Jump to content
Sign in to follow this  
butysoft

Furtun/racord Vas Lichid Ambreiaj

Recommended Posts

Salut,

 

La al meu Cielo E3 din 2004 am constatat ca furtunul care vine de la vasul cu lichid de ambreiaj este foarte crapat, asa ca trebuie inlocuit.

Furtunul original nu se gaseste in magazin, deci trebuie inlocuit cu un alt tip de furtun.

 

Intrebari:

1. Se poate pune in loc furtun de combustibil sau este atacat de lichidul de frana?

2. Ce diamentrul intrerior are acest furtun.

 

Va rog sa comentati numai daca ati inlocuit acest furtun cu altceva si a trecut mai mult de 1 an de atunci sau lucrati in domeniu.

 

Multumesc.

 

http://www.hoseandfittingsetc.com/product/hose/brake-hose-rubber/

Most people do not realize that the typical useful life of a rubber brake hose assembly is only about six years.

Edited by butysoft

Share this post


Link to post

Aha, deci nu sunt singurul!

 

Si eu am aceeasi problema de ceva timp.. nici nu am gasit , nici nu imi confectioneaza nimeni, nici un mecanic nu vrea sa-mi dea vreun furtun sau o idee de unde sa cumpar si sa-l tai eu ... desi mi se pare cam stramt locul acela...

Share this post


Link to post

Si eu am aceeasi problema de ceva timp.. nici nu am gasit , nici nu imi confectioneaza nimeni, nici un mecanic nu vrea sa-mi dea vreun furtun sau o idee de unde sa cumpar si sa-l tai eu ... desi mi se pare cam stramt locul acela...

 

Salut Silviu,

 

Eu m-am documentat azi ceva si concluzia este ca:

1. furtunele alea cedeaza destul de des, inainte se gaseau de schimb, acum nu se mai gasesc.

2. lichidul de frana ataca sigur cauciucul natural (folosit pentru furtune la masinile mai vechi)

3. furtunul de combustibil este suficient de rezistent si nu e din cauciuc natural, este special tratat ca sa nu se dizolve de la petrol/benzina/motorina.

4. inca nu stiu ce diametru interior trebuie exact acolo, am luat de 8 si de 10mm

5. ca sa dai jos vasul de la lichidul de ambreiaj trebuie mai intai dat cel de la racire (antigel), asa o sa fie mai mult loc, sper sa fie suficient.

6. inainte sa dai jos vasul de la lichidul de ambreiaj trebuie golit inclusiv ce e pe furtun, ca sa nu curga pe caroserie.

 

Furtun de combustibil gasesti la magazine de piese la metru. Ai grija sa iei numai din acela cu insertie textila in el si nu pe deasupra.

 

Eu m-am aprovizionat, am de gand sa schimb furtunul acela, lichidul de ambreiaj, lichidul de servo si uleiul din cutie. Lichidul de frana l-am schimbat deja.

Masina are aproape 120.000Km si peste 7 ani vechime. Nu te lua dupa ce spune in manual ca "uleiul din cutie nu se schimba". Acest lucru este valabil in primii 2-4 ani. Acelasi lucru este valabil pentru toate fluidele de pe masina. La fel, cauciucuri, racodruri etc imbatranesc dupa vreo 6 ani si incep sa crape.

 

Update: Tocmai am vorbit cu un baiat care si-a dat doctoratul in sisteme ABS - de la clubford (deci stie ce e ala lichid de frana) si a confirmat ca acele furtune de presiune pentru combustibil rezista. O alta varianta, mult mai scumpa ar fi sa tai chiar dintr-un racord de frana de dimensiuni asemanatoare cu ce e la vas.

Edited by butysoft

Share this post


Link to post

Multumesc frumos pentru documentare, daca ai putea sa faci si niste poze in timpul operatiunilor ar fi excelent, atat pentru mine cat si pentru colegii de forum.

:banana:

Apropo , am primit astazi raspuns de la un site ( nu stiu daca sa-l spun sa nu se considere reclama) ca ar putea sa faca comanda de acel furtun la 21 lei.

Daca mai vrea cineva sa-mi dea PM si va dau adresa site-ului.

Edited by silviu4you2003

Share this post


Link to post

Merita 21 de lei bucatica aia de furtun? Sigur nu au in oferta celalalt furtun (care se cupleaza la cilindru)?

Share this post


Link to post

Alalalt l-am gasit pe mai multe site-uri de profil si e undeva la 41 lei.

