Jump to content
Notificare GDPR și date personale Read more... ×

Sign in to follow this  
valy8imist

Nu Mai Porneste Matizul

Recommended Posts

incerc si eu sa lamuresc o problema...am un matiz din 2005 a mers perfect pina de curind dar acum nu mai porneste.am schimbat si bujiile am verificat scinteile la toate ,pompa de alimentare se aude mergind...motorul se invirte dar nu porneste.va rog ceva sugestii daca aveti

Share this post


Link to post
Share on other sites

verifica daca sigur ai benzina (si eu am ramas ca nu s-a mai aprins becul de benzina)

 

daca este euro2 (cu delco):

daca ai scanteie pe fisa principala si nu ai pe cele trei de la bujii : capac, rotor delco

daca nu ai scanteie pe fisa principala: senzor optic delco (cel mai probabil) sau bobina inductie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matizul meu a pornit azi, dar s-a auzit un fel de troncanit, parea ca merge in 2 sau chiar 1 piston, dar si-a revenit repede. A pornit normal de inca doua ori, dupa stationari de 15-20 de minute, dar la a treia n-a mai vrut! Pare ca bateria nu mai are forta, e intr-adevar veche, are vre 5 ani, dar nu mai porneste nici cu curent de la alta baterie (am incercat cu curent de la 2 Loganuri diesel). Am verificat acum vreo luna cureaua de distributie, si la cat ma pricep eu parea cam slaba. Ce ar putea fi?

Masina e euro2, cu delco, din 2005. Delcoul l-am schimbat acum vreo 2 luni. Mersi

Edited by mai_76

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifca daca este scanteie sa stii ce sa verifici mai departe:

1. daca e scanteie - fara benzina, pompa benzina (cam devreme), injectoare (putin posibil)

2. daca nu e scanteie - modul optic delco (daca e coreea, se strica repede), capac delco, bobina, fise bujii, un contact imperfect la mufa delco-ului, baterie, contact cablu baterie cu caroseria.

Daca mai e ceva de adaugat..

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am scos bujiile si-am dat la automat. Nu a sarit ulei, ci antigel ( ma miram pe unde pierd antigelul). Se pare ca e garnitura de chiulasa sau chiulasa. In curand o duc la mecanic si voi afla!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A scazut si nivelul de antigel? Cum arata uleiul pe la busonul de umplere sau pe joja de nivel? A inghetat lichidul antigel? (Am eu o "teorie" ca din cauza lichidului de racire care nu mai functioneaza corect, se strica modulul optic de la delcou, si vroiam sa verific..).

 

Scoate te rog niste lichid antigel (daca a mai ramas ceva) si lasa-l peste noapte intr-un pahar sau o sticla ..sa vezi daca ingheata!

 

Am impresia ca in Corabia au fost vre-o -15 grade azi noapte, iar in noaptea asta o sa fie chiar mai frig asa ca poti verifica..te rog..

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uleiul arata normal, nivelul - la fel. Nivelul de antigel a scazut dramatic; in cam 100 de km de la maxim mai era f. putin pe fundul vasului.Nu cred sa fi inghetat, chiar daca or fi fost -15 grade. Pe sticla de antigel scrie ca rezista pana la -30. Oricum, in 2 saptamani am schimbat de 2 ori antigelul din cauza ruginii din vasul de expansiune, asa ca si antigelul era ”proaspat”.

Din pacate nu mai pot verifica antigelul din simplul motiv ca masina am ”predat-o” unui mecanic.

Maine aflu si ”verdictul”!

Edited by mai_76

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai am o intrebare..in 5 ani de cand aveti masina, cand s-a schimbat ultima oara lichidul anigel? Ma gandesc ca daca avea rugina era ceva in neregula..sa se fi stricat pompa de apa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Antigelul il schimb constant - anual sau la maxim 2 ani.

Am rezolvat problema dar a aparut alta - mecanicul a zis ca a fost arsa garnitura de la chiulasa, a inlocuit-o, masina porneste perfect, dar nu se-ncalzeste, acul nu urca aproape deloc, masina nu-si tine relantiul si merge cam in suturi. De asemenea, martorul ”check” ramane aprins.

