Jump to content
Sign in to follow this  
didus

Problema Cu Bucse Bascula Mare

Recommended Posts

Salut,

 

Am un Chevrolet Aveo din 2007, 1.4 16valve, 62.000 km.

Nu am gasit niciun fel de rezolvare/sfaturi/indrumari din partea mecanicilor din Timisoara, legate la problema pe care doresc sa v-o expun mai jos.

 

Acum un an, la o constatare de directie mi s-a spus ca bucsele bascula sunt putin crapate si ar trebui inlocuite.

De atunci a inceput nebunia. Evident, m-am dus, mi le-au schimbat, mi-au pus pe origine (GM), am facut directia, tot (ca doar se scoate bratul cu totul, pivot, una alta...) Dupa 3 zile de la inlocuire, observ ca la cea mai mica denivelare sau groapa, cu roata cu care trec peste aceasta, simt in volan un feedback urat, adica daca iau denivelare cu roata din dreapta, volanul se muta la 90 de grade in partea dreapta, la fel si daca iau cu roata stanga, volanul isi da jumate de tura in stanga. Pana atunci masina era extrem de precisa, nu necesita ca acuma, sa ma opun sa corectez din volan incontinuu, ca sa mearga inapoi drept.

 

Am lasat asa timp de doua saptamani situatia, dupa care m-am dus la service inapoi, poate e ceva in neregula. Si imi zic cei de acolo: "mai face asa si la alte masini", "asa sunt ele moi, evident ca nu ti le schimbam pe garantie, ca toate sunt asa". Buuun. M-am mai dus la 3 statii ITP la verificare de directie, si inca la 2 mecanici si toti mi-au spus ca ceea ce simt in volan este de la faptul ca bucsele sunt asa de moi.

 

M-am dus dupa o luna sa le inlocuiesc. Alte bucse, dar de data asta aftermarket (am zis sa incerc) (90 RON bucsele + 120 RON manopera + 70 RON directia), deci nebunie. Fix 3 zile au fost si astea ok, dupa 3 zile, iar raspuns in volan in ultimul hal, daca franam putin pe drum denivelat (de la TIRuri), sarea volanul isi dadea tura intreaga, de nebun. Dupa doua luni, iar m-am dus, la alt service, iar le-au inlocuit, iar aceeasi poveste.

 

Eu personal, sunt sigur ca este ceva factor extern (telescoape, caseta de directie, etc.) care le strica asa de repede, adica in 3-4 zile de la montarea lor. Vreau sa va rog sa-mi spuneti si parerea voastra, ca poate ati schimbat si voi asa ceva la Aveo, si stiti mai multe decat mine. Ce poate sa le solicite asa de repede si asa de tare. La testul de telescoape mi-a iesit ceva gen 54% (cele pe fata, ca alea conteaza aici in discutie).

 

Multumesc si orice opinie e binevenita,

Adrian

post-8156-0-53867000-1334743300_thumb.jpg

post-8156-0-30262900-1334743306_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Revin tot eu cu informatii noi:

 

1. Le-am mai inlocuit inca o data bucsele bascula, am pus originale GM Korea, am dat o gramada de bani si pe manopera, si iarasi, dupa fix 3 zile, s-au dus dracului, in sensul ca masina a mers foarte precis/bine 3 zile, iar dupa aceea iar imi ofera o nesiguranta la orice denivelare sau frana pe denivelare.

 

2. Am tot cautat pe net si gasesc in multe locuri si pe altii cu probleme asemanatoare, legate de bucsa bascula. Toti spun ca modul in care le monteaza mecanicii nostri in service-uri este gresit, si anume ca bascula (bratul bascula), dupa ce introduce cu presa bucsa noua in el, ar trebui sa nu il stranga complet pe masina, ci sa puna rotile inapoi la masina si sa o coboare pe pamant (de pe elevator) si apoi sa se bage sub ea, cand e suspensia comprimata si sa stranga surubul care trece prin aceasta nenorocita de bucsa bascula.

 

Se pare ca daca e stransa cand masina e cracantata pe elevator, cica ar fi fortata bucsa inca de la inceput, si de aceea cedeaza atat de repede.

Mie numai pe elevator, stand cracanata masina au strans de fiecare data.

 

Va rog frumos, poate de data asta ma baga si pe mine cineva in seama, si isi spune macar o parere, din auzite, sau cine a mai patit asa ceva, sa imi spuna cum sa procedez.

 

 

Astept cu interes parerile voastre,

Adrian

Share this post


Link to post

Astfel se procedeaza corect, bucsile basculelor (indiferent de punte) se string definitiv cu rotile pe sol, bascula in repaos daca se poate spune astfel.

 

Si e cit se poate de normal sa ca pe un drum cu denivelari sa te traga singa dreapta de o lasi de capul ei, n-ai ideie ce fite iti poate face un camion spre ex. unii colegi pot confirma.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

si eu am schimbat dar nu am probleme leam montat eu si am strins bascula sus/// nu are de ce sa se modifice bucsa la strins (cea mare)este loc fix verifica daca sau montat dupa semnele bucsilor ? poate sa fie problema

Share this post


Link to post

si eu am schimbat dar nu am probleme leam montat eu si am strins bascula sus/// nu are de ce sa se modifice bucsa la strins (cea mare)este loc fix verifica daca sau montat dupa semnele bucsilor ? poate sa fie problema

 

nu mai av. probleme?

Share this post


Link to post

Poatesa explice cineva care e treaba cu semnele de pe bucsi?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...