Jump to content
Sign in to follow this  
cristiangabi

Legislatie Corecta Anvelope Iarna 2011

Recommended Posts

Off topik

... apoi urmeaza cauciucurile special concepute pentru combaterea acvaplanarii. Dupa care schimbam din nou certificatul de inmatriculare cu o varianta electronica (ca la pasapoarte) si tot asa.

Share this post


Link to post

Eu v-am mai spus, vreau ca slikurile sa fie obligatorii pe serpentine! Si minim 200CP, ce basca mea.

Share this post


Link to post

Ia c-avem noutati: articol Jurnalul. Sublinierile imi apartin.

 

Agenţii de circulaţie nu vor putea da amenzi pentru neechiparea cu cauciucuri de iarnă, în lipsa unui reprezentant al RAR. Constatările se pot face de către Poliţia Rutieră împreuna cu RAR, sau de către RAR. Agenul de poliţie de unul singur nu poate constata abateri, şi ca atare nici să dea amenzi, a explicat pentru Jurnalul Naţional comisarul-şef Lucian Diniţă, şeful Direcţiei de Poliţie Rutieră.

 

Ordonanţa 5 din 2011 prevede obligativitatea echipării maşinilor cu cauciucuri de iarnă atunci când acestea se deplasează pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei. Deci, dacă circuli pe un drum uscat nu ai nicio problemă, dacă ai intrat pe unul cu gheaţă sau zăpadă rişti amenda.

 

RAR ne-a comunicat că pot fi folosite şi cauciucuri all-season, însă numai de ceă au menţiunea specială de tip M, M+F,MS sau M&S, precizează şeful Poliţiei Rutiere.

 

Atenţie! Unii întreprinzători au început să producă colante cu coduri de iarnă care sunt lipite la cald pe cauciucuri care nu îndeplinesc condiţiile ordonanţei. În această situaţie, cel care le pune în vânzare poate fi tras la răspundere.

 

Începând cu 1 noiembrie, aplicarea noilor prevederi devine obligatorie, iar perioada obligativităţii echipării cu cauciucuri de iarnă nu este limitată. Spre exemplu, este posibil ca şi în aprilie, pe anumite drumuri să existe zăpadă, gheaţă sau polei, iar în această situaţie şoferii vor rămâne obligaţi să folosească respectivele cauciucuri.

 

În legătură cu certificatele de conformitate pentru cacuciucurile luate de afară, din punctul de vedere al poliţiei rutiere acest lucru este o aberaţie, spune Diniţă. Cel care cumpără spre exemplu, o maşină din ţară, la mâna a doua, de unde ar putea primi un astfel de certificat pentru cauciucurile de pe maşină?

 

În funcţie de tipul de cauciuc, înălţimea profilului pentru ca acesta să fie eficient este cuprinsă între 3 si 5 mm. Verificarea acestei condiţii o face specialistul de la RAR, pentru că nu o să bage pixul agentul de circulaţie ca să verifice gradul de uzură, spune comisarul-şef Diniţă.

 

Vom da dispoziţie ca în zonele unde sunt semnalate ninsori să fie instalate echipaje de poliţie rutieră împreuăn cu reprezentanţii RAR. Aceştia, la intrarea în zona afectată de ninsoare, vor face filtre şi vor verifica dacă maşinile sunt echipate cu cauciucuri de iarnă, avertizeză şeful Poliţiei rutiere.

 

Amenda va fi aplicată şoferului, şi nu proprietarului maşinii, pentru că şoferul are obligaţia legală de a se îngriji de pregătirea maşinii pentru drum.

 

Sancţiunile se pot da şi dacă maşina respectivă nu este implicată într-un accident. Şoferul riscă o amendă curpinsă între 9 şi 20 de puncte, adică între 5 şi 12 milioane. În cazul unui accident, şoferul va plăti şi daunele.

 

Asiguratorii au spus că nu vor acorda despagubiri în cazul accidentelor provocate de maşini neechipate corespunzător pe drumurile acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei.

