Jump to content
Sign in to follow this  
MariuZ

Probleme Si Intrebari Tico Sl Ptr Un Incepator

Recommended Posts

Sunt sofer "oficial" de pe 14 martie. Conduc, insa, de pe la 14 ani (am 20 si putin acum) Dacii, Audi-uri VWuri si tot ce-am mai prins. Serviciul implica shofatul a unei medii de 200km/zi cu un Tico SL din 2000 pe care l-am luat la 98.000 km si care acum are vreo 103.000km. Am si probleme, si intrebari.

 

In primul rand ma dispera shocul ala automat care face ca naiba cand porneshte mashina (cred ca ajunge pe la 3-4000 de ture motorul). E normal asa ceva ? AM mai vazut mashini cu shoc automat si nu faceau in halul asta...

 

Apoi, daca shofez mai sportiv si o calc putin, iar dupa aceea trebuie sa reduc, nu`mi mai sta la relanti... nici macar nu apuc sa schimb viteza... a mai fost dusa la mecanici si aceshtia au spus ca e normal. Cum naiba sa fie normal?

 

Saptamana trecuta am coborat un drum in serpentine... vreo 4 km de serpentine... cu ea scoasa din viteza. Cand am ajuns jos se auzea un zgomot rotund ca si cum ar fi agatzat roata in ceva si la fiecare tura a rotii fashaia. Am crezut ca am pana, dar nu aveam. A disparut si zgomotul. Ar trebui sa ma ingrijorez?

 

Frana imi tine de pe la jumatatea cursei pedalei. M`am chinuit de mai multe ori si n`am reushit niciodata in aceshti 5000 de km sa franez brusc, sa blochez rotile. Se poate rezolva asta doar cu aerisirea franelor? Eu sunt cam anti-talent cand vine vb de mecanica. Imi merge capul la tehnica, dar nu prea am treaba cu mashinile.

 

De unde reglez avansul? Imi vibreaza schimbatorul la relanti. Chiar foarte nasol, cu toate ca nu pare a fi in pragul opririi.

 

Si inca o intrebare: ce naiba se aude dupa ce opresc motorul? Se face linishte sub capota, iar apoi un bazait de vreo 3 secunde, urmat de un zgomot ca si cum s`ar inchide o clapeta, un capac, ceva. L`am localizat undeva in partea stanga sus a motorului, privindu`l din fatza mashinii.

Share this post


Link to post
Conduc, insa, de pe la 14 ani

:mda: asta nu e o lauda

 

In primul rand ma dispera shocul ala automat care face ca naiba cand porneshte mashina (cred ca ajunge pe la 3-4000 de ture motorul). E normal asa ceva ? AM mai vazut mashini cu shoc automat si nu faceau in halul asta...
daca motorul e rece da, dar trebuei sa scada in maxim 5 min la max 1000 rpm. Cum acum e cald trebuei sa scada foarte foaret repede (max 2 min) daca e la 1 cheie pe ziua aia.

 

Apoi, daca shofez mai sportiv si o calc putin, iar dupa aceea trebuie sa reduc, nu`mi mai sta la relanti... nici macar nu apuc sa schimb viteza... a mai fost dusa la mecanici si aceshtia au spus ca e normal. Cum naiba sa fie normal?
nu e normal, ansamblu soc clapeta de acceleratie functioneaza normal (misca cu mina) ?

 

 

De unde reglez avansul? Imi vibreaza schimbatorul la relanti. Chiar foarte nasol, cu toate ca nu pare a fi in pragul opririi.

asa vibreaza. nu umbla la avans.

 

Si inca o intrebare: ce naiba se aude dupa ce opresc motorul? Se face linishte sub capota, iar apoi un bazait de vreo 3 secunde, urmat de un zgomot ca si cum s`ar inchide o clapeta, un capac, ceva. L`am localizat undeva in partea stanga sus a motorului, privindu`l din fatza mashinii.

