Jump to content
Sign in to follow this  
Andrei.ss

Executive-ul DESbracat

Recommended Posts

Intentionam demult sa public un topic in care sa prezint mult iubita mea masina, dar se pare ca abia astazi am beneficiat de inspiratia divina. Povestea a inceput in septembrie 2003 cand familia mea a decis ca ar fi util sa devenim si noi detinatori de masina. Doream o masina noua de familie, care sa se incadreze intr-un anumit buget, iar alegerea nu afost prea greu de facut, intrucat la vremea respectiva aveam doar 2 variante: Cielo sau Dacia1310. Diferenta de pret intre Cielo Exe (8790 EUR) si Dacia era destul de mare (320 mil la 200 mil, daca tin bine minte), insa din puct de vedere al calitatii si confortului nu cred ca are rost sa facem vreo comparatie. Si uite asa am mers la propriu cu sacosa de bani la dealer, de moment ce la vremea respectiva nu era cu POS-uri sau transferuri bancare. Dupa cateva zile am putut sa si ridicam achizitia; inca imi amintesc cu nostalgie prima data cand am vazut-o si perfectiunea vopselei, in sensul ca nu prezenta absolut nicio microzgarietura. Din fericire am avut tot timpul alaturi de mine pentru sfaturi un prieten foarte priceput care are si acum un Cielo luat de nou in 1995 si care e intr-o stare excelenta. (Tipul e un fel de taliban in ce priveste modul cum isi ingrijeste masina, mai ales din punct de vedere tehnic). M-am bucurat deasemenea ca motorul era din seria relativ limitata DOHC. Revenind la subiect, primii 5000 km au fost facuti 100% extraurban mers constant cu 90-100 km/h si doar 2 persoane in masina. Oricum, chiar si porportia actuala a kilometrilor parcursi este undeva in jur de 80% extraurban.

 

Numarul actual de kilometri este de 45.000, probabil sunt singura persoana cu o masina din 2003 asa "odihnita" :) , insa nu sunt genul care nu-si poate misca suncile pe jos pana la chioscul din cartier sa cumpere paine. In plus, la ce drumuri sunt in Iasi, prefer sa merg la serviciu cu autobuzul. Sunt adeptul unui stil de condus cat mai constant si economic, din acest motiv masina nu a cunoscut forja (a nu se intelege ca dorm la volan, ci ca de obicei nu trec de 120 din motive pur financiare).

 

In ce priveste defectiunile de pana acum, nu am foarte multe depovestit la numarul asta de km parcursi, insa unde au fost necesare interventii, am cautat intotdeauna produse aftermarket de la firme conscarate, intrucat piesele originale Daewoo nu imi mai inspira incredere.

1. S-au spart 2 vase de expansiune si in cele din urma am cumparat unul la second cu tot cu dop de pe o Nexia si nu am mai avut probleme

2. Capatul de bara pe stanga original s-a dus dupa 11.000 km, iar cel pe dreapta la 19.000 km, ambele schimbate cu TRW.

3. Cilindri receptori de frana blocati, schimbati cu ATE

Imbunatatirile/achizitii pe care le-am facut de-a lungul timpului sunt:

1. Placute de frana ATE, care mi-au oferit o capacitate de franare mult imbunatatita

2. Becuri Osram Silverstar +50% (chiar se simte diferenta in ce priveste vizibilitatea!!!)

3. Filtru de polen, excelent mai ales daca rulezi prin cel mai prafuit oras din Romania- Iasi

4. Scapat de mizeriile de Debica Presto de fabrica si cumparat 4 Kleber Dynaxer HP3

5. 4 cauciucuri de iarna Kleber Krisalp HP2 cu tot cu jante

6. Bujii Beru Ultra X Titan, dupa montarea carora am simtit o scadere a consumului

Atasez aici si un tabel cu toata istoria de service Grafic Intereventii.xls

 

In proiect:

- CD player (in 2011 casetele mi se par deja cam inadecvate :D )

- Schimbat ulei cutie de viteze cu ulei sintetic

- Schimbat distributia

La capitolul accidente/incidente ar fi de mentionat urmatoarele:

1. Portiera dreapta fata usor indoita dupa ce am patinat iarna la iesirea din garaj (masina a iesit pe jumatate si patinand s-a lovit de tocul usii)

2. Portbagajul gasit zgariat cu cheiea de un dobitoc neidentificat

3. Lovit in spate in timp ce asteptam la semafor de catre un nene care se uita dupa politie. Pagube aproape invizibile la mine, aluia i-a cazut numarul.

