Jump to content
Sign in to follow this  
Don Coyote

Matiz - Probleme Relanti

Recommended Posts

Matiz 2005 Euro 3, are urmatoarea problema.

 

Pornesc masina la rece, normal, iar relantiul sta foarte ok, se aude frumos, rotund. Dupa ce motorul se incalzeste putin, intr-o anumita zona de temperatura, cand acul de temperatura nu a apucat inca sa se miste vizibil, relantiul moare. Mai aiurea e ca dupa ce moare se poate intampla sa am nevoie de 3-4 chei sa repornesc motorul supozitorului, alteori o ia din prima.

 

Am vorbit cu un mecanic de la service Daewoo, care mi-a confirmat banuiala ca de vina ar fi IAC si m-a intrebat daca doresc sa dau comanda sa-l cumpar si sa-l monteze in service. Evident ca am preferat sa cumpar singul IAC-ul si valva PCV pe care le-am montat in 5 minute in garaj, apoi am facut Idle Learn.

 

Din pacate problema persista. Daca pornesc motorul la rece si il las sa functioneze in gol merge fara probleme si fara sa se opreasca pana la temperatura normala de lucru. Deja dupa ce acul de temperatura incepe sa se miste in bord oricum relantiul tine fara probleme si masina merge foarte ok.

 

Motorul se opreste doar intr-o anumita zona mica de temperatura, doar atunci cand merg cu masina, mai precis atunci cand pun pe liber la vreo intersectie. Daca o las pe liber de la inceput pana trece de zona de temperatura respectiva nu are nici o problema.

 

De dus in service nu pot face asta. Problema nu este usor de reprodus in fata unui mecanic decat daca astept sa se raceasca motorul si apoi il dau o tura cu masina. Fiind o chestiune asa ambigua, stiu cum se trateaza in service, la genul schimba bujiile, fisele, filtrul de aer, IAC-ul, ba chiar si filtrul de polen, chiar daca nu ai AC.Bujiile mele sint ok, am doua seturi, un Champion si un NGK conform specificatiilor din manual, arata bine, reglate la 1,1, filtrul de aer este nou, IAC-ul este acum nou, la fel ca si valva PCV (la disectie si cea veche arata foarte bine). Bujiile arata foarte bine, caramizii, este si normal, deoarece merg cu motorul turat, asa cum e normal, cu ca un taximetrist care s-a oprit din citirea abecedarului la jumatate si s-a urcat intr-un diesel.

 

Care ar putea fi problema ? Un senzor de temperatura, ce ar putea fi? Si de ce porneste uneori greu dupa aceea? Mai are simptome de pornit greoi si la rece sau cald, insa foarte rar, cand porneste dupa 2-3 chei. In rest supozitorul merge frumos, motorul se aude bine. M-am saturat sa ma trezesc fara servofrana chiar cand opresc la o intersectie si apoi sa pun avariile pana porneste motorul dupa 2-3 chei.

Edited by Don Coyote

Share this post


Link to post

Cum si-a dat seama mecanicul ca IAC-ul este de vina? are ureche muzicala?

 

Mai incearca odata procedura de idle learn si reset ECM, din cate imi amintesc la euro 3, se semnalizeaza din cheie la 5 secunde nu 10 ca la euro 2.

Poti verifica si sonda de apa masurand rezistenta(sunt valorile in manual ), dar nu costa foarte mult si o poti inlocui acasa.

Eu as verifica furtunele de vacuum, in special cel de la servofrana, inclusiv supapa unisens.

Link manual E3 engleza:

 

http://www.scribd.co...iz-Engine-Euro3

 

Ar fi bine sa faci o diagnoza pe scanner, verificand parametrii de functionare rece-cald, ai check engine aprins?

Edited by lucianskyes

Share this post


Link to post

Evident ca check engine este aprins. Mecanicul Daewoo care se pare ca ar fi cel mai bun din acel service mi-a spus ca pot pune pe scanner asa pentru sufletelul meu dar de obicei e vreun senzor pe evacuare asa ca sa nu-mi fac griji. Asa ca pot spune ca sint satul de mecanici, stiu de pe acum ca imi vor zice sa schimb bujiile, filtrul de aer, de benzina, pompa de benzina si in final injectoarele. Probabil ca o vor pune si pe scanner iar scannerul va fi defect sau nu vor avea lista de coduri de eroare.

 

O sa verific furtunele de vacuum. As vrea sa le si schimb, insa din pacate n-o sa le gasesc nicaieri. La reprezentanta Daewoo de-abia mi-am gasit valva PCV. Nimeni nu are nimic pe stoc. In oras e plin de magazine auto, unde gasesti doar anvelope, uleiuri de toate felurile, cateva filtre de ulei, cateva bujii si o gramada de autocolante, eleroane, leduri de bord, becuri colorate, ursuleti de montat pe luneta.

