Jump to content
Sign in to follow this  
cristiangabi

Legislatie Corecta Anvelope Iarna 2011

Recommended Posts

Toti vrem drepturi si conditii ca-n germania si sa contribuim si sa raspundem ca la romania.

Nu se pune problema cand viscoleste si utiajele nu fac fata.Atunci marea majoritate intelegem ca nu se poate.Dar cand ala ce ia banul sta in parcare cand ninge linistit si da 1 tura cu utilajul in loc de 5 ca sa faca economie de combustibil si antiderapant, atunci da am pretenti ca boul ala sa ma despagubesca sau macar sa fie amendat cu suma corespunzatoare tuturor vehiculelor echipate cu cauciucuri de iarna si inazapezie, suma cu care acestea ar fi fost amendate dac erau cu cauciucuri de vara.

Cel putin de doua ori am intalnit situatia in care au asteptat intentionat sa se puna 20 cm de zapada inainte sa intervina.O data zaresc in parcare un utilaj cu statie si il intreb de ce nu ies pe drum iar el imi raspunde ca l-a anuntat seful sa nu iese pana spune el ca altfel il sanctioneaza.

Tommy nu cred ca se intampla la fel si in Germania.

Share this post


Link to post

Zeneseule, nu le mai lua patriotic apararea autoritatilor, ca iti faci pacate.

Mdea, as vrea sa vad si eu odata ca cineva recunoaste ca astfel de lucruri se intampla peste tot unde ninge iarna. Am mai zis de multe ori, dar se pare ca eram singurul din tara care se uita la TV cand la stiri apareau cetateni nemti, care locuiau si culmea, conduceau pe drumurile din Germania in aceleasi conditii si cu aceleasi reprosuri ca la noi. As vrea sa vad macar unul din cei care dau cu gura pe aici la comanda si executia deszapezirii; as vrea ca macar odata sa vad unul care inainte sa deschida gura ar sta sa analizeze circumstanele, cauzele, solutiile si piedicile rezolvarii unor probleme. Daca pe DN1 se deszapeseste pe un sens si noi circulam pe celalalt sens e clar - aia sunt cretini si idioti ca nu lucreaza pe sensul pe care circulam noi. Exemplele ar putea continua. Sunt cazuri si cazuri, situatii si situatii; singura certitudine este aceea ca in orice situatie suntem buni la comentarii, chiar daca de multe ori, poate suntem unul din micile motive care impiedica buna desfasurare a lucrurilor. Ca un ultim "argument", cati dintre noi se grabesc sa traga masinile din fatza lamelor cand ninge in oras si cati se gasesc sa comenteze ca nu pot iesi din parcare pentru ca masina le-a fost imobilizata de zapada?

 

P.S. Nu iau apararea autoritatilor; dar pe langa "obligatiile" lor, avem si noi OBLIGATIA de a-i ajuta sa isi duca la indeplinire menirea.

 

Tommy nu cred ca se intampla la fel si in Germania.

Se intampla la fel si la ei.

Culmea este ca internetul e plin de filmulete cu masini din SUA care fac patinaj artisitic pe strazile alea afsaltate ca la carte; bag seama ca aia le lasa intentionat sa se mai distreze si cetateanul...nu?

Share this post


Link to post

Sa dezapezeasca primadata anumite portiuni inteleg ca e normal, dar sa fie zapada de 7-8 cm pe drum si utilajul sa stea in parcare la economie de combustibil nu cred ca e normal.Am intalnit si situatii normale in care ningea tare si se chinuiau sa tina curat doar benzile de urcare care erau curate iar pe coborare erau 3-4 cm de zapada.

Am zis si cu doua posturi inainte una e sa nu faca fata cu utilajele care le au si alta e sa le tina in parcare ca sa faca economie.

Edited by danutza

Share this post


Link to post

Fac economie pentru ca li se taie din banii alocati. Pentru ca probabil isi dozeaza "efortul" astfel incat sa poata face fata unor situatii dificile pentru o perioada mai mare.

Si evident... pentru ca Basescu e de vina... :D

Share this post


Link to post

Pai, mai du-te tu...prin Germania. Ai sa constati ca "prinsul pe vine" nu e sport pur romanesc.

De doua ori am avut probleme in Fernpass din cauza ninsorii abundente si a numarului mare de masini. (Era imediat dupa revelion cind nemtii se intorceau acasa de prin vacante). Dificultati am avut si in Gerlosspass. Totusi, ambele sint drumuri dificile, comparabile, poate cu Rucar-Bran

 

Nu se pune problema cand viscoleste si utiajele nu fac fata... Tommy nu cred ca se intampla la fel si in Germania.