4. Lovit in spate in timp ce rulam in coloana cu viteza foarte mica. Ala din spate scria sms si a uitat sa mai franeze, dar din fericire zgarieturile au fost insesizabile.

5. Lovit in spate ceva mai puternic de 1 decembrie anul trecut la prima zapada de un pustan de vreo 19 ani cu un Nissan Tiida si cauciucuri de vara. Facand toate formalitatile legate de RCA, am vazut ca isi luase masina fix cu 6 zile in urma. Spoilerul a trebuit schimbat (am asteptat o luna jumate pana l-au adus di Coreea ca era si cu sarbatorile de iarna) si putin indreptata tabla acoperita de spoiler.

 

Cam asta ar fi istoria, singura nemultumire pe care o am ar fi consumul ridicat in raport cu performantele (6,3 extraurban si 12 urban) dar cand vad cat costa intretinerea chiar si la un Logan, imi dau seama ca totusi nu e chiar atat de grav. :D Si pentru cine a avut rabdarea sa citeasca totul de mai sus, dar si pentru cei care nu au avut-o, postez si 4 poze. Sunt de parere ca o masina de obicei arata cel mai bine asa cum a iesit din fabrica, de aceea am preferat sa investesc bani in piese de calitate si nu in diverse brizbrizuri de cocalar care ar trebui sa-ti ia ochii.

 

post-4414-0-75277600-1318088591_thumb.jpg post-4414-0-94974200-1318088602_thumb.jpg post-4414-0-33209600-1318088623_thumb.jpg post-4414-0-43484400-1318088631_thumb.jpg

Edited by Andrei.ss

Share this post


Link to post

Felicitari pentru masina! Se vede ca ai grija de ea.De cate ori vad partea din fata de la Cielo imi aduce aminte de Jaguar Kensington.Seamana foarte mult la faruri.

Share this post


Link to post

Multumesc pentru apreciere :) Am investit multa pasiune in masina si sunt sigur ca nu ma voi desparti curand de ea.

Ai dreptate in legatura cu farurile de Jaguar, pacat ca sub capota e altceva :) )

Share this post


Link to post

... pacat ca sub capota e altceva :) )

 

Pentru cine nu vrea sa zboare ajunge si motorul asta.

Share this post


Link to post

In sfarsit si-a facut Andrei topic ! Frumoasa rau masina, e ca a mea. :mrgreen:

 

Pentru destinatia masinii, motorul asta chiar ca ajunge cu varf si indesat (daca e intretinut cum trebuie)

Jante ii mai trebuie si musai un Pioneer. :thumbl: Si scapat de zgaraietura aia nasoala de pe portbagaj.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Frumoasa masina si f intretinuta, lucru ce eu apreciez f mult

 

Este exact modelul meu, acelasi motor, acelasi dotari, acelasi an de fabricatie, etc. Doar ca ai km ceva mai putin, a mea are acum aproape 85,000.

Doar culoarea difera. Culoarea de pe masina ta imi place mult mai mult.

 

LE: vad ca si capacul la axele cu came difera. L-ai schimbat tu?Sau asa a fost?

 

Legat de piesele inlocuite: fostul propietar de la masina mea mi-a zis ca si lui i s-a spart vasul de expansiune si nici nu l-am crezut cand mi-a zis ca nu mi-am imaginat ca se poate intampla asa ceva la o masina :) ) dar iata ca mai sunt cazuri.

Edited by abarth_mcm
  • Like 1

Share this post


Link to post

Frumoasa masina. Bateria Delkor este cea cu care ai cumparat masina?

Share this post


Link to post

LE: vad ca si capacul la axele cu came difera. L-ai schimbat tu?Sau asa a fost?

 

Este montat din fabrica modelul asta. este identic cu cel de la Nubira II. s-au montat o perioada acelasi tip de capac pe ambele modele..