 

Era simpla viata cu Oltcit-ul meu vechi... Daca nu mergea ceva iti dadeai seama de unde nu merge, gaseai piese de schimb, totul era asa usor...

Edited by Don Coyote

Share this post


Link to post

Legat de diagnoza, la euro 3, fara scanner nu faci mare branza, iar lista cu CD o gasesti in manualul de service, nu ai nevoie decat sa afli codurile, si ai un reper asupra problemei, altfel pe ghicite ... bafta!

Edited by Salex
Reclama in afara Bursei

Share this post


Link to post

Revin cu problema mea. Am facut cateva teste in diminetile acestea putin mai racoroase, concluziile sint clare dar ciudate.

 

- In cazul in care pornesc masina si plec cu ea la drum, in momentul in care las pe liber motorul se opreste. Este neplacut deoarece se intampla de obicei la oprirea in intersectie. Acest lucru se intampla pana ce motorul se incalzeste cat sa se miste acul indicator de temperatura motor.

- In cazul in care pornesc masina si o las pe loc pana se incalzeste, totul functioneaza foarte ok.

 

Imi este usor sa testez asta deoarece am garaj. Dimineata, cand plec la serviciu, scot masina din garaj apoi mai trebaluiesc pe acolo, imi gasesc ceva de facut cateva minute, umflu cauciucurile la bicicleta sau asez cheile fixe in ordinea dimensiunii pe rafturi :) . Dupa cateva minute, cand motorul s-a incalzit aproape de temperatura de regim, o intind la serviciu. La intoarcere scot masina din parcare, iar fiind in parcare si nu la garaj, nu mai am biciclete de umflat si nici scule de asezat, asa ca plec direct spre casa. Daca la prima intersectie sint nevoit sa cedez trecerea, motorul moare.

 

Voi incerca sa pun masina pe scanner, insa mai inainte as dori sa fac o verificare a TPS de unul singur. Desi se vorbeste despre TPS pe la probleme tehnice, nu am gasit un tutorial cu demontare - curatare - masurare - reeglaj - remontare pe forum, decat informatii disparate. Ma gandeam, daca nu e prea greu, poate imi da cineva un link direct sau face un mic tutorial.

Share this post


Link to post

Aproape sigur e tps-ul.

Tps nu se curata. Se testeaza si se regleaza pe scaner . Dar cauta sa fie un scaner dedicat Daewoo. Spun asta pentra ca atunci cand am avut probleme cu tps , unde am fost aveau un scaner bosch . La scanare a iesit ca tps e ok. La scanare cu Daewoo a iesit altceva.

Te sfatuiesc sa faci inlocuirea tps(daca asta e probl.) la un service daewoo. La mine au schimbat 2-3 bucati pana au gasit una buna. Sa nu te plimbi intre service si magazin si sa mai ai si surpriza ca nu recuperezi banii daca senzorul nou este defect

Share this post


Link to post

TPS-ul este un potentiometru alimentat cu 5V, care scoate pe cursor cca. 0,35V cu clapeta inchisa si cca. 4,5V cu clapeta la blana. E pe aici pe forum cum se poate verifica si regla la pozitie cu un volt-metru, intepand cu un ac cablurile langa mufa. Informativ :

TPS Matiz.pdf

Share this post


Link to post

Am fost la Service Daewoo pentru scanare. Erau mai multe coduri de eroare adunate, ultimul fiind C-P0172 Fuel Trim System Too Rich. Mecanicul a dat un clear pe coduri, MIL s-a stins si nu s-a mai apins. Testerul arata OK in continuare. Am plecat la drum sa vedem ce se intampla. La o trecere de pietoni motorul chiar a murit, asta se intampla extrem de rar cu motorul cald. Nici un cod pe tester. Am mai lasat-o la relanti in service, intr-un tarziu a aparut iar C-P0172 Fuel Trim System Too Rich, insa fara ca MIL sa se aprinda. Mecanicul mi-a zis ca efectiv n-are ce sa faca atata timp cat scanerul indica ok, eventual sa mai vin pe acolo daca se mai aprinde MIL.

Share this post


Link to post

Eu zic ca e dusa sonda oxigen 2, amestec bogat.

Share this post


Link to post

eu zic ca nu e sonda lambda, aceleasi simptome le-am avut si eu la matzul meu si pe scaner apare sonda lambda defecta, dar nu, nu e aia. practic are nevoie de codul 93740916

Share this post


Link to post

practic are nevoie de codul 93740916

 

Ce-i aia/ala ?

Share this post


Link to post

Senzor pozitie clapeta acceleratie.

Share this post


Link to post

Codul TPS-ului este 0120 la mine, cred ca la fel este si la euro 3/4.

