Jump to content
Sign in to follow this  
xxgeoxx

Vibratii Puternice Fata Matiz, La Peste 95Km/h

Recommended Posts

Va salut, sper sa fi procedat corect pornind un nou topic (daca nu, rog moderatorii sa ma scuze, nu am stiut unde sa postez...); am urmatoarea problema: acum aprox 1 luna am schimbat ans ambreiaj (placa, disc presiune, rulment - am luat "Japan part"), si de atunci a aparut urmatoarea problema: la viteza de peste 95 km/h, incepe sa trepideze f puternic partea din fata a masinii, inclusiv pedalele (acceleratie, frana, ambreiaj); daca calc putin ambreiajul (f putin, cativa cm adica...), aceasta vibratie foarte puternica scade simtitor, devenind aproape normala (cineva mi-a spus ca atunci cand calc ambreiajul in mers, se strange motorul, si de aceea nu mai vibreaza masina...)

Pana acum am fost la 2 mecanici, si nimeni nu-i poate da de cap, de aceea solicit ajutor, in ideea ca poate cineva s-a mai lovit de problema asta...

Mentionez ca masina are 5 ani si 2 luni, si 67.000 km, si nu am schimbat decat ambreiajul la ea (nimic la roti, amortizoare, bucse, pivoti etc.)

Rog ajutor...

Share this post


Link to post

-daca ar fi de la ambreiaj ar trebui ca masina sa vibreze la 3325 ture (cam atat are la 95Km/h pe vitezometru) in orice viteza. ai putea sa verifici asta, daca nu ai verificat pana acum. La 3325 ture ai 74km/h (IV), 55Km/h(III)

 

daca vibreza la 95Km/h si in viteza a 4-a, de obicei, aceste vibratii sunt de la

-roti neechilibrate corect, anvelope proaste (galme); vibratiile le simti in volan/pedale la o anumita viteza.

-jante ovalizate (se intalneste uzual la Matiz). Se simte mersul ritmic in valuri la viteze foarte mici, la viteze mari vibreaza toata masina. Costa cam 40 lei/buc sa le indrepti si echilibrezi pe aparat.

 

E posibil sa fi luat gropi asta iarna sau de curand si sa se fi ondulat jentile. Poate n-ai apucat sa iesi pe drum drept sa mergi cu viteza ca sa-ti dai seama inainte sa schimbi ambreiajul.

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Prima chestie, verifica-ti cauciucurile, mie ieri mi-a murit de tot o Debica Vivo de pe fata. S-a rupt tesatura metalica si a lasat cauciucul liber motiv pentru care juma din talpa de rulare, pe o portiune de 20 de cm liniari era mai bombata si facea masina ca toti dracii. Ieri dupa cum spuneam a murit de tot, a facut o pana urata si ajungand cu ea la vulcanizare mi-a explicat si baiatul de acolo care-i treaba.

Share this post


Link to post

1.daca ar fi de la ambreiaj ar trebui ca masina sa vibreze la 3325 ture (cam atat are la 95Km/h pe vitezometru) in orice viteza. ai putea sa verifici asta, daca nu ai verificat pana acum. La 3325 ture ai 74km/h (IV), 55Km/h(III)

 

2.daca vibreza la 95Km/h si in viteza a 4-a, de obicei, aceste vibratii sunt de la

-roti neechilibrate corect, anvelope proaste (galme); vibratiile le simti in volan/pedale la o anumita viteza.

-jante ovalizate (se intalneste uzual la Matiz). Se simte mersul ritmic in valuri la viteze foarte mici, la viteze mari vibreaza toata masina. Costa cam 40 lei/buc sa le indrepti si echilibrezi pe aparat.

 

3.E posibil sa fi luat gropi asta iarna sau de curand si sa se fi ondulat jentile. Poate n-ai apucat sa iesi pe drum drept sa mergi cu viteza ca sa-ti dai seama inainte sa schimbi ambreiajul.

1. Masina incepe sa vibreze de la 95 km/h, in treapta a V-a!! Sincer nu am incercat pe autostrada sa merg cu tr a IV-a si 95 km/h, dar o sa o incerc maine (am drum pe autostrada)...

2. Nu cred ca este din roti... acum 2 sapt am schimbat cauciucurile de iarna cu cele de vara, pe aceleasi jenti, le-am echilibrat etc, dar problema a ramas...