Se mai intimpla insa se iau masuri de ajutare a celor care ramin blocati. Nu am auzit de despagubiri insa am vazut echipaje de interventie distribuind gratuit bauturi calde (nealcoolice :P ) si benzina/motorina (contra-cost, la pret de pompa "normala"). Astea au fost situatii extreme, in general se intervine preventiv. La scaderea temperaturii sub un anumit prag (parca 1-2*C) deja se imprastie material antiderapant (SARE, ca am gustat-o !) si material anti-inghet (posibil clorura de calciu ?!). Valabil atit pe autostrada cit si pe drumuri nationale/locale.

 

 

Mdea, as vrea sa vad si eu odata ca cineva recunoaste ca astfel de lucruri se intampla peste tot unde ninge iarna. Se intampla la fel si la ei.

De acord, se intimpla ! Insa, la noi, din pacate, intimplarea a devenit aproape regula :( . In plus, la noi eu unul nu am vazut/auzit de masuri de preventie. Probabil ca si legislatia are niste lacune, nu stiu daca notiunea de interventie preventiva este prinsa. Conteaza si atitudinea oamenilor, fara doar si poate. Acum vreo 2 ani am dat la lopata o remorca de zapada eliberind de unul singur trotuarul de linga bloc si accesul la parcare. Ghiciti citi vecini au venit sa ajute. Ghiciti (sau nu) superioritatea din privirea si vorba celor care au trecut atunci pe linga mine. OK, o faci o data, pentru conditie fizica, o faci a doua oara ... la un moment dat ti se taie de spirit civic si iti bagi picioarele ...

Share this post


Link to post

Du-te mai...headbang2.gif

Esti de atatia ani pe forum si tot nu ai invatat sa te exprimi articulat.

Vorbesti de parca ai donat in contul drumarului banii pe care i-ai dat pe cauciucuri.

Nu nene, banii aia i-ai cheltuit pentru tine, dar nu poti vedea asta ca esti prea ciufut. :)

Share this post


Link to post
offtopic.gif Nu, era vorba strict de tine, odata te plangi ca saracu om a platit 1000 lei amenda, odata ca vrem conditii ca in germania si sa platim ca in romania. Hotaraste-te de partea cui esti :D

Share this post


Link to post

Unde ai vazut tu sa se planga de asa ceva?!?!?!

Share this post


Link to post

Iarna trecuta,am facut Rucar-Bran(cu camionul),saptamanal.Indiferent daca ningea sau nu drumul a fost curat.Felicitari celor de acolo.Si-au facut datoria.In schimb ,pe portiunea Campulung Muscel-Pitesti,un drum mult mai usor ,bataie de joc.Intr-o seara am facut de la Pitesti la Campulung doua ore(50km).Era sticla pe jos.Chiar ma gandeam sa fac cale intoarsa s-o iau pe Valcea.Noroc cu statia.Mi-au spus colegii ca Branul este ca in palma numai ca este ud .

Share this post


Link to post

Stie cineva daca exista legislatie in privinta uzurii anvelopelor datorita vechimii (uzura morala ca sa zic asa)? Ma refer strict la DOT si nu la uzura ei fizica cand ajunge la indicatorul de uzura.

Share this post


Link to post

Din cate stiu nu este reglementata vechimea cauciucurilor dpdv legal. Se poate merge cu orice cauciuc, doar sa aibe fulg cand e zapada

Share this post


Link to post

Nu exista, insa utilizarea unor anvelope mai vechi de 10 ani implica riscuri serioase.

Share this post


Link to post

La mine e max 6 ani teoretic, insa n-am vazut sa verifice efectiv DOT-ul la controlul tehnic obligatoriu. Insa anul asta tre' sa-mi iau tenisi noi desi aia vechi inca arata OK ca-s eco si nu se uzeaza, uzeaza asfaltul.

Share this post


Link to post

Daca e sa ne raportam la legislatia germana,orice anvelopa pastrata in conditiile recomandate de producator(umiditate si temperatura),este considerata si poate fi vanduta ca noua

,daca nu au trecut 5 ani de la producerea ei,vechimea incepand sa curga de la data vanzarii.

Singura intrebare ar fi daca distribuitorii din Romania au spatiile corespunzatoare de depozitare,o astfel de perioada.

Share this post


Link to post

În zona târgului Vitan am văzut intermediari ce au site-uri specializate ținând anvelopele afară în zăpadă / soare fără nici o problema mult și bine

Share this post


Link to post

Imbirligata chestia cu anvelopele .

 

Noua e cit timp nu fu montata pe janta (indiferent de DOT) in rest, ii SH, parerea mea, indiferent de conditiile de depozitare .

 

Vredestein-ul meu de vara, le-am luat pe comanda de la mama lor, din Olanda, si aveau 3 saptamini de la data fabricatiei . Ei bine, alea nu doar noi fu, ci si foarte proaspete .

 

:mrgreen:

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...