Azi, dupa ce am mers vreo 50 de km, am ajuns acasa si am pus mana pe motor - era doar caldut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, si inca ceva, am observat ca lipseste furtunasul de vacuum. De cand o fi asa, nu stiu

 

Termostatul il banuiesc si eu, dar nu cumva si IAC-ul?

 

Sau, mai grav, sonda Lambda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este si in manual: Motorul functioneaza cu rateuri - termostatul este blocat pe deschis (nu se mai incalzeste motorul) sau de tip inadecvat. Ar trebui totusi ca mecanicul sa-si puna probleme de ce s-a ars garnitura, nu doar s-o schimbe.

 

La capitolul "Diagnoza generala motor": de verificat daca

-a pierdut lichid de racire pe undeva apoi s-a supraincalzit si s-a ars garnitura

-termostat blocat pe inchis si s-a supraincalzit (dar nu stiu de ce sta acum pe deschis)

-pompa de apa defecta care nu a racit corect motorul

-garnitura montata incorect, antigelul a patruns in ulei si nu s-a mai uns/racit corect motorul, s-a supraincalzit

 

"Trosc-ul" de dimineata e ceva mecanic. A fost gheata pe ceva in miscare in motor care a afectat fizic o componenta mecanica din motor. Ar trebui sa va ganditi cum ar fi putut sa ajunga apa in motor. (si ce cod are check-ul, poate primiti ceva indicii.

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin: am montat furtunasul de vacuum si ca prin minune motorul a-nceput sa functioneze corect, iar CHECK-ul s-a stins. Ramane problema cu incalzirea. Am avut senzatia ca motorul se-ncinge, dar in interior nu baga caldura, iar indicatorul apei nu se ridica aproape deloc. Am scos termostatul (nu am avut altul sa-l inlocuiesc deocamdata)si acum motorul se-ncalzeste putin, dar in masina tot nimic.

Am pus termostatul cel vechi in apa la un 90-95 de grade si nu s-antamplat nimic, a ramas tot inchis.

Acum ma intreb si eu - din cauza ca nu se deschidea termostatul sa se fi incins motorul si astfel sa se arda garnitura de la chiulasa? Sa fie si sonda de temperatura a apei defecta si sa nu mai indice temperatura?

Mentionez ca dupa ce am scos termostatul a trebuit sa mai completez cu 2l de antigel si ca in continuare iese rugina in vasul de expansiune.

O spalare a instalatiei de racire cu solutie speciala ar fi recomandata?

Multumesc!

Edited by mai_76

Share this post


Link to post
Share on other sites

E foarte posibil ca rugina aia umblatoare sa fi infundat caloriferul, care este destul de fin. Dar, mai intai sa se incalzeasca motorul. Daca nu circuli, pe gerul aste se incalzeste greu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o problema. Cand a dat prima zapada si frig am pornit-o pe benzina dimineata...am lasat-o un pic si dupa aia am trecut-o pe gaz (nu prea aveam benzina)...am tot turat-o ca sa se incalzeasca apa pentru ca altfel da-n nas cand e pe gaz (instalatie veche, pe sistem vechi). Am tot trecut-o cand pe gaz cand pe benzina (din buton) ca nu prea vroia sa mearga pe gaz. Am zis sa o las pe benzina cu gandul ca reusesc eu sa ajung pana acasa. Cu masina pe loc motorul mergea normal si de-o data brusc dadea-n nas si se oprea, am incercat sa o repornesc si a pornit mai greu...mergea vre-o 10-15 secunde foarte bine si dupa aia dintr-o data dadea-n nas (apa era deja la jumate). Deci in concluzie cand motorul era incins trebuia sa o tin turata ca sa nu crape.

Am reusit pana la urma sa ajung cu ea acasa acu cateva zile si i-am dat constant cate o cheie dimineata ca sa nu se buleasca bateria (care e noua), dar de ieri cand am vrut sa-i dau o cheie motorul a inceput sa mearga in suturi. Parca nu ar fi avut aer, parca merge intr-un piston. Doar daca dau frenetic la pedala de acceleratie o ia dupa vre-o 15-20 de secunde (afara nu mai e ger de cateva zile). Daca o las asa un pic da in nas si se opreste.

