa griji cei de la K&N adica firma de filtru sport garanteaza pentru produsele ele.Doar sa ii zici la service sa nu se atinga de filtru ca nu se schimba,in ambalaj mai gasesti si un actibild care se lipeste pe cutia filtrului de aer.

Share this post


Link to post

am si eu un kalos din 2005, 1,4i, 8v si folosesc un filtru supraaspirant ieftin ,de aprox 100 000 km. il schimb de fiecare data(40 roni) la schimbarea tuturor consumabilelor(la 15 000km).cumpar de la farmacie o sticluta de ulei de ricin 3,5 roni si il dau cu acesta cu un pulverizator. uscat retine praful mai usor. mentionez ca mai am si o toba finala schimbata pt compesie si sonorizare. am mai castigat putini cai dar se simte la demaraj. la consum este la fel poate mai bine la drum lung.nu stiu cum se adauga poze pe aici, ca va aratam;

ca sunt biban. ar fi bun si unul cu carbon dar nu ma duc la curse cu masina :D

Share this post


Link to post

N-ai castigat nimic, stai linistit :) )

Dupa atatia km te-ai uitat in admisie, macar, sa vezi cum arata? Filtrele ieftine au prostul obicei sa permita accesul prafului fin in admisie.

Umed retine mai bine, nu uscat. Uscat nu retine mai nimic.

Share this post


Link to post

Salut. Din ce mai stiu eu, dupa montarea unui filtru sport/ tubulaturi directe etc trebuie si un remap la ECU, motorul nu o sa stie ce are de facut cu debitul marit de aer. Eu am fost tentat in decursul anilor sa-mi comand un astfel de kit din state, dar am evitat tocmai pentru ca trebuie sa resoftez motorul si nu prea gasesti oameni specializati pe GM la noi.

Share this post


Link to post

Nu trebuie nimic, cu filtru sport doar isi trage aer mai usor nu mai mult ca nu il forteaza nimic sa intre mai mult.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...