Share this post


Link to post

93740916 este codul de magazie al TPS (de Matiz).

Codul P-0172 este generat/elaborat de calculator si cand este citit cu Scaner-ul, acesta afiseaza si ce inseamna ( in acest caz Amestec prea bogat ). La Euro2 nu exista, la Euro3/4 are multe cauze. Atentie : calculatorul a trecut si la diminuarea aportului de benzina. Daca nu e reala, adica sonda lambda nr 2 e aiurita, o sa fie putere mica la motor.

Share this post


Link to post

M-am lamurit in final bustean, dar macar stiu acum ca nu e ceva prea grav. Codul poate fi generat de senzorul MAF, de senzorul MAP, de senzorul de oxigen, de uzura sau problemele mecanice ale motorului gen culbutor dereglat, un furtun de vacuum crapat (le-am verificat), de un contact imperfect (am verificat cat am putut la mana).

Toate astea costa, pierdere de timp si bani, inutile pentru o masina pe care am dat 1500 euro. Cred ca va trebui sa ma obisnuiesc cu defectiunea si sa am rabdare sa se incalzeasca motorul. Sper doar sa nu inceapa sa faca mai rau, si la cald. Poate daca ceva se va busi mai serios va genera si un alt cod de eroare si atunci ii voi da de cap.

Edited by Don Coyote

Share this post


Link to post

Matizul (cel de 0,8 L) nu are MAF (debitmetru de aer, Mass Air Flow meter).

Share this post


Link to post

Ai masurat TPS-ul cu volmetrul, cum scrie in pdf-ul de mai sus?

Share this post


Link to post

La IAC s-a gandit cineva? :-/

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Da, m-am gandit eu, ia uite ce curat e asta nou, o fi meritat 230 lei...? Dupa aia m-am gandit iar: "f..-l in nas de IAC, degeaba am dat 230 lei?"

 

Scannerul arata TPS ok.

Share this post


Link to post

Mi-am mai adus aminte o chestie, mecanicul de la Daewoo m-a intrebat si daca a umblat cineva la surubul in care se opreste clapeta de acceleratie. I-am zis evident ca nu, ar fi echivalent cu apasarea pedalei de acceleratie daca as strange sau cu frecarea clapetei pe corp daca ar fi prea desfacut, cel putin la Oltcit-ul cu motor de 1100 suruburile clapetelor aveau un reglaj micrometric facut la carbotest si evident toti desteptii acolo umblau prima oara, desi surubul avea capison de cauciuc si Loctite rosu pe el. Mi-a zis ca asa e, insa probabil vreun destept a umblat inainte, eu luand masina la 76.000 km. Dupa ureche a mai strans 1/2 tura, surubul are arc si am vazut ca e destul de strans si s-a miscat destul de greu.

 

Oare merita sa incerc sa mai strang putin acel surub? Arcul acela ma face sa cred ca totusi un reglaj se poate face, pe de alta parte cred ca daca strang automat IAC ar lasa sa treaca mai putin aer ca sa compenseze asa ca n-as face nici o scofala.

Share this post


Link to post

Mecanicul tau este foarte slab daca a umblat la surubul din clapeta de acceleratie, ala e reglat din fabrica, cel putin il putea verifica ochiometric prin desfacerea tubului de admisie de la filtrul de aer.

Share this post


Link to post

La surubul ala deja fusese umblat, nu avea nici un capison de protectie, si chiar el a spus ca acolo nu ar trebui sa umble nimeni. Nu stiu cum putea verifica pozitia clapetei prin scoaterea burdufului de la filtrul de aer, pozitia clapetei avand reglaj micrometric si nu ochiometric din fabrica. Multumesc pentru postul tau care mi-a fost de un real ajutor, si prin care am aflat ca mecanicul este foarte slab.

Share this post


Link to post

Umblatul la surubul ala nu e chiar asa de periculos. Daca motorul nu e prea bolnav, nu sunt consecinte cu pusul la loc ochiometric.

Share this post


Link to post

La toate aceste probleme se mai adauga una... valva de recirculare a gazelor arse EGR. Si aceasta valva aduna la fel de multa calamina ca si cuiul IAC. daca nu este curatata sintomele sunt acelea enumerate in posturile anterioare. Foarte adevarat se schimba f.f.greu trebuie sa ai maini de koreean ... :) (ceasornicar) dar de curatat nu-i foarte greu.

Share this post


Link to post

Da, m-am gandit eu, ia uite ce curat e asta nou, o fi meritat 230 lei...?

Uite ce inseamna nenorocitii astia cu preturile lor. Te-au facut de 110 RON. Un IAC nou-nout original il iau cu 120 RON. Asta in Bucuresti, in Giurgiu nu stiu cum o fi.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...