Jump to content
Sign in to follow this  
Coni

Mazda 3

Recommended Posts

O explic eu, masina mea in acte are 159CP iar in realitate avea 176CP pe dyno. Stock. Diferenta e de 900€ la taxa de inmatriculare. Au fost foarte atenti sa nu depaseasca cuplul insa, care e impus de cutia automata care venea in optiune. Ala era de 255Nm masurat fata de 250 in carte, insa in loc sa ramana constant doar pana la 4500 ture cum spune catalogul ramanea pana pe la 5200 (de unde si surplusul de putere).

 

Insa aici vorbim de diferente de 10%, nu de 100%. Cam atat ar trebui ca Mazda 3 sa ajunga la 230 pe bune.

 

@Coni

Fosta mea Ibiza mea avea dat in carte 157km/h maxim iar eu am poza cu ea la 180 pe ceas. Avea cam 6% eroarea vitezometrului (deci ~10km/h) plus ca eram la vale. Asta nu inseamna ca prindea 180 de-adevaratelea.

200 pe ceas la o Mazda 3 de 105CP e credibil. Daca asta inseamna vreo 190 real, ajunge sa ai 2CP in plus si o vale de 1,5%. O panta (lunga) de 1,5% nici nu o simti, poti jura ca erai in linie dreapta chiar si conectat la detectorul de minciuni. O simti insa in sens invers cand in loc de 200 pe ceas ajungi doar pe la 175-180...

 

Insa 230 e cu totul alta poveste, de unde si scepticismul celor de aici. La 230km/h insa incepem sa discutam aici de caderi libere. La 230 nu ajungi nici cu 50CP in plus (de fapt e simplu, cu 45CP in plus ajungi la ... 208km/h, scrie in brosura in dreptul modelului de 2L).

 

@Tommy

Unele masini nu te lasa sa le duci la redline pe loc, asa ca nu mai bate la cap omu' :D

Share this post


Link to post

Avand un ford focus 1.6 2008, masina identica la motor si mecanica cu mazda 3, pot spune ca in 3 situatii masina asta merge peste 200:

1- o conduce baronul munchausen

2-vitezometrul stricat

3-te impinge/trage alta masina

Share this post


Link to post

Mazda 3 e o masina frumoasa, din ce am auzit si destul de fiabila.

Nu inteleg ce nu-ti convine la volanul ala, daca ti se pare ca luceste pielea (si atat), las-o asa.

 

Cat despre 230km/h, daca intr-adevar vitezometrul arata asa ceva, e decalibrat RAU (sau aveai niste cauciucuri mai mici?)

 

Puterea maxima de 105cp este obtinuta la 6000rpm. Logic ca nu ai ce sa cauti peste 6500rpm, nici producatorul nu ar trebui sa te lase sa ajungi acolo. Daca intr-adevar ajunge la 7500rpm ori ai o problema grava, ori e dereglat si turometrul.

 

Conform rapoartelor din cutia de viteze, sa ajungi la 230km/h ar trebui sa ai 7000rpm. Cei 174km/h dati de producator se obtin la 5250, e cale lunga pana la 7000.

Share this post


Link to post

Avand un ford focus 1.6 2008, masina identica la motor si mecanica cu mazda 3, pot spune ca in 3 situatii masina asta merge peste 200:

1- o conduce baronul munchausen

2-vitezometrul stricat

3-te impinge/trage alta masina

Tot cu un ford focus 1.6 am prins si eu 200km/h pe A2, tot pe ceas. Evident ca viteza reala era ...

Share this post


Link to post

Alice, volanul nece
s
ita o noua infati
s
are, pe alocuri pielea
s
-a zgariat.

Share this post


Link to post

La Mazda pe site pt. tipul asta de motor viteza maxima e 181 km/h pt. hatchback si 185 km/h pt. sedan.

 

230 km/h e o viteza cu 24% mai mare decit cea specificata de producator.

 

Viteza maxima pe cadran la Mazda3 e 240 km/h.

 

Deci cineva ne duce cu zaharelul. :wink:

 

Probabil ca producatorul a declarat viteza maxima fara TVA

Edited by NFS

Share this post


Link to post

Imi fac mea culpa, alimentarea se taie la 6750 rpm (m-am grabit, fara sa imi dau seama ca lipseste sasele si ca am adaugat un 0 sa ii placa ochiului cele patru cifre; si nici nu am mai bagat in seama ce a scris Tommy, din inertie).

 

Dupa cum m-au lamurit doi prieteni ce lucreaza in reprezentanta Mazda, pe cifre (si pe dyno, unul dintre ei), Mazda 3 poate atinge viteza reala de 216 km/h. Ei mi-au facut si un calcul simplu, de fapt, 2. Unul bazat pe cifrele lor, altul pe poza pe care am link-uit-o intr-un post anterior. La un maxim de rpm de 6749, viteza POATE ajunge la 220,28. Cum e dificil spre imposibil sa pastrezi, ca sofer, acea valoare, la limita, mi-au calculat simplu un maxim de 218 km/h la 6700 rpm.

Insa pe bord acul va indica altceva, asta tinand de o serie de factori (dimensiunea rotilor, presiunea din roti, conditiile carosabilului, conditiile meteo -directia si viteza vantului-, calitatea si cantitatea combustibilului din rezervor, greutatea suplimentara etc). Asta inseamna ca, desi eu am vazut in bord 230 km/h, viteza cu care am rulat s-a incadrat intre 212 -216 km/h.

Share this post


Link to post

In teorie poate. Pe stand poate.

Pe sosea cred ca ai nevoie de ceva mai multa putere ca sa invingi aerul pentru a ajunge la viteza aia.

Share this post


Link to post

Eu ti-am zis Coni ca cifrele tale nu pot fi reale. In fapt calculele domnilor pe care ii invoci sunt facute in conditii ideale, fara frecari, ori aceste conditii nu exista in lumea reala, exact cum spune Andrew, ca in fizica de clasa a IX-a, unde aveam de a face cu simple ecuatii matematice. Calculele reale implica modelari precise si deci ecuatii diferentiale complexe, nu merge cu regula de 3 simpla.

Share this post


Link to post

Daca as putea ajunge la redline cu masina mea in treapta a 6-a, depasesc 300km/h.

Practic ai putea obtine orice viteza cu orice masina doar umbland la rapoartele cutiei de viteze, si mai mult, ar fi aceeasi si la deal si la vale. Ar fi tare frumos sa fie adevarat...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...