Jump to content
Sign in to follow this  
marini

Curelele de distributie si alternator

Recommended Posts

Buna,

La un Matiz din 2008 cu AC (20.000 KM) i-am schimbat consumabilele (filtre, uleiuri, curele, inclusiv distributia). Problema e ca dupa ce le-am schimbat,in mers si relanti, se aude un zumzait care inainte nu se auzea. Ceea ce e ciudat e ca in momentul pornirii mototrului (cand motorul e rece), nu se aude, dar, pe masura ce se incalzeste, incepe sa se accentueze. Zgomotul se aude si la relanti si in timpul rularii si la accelerare/decelerare. Singura care imi da de gandit ca ar fi rola intinzatoare, dar pe cata lume am intrebat (de specialitate), nu a auzit ca rola sa faca probleme. Pompa de apa nu curge si nici nu facea zgomot inainte, la fel nici alternatorul.

 

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

Pai ridica si tu capota si incearca sa localizezi mai precis zgomotul.

Share this post


Link to post

Am ridicat capota chiar de mai multe ori! Am demontat si tot ceea ce trebuie pentru a ajunge la distributie, pt. a putea localiza sursa zgomotului. Pe scurt: cauza era chiar cureaua de distributie (cea noua!)!! Cureaua este marca CONTITEC si oricat de mult m-am straduit sa o reglez (sa nu fie prea intinsa), tot facea zgomot. Asa ca am cumparat alta, POWER GRIP, am montat-o si problema s-a rezolvat!

Share this post


Link to post

Adica o curea GATES.

Share this post


Link to post

Salut. Aceasi problema o am si eu la tico. Am schimbat distributia la tico si ca producator am ales rola ina si curea contitech si se aude la fel un rontait la in accelerare si decelerare. Rontaitul s-a mai remediat fata de cum se auzea atunci cand am pornit masina dupa ce mi-au schimbat piesele. Mecanicul mi-a zis initial ca se mai lasa, apoi ca e de la curea ca asa fac curelele contitech. Ce parere aveti sa fie intinsa prea tare cureaua sau sa fie cum zic ei din cauza curelei/ Amai folosit cineva curele contitech/ Multumesc

Share this post


Link to post

Buna seara ma scuzati daca gresesc topicul sau alt subiect . De curand am achizitionat un matiz din 2003 111123 km si in drum spre s-a auzit un sunet ciudat la motor urmat de troncaniruri si bubuiuturi din motor , rezultat cureaua de alternator rupta si mi.a aruncat tot uleiul , acum intrebarea mea de necunascator de mecanica , ce trebuie schimbat la motor ? Si cat costa piesele in total , sunt programat la service marti

Share this post


Link to post

Mecanicul a zis ceva de semeringuri ca ar fi agatat cureaua de alternator semeringurile si de acolo sa fi cursa ulei ,mentionez ca in jurul curelei de alternator este numai ulei si pe capota la fel tot in zona curelei joja de ulei era neclintita

Share this post


Link to post

Masina functioneaza? Ca daca nu, parerea mea, nu ai nici un semering in zona curelei de accesorii, e vorba de aia de distributie.

Share this post


Link to post

Da motorul merge dar nu l.am tinut pornit sa nu se complice sintuatia sa iti explic exact ce s-a rupt : cum stai cu fata la motor sub joja in partea stanga in spatele motorului acolo am gasit asa zisa curea de alternator care in jurul ei mai avea agatate niste cabluri fire, cand pornesc masina martorul de baterie sta aprins insa bateria este noua are 1 saptamana , mi.a spus ca tre sa schimb si pompa de apa . Deci ulei pompa de apa curea alternator semeringuri

Share this post


Link to post

Ca sa schimbi pompa de apa trebuie sa dai distributia jos, macar cureaua de distributie. Eu zic sa cauti alt mecanic, care sa nu vrea sa te jupoaie de bani. Apropos...firele alea smulse si problema cu becul de baterie aprins cine le rezolva ? :P

Share this post


Link to post

Aaa si inca o constatare ce am observat cu o saptamana inainte , cand motorul se incalzea si depaseam viteza de 30-40 km/h se auzea un zgomot ciudat dinspre motor ca si cum scartia ceva (scuza-ma daca nu sunt explicit dar nu ma pricep deloc !!!!) Dar numai dupa ce depaseam 30-40kmh

 

Asta de la care am luat masina e mecanic si la el la service o fac

 

Ai idee cat ma costa toate astea? Locuirsc lg un magazin de piese auto daewoo dar azi si maine e inchis

Share this post


Link to post

Bun, ca sa nu o mai lungim ca mi-e somn: daca te duci la service sa te duci cu cineva care stie cat de cat mecanica auto.Eventual ceri sa iti faca doar o constatare, care e pana in 50 ron, si sa iti zica ce trebuie sa schimbi si cat te ajunge reparatia cu piesele lor. Notezi sa nu uiti. Daca ai de unde cumperi tu piesele, sigur le gasesti la pret mai mic decat in service. Parerea mea e sa te duci cu un proprietar de matiz, sigur ala le da peste nas mecanicilor daca vor sa te incarce la factura. Altfel....cat ai dat pe matiz ?

 

 

EDIT: da-i masina inapoi mecanicului, sa ti-o repare.

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

900 euro nu e problema de mecanic e prieten de familie da asa ca idee sa stiu cu ce bani ma duc la mine.. :) )

Share this post


Link to post

Pai pompa de apa nu are treaba in veci si pururi cu cureaua de alternator. Daca vrei sa tii matizul gasesti pe forum manuale de service din care sa te documentezi. NB.

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...