Share this post


Link to post

Este ca e foarte mare placerea cand te intreaba lumea din ce an este masina si reactia la raspuns este : "da' ce bine arata..." ? :D

Pe langa "bubele" enumerate in primul post, vad ca nici tu nu ai scapat de mania folosirii masinilor altora pe post de opritor de usi. :(

Share this post


Link to post

A fost o surpriza placuta ca dupa interventia chirurgicala care am suferit-o ieri (deviatie de sept) sa intru azi pe forum si sa gasesc atatea comentarii; pentru asta tin sa va mutumesc :)

Acum sa incep cu raspunsurile in ordine cronologica:

@ Englishman: Pioneer-ul e deja trecut pe lista de prioritati. Cat despre jante, sunt inca indecis daca sa investesc in asa ceva sau nu tinand cont de starea drumurilor de la noi. Nu de alta, dar m-ar durea inima sa crap vreuna in gropi cum am intalnit de exemplu in Botosani sau Pascani City. Acolo am indoit buza la 2 jante de tabla la viteza de 40 km/h. Dar recunosc ca din punct de vedere estetic ar avea un efect puternic :D

@ abarth_mcm: Cum a spus si Shift1, masina avenit cu capacul respectiv. Pe langa capac, din ce mi-am dat seama, la masina mea au mai luat de la Nubira etrierele si modulul de aprindere electronica. Spun asta pentru ca exista Executive-uri cu etriere ce folosesc placute de Matiz, in timp ce la mine merg de Nubira.

@Myg: Bateria este intr-adevar cea originala si pana acum nu mi-a creat probleme.

@zeneseu: Da, mi s-a intamplat de mai multe ori, in ciuda faptului ca Cielo nu prea mai e o masina care sa intoarca capete :P Totusi imi place cand mi se "gadila" orgoliul :) )

Pana acum Dumnezeu m-a ajutat sa nu provoc eu accidente, dar stii tu cum e...prosti "e" destui si e cam greu sa-i eviti pe toti.

Edited by Andrei.ss

Share this post


Link to post

In urma cu o ora in sfarsit am pasit in secolul 21 din punct de vedere "audio", masina mea primind cadou un Pioneer DEH-2320 care a costat 380 RON (multmesc pe aceasta cale lui Englishman pentru sprijinul acordat in alegerea firmei Pioneer). Un lucru care m-a atras in mod special a fost faptul ca are si intrare USB. Instalarea s-a facut in regie proprie si a fost simpla chiar daca nu mai facusem o astfel de operatiune pana atunci. Marele avantaj a fost ca nu a trebuit sa leg manual firele, ci mi-am cumparat de pe net un adaptor ISO (a se vedea imaginea 4). In felul asta totul a decurs foarte usor si e ceva ce recomand tuturor posesorilor de Cielo care vor sa-si schimbe casetofonul original.

Despre diferenta de calitate in ce priveste nu cred ca mai are rost sa discutam.

 

Singura problema la care nu am gasit decat o rezolvare temporara e modalitatea de prindere, in sensul ca nu mai e posibila fixarea in cele 4 suruburi ca unitatea originala, dar sunt sigur ca voi gasi cat de curand o solutie.

Iata mai jos si cateva poze:

 

post-4414-0-40374600-1322905053_thumb.jpg post-4414-0-67931800-1322905054_thumb.jpg post-4414-0-95996200-1322905055_thumb.jpg post-4414-0-40053900-1322905057_thumb.jpg post-4414-0-70908000-1322905058_thumb.jpg

Edited by Andrei.ss

Share this post


Link to post

He he he, n-ai gusturi rele in materie de linie melodica! :rock:

Multi km fara probleme.

Share this post


Link to post

Legat de prindere, mai dai doua gauri in carcasa suport a masinii pt a ti-l prinde. Banuiesc ca ti-a intrat ccd-ul in carcasa originala a masinii.

Dai doua gauri in acea carcasa, folosesti alte surubele (daca cd-ul tau nu a avut sau nu se potrivesc) si aia ea.

Eu asa am facut.: tot asa nu mi s-au mai potrivit surubele de prindere.

Intradevar, instalarea e simpla daca ai mufa conector.

Share this post


Link to post

iar alegerea nu afost prea greu de facut, intrucat la vremea respectiva aveam doar 2 variante: Cielo sau Dacia1310.

 

Nu e chiar asa, ai luat extrema adica 1310, Solenza ce avea?

Share this post


Link to post

@ martiz rockwoot.gif

@ abarth mcm: Multumesc pentru sugestie, sper sa se poata aplica. Problema e ca playerul n-a venit cu suruburi si nici nu mi s-a parut ca ar avea gauri pentru asa ceva. Oricum, o sa ma uit mai bine cand o sa am un pic de timp sa-l demontez.