3. Din cele spuse de mecanici, jentile nu au absolut nimic... Le-am verificat, nu este cazul de roluit...

 

Prima chestie, verifica-ti cauciucurile, mie ieri mi-a murit de tot o Debica Vivo de pe fata. S-a rupt tesatura metalica si a lasat cauciucul liber motiv pentru care juma din talpa de rulare, pe o portiune de 20 de cm liniari era mai bombata si facea masina ca toti dracii. Ieri dupa cum spuneam a murit de tot, a facut o pana urata si ajungand cu ea la vulcanizare mi-a explicat si baiatul de acolo care-i treaba.

cauciucurile sunt in stare buna, echilibrate etc... am mers si cu cele de iarna, si de vara, si la fel...

Share this post


Link to post

din ce zici tu si din ce am trait si eu cu matizul meu, nu pare sa aiba legatura cu anvelopele/ jantele, mai degraba rulmenti roata fata (mai putin probabil spate) daca fenomenul de trepidatie e insotit si de un zgomot (huruit) in acelasi ritm cu vibratiile, se pot verifica: ridici fiecare roata si o invarti pt a vedea daca are un zgomot nelalocul lui + tragi de roata sus-jos, stanga -dreapta sa vezi daca are jocuri. asa poti depista sau elimina rulmentii de la roti ca si cauza a problemei. daca nu e nici un rulment (desi ma indoiesc) urmatorul suspect e ambreiajul, dar aici daca nu ai "ureche mecanica" cel mai bine apelezi la cineva care se pricepe sa interpreteze simptomele. desi problema ta a inceput decand ai schimbat ambreiajul, pun rulmentii ca primi suspecti tot dintr-o experienta de-a mea cu un mecanic care a crescut pe santier, cu barosul in mana. ca sa schimbe ambreiajul trebuie sa dea cutia de viteze jos, ca sa dea cutia jos trebe scoase planetarele din ea, ca sa scoti planetarele ajungi in capatul cu roata unde sunt rulmenti, pivoti si alte alea presate, pe care mecanicii nostri straluciti le scot cu ciocanul batand in ele cu o sete de nu o intalnesti nici in desertul sahara, fapt ce fara indoiala se poate solda cu probleme nedepistate pe moment, dar dupa ce pleci cu masina din "abator" si mai parcurgi ceva km incep si apar si nu stii de unde sau de ce. ei bine tocmai de aia! altfel cauze ar mai putea fi: geometrie dereglata, planetara defecta, ambreiaj prost reglat, jocuri mecanice la subansablele trenului de rulare/ suspensiei (pivoti, bucsi etc). Ca si concluzie: o verificare la un mecanic/service bun (dificultatea e in a il gasi) te poate lamuri exact asupra problemei tale, pe forum putem da toti cu parerea fara ca nimeni sa vada macar masina la culoare...bafta!

Edited by marius_78

Share this post


Link to post

Tocmai de-asta am cam renuntat eu la mecanici si m-am apucat de cumparat scule bune si apelez la niste prieteni care au garaj si o gramada de scule. E incredibil ce fac tampitii astia. Mai rezolv la service exclusiv problemele pentru care nu am scule. Ma jur ca si ambreiajul as incerca sa mi-l schimb singur daca va fi cazul. Mai avem si manualul de service pe net, care te lamureste cat de cat cam pentru orice operatiune de reparare/inlocuire.

 

Deci da, este foarte probabil sa fi stricat aia ceva pe-acolo. In locul tau m-as duce inapoi la ei si le-as cere sa-mi dea masina inapoi asa cum am lasat-o, dat fiind ca problema a aparut fix dupa ce au umblat "maestrii" la ea.

Edited by White Shadow

Share this post


Link to post

o verificare la un mecanic/service bun (dificultatea e in a il gasi)

 

ei bine se pare ca l-am gasit! defapt e prezent aici pe forum printre noi, si pentru multi nu e o noutate, dar pentru cei care nu stiu el este Andrei (pepinno) chiar ieri am fost la el si m-am convins ca am gasit un mecanic adevarat nu un carpaci/ schimbator de piese (si alea aiurea) poate fi considerata reclama desi nu cred ca mai are nevoie (cel putin nu aici) dar poate il ajuta pe colegul cu problema de mai sus

scuze daca am fost off-toppic

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...