 

Începând cu 1 noiembrie, la Minsterul Transporturilor, în cadrul comandamentului de iarnă va funcţiona un punct de informare privind starea drumurilor. Orice şofer, înainte de a pleca la drum se poate interesa aici pentru a afla dacă pe traseul ales există zăpadă sau urmează să ningă.

 

În cadrul Direcţiei de poliţie rutieră va exista o grupă operativă pentru monitorizare şi intervenţie. Toate maşinile poliţiei rutiere sunt echipate cu cauciucuri de iarnă iar Loganurile MCV au fost echipate de la livrare atât cu cauciucuri de iarnă, cât şi cu cele de vară. La nivelul Poliţiei Române au fost demarate procedurile de achiziţie de cauciucuri de iarnă pentru toate maşinile.

 

Cauciucurile de vară crapă la frig şi îşi pierd proprietăţile, în timp ce cauciucurile de iarnă îşi păstrează proprietăţile şi conferă condiţii suplimentare de siguranţă în trafic.

 

Studiile arată că în timpul frânării, spre exemplu, cauciucurile de iarnă sunt cu 5% mai eficiente decât cele de vară.

Share this post


Link to post

Amenda va fi aplicată şoferului, şi nu proprietarului maşinii, pentru că şoferul are obligaţia legală de a se îngriji de pregătirea maşinii pentru drum.

.

V-ati tot plans de aberatii; uite mai sus una. Daca tu conduci masina lu' Gica Petrica pentru ca asta e manga, platesti tu amenda ca nu ai luat tu din banii tai anvelope de iarna ca sa duci boul acasa. La fel si in cazul soferilor ce conduc autovehiculele firmelor in interesul acestor firme, obligatia revine tot acestora sa echipeze autovehiculele cu anvelope de iarna...chiar daca "patronu' " ii spune ca "n-are bani de prostii d'astea".

CUL!

Edited by zeneseu

Share this post


Link to post

Deci cam ce ziceam si eu la inceputul acestui topic... Interesanta povestea cu RAR-ul, deci Politia rutiera vede neechiparea cu anvelope de iarna ca fiind o neconformitate tehnica de a carei constatare trebuie sa se ocupe un specialist.

 

ZNS, nu e o aberatie, e corect. Daca masina lu' Gica Petrica este fara frane/lumini etc, tu te apuci si o conduci, ca Gica Petrica e manga? Similar si pentru soferii firmelor, si in prezent le revine obligatia de a circula cu masina in stare tehnica corespunzatoare.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

"Cauciucurile de vară crapă la frig şi îşi pierd proprietăţile" . Desigur toate cauciucurile (a se citi anvelope si a nu se confunda cu prezervative) de pe la marii comercianti sunt depozitate in conditii aclimatizate la 20 de grade, cred ca si in container pe vapor au acelasi tratament ca altfel ajungeau vinete de frig. =))

Share this post


Link to post

Toate discutiile legate de anvelopele de iarna se vor incheia in momentul in care asiguratorii isi vor adapta reglulamentele, in sensul ca nimeni nu va fi despagubit in cazul accidentelor produse iarna in cazul in care autoturismul nu a fost echipat cu anvelope de iarna, atat in privinta politelor RCA mai ales a celor CASCO.

Share this post


Link to post

Alta poveste:

 

http://www.zf.ro/auto/rar-anvelopele-all-season-nu-sunt-anvelope-de-iarna-cine-circula-cu-ele-dupa-1-noiembrie-va-fi-amendat-8859690

 

LE. Fac pariu ca Vredestein Quatrac 3 care sunt all season sunt de n' ori mai bune decat 80% din cauciucurile de iarna de pe masinile din RO.

 

Si unca una:

 

http://www.jurnalul.ro/stiri/observator/ghid-de-evitare-a-amenzii-pentru-lipsa-cauciucurilor-de-iarna-593390.html

Edited by Alezz

Share this post


Link to post

Povesti de ziaristi opariti la cerebel.