 

Le-am explicat si le-am trimis si o poza.. asta e... asa ... si mie mie se pare cam scump, ma duc azi la magazine sa vad cat e furtunu la metru...

 

Primul pas... am gasit la un magazin furtun.. daca o fi vremea buna , maine ma apuc de treaba.. sa vad daca imi prin urechile :-/

5 lei m-a costat bucatica - 10 mm

post-21691-0-94358400-1333720846_thumb.jpg

post-21691-0-10100600-1333720862_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Dupa cum mi-am propus astazi m-am apucat de treaba. Mai bine zis eu mai mult m-am apucat de privit ca am fost la un prieten sa-mi dea niste scule ca nu am chei pe-acasa si s-a apucat sa-si bage el mainile pe acolo :aplauze:

 

In primul rand am dat deoparte vasul de expansiune antigel ( am scos doar furtunul care se vede in poza cu gura in sus langa borcanasul de la lichid ambreiaj)

 

In al doilea rand m-am crucit cand am vazut in ce stare e furtunul vechi...

 

Apoi pus furtunul nou ( am mai taiat putin din el) - si e oke asa de 10 mm cum l-am luat, l-am nimerit din fericire merge ,, uns'' parca e de la mama lui :mrgreen:

 

Apoi m-am gandit sa elimin tot lichidul vechi din sistem si am eliberat acel buson de la cilindrul debreiere si m-am bagat fuga sa dau pedale fara sa mai gandesc daca sare pe acolo, ceea ce s-a intamplat si am facut numai lichid de frana pe acolo...

 

Strans la loc piulita de pe cilindrul debreiere, pus lichid in vas, dat cateva pedale, apoi slabit iar piulita de pe cilindru si au mai iesit niste bule de aer si cam gata

 

In final am pus inapoi vasul de expansiune..

 

Ca si chestie nu sunt multumit ca am stropit pe acolo numai cu lichid de frana, cand am scos acel furtunas de la vasul de expansiune a curs si putin antigel pe acolo... ce sa mai ... mizerie totala, am facut o mare buleala...

 

Nu cumva ar trebui sa-i fac o spalare pe acolo, nu ataca in timp? (precizez ca deja era curs pe acolo de la vechiul furtun)

 

Merita 21 de lei bucatica aia de furtun? Sigur nu au in oferta celalalt furtun (care se cupleaza la cilindru)?

Acum am raspunsul la intrebare:

 

Nu :lol:

 

M-a costat 5 lei bucatica care am luat-o eu plus inca 6 lei bidonul de bere, dar l-am baut in doi asa ca ...

post-21691-0-15801300-1333828289_thumb.jpg

post-21691-0-79839600-1333828294_thumb.jpg

post-21691-0-10197800-1333828300_thumb.jpg

post-21691-0-89508900-1333828304_thumb.jpg

post-21691-0-17033900-1333828310_thumb.jpg

Edited by silviu4you2003

Share this post


Link to post

Nu cumva ar trebui sa-i fac o spalare pe acolo

 

Cam tot ar trebui spalat.

Share this post


Link to post

Apoi m-am gandit sa elimin tot lichidul vechi din sistem si am eliberat acel buson de la cilindrul debreiere si m-am bagat fuga sa dau pedale[...]

 

Strans la loc piulita de pe cilindrul debreiere, pus lichid in vas, dat cateva pedale, apoi slabit iar piulita de pe cilindru si au mai iesit niste bule de aer si cam gata

 

 

Ai facut foarte bine, in mod normal lichidul de frana ar trebui schimbat complet la 2-3 ani. Acest lucru este valabil si la frana si la ambreiajul hidraulic. Daca masina are ABS schimbarea lichidului de frana la 2-3 ani este obligatorie.

Te referi la busonul de aerisire de pe cilindrul de debreiere, care este pe cutie in poza? (Sper ca nu ati umblat sus la conducte)

 

Ca si chestie nu sunt multumit ca am stropit pe acolo numai cu lichid de frana, cand am scos acel furtunas de la vasul de expansiune a curs si putin antigel pe acolo... ce sa mai ... mizerie totala, am facut o mare buleala...

 

Nu cumva ar trebui sa-i fac o spalare pe acolo, nu ataca in timp? (precizez ca deja era curs pe acolo de la vechiul furtun)

 

 

Ca sa eviti stropirea peste tot (acum nu mai e cazul la tine...Te duci in Practiker/Obi/Hornbach/Dedeman/etc... si iei 1m de furtun pentru irigatii de grosimea busonului de aerisire. Un capat il infigi in buson si celalalt intr-un borcan. Daca e prea lung mai tai din el.

