Jump to content
Sign in to follow this  
mongoose

Sunet dubios de la Servo-directie.

Recommended Posts

directie asistata hidraulic ,progresiva am avut la citroenul cx 25 si normal e sa se intareasca odata cu viteza(la cielo meu e invers)

 

 

mie imi apare un huruit odata cu "piscarea" directiei stanga sau dreapta ,mai tare pe stanga . Sa fie motorul servodirectiei ?

Edited by naylui

Share this post


Link to post

Pompa face asa daca nu are ulei sau are o oarecare uzura sau cureaua daca nu este bine intinsa.

Share this post


Link to post

Unde este cureaua cu pricina? de care curea e vorba? stiam ca nu exista decat curelele de alternator, distributie, aer conditionat ...mai e vreo una? :scarpin:

Share this post


Link to post

Pompa de servo e pe cureaua de accesorii. La Leganza e o singura curea pentru toate accesoriile, la Cielo pompa de servo cred ca e pe cureaua de alternator.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Cielo, 1.5l, 1995 - cand este rece afara, la pornire si pana se incalzaste motorul (cca 5..10 minute) servodirectia scoate un zgomot "nelalocul" lui. Cu cat este mai frig, cu atat zgomotul produs este mai mare. Acesta poate sa fie asociat cu un sumzet asemanator celui de cap de cursa (roti bracate). Sper sa fie lichidul de servo, dar poate fi si pompa??

 

Cu respect,

Bogdan Decu

Edited by freemind

Share this post


Link to post

Salutare! Detin un cielo nexia sohc1,5 /98 si de ceva vreme se auzea la pornire zgomot de curea ce patineaza si care disparea apoi la cateva secunde. Am intins cureaua de alternator si zgomotul a disparut. Presupunand ca a fost intinsa cam tare, am mai slabit-o dar a reaparut zgomotul iar apoi intinzand din nou la max. zgomotul n-a mai disparut dar s-a atenuat. Am presupus ca bateria e descarcata si la drum mai lung o sa se incarce suficient. Ulterior am schimbat anvelopele pe spate cu ceva "china" noi si am sesizat ca la viraje gen serpentine chiar cu viteza moderata se aude un suierat asemanator celui de curea ce patineaza sau de derapaj desi fizic nu se simte nici un fel de derapaj in pozitionarea masinii in mers chiar la mers tare dar suna ca la drifturi si sperii lumea pe strada, mai ales ca uneori se aude chiar pe drum drept la franare din viteza mica iar pietonii de pe trecere se uita speriati sa vada cine merge ca nebunul cu "20km/h" de franeaza cu scartait de roti. Am schimbat in service curelele de AC si de la alternator unde mi s-a parut ca rola de la AC are ceva joc lateral dar nu zornaia la lovire tangentiala fara curea, lichidul -servo din vas nu a scazut , fenomenul este mai evident dupa incalzirea motorului - ce poate fi? Am presupus ca alternatorul opune prea multa rezistenta deoarece incarca in 13 - 14v maxim fara consumatori . Daca mai intind cureaua peste normal poate mari uzura rulmentilor din rola si ax alternator. Sa fie din pompa de servo? Cum determin intinderea corecta?( stiu ca era un instrument dynamometric ce apasa cu o forta determinata si se masoara deformarea corzii iar empiric - sa poti rasuci cureaua pe cant la max. 90 grade cu numai 2 degete (depinde de conditia fizica a fiecaruia). Astept sugestii si opinii. Stima!

Share this post


Link to post

Salut, am o problema care nu imi dau seama de unde e si nici mecanii nu isi dau seama.

Problema este in felu urmator:

Plec usor de pe loc si in momentu cand incep rotile sa se miste , iau de volan stanga , iar la un anumit moment se aude in partea dreapta la roata ceva ca un trosnit, cum sar rupe ceva sau ar sari ceva de pe ceva, gen metal.Cand iau dreapta se aude tot asa ca un trosnit dar mai incet, tot la roata dreapta.Iar trosnitu se aude numai la punct fix adica nu se aude toata cursa volanului fie stanga fie dreapta,daca pornesc motoru si stau pe loc cu ea fara sa o misc si incep sa trag stanga , dreapta maxim, nu se aude.

Cand o urca pe elevator sau cum ii mai zice si trage de volan stanga dreapta, trage de roti, nu se aude nimica, zici ca totu e ok, cum o lasa jos si incepe sa o miste de pe loc se aude trosnind.Joc nu au rotile nici stanga dreapta nici sus jos.

Am schimbat flansa amortizor stanga dreapta plus amortizoarele (ca erau varza), am schimbat cap de planetara dreapta, tot degeaba.Plus ca mai vazusem pe forum si mi-a mai zis cineva sa pun un pic de ulei in capatu de bara cu seringa, tot degeaba.

 

Va rog ajutati-ma.

Share this post


Link to post

Eu zic ca e capul de bara. La mine era, trosnea mai ales pe drum de tara, sau pe sosea la viraj stânga dreapta, mai exact în același punct al rotirii volanului de fiecare data.

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

Asa e si la mine in acelasi punct la volan, trosneste, nu mai devreme sau mai tarziu.Plus ca am mai aflat o "smecherie" care e in felu urmator:

Daca ma apas pe aripa dreapta unde e problema , trebuie sa ii prind pozitia nici prea tare sa ma apas , dar nici prea incet, se aude acelasi zgomot de trosnit, dar f incet, daca ma apas si pe partea stanga tot la fel, se aude pe dreapta, ceva ca un ding sa zic asa(e un zgomot "scurt" ca sa zic asa),un metal ceva.Si culmea ca, capul de bara nu are joc, adica nu are roata joc.

 

PS: Daca iau dreapta de volan si ajung in punctu ala care face ca..., se aude si cand am picioru pe frana. Dar f slab se aude.

Edited by Edy91

Share this post


Link to post

Suntem offtopic!

Schimba capetele de bara. La Cielo din ultima generatie au fost foarte proaste.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am schimbat capatu de bara pe partea dreapta cu probleme, tot degeaba, tot trosneste.

Share this post


Link to post

Flansa/rulment amortizor ?

Share this post


Link to post

Schimbate, stanga, dreapta si telescoapele schimbate.

Share this post


Link to post

Flansa plus amortizoarele stanga dreapta , au 2 zile de cand is schimbate, trosnea si inainte de a schimba astea. Cel mai tare se aude cand iau stanga aproape de maxim,nu maxim ca sa se auda pompa sau ce se aude cand virezi maxim, aia stiu ca asa trebuie sa faca, si cand plec asa , mai repede, daca plec usor de tot nu se aude nimica, iar cand iau dreapta se aude si atunci dar mai incet, infundat sa zic asa.

Share this post


Link to post

verifica si strangerea etrierilor , au niste suruburi cu cap imbus de 10 ce trec prin bucsele ce asigura culisarea iar daca surubul este slabit bate etrierul . Eu am patit la fel dupa mult timp de la schimbarea bucselor si am fost pana si pe rampa cu " zgaltaieli" de la revizie si nu a gasit nimic iar dupa unii mecanici trebuia sa cheltui vre-o 10 milioane pe amortizoare, bucse etc. la mine se auzea pe drum cu denivelari doar uneori ca o bataie de toba in caroserie sau uneori la franare. Totul m-a costat 10 lei - o cheie imbus mai profesionala si 15 min. de manopera proprie.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...