Share this post


Link to post

"Unii întreprinzători au început să producă colante cu coduri de iarnă care sunt lipite la cald pe cauciucuri care nu îndeplinesc condiţiile ordonanţe"

 

Genial! Chiar anul trecut cand auzisem prima data de legea asta faceam misto cu colegii de munca sa ne lansam in afaceri cu autocolante cu insemne de iarna. Iata ca nu am fost singurul care s-a gandit la asta, mai mult, unii chiar au pus-o in aplicare :) )

Share this post


Link to post

articol Gandul

 

Registrul Auto Român (RAR) deţine, la nivel naţional, doar 44 de autovehicule-laborator cu care echipe mixte, formate din reprezentanţi ai Poliţiei Rutiere şi ai RAR, vor verifica dacă anvelopele corespund cu noua legislaţie, valabilă de luna viitoare.

 

Aceste laboratoare mobile controlează şi în prezent starea tehnică a maşinilor în trafic, iar de la 1 noiembrie vor verifica şi anvelopele, pe drumurile cu zăpadă, polei sau gheaţă. Pentru a verifica anvelopele, echipajele mixte Poliţie-RAR vor folosi câte un şubler şi un cric special.

 

În cadrul laboratorului există, pe lângă un PC portabil conectat la internet pentru a verifica identitatea vehiculului, şi un şubler şi un cric special, pentru a verifica înălţimea profilului anvelopei. Cu acestea se poate măsura înălţimea profilului anvelopei în trei puncte situate la distanţe egale de pe circumferinţa anvelopei", a explicat pentru gândul Stancu Sotir, preşedintele-director general al Registrului Auto Român (RAR).

 

--

 

Din comentariile de la acelasi articol, se pare ca Motrio Winter Far Away care vin pe Dacia nu sunt inscriptionate cu M+S, doar fulg :)

Share this post


Link to post

Fulgul e varianta aparuta dupa M+S tot aia inseamna, si eu pe ale mele tot fulgi am. M+S gasim acum preponderent pe all season, cele de iarna au fulgul sau fulgul incadrat de munte.

Share this post


Link to post

Toate discutiile legate de anvelopele de iarna se vor incheia in momentul in care asiguratorii isi vor adapta reglulamentele, in sensul ca nimeni nu va fi despagubit in cazul accidentelor produse iarna in cazul in care autoturismul nu a fost echipat cu anvelope de iarna, atat in privinta politelor RCA mai ales a celor CASCO.

 

Realizezi ce tampenie va fi daca se aplica in cazul RCA.

Te loveste unu care nu are cauciucuri de iarna. Asigurarea lui refuza despagubirea si ramane ca tu sa te judeci cu el sa -ti iei banii de reparatie. Va fi o distractie totala.

In cazul casco sunt de acord(asa cum au prevederea ca nu te despagubesc dca ai fost baut).

Share this post


Link to post

Va fi un circ total tipic mioritic. Se vede clar ca legea asta a fost facuta doar ca statul sa castige bani din urma TVAului aplicat. Numai tampenii care sa bat cap in cap probabil bagate pentru baietii jmecheri/destepti. Si uite asa legea poate fi aplicata diferentiat, muritorii de rand o iau in freza si jmecherii scapa lejer.

Ce dracu era asa greu sa scrie negru pe alb bai tampitilor, de pe data de 1 Noi pana pe 1Apr nu se discuta, toata lumea cu cauciucuri de iarna. Nu ca ba ai voie ba nu ai voie ba daca e uscat/ud nu ai treaba si doar daca e zapada pe drum, au lasat loc de interpretari cat China.

Share this post


Link to post

Eu,tot cred ca,in primul rand,sunt tampiti.Dupa aia,vine,desigur si interesul.Oricum,cred ca va iesi scandal,pentru ca,situatia este reglementata de Directiva 92/23 CEE din 31 martie 1992 a Consiliului Comunitatilor Europene ,care la capitolul 3,destinat marcarii anvelopelor,spune urmatoarele(vezi punctul 3.1.5),despre pneurile pentru zapada:pneurile trebuie sa fie marcate M+S,sau M.S,sau M&S.Atat si nimic mai mult.Ori,astia au obraznicia sa faca referire la directiva amintita in motivarea legii. In plus,din directiva amintita,eu inteleg ca si CEE este de acord cu ce am spus anterior,anume ca discutia este despre pneurile pentru zapada,pentru ca pe gheata sau polei,toate sunt cam la fel.De altfel,n-am vazut vreun test facut de ADAC sau altii,ce au testat,care sa aiba,in tabel, rubrica pentru gheata sau polei.