Incerc o localizare mai precisa , nu prea are ca sa tacane acolo. Nu cumva e undeva sub filtru de aer?

Share this post


Link to post
Saptamana trecuta am coborat un drum in serpentine... vreo 4 km de serpentine... cu ea scoasa din viteza. Cand am ajuns jos se auzea un zgomot rotund ca si cum ar fi agatzat roata in ceva si la fiecare tura a rotii fashaia. Am crezut ca am pana, dar nu aveam. A disparut si zgomotul. Ar trebui sa ma ingrijorez?

 

nu, zgomotul provine de la dilatarea sabotilor si al disurilor, presupun ca ai mers mai mult infranat.

 

Frana imi tine de pe la jumatatea cursei pedalei. M`am chinuit de mai multe ori si n`am reushit niciodata in aceshti 5000 de km sa franez brusc, sa blochez rotile. Se poate rezolva asta doar cu aerisirea franelor? Eu sunt cam anti-talent cand vine vb de mecanica. Imi merge capul la tehnica, dar nu prea am treaba cu mashinile.

Incearca sa faci aerisirea, ar trebuii sa se rezolve, daca nu schimba-ti placutete.

 

De unde reglez avansul? Imi vibreaza schimbatorul la relanti. Chiar foarte nasol, cu toate ca nu pare a fi in pragul opririi.

NU TE BAGA sa iti reglezi singur carburatorul ca daca l-ai dereglat...nu-l mai reglezi asa usor,du-te intr-un service daewoo.

 

Si inca o intrebare: ce naiba se aude dupa ce opresc motorul? Se face linishte sub capota, iar apoi un bazait de vreo 3 secunde, urmat de un zgomot ca si cum s`ar inchide o clapeta, un capac, ceva. L`am localizat undeva in partea stanga sus a motorului, privindu`l din fatza mashinii.

 

Este clapa socului automat, care se inchide - cand este pornit socul clapa trebuie sa stea inchisa, stai linistit nu e nimic in neregula cu masina ta este normal.

Share this post


Link to post

clapa socului nu e in stinga sus, si nu se inchide instant decit daca ai socul bulburit.

Share this post


Link to post
clapa socului nu e in stinga sus, si nu se inchide instant decit daca ai socul bulburit.

 

Zgomotul dupa oprire vine de la o chestie paralelipipedica in spatele si mai in stanga-sus fatza de filtrul de aer, in dreapta placutei cu seria motorului. Pe ea scrie "LOVATO FEED-BACK ARIA"

 

Shenck : nu e normal, ansamblu soc clapeta de acceleratie functioneaza normal (misca cu mina) ?

 

Unde gasesc asta? :) :wallbanger: b-(

Share this post


Link to post

:o fftopic: NU mai posta consecutiv, editeaza-ti ultimul mesaj.

----

:ontopic:

Cu motorul rece dai jos filtru de aer (2 piulite).

Cu un marker desenezi o dunga pe rotita de plastic alba care o vezi sub filtru in stinga.

clapeta care o vezi sub filtru trebuei sa fie inchisa.

apesi pe ea si verifici daca se misca usor. Daca e intepenita cureti cu carbcleaner.

 

Pornesti motorul. clapeta trebuei sa se deschida la verticala in citeva minute.

Nu se pune la verticala = probleme la soc

 

turezi mororul (cu mina), apesi pe cablu de la acceleratie. Trebuie sa revina imediat acceleartia in pozitia din care ai tras.

 

Astepti pina porneste electroventilatorul. tragi de sectorul dintat "sa ajuti " socul. Daca scade turatia prea mult (da sa se opreasca) cind tragi de ea, probleme la termoelement, se regleaza.

 

rotita aia de plastic se misca odata cu clapeta de soc. Asa poti sa vezi daca lucreaza si cit de repede lucreaza fara sa mai dai jos filtru. Cind opresti motorul clapeta trebuei sa revina usor usor pe inchis.