 

Lichidul de frana atata si distruge vopseaua. La orice stropire cu lichi de frana, intentionata sau accidentala, trebuie clatesti cat mai repede cu apa.

Edited by butysoft

Share this post


Link to post

Da , busonul de pe cilindrul de debreiere, nu mai sus.

 

Intr-adevar la faza asta am facut o buleala, dupa aia m-am gandit ca puteam sa folosesc pe moment macar vechiul furtun cu un capat in cilindru si celalalt capat curbat in jos, oricum curgea pe cilindru, da nu mai sarea pe acolo...

 

Am sters pe acolo cu o carpa, da uite ca nu mi-a trecut prin cap sa o umezesc... a sarit si pe capota , si pe sigla, etc... cel putin la exterior ninsoarea si ploaia de azi poate a rezolvat treaba...

 

Restul... sa trag maine o fuga la o spalatorie oare sa spal putin pe acolo?

 

Deci e clar, dupa ce iau salariul tre sa ma duc sa ma interesez la cineva care stie ce face si sa-i schimb lichidul de frana (desi stiu ca pe la 50 k s-a facut treaba asta din cate imi aduc aminte si acum am 70 k) si eventual lichidul de servo si lichidul de racire...

 

Ms de sfaturi

Edited by silviu4you2003

Share this post


Link to post

Restul... sa trag maine o fuga la o spalatorie oare sa spal putin pe acolo?

 

Nu e necesar sa speli motorul. Iei 1-2 sticle de doi litri cu apa si torni in zonele unde stii ca a sarit lichid.

 

Deci e clar, dupa ce iau salariul tre sa ma duc sa ma interesez la cineva care stie ce face si sa-i schimb lichidul de frana (desi stiu ca pe la 50 k s-a facut treaba asta din cate imi aduc aminte si acum am 70 k) si eventual lichidul de servo si lichidul de racire...

 

Poti sa aerisesti si tu, cu sau fara ajutor. Ideea e sa fie bagat capatul furtunului care vine in busonul de aerisire in lichidul eliminat, ca sa fii sigur ca nu ia aer pe acolo. Il lasi sa curga pana curge curat apoi inchizi busonul de aerisire si scoti furtunelul de pe el. Tot timpul ai grija sa nu se goleasca vasul cu lichid de ambreiaj/frana. Cand strangi busonul il strinagi cu simt de raspundere (ca si cum ar fi de plastic). Dupa ce termini cu toate rotile dai cateva pedale si te uti sa nu curga pe la vreun buson de aerisire. In cazul in care curge mai strangi putin, daca tot curge trebuie inlocuit busonul cu altul nou.

 

Poti sa dai pedale sau nu, daca dai o sa mearga mai repede dar risti sa ramai fara lichid in vas (daca faci operatiunea singur).

 

Edit moderator: Inlaturare OFFTOPIC !

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Cred ca ai vrut sa scrii 10 cm. Ce diametru interior are furtunul cumparat? Nu trebuia sa faci pedale pentru dezaerisirea sistemului de comanda ambreiaj! Era suficient sa desfaci aerisitorul de pe cilindru (doar slabit) eliminat tot lichidul vechi, curatat vasul (paharul) cu un servetel umed si umplut cu lichid nou. La golirea pe jumatate a paharului adaugai lichid. Dupa vreo doua trei completari, strangeai aerisitorul si spalai zona cilindrului cu un pet cu apa si dop gaurit. Refa, la urmatoarea revizie operatiunea si nu vei mai schimba cilindrul de ambreiaj prea curand!

Share this post


Link to post

Ce diametru interior are furtunul cumparat?

 

Scrie pe furtun 10mm, in poza din postul lui silviu4you2003 #6. Pentru furtunele de combustibil, din ce stiu eu, este specificat diametrul interior.

 

Iata si modalitatea de aerisire a ambreiajului hidraulic descrisa in manual

 

REPAIR CIELO.aerisire ambreiaj.pdf

Edited by butysoft

Share this post


Link to post

In seara asta am schimbat si eu acel furtun de la vasul pentru lichid de ambreiaj catre pompa de ambreiaj.

Dimensiuni furtun: lungime 105mm, diametru interior 10mm.

 

Iata si o imagine cu starea furtunului:

 

post-5059-0-33997100-1334006362_thumb.jpg

Edited by butysoft

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...