Jump to content
Sign in to follow this  
kuddo

Prea Mult Ulei !

Recommended Posts

Salut! Dupa ce am dus masina la service ca sa-mi faca schimbul, idiotii de acolo nu au muls-o cat trebuie de ulei. Eu cand am luat masina acasa am vaz ca sticla noua de ulei nu era cat trebuia de goala, asa ca am completat. Nici nu m-am gandit ca imbecilii nu au scurs uleiu calumea.

Acum cand m-am uitat pe joja m-am trezit ca am ulei garla mai exact aproape inca o data distanta dintre min si max. Problema e ca am si mers foarte mult asa (cateva sute de km), iar acum vreau sa mai scot din ulei.

 

Imi poate spune cineva cam cat ulei trebuie sa scot daca am inca o data distanta dintre min si max peste maxim (o sa scot cu furtun de perfuzie, pe la joja) ? Eu ma gandeam la 1L sau 500ml. Ce parere aveti ?

Share this post


Link to post

Poti sa te inspiri si de aici.

Share this post


Link to post

Pe masura ce tot scoti, masori si cu joja. Cred ca peste 0,5...

Share this post


Link to post

Nu era mai usor sa citesti manualul, decat sa astepti parerea noastra ? Intre min si max este exact 1 litru de ulei. Sfat: mergi si fa schimbul de ulei cum trebuie, mergi exact cu 2.7 litri de ulei, sa nu mai ai probleme.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Are exact 1 litru intre repere, totusi cred ca repartitia in interval nu e lineara. Cum vine mai sus de MAX, e mai greu de apreciat... Nu e nevoie sa schimbi uleiul. Alta data le duci 2,5 litri, sa-l toarne tot si va fi OK

Share this post


Link to post

Va multuemesc pentru reply-uri! Am scos 1.5L de ulei si am ajuns la un deget sub MAX.

Share this post


Link to post

Va multuemesc pentru reply-uri! Am scos 1.5L de ulei si am ajuns la un deget sub MAX.

 

Wow!! mostruos! inseamna ca aia in service nu au scos decat 1 - 1.3 l din uleiul vechi ??!! credeam ca sunt eu nebun cand am porniri sa le pun bombe...

poate nu au schimbat filtrul, sau cine stie, mi se pare halucinant oricum...si mai cer si bani pt asa prestatii!

Edited by marius_78

Share this post


Link to post

...duci 2,5 litri...

 

Am facut si eu experimentul asta ( la recomandarea lui Tolin )si am mers cu 2.5 l de ulei o perioada, dupa care am revenit la recomandarea producatorului ( 2.7 l ). La cat de mic e motorul asta nu-ti trebuie multa experienta sa vezi diferentele, nu stiu cum este la exploatarea urbana, dar la cea extra-urbana diferentele sunt evidente.

Share this post


Link to post

2,5 ca sa pleci linistit de la ei. Dupa aia verifici periodic si completezi cu propria mana si cu bagare de seama. Si eu sunt adeptul teoriei de a-i da motorului full-ul de ulei. Ca mersul la drum intins (autostrada) consuma nitel ulei, pot sa confirm, dar despre cum merge motorul, cu 2,7 sau cu 2,3 in el, n-as putea zice

Share this post


Link to post

...despre cum merge motorul, cu 2,7 sau cu 2,3 ...

 

Prima data cand am bagat 5w30 , nu stiam ca imi consuma ulei, si am mers pana a ajuns uleiul la minim pe joja. Nici prin gand nu-mi trecea sa verific uleiul daca nu incepuse sa imi creasca consumul pana la 6 % extra-urban, ce-i drept iarna, pe ger. La urmatorul schimb am inceput sa verific periodic uleiul si sa il mentin pe joja la diferite nivele pentru a studia comportamentul motorului. Cel mai bine se simte motorul cand uleiul este aproape de maxim pe joja.

Share this post


Link to post

Ma simt obligat, pentru cei care au prostul obicei de a nu citi manualul masinii, sa va atentionez asupra pericolului umplerii peste nivelul maxim al uleilui. Ma refer aici la motoare de orice fel, echipate cu catalizator. Acel ulei in exces ajunge cu usurinta in catalizator, scurtand viata acestuia considerabil. Din pacate traim intr-o tara unde majoritatea "service-urilor" nu cunosc notiunea profesionalismului, fie vorba de marci renumite/premium sau cele mai de buget. Recomand cu caldura , prin intermediul unor prieteni, cunostinte, colegi, etc. a unui mecanic/service rezonabil, chiar daca e mai scump decat, "nea Fanica, mecanicul cartierului" dar care are o reputatie de a lucra constiincios si nu se tine de prostii. Preferabil un pasionat al marcii. Eu, dupa doua vizite la Daewoo service (masina parintilor, garantie) prefer sa, imi rezolv singur orice problema la masina, dar am o exp. de aprox. 3 ani langa un mecanic foarte priceput. Pur si simplu am ramas profund dezamagit si dezgustat de ceea ce se intampla acolo.

Share this post


Link to post

Salut,

Eu pun 2 litri si am nivelul la jumatatea dintre semne, ba chiar parca o idee mai sus dupa ce sta mai mult masina. ( cu schimbare filtru + lasat suficient sa se scurga cel ars + balanganire masina ).

Nu ma garabesc sa pun si al treilea bidon.

Din acesta doar completez putin dupa ce stabilesc sigur ce nivel am dupa ce am pus 2 litri.

Share this post


Link to post

si eu prefer sa-mi repar masina singur,atata timp cat am cu ce si se poate rezolva in parcare.la efectuarea schimbului de ulei si al filtrului aplic aceeasi metoda.aduc motorul la temperatura normala de functionare,desfac busonul de scurgere si las sa curga cam 10 minute.intre timp desfac si filtrul de ulei.dupa ce montez filtru pun exact 2,7 litri de ulei.a doua zi ,inainte de pornire verific nivelul si daca mai este cazul adaug. nivelul il mentin cam la 3/4 intre minim si maxim. am constatat in timp ca uleiul 5w30 de la gm se cam arde la mers mai sportiv,de aceea recomand verificare nivelului macar odata pe saptamana.

Share this post


Link to post

De fapt initiatorul topicului a dat un exemplu pentru "asa nu". Prima data trebuia sa verifice nivelul (joja) si dupa aceea sa completeze, daca e necesar. Or fi mecanicii aia imbecili, dar...

Edited by Tonyus

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...