 

Te contrazic. Arunca o privire http://data.motor-ta...3/001-49851.JPG

Si,de ce,ma contrazici?Scrie pe anvelopa ca sunt ALL SEASON si au ceva in plus fata de M+S?Alea sunt niste anvelope obisnuite de iarna,care n-au nicio legatura cu ce am spus eu despre cele ALL SEASON.

Edited by nluncasu

Share this post


Link to post

Toate discutiile legate de anvelopele de iarna se vor incheia in momentul in care asiguratorii isi vor adapta reglulamentele, in sensul ca nimeni nu va fi despagubit in cazul accidentelor produse iarna in cazul in care autoturismul nu a fost echipat cu anvelope de iarna, atat in privinta politelor RCA mai ales a celor CASCO.

 

 

Realizezi ce tampenie va fi daca se aplica in cazul RCA.

Te loveste unu care nu are cauciucuri de iarna. Asigurarea lui refuza despagubirea si ramane ca tu sa te judeci cu el sa -ti iei banii de reparatie. Va fi o distractie totala.

In cazul casco sunt de acord(asa cum au prevederea ca nu te despagubesc dca ai fost baut).

 

Voi stiti ce inseamna RCA? Raspundere Civila Auto. Stiti ce inseamna raspunderea civila? Este raspunderea unui faptuitor pentru pagubele cauzate unui tert, daca prejudiciul a fost cauzat din culpa, neglijenta sau neatentie. (daca este cu intentie nu mai este civila ci penala)

Fapta de a circula cu un autovehicul neechipat de iarna constituie culpa sau neglijenta. Deci nicio alta lege sau reglementare din tara asta sau de aiurea nu va putea limita raspunderea civila in vreun alt fel decat este ea prevazuta in Codul Civil. Cu atat mai putin una privind anvelopele. In concluzie, RCA va acoperi orice daune cauzate de un autovehicul altui autovehicul, persoana sau bun atat timp cat dauna este cauzata de culpa (greseala), neglijenta (de exemplu de a echipa autovehiculul cu anvelope de iarna) sau neatentia proprietarului (se uita dupa fuste sau caciuli de blana).

Share this post


Link to post

Si,de ce,ma contrazici?Scrie pe anvelopa ca sunt ALL SEASON si au ceva in plus fata de M+S?Alea sunt niste anvelope obisnuite de iarna,care n-au nicio legatura cu ce am spus eu despre cele ALL SEASON.

Mister, ati cam uitat ce ati zis cu o pagina in urma. NU sunt anvelope obisnuita de iarna nici viata asta nici ceea viitoare.

Sa va reamintesc:

Iar pe anvelopele ALL SEASON,nu este decat M+S.Pe toate.

V-am dat un exemplu de anvelopa ALL SEASON, cu MS SI CU MUNTE SI FULG. Ar trebui sa va mai documentati despre anvelopele de iarna si all season de la Goodyear. Plus ca in partea de jos au clar un soare, 3 picaturi , un fulg si inca un semn., semne clare de ALL SEASON. Data viitoare uitati-va mai bine la poze ok.gif

Edited by raresh20

Share this post


Link to post

M-am uitat mai bine.Dar, m-am uitat si pe site la Goodyear si am vazut ca sunt niste anvelope atipice,incadrate,chiar de fabricant,in doua liste:si in cea de All seasons,dar si in cea de iarna.Mi-e greu sa cred ca s-ar putea gasi cu usurinta si alte anvelope bi-categorie.Asa ca,facem pace:avem dreptate,amandoi.Totusi,e ciudat,dat fiind ca e unanim acceptat ca adevaratele anvelope de iarna au alta compozitie a materialului decat celelalte.Asta ca sa nu mai amintesc de profil.Ma intreb daca nu e vorba numai de marketing.

