Jump to content
Sign in to follow this  
bgd_stanescu

Pompa Benzina Lacetti Sedan

Recommended Posts

Buna ziua,

Pompele de benzina se mai pot repara? Mi s-a ars pompa si as dori sa stiu daca gasesc "mesteri" care ar putea sa o repare.

...sau macar unde as gasi ceva mai ieftin...

Multumesc.

Cu stima,

Bogdan

Edited by bgd_stanescu

Share this post


Link to post

Nu stiu daca pompa de benzina de lacetti este sau nu identica cu cea de Kalos/Aveo, dar citeste ce a scis userul @yonyon. Poate te ajuta informatia asta.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Multumesc mult de sugestie. Intradevar, foarte ingenios :) Cam asta as avea si eu nevoie ca sa nu investesc prea mult. Acum ramane de vazut ce pompa ieftina e compatibila cu Lacetti.

Share this post


Link to post

Buna ziua,

 

In cazul in care nu ati urmarit topicul pe care mi l-ati recomandat: pompa de Supernova (sau ce o fi, ca probabil merge si la Solenza si la altele) s-a potrivit la Lacetti Sedan 1,6.

Va multumesc ca m-ati redirectionat catre topicul respectiv. In cazul in care nu mai apar probleme legate de motajul meu de incepator, am economisit ~ 1.450 RON (la Radacini mi-a cerut 1.370 RON pe pompa + manopera, care cred ca era cel putin 200 RON).

 

Cu stima,

Bogdan

Share this post


Link to post

A fost inlocuita doar pompa in tot ansamblul cu plutitor?

Pentru a o putea scoate, cum ai procedat cu capacul de tabla ce acopera tot ansamblul, de sub bancheta spate?

Edited by ratusca

Share this post


Link to post

Da, am inlocuit doar pompa. Inlocuirea necesita atentie/rabdare foarte mare deoarece majoritatea pieselor sunt din plastic si se rup foarte repede. Din pacate, pentru a ajunge la pompa electrica propriu-zisa, trebuie desfacute aproape toate componentele.

Din pacate nu am facut poze cu etapele... eram suparat siplin de benzina pe maini :) dar sper sa intelegeti din descrierea de mai jos.

 

Etape:

1. Capacul de tabla de sub bancheta e lipit cu mastic.Doar se trage de el si iese... atentie ca masticul murdareste.

2. Ajungem la pompa. Aici este contact cu exteriorul masinii, deci este praf/pamant mult depus. Ideal ar fi sa fie suflat sa uaspirat, pt ca atunci cand se scoate pompa sa nu cada mizerii in rezervor ->la mine au cazut cateva.

3. Furtunele tur/retur -> se scot usor; au niste click-uri (nu stiu cum se cheama, scuze)

4. Alimentarea -> se scoate usor; are un opritor portocaliu care se trage spre stanga; dupa aceea se trage de cablu apasand pe oclema; atentie: trebuie sa iasa foarte usor, nu fortati daca nu iese.

5. Scos pompa -> cea mai dificila etapa. De la murdarie, nu se observa care e capacul pompei (ansamblului) ATENTIE -> e din plastic si se poate sparge. Capacul pompei este presat pe o garnitura de cauciuc cu ajutorul unei saibe (nu stiu cum se cheama :( ) mari crestate; in crestaturi intra niste urechi de la rezervor. Am folosit o surubelnita si un ciocan pt a bate usor in urechile saibei, alternativ in parti diametral opuse.Pe urechile saibei si ale rezervorului sunt niste adancituri... cand saiba ajunge acolo o a doua persoana ar trebui sa apese pe saiba in timp ce continuati sa bateti usor in urechi, pentru a putea trece de adanciturile acelea. (suna ciudat ce zic, da daca aveti pompa in fata o sa intelegeti desprece vorbesc)

6. Pompa se scoate cu atentie, sa nu rupeti flotorul.

 

...inca ceva: in cazul in care aveti aparat de sudura, v-ati putea confectiona foarte usor o cheie pt acea saiba si ar usura munca enorm, plus ca se elimina riscul deteriorarii...

Edited by bgd_stanescu

Share this post


Link to post

Multumesc, am inteles procedura. Nu am probleme cu pompa, in schimb as fi vrut sa ajung la mufa pentru a o curata.

Share this post


Link to post

pana la urma cat te-a dus pompa si cam ce economie ai facut...de cati bari este cea montata de tine..?

Share this post


Link to post

M-a costat 120 RON (daca mai asteptam o zi ar fi costat 100 RON la alt magazin). Am economisit ~1.400 RON (conform ofertei de la Radacini).

Nu stiu de cati bari e pompa. Sincer, nici macar nu m-am uitat pe ambalaj (eram preocupat de compatibilitatea dimensiunilor); oricum pe cea originala este scris un cod pe care nu l-am gasit pe internet decat pe niste pagini in chineza. Sper sa aiba parametri similari :)

Share this post


Link to post

Conteaza debitul..eu am montat o pompa pe un matiz si nu facea fata de 2,3 bari... dupa care am gasit alta de 3,8 dar a costat 2.2 mil...Simptomele erau ca nu pornea la prima cheie,relantiu oscilant si dadea pe tester amestec sarac...

Share this post


Link to post

Recunosc ca am schimbat pompa in stilul "Dorel" :) fara prea multa documentatie. Pentru moment nu am simptomele respective. Masina a functionat pana acum cam 3 ore, am mers cam 40 KM cu ea, am turat-o mult pana la 6000...pare sa fie ok.

 

Despre pompa Dumneavoastra: ce motor avea Matiz-ul? mi s-ar parea ciudat ca un Matiz cu motor de 1,2 sau 1,4 sa aiba nevoie de o pompa mai puternica decat un motor de 1,6 sau mai mult. Matiz-urile au pompa de 3,8 din fabricatie?

Share this post


Link to post
un Matiz cu motor de 1,2 sau 1,4

Serios? Unde ai vazut tu :) )?

Share this post


Link to post

Chiar nu am vazut -> am presupus. O fi bine? Credeam ca masinile de dimensiunea Matiz-ului au in general motoare mai mici, de 1,2 sau 1,4.

 

...acum am vazut de ce radeti :) se pare ca Matiz-urile au motoare mult mai mici. In acest caz curiozitatea mea despre pompele mai puternice montate pe Matiz e mai mare ;)

Edited by bgd_stanescu

Share this post


Link to post

Ai dreptate, au motoare mai mici.Mult mai mici :D

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...