Bateria este noua, antigel am pus, uleiul pare curat. Acum 2 ani am avut o problema...relativ asemanatoare si de vina au fost capacul de delocu si ruptorul, dar parca nu se comporta exact la fel ca atunci.

 

Ce sa fie oare...capacul de delcou, bujiile, fisele, bobina de inductie...carbunii ? Sau sa fie ceva mai grav?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum a aparut o alta problema - porneste cu motorul rece si dupa ce se-ncalzeste, se opreste. In acel moment nu mai are scanteie, nu-i mai vine curent la bobina . Am schimbat contactul electronic, bobina, fisele, delcoul are 3 luni, sigurantele sunt ok. E vreun senzor care sa intrerupa curentul? Sa fie vreun scurt? Oricum, masina e la un electrician auto.

Daca aveti cwva sfaturi, le astept. Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziua buna

 

Se da una bucata Matiz 2002 functionare perfecta pina intr-o zi dimineata ora 7 cind nu a vrut sa mai porneasca (bagat cheie in contact asteptat sa se stinga becurile pompa de benzina sa amorsat...si...NIMIC...nici un sunt). Am venit de la servici ora 16 am incercat iar si surpriza... apornit la sfert de cheie. A doua zi ora 7 surpriza iar nu a pornit .La ora 16 incercat surpriza a PORNIT LA SFERT DE CHEIE.

 

Am deja 4 zile in care patesc la fel Are cineva ideie din ce cauza apare acest FENOMEN ? (mentionez ca nu am umblat deloc sub capota) Sa fie un senzor ceva ?HABAR NAM

 

 

Va rog un sfat .

 

Mesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar numai odata ai dat la cheie? Sau ai incercat de mai multe ori?

Adica dimineata dupa ce porneste pompa, dai cheie vezi ca nu porneste si gata? Sau mai dai vrei 2 3 dup-aia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de cite 3-4 ori am incercat in fiecare zi. Azi dimineata am patit la fel. (nu a pornit) 14 grade arata termometru. Se aude pompa ...se stinge cecul si invirti de cheie...degeaba nu porneste. nu se aude nimic (nici un clic macar)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ori ai contactul defect doar pe ultima pozitie ori ai electromotorul defect !

Share this post


Link to post
Share on other sites

yman exact cum a incercat si colegul de mai sus, incearca sa iei un contact de la prieteni, daca are cine sa-ti dea.. eventual du-te pe la dezmembrari,daca gasesti cu totul, e mai bine.

Eu cel putin ma abtin la electromotor, macar solenoidul se auzea cand cupleaza, ceva ceva tot venea din fata.

Tot contactul banuiesc si eu.

 

Numai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este o smecherie veche pe care poti sa o faci daca e contactul de vina : tragi fire de la ultima pozitie a lui care nu mai face contact si pui un intrerupator (se punea de autobuz cel de deschis usa ) sau orice intrerupator cu revenire (sa nu ramana apasat ) si ai rezolvat nu mai trebuie schimbat contactul !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Contactul nu e sigur (ar trebui sa nu porneasca cind se incalzeste afara) Exista ceva senzori de temperatura ?

Am verificat dimineata "pe racoare"

1 Contact borne baterii (desi in bord se aprind beculetele si cind dau de cheie nu-si schimba intensitatea luminii de loc)

2 Contacte capac delco+ fise

3 Contact bobina de inductie

4 Contacte IAC si TPS

Daca unu din ele ar fi fost de vina dupa curatare (desi nu erau colmatate deloc) si in cazul unui contact imperfect ar fi trebuit sa porneasca.

 

DEGEABA TOT NU A VRUT SA PORNEASCA

 

Mesterii au zis ca trebuie sa o vada atunci cind nu porneste (da io incep la 7 serviciul si vin seara cind ei se culca asa ca nu prea sunt sanse) Astept sfaturi si pareri (ca vine iarna acusi si....)

 

Nu am umblat la electromotor (la contacte)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana acum nu e clar ce vrei sa spui cu Nu porneste. Probabil vrei sa spui ca nu porneste/cupleaza demarorul electric (beculetele nu scad in intensitate). Il auzi pornind ? Lamureste aceasta problema, nu are treaba cu delcou, fise, IAC, TPS...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×