Share this post


Link to post

Nu ca as insista, dar din aceeasi categorie fac parte si Toyo prezentate de Alice. Pe site apar ca fiind all season, au cele 4 pictograme(soare, umbrela, fulg , etc) , au si MS si fulguletul cu munte si profil asemanator de iarna.

Edited by raresh20

Share this post


Link to post

Interesant testul de anvelope ALL-SEASON di Auto-Bild nr 18 !Locul 1 Vredestein Quatrac 3,locul 2 Goodyear vector 4Seasons,locul 3 Hankok Optimo 45 !Vredestein se comporta chiar mai bine decat multe anvelope de iarna dedicate !

Tot din revista citez: "La un control al Politiei orice anvelopa cu marcajul M+S este considerata ca pneu de iarna(adancimea profilului trebuie sa fie de minimum 1,6 mm).

Dar doar simbolul fulgului de nea de pe lateralele cauciucului garanteaza caracteristici de rulare sigure pe zapada si gheata.La Bridgestone si Federal nu am putut gasi acest lucru "

Eu unul am folosit 3 ani (mai am doua pe puntea din spate )Vredestein Quatrac 2 (all- seasons )si pot sa spun ca s-au comportat exemplar pe timp de iarna .

As mai adauga(ca o observatie personala ) ca la vulcanizari se baga presiune cam cu 0.5 bar mai mult decat le arata manometrul.Pun asta pe seama decalibrarii aparatelor ,ca verificari metrologice ce sa mai ceri !Spun asta pentru ca la temperaturi scazute presiunea mai mare in roti nu e buna (eu cel putin scad presiune cm cu 0.2 bar pe fiecare roata).

Edited by ToPser

Share this post


Link to post

Vederstein e vreo marca pirat? Vredestein iti "spune" ceva?

Share this post


Link to post

Da ,am gresit nu trebuie sa fii ironic !!!

Share this post


Link to post

Inca o informatie importanta pt cei fara anvelope de iarna. Politistii pot da amenzi pt lipsa anvelopelor de iarna doar cu un reprezentant RAR.

 

https://fastautodeal.ro/stiri/index/listnews/id/107

 

Eu unu am mers iarna trecuta fara anvelope de iarna pe tico, si pot spune ca de multe ori vroiam sa las masina in drum si sa merg pe jos pana la destinatie.

Masina a avut si un accident iarna trecuta la doar 5 Km/h pur si simplu a alunecat usor de cur intr-o curba si sa proptit in usa unei alte masini care la randul ei a ajuns acolo pt ca intrase cu viteza (35Km/h) si sa proptise in stalp.

Iarna asta am cumparat anvelope de iarna pt tico sa fiu sigur ca ajung acasa sanatos si uscat la picioare, nu le-am luat ca ma obliga RAR-ul sa le port ci pt ca stiu ce inseamna anvelope de iarna.

Edited by Muratu

Share this post


Link to post

!Spun asta pentru ca la temperaturi scazute presiunea mai mare in roti nu e buna (eu cel putin scad presiune cm cu 0.2 bar pe fiecare roata).

 

La mine in manualul de utilizare al masinii scrie exact invers, ca la pneurile de iarna sa bagi 0.2-0.3 bari peste presiunea recomandata pentru cele de vara (cea inscrisa in cazul meu in interiorul capacului de benzina). Care si aia functie de incarcare variaza intre 2.2 si 3.2 bari, ceea ce ar insemna ca iarna cu masina incarcata full sa bag 3.5...

Share this post


Link to post

Eu am facut asa: am bagat putin mai mult, nu mi-a placut aderenta si am mai scazut pina am simtit in regula si aderenta si directia si stabilitatea. Cred ca tine si de fiecare anvelopa si masina in parte, iar testul asta banal ma scuteste de orice alta grija si teorie incompleta si incorecta.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...