Jump to content
Sign in to follow this  
valy8imist

Nu Mai Porneste Matizul

Recommended Posts

Tocmai yman, la ultima cursa a contactului, acolo unde se retrage singura cheia inapoi dupa ce a cuplat electromotorul.

Probabil acolo ai un contact defect.

Share this post


Link to post

Schimba contactul electric.Daca stiu bine e la fel cu cel de cielo, care se duce destul de repede. Noroc ca-i ieftin. e vreo 30 de lei unul si tine cam 2 ani.Se schimba in 5-10 minute.

Share this post


Link to post

Salut ... am o probleme dubioasa ...

Aseara in mers s-a aprins becul in bord de la baterie. Nici o schimbare la faruri ca sa scada tensiunea sau sa isi revina candla accelerez. Am ajuns la destinatie ... am stat 30 min, am pornit masina, fara nici o problema (la sfert de cheie) ... am plecat ... becul incontinuare aprins.

Am ajuns acasa ... am oprit masina ... la 40 min ... cand am incercat sa plec ... NIMIC ! nu mai porneste.

se aude pompa, are scanteie, e totul normal ... am incercat sa ii dau la cheie cu farurile aprinse sa vedem daca e de la baterie ... nici o schimbare in puterea farurilor ... deci nu e de la baterie ! I`am luat borna, azi de dimineata am incercat iarasi ... nimic ! am bagat 5 l de benzina ... (rezervorul este peste jumata, dar m`am gandit ca poate nu mai arata bine pompa) ... nimic ... nu vrea !!!!!

Bateria are un an , e bosch !

Ceva idei ?

Share this post


Link to post

Si cand ai incercat sa-i dai la cheie, s-a auzit ceva (a pornit demarorul)? Cam asta vrei sa zici : nu mai cupleaza demarorul. Daca e asa poate fi : contactul cheii, siguranta f14, ceva la electromagnetul demarorului, etc...

Edited by tomis

Share this post


Link to post

Si cand ai incercat sa-i dai la cheie, s-a auzit ceva (a pornit demarorul)? Cam asta vrei sa zici : nu mai cupleaza demarorul. Daca e asa poate fi : contactul cheii, siguranta f14, ceva la electromagnetul demarorului, etc...

 

 

 

demarorul a pornit ! il aud , este exact ca si cum nu ar avea benzina ! In rest nu am gasit nimic, am verificat cureaua de la electromotor, contactul nu se pare ca ar avea ceva ... face clant cand scot cheia ... nu are nici o piedica ...

Share this post


Link to post

Am patit si eu cu matizul meu. In iarna asta mi-a facut de 3 ori probleme. Adica, invart de cheie si nu se aude nimic. Luminile la bord se aprind dar cand invart cheia nu se aude niciun zgomot. Fiind frig si nestiind cat de buna este bateria am crezut ca s-a descarcat. Am luat curent de lata masina si a pornit. Am pus bateria la incarcat si a doua zi a pornit. Cateodata pornea mai greu, ca si cum n-ar fi avut putere bateria. Saptamana asta am patit la fel. Cheie , si, nimic. Am incarcat bateria cateva ore si apoi a mers. Dupa ce am lasat doua zile masina pe dreapta, fiind foarte frig afara, -10 grade sau mai mult, i-ar n-a mai vrut sa porneasca. Se aprind normal luminile, dar nu zice niciun pas. Electromotorul nu invarte, nu incearca sa invarta, nu face niciun zgomot. Am cumparat o baterie noua Varta, si degeaba. Se comporta la fel. Fiind posesor nou de matiz, nu imi pot da seama ce are. La dacie era mai simplu. Imi puteti spune care ar fi problema ca sa nu mai dau banii aiurea? Nici service nu exista pe o raza de 30 km.

Share this post


Link to post

Din ce a povestit tu la inceput era clar ca bateria veche nu mai mergea si ea ar fi problema.Pe urma m-ai terminat cand ai spus ca ai luat baterie noua si tot asa face.Verifica mai intai bateria "noua"daca are suficient curent in ea dar eu banuiesc mai degraba un contact imperfect(oxidat)la nivelul bornelor pe care il deranjai de cate ori dadeai bateria jos sa o incarci.In concluzie misca de borne si de cablurile de la baterie spre masa si spre electromotor si pe urma ne spui si noua.

Share this post


Link to post

Am pus bateria la incarcat. Maine incerc iar

Share this post


Link to post

Salut,

 

Am si eu o problema cu contactul (cred),matizul este din 2006 53000 km euro 3.

 

De cateva zile cand incerc sa pornesc motorul,se aprinde bordul iar cand dau sa pornesc se intrerupe tot...adica se stinge bordul si nu se intampla nimic,si tot trebuie gadilit pana ramane bordul aprins.

Se intrerupe tot...ca si cum nu as avea baterie,dupa 3-4 incercari o ia,are si palpitatii toti martoti de pe bord cand misc de cheie in contact(se sting se aprind).

Aseara s-a oprit si motorul in mers si dupa ce am reusit sa il pornesc,parca nu mai avea vlaga in el...apoi si-a revenit.

 

Un sfat ceva? Multam anticipat.

Share this post


Link to post

Eu as vedea ce e cu bateria, cat e de descarcata si cat de ca lumea sunt prinsi papucii pe borne.

Share this post


Link to post

Bateria este aproape noua..(pusa anul trecut in tomna),iar bornele sunt ok...nu se afla calamina pe borne etc..

 

 

Ms de reply :)

Share this post


Link to post

Dar borna negativa la caroseie face bine contact..?