Share this post


Link to post

Mersi frumos, am sa incerc asta pana diseara si am sa scriu aici ce am constatat.

Mi-am mai amintit ceva : Nu stiu daca va vine sa credeti, dar imi ploua in mashina, la precipitatii cu debit ridicat, ca cele de saptamana trecuta! Apa imi apare la surubul din stanga-jos, cel care sustine bordul, din spatele lui. Aveti vreo idee ce trebuie lipit cu scotch? [-O<

 

Vi s`a`ntamplat vreodata sa va scartaie INGROZITOR cureaua de distributie cand e umezeala mare in aer (pe ploaie sau dupa)? Mai ales intr`a 2-a...

Edited by MariuZ

Share this post


Link to post

Cea care scartaie e cureaua de la alternator nu cea de distributie si cred ca ar cam trebui skimbata daca scartaie la umezeazala.

Share this post


Link to post

Atunci de ce scartaie numai in viteza? In punctul mort nu scartaie ... si cred ca si la o anumita turatie, dar cum Tico n`are turometru nu pot sa bag mana`n foc.

Apropo de asta ... cum pun un turometru? A incercat cineva asa ceva? Mi`a explicat unu` cu fotocelule pe nu stiu ce fulie a motorului... insa e cam complicat ptr ce am eu nevoie.

Share this post


Link to post

Si alternatorul "invarte" mai tare la turatii mai mari d-aia scartaie numai la anumite turatii. Cu turometrul vezi ca sunt jde topicuri pe la sectiunea tuning.

Share this post


Link to post

cureaua imi scartaia si mie cand schimbam din treapta a 2a in a3a. dupa ce am schimbat curele(si alternator si de distributie) nu a mai scartait.

Share this post


Link to post

Luni dimineatza aterizez intr`un service si va spun exact ce si cum am rezolvat .. poate o sa va foloseasca candva ...

Share this post


Link to post
Vi s`a`ntamplat vreodata sa va scartaie INGROZITOR cureaua de distributie cand e umezeala mare in aer (pe ploaie sau dupa)? Mai ales intr`a 2-a...

 

Da, este cureaua de la alternator. Nu nu trebuie schimbata, trebuie doar un pic desfacut un sorub de la alternaor si intinsa cureaua, toata operatiunea nu dureaza mai mult de 5 minute; mie mi-a intins-o tatal prietenei mele si de atunci nu a mai scartait de loc, nici pe ploaie nici prin balti. Incearca mai intai varianta intins si apoi daca nu da rezultat schimbati-o.

Share this post


Link to post

Trebuie intinsa? :) Interesant ... am sa vad azi ce pot face ...

Share this post


Link to post

salut voios !!!

Tocmai m-am inregistrat si eu pe acest forum pt ca am cumparat un tico din 1998 pt sotia mea si...am o mare DILEMA...!!!

Ce benzina bag, cu plumb sau fara...pana acum am bagat fara dar unii spun ca modelele din 98 cer cu...asa ca...pse HELP...Multam :osanale: :osanale:

Share this post


Link to post

@mariuZ: ai capace la roti? ca o bataie d-aia am avut si eu. ma disperase, pana cand a gasit shenck( 10x dude :drinkers: ) solutia: era de la un capac de roata. l-a dat jos si l-a pus din nou...si nu mai am bataia aia. acu am una pe fata, tot de la capace, ca le-am dat jos cand am spalat masina.

Share this post


Link to post
salut voios !!!

Tocmai m-am inregistrat si eu pe acest forum pt ca am cumparat un tico din 1998 pt sotia mea si...am o mare DILEMA...!!!

Ce benzina bag, cu plumb sau fara...pana acum am bagat fara dar unii spun ca modelele din 98 cer cu...asa ca...pse HELP...Multam :osanale:   :osanale:

Bine ne-ai gasit!

 

Vezi pe aici: http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?s...na++tico++plumb

 

Daca nu te lamuresti, ai la dispozitie butonul . Mult succes!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...