@argon: Stiu ca Solenza s-a lansat in 2003, dar nu mai tin minte daca era deja in productie cand mi-am cumparat masina (pana la urma am scris articolul la 8 ani de la "evenimentul" respectiv, deci e posibil sa nu imi fi adus aminte toate detaliile). Insa chiar daca ar fi fost, tot Cielo as fi ales oricum :D

Edited by Andrei.ss

Share this post


Link to post

Toate playerele au gauri laterale. Nu se potrivesc cu cele ale sinei - insa poti da gauri noi in sina, pe pozitiile celor din player. Doar sa ai grija sa nu folosesti suruburi prea lungi, sa nu se infiga prea adanc in player.

Share this post


Link to post

Toate playerele au gauri laterale. Nu se potrivesc cu cele ale sinei - insa poti da gauri noi in sina, pe pozitiile celor din player. Doar sa ai grija sa nu folosesti suruburi prea lungi, sa nu se infiga prea adanc in player.

 

Exact

Eu mi-am confectionat singur suruburile, pt ca am taiat din ele. Erau prea lungi si se infigeau in player.

Share this post


Link to post

Am reusit sa fixez pana la urma playerul cu ajutorul unor suruburi taiate putin mai groase (multumesc pentru idee) si nici macar n-a fost nevoie sa dau alte gauri, pentru ca le-am folosit pe cele existente.

 

In alta ordine de idei, singurul dezavantaj al playerului, daca se poate spune asa, este faptul ca in timpul functionarii antena ramane extinsa indiferent daca e pe radio, cd, sau usb. Poate nu e un inconvenienet atat de mare, dar imi placea la unitatea originala ca antena se retragea in momentul introducerii unei casete. Lucrul asta mi se pare util in vederea protejarii antenei cand rulam cu viteze de peste 120 sau iarna cand s-ar fi umplut toata de nisip. Nu stiu daca asa fac toate playerele sau daca se pot lega altfel firele, dar ca sa rezolv problema cred ca imi voi monta un butonel mic pentru controlul manual al antenei.

Share this post


Link to post

Andrei, problema antenei e din setarea playerului. La mine spre ex. se seteaza din butonul AF/AT.

Share this post


Link to post

Playerul tau e tot Pioneer? Butonul AF presupun ca se refera la auto-frequency, dar ce insemna AT?

Share this post


Link to post

Playerele noi nu mai retrag antena la redarea de pe alta sursa, nu de pe radio.

 

Poti intercala un switch pe firul de comanda a antenei, sa o poti cobora cand vrei.

Share this post


Link to post

Al meu e Sony, Andrei.

Madkat, ar fi culmea sa ramina antena afara. Eu cred ca trebue sa aibe un dichis undeva.

 

 

Extras din manual: AF(frecvente alternative)/TA (stiri din trafic) butonul 7.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Foarte frumoasa masina!

 

Sa o tii cat mai mult timp si sa ai la fel de multa grija de ea !

 

Felicitari!

Share this post


Link to post

la mepetreiurile noi ai plus pe firul de comanda al antenei tot timpul cat este pornit aparatul, indiferent de sursa de semnal.

 

ideea care banuiesc eu ca este: - aparatele cu rds au acea pros... functie numita TA (anunturi trafic) - un fel de radio care prinde in background si se baga peste sursa de semnal sa spuna informatii de trafic. Destept ar fi fost cu TA-ul dezactivat sa coboare antena, dar din pacate nu e asa la playerele cu care am avut de-a face.

Share this post


Link to post

SI banuiala initiala a mea a fost ca problema tine de mizeria aia de TA, dar in momentul in care am vazut ca dezactivand-o tot nu coboara antena am zis ca poate mai e vreo setare, ceva. O sa imi pun un intrerupator pentru ca nu am chef sa merg cu antena extinsa permanent. Vreau doar sa gasesc un loc discret pentru el sa nu arate ca naiba pe bord, ma gandeam poate chiar in interiorul lacasului de depozitare a casetelor. Cand rezolv o sa pun si poze.

 

@silviu4you2003: multam pentru apreciere, nu intentionez sa ma despart curand de masina in primul rand pentru ca ma simt atasat de ea si in al doilea rand pentru ca daca as vinde-o as lua oricum un pret de nimic. In ciuda consumului insa, apreciez ca e o masina cu o intretinere relativ usoara si foarte ieftina.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...