Share this post


Link to post

Hmm cablul de minus face contact pe caroserie, bloc motor, si pe unde mai duce el?

Share this post


Link to post

Bateria noua se reincarca permanent pe masina, daca sunt indeplinite conditiile necesare. Cand e prea descarcata se sting becurile (cum ziceai) daca pui la treaba demarorul, un mare consumator de curent.

Share this post


Link to post

atentie la borna de minus, eu am schimbato pentru ca nu mai se fixa pe borna, degeaba stringeam cu cheia.

Edited by mitosu

Share this post


Link to post

Salutare

Ieri, dupa cateva ture prin oras ,motorul matizului(Euro3 2006) se opreste brusc la plecarea dintr-o intersectie.

De atunci ma chinui sa-l pornesc dar fara rezultat.

Electromotorul invarte fara probleme.

Becul ceck engine nu se mai aprinde cand pun contactul

Becul verde de pe butonul AC ramane aprins cand pun contactul(ciudat)

Pompa de benzina nu se aude mergand

Scantei nu da deloc

Am verificat toate sigurantele si releele care sunt ok,am resetat ecm,degeaba.Tind sa cred ca este o problema electrica dar nu reusesc sa-i dau de cap.

 

Astept sfaturile dumneavoastra

Multumesc

Share this post


Link to post

E greu de spus ce are, trebuie verificata cu atentie partea electrica.

Nu se mai aprinde becul Check - posibil nu mai lucreaza calculatorul - posibil nu mai are o alimentare (sigurante EF2, EF4, EF19 sub capota, sig. F1 sub bord)

Nu se mai aude pompa - de stabilit exact. Lucreaza prin calculator, un releu si sig. EF3.

Scantei nu da - nu vin comenzi de la calculator.

Becul verde aprins - ciudat, da.

Share this post


Link to post

I-am dat de cap dupa o zi de mesterit. Cablul de masa G103(masa ECM-ului) era desfacut aproape complet,este prins cu un surub undeva sub alternator.Dupa ce l-am strans a pornit fara probleme si ledul butonului ac s-a stins.

Share this post


Link to post

salut am un matiz 2006 nu prea cunosc partea mecanica si sper sami dati o mana de ajutor am probleme cu pornirea la matiz dau cheie la matiz se aude pompa cum amorseaza dar nu se aude nimik dupa benzina an baterie noua oare sa fie electromotorul



I-am dat de cap dupa o zi de mesterit. Cablul de masa G103(masa ECM-ului) era desfacut aproape complet,este prins cu un surub undeva sub alternator.Dupa ce l-am strans a pornit fara probleme si ledul butonului ac s-a stins.



ce masina ai



salut si eu am aceasi problema k yman dau la cheie se aude pompa dar nimic

Share this post


Link to post

intrbarea mea carei checul k nu prea le am asa cu partile mecanice si electrice la mine cand dau la cheie se aude click la electromotor am un buton securiti care nu mai palpaie si cand bag avariile o iau la fuga si la casetofon nu am curent mam uitata la baterie imi arata verde o am de 7 luni bateria sigurantele verificar pompa incarca benzina am la mine in bord imi arata 3 chestii adik bateria si frana de mana jos si sus imi arata ceva ca o canistra ulei schimbul ulei lam fc de 6 luni,trb sa mai incerc varianta lui ghyta sa o pornesc inpinsa sami dau seama k nu e electromotorul am verificat si bornele si sunt bune nu au rugina offf mam saturat

Share this post


Link to post

Ai grija la cureaua de distributie cand o pornesti prin impingere.

Share this post


Link to post

Si la virgule, si la cunoasterea indicatorilor din bord, e chestie care te pica la examenul pentru permisul auto :)

Share this post


Link to post

Cand tacane se sting becurile in bord, sau le scade intensitatea? Daca da, verifica bornele bateriei sa faca bine contact pe baterie. Pune un aparat de masura pe borne, sus pe surubul de strangere si pune pe cineva sa dea la cheie, repeta aceeasi masuratoare dar leaga aparatul de masura pe borna de plumb a bateriei, sub borna cablului si vezi daca ai diferenta intre masuratori, in mod normal nu trebuie sa fie daca e diferenta nu face contact borna la baterie.

Edited by danutza

Share this post


Link to post

Salutare. Eu am facut-o lata. Am ramas fara baterie si dupa ce am impins-o ca sa o pornesc pentru a ajunge acasa am pus baterie pe redresor. Dupa ce am lasat-o in jur de 12 ore am iesit sa o pun pe masina... Din neatentie, prostie, nu stiu cum sa-i spun, am pus gresit bornele si am observat ca s-au incins foarte tare. Morcovit, am pus din nou bateria pe redresor pentru ca era descarcata, dupa alte 12 ore am pus-o din nou pe masina.. Pe langa ca cd player-ul e dus, observ ca nu mai porneste. Pompa de benzina face sunetul obisnuit, in bord sunt toate, ca inainte, aprinse dar cand dau ca sa porneasca motorul nu face nimic si nu se mai aprinde nici butonul de aer conditionat. Geamuri, faruri, stergatoare, ventilatie, toate functionale.. Ce sa fac, ma puteti ajuta? Am chemat pe cineva azi ca sa-mi dea curent, tot nu a vrut sa faca nimic. Am verificat sigurantele. Am inlocuit releul de pornire si pe acela de pompa de benzina. Fara rezultat. Nu stiu ce sa mai fac, pe unde sa ma mai uit pana cand voi face rost de bani ca sa o duc la un service.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...