Jump to content
Sign in to follow this  
marini

Curelele de distributie si alternator

Recommended Posts

deci fi atent...am controlat tot...ce tine de chestii buji..almentare...chestiile astea...ideea ca la inceput nu stiam nici cureaua din moment ce mi sa rupt in mers am luato babeste sa pun dinte cu dinte! bun n-am reusit si am citit pe forum si am vazut in manual cum trebuiesc puse pinioanele! am facut asa tot nimic nici o vlaga! faza e ca mi sa rupt in mers! si daca iti spun la cate mii de km te sperii! in fine...o sa vad cu supalele alea ces cu ele! sunt 2 dintre ele care au joc si joc mare! cred ca nu se deschid cum trebuie...altceva chiar nu stiu ce ar mai avea !

 

am facut chestia cu cu bujiile...da scanteie...si supapele se misca...toate...dar 2 dintre ele pe aceeasi parte spre interioru masini cand sunt in sus , eliberate chestia aia care bate in ele , are joc mare rau! o fi asta ?

Share this post


Link to post

In 99% din cazuri cand se rupe cureaua in mers pistoanele lovesc in supape si le stramba. Eu ti-am zis sa verici compresia pentru a stii la care e problema. Eu as zice ca cele 2 supape care au joc sunt pe pistoane diferite si ca una este de admisie si alta de evacuare, am dreptate?

Share this post


Link to post

cred...e unga langa alta...spre interioru masini ! deci cum o iei din stanta primele 2! o sa icnerc sa le desfac...si daca sunt indoine autmoat trebuiesc altele noi nu!?

Share this post


Link to post

Vezi daca ai compresie mai intai. Apoi da, probabil va trebui sa desfaci chiulasa, sa dai jos supapele sa rectifici ghidurile etc, treaba de facut intr-un service specializat, nu pe genunchi.

Share this post


Link to post

am desfacut chiulasa si intradevar supapele de admisie sunt varza...maine sa le cumpar si sa le inlocuiesc...l-am desfacut foarte usor...!

Share this post


Link to post

Buna seara,

 

In curand o sa schimb distributia + curelele accesorii si ma framanta intrebarea daca sa schimb si simeringurile... Ulei nu se vede pe la motor.

 

Daca motorul este curat si atunci cand se da cureaua jos si se poate vedea mai bine zona, are sens sa umblu la simeringuri? Masina are 45 de mii km si mi-e teama ca poate nea mecanicu nu monteaza bine noile simeringuri si imi complic gratuit existenta.. Aceeasi dilema o am si cu pompa de apa - daca nu sunt urme de antigel are sens sa umblu la ea?

 

In alta ordine de idei am sunat la radacini sa intreb cat costa manopera pentru schimbarea distributiei si pretul este de aprox 300 lei.. Mult/putin?

 

Toate cele bune!

Edited by alex_axn

Share this post


Link to post

am desfacut chiulasa si intradevar supapele de admisie sunt varza...maine sa le cumpar si sa le inlocuiesc...l-am desfacut foarte usor...!

 

Vezi ca nu se schimba pur si simplu, trebuie pasuite pe scaune!

Share this post


Link to post

[in alta ordine de idei am sunat la radacini sa intreb cat costa manopera pentru schimbarea distributiei si pretul este de aprox 300 lei.. Mult/putin?

 

 

Enorm,dar la excrocii aia de la radacini nu ma mira! pt matiz ,un pret bun este cam in jur de 100 lei.

Share this post


Link to post

Asa mi se pare si mie, dar ce sa fac. Cred ca este normat cu 4 ore de manopera iar ora cred ca este aprox 70 lei..

 

Cu simeringurile / pompa de apa ce recomanzi?

Share this post


Link to post

 

...are sens sa umblu la simeringuri?

...Aceeasi dilema o am si cu pompa de apa - daca nu sunt urme de antigel are sens sa umblu la ea?

 

 

Vezi-ti bre de treaba, la ce sa schimbi piese O.K.? N-ai ce face? Scrie pe undeva ca tre' schimbate simeringuri sau pompe la prima schimbare a distributiei? Schimba-i curelele, rola si nu lasa pe vreun natarau de servis (adica "mecanic") sa-si bage nasul pe unde nu-i fierbe oala.

Share this post


Link to post

Vezi-ti bre de treaba, la ce sa schimbi piese O.K.? N-ai ce face? Scrie pe undeva ca tre' schimbate simeringuri sau pompe la prima schimbare a distributiei? Schimba-i curelele, rola si nu lasa pe vreun natarau de servis (adica "mecanic") sa-si bage nasul pe unde nu-i fierbe oala.

 

Foarte corect!

Share this post


Link to post

am schimbat tot setul de supape...si am pus cureaua de distributie la punct...deci sunt uimit cum prinde 100 ...are o vlaga in el acum motoru ...si inainte mergea da parca nu asa iute...! sunt indragostit cum toarce motoru acum la cotet! :) )

Share this post


Link to post

cureaua noua si am pus-o la loc evident dupa ce am strans intinzatorul.

 

Daca ai strans definitiv surubul intinzatorului la montarea curelei ai gresit. Se monteaza cureaua, intinzatorul (fara sa strangi definitiv surubul intinzatorului) apoi se roteste doua ture in sens orar arborele cotit cu surubul intinzatorului slabit ca sa permita tensionarea curelei de catre intinzator(care are un arc ce se tensioneaza la montare).Se verifica alinierea semnelor si doar dupa aceea se strange definitiv surubul intinzatorului.

Succes.

 

E valabila si la matiz aceasta operatie? Tocmai am schimbat distributia si parca nu l-am vazut pe mecanic sa ma invarta de ceva cand a strans. Am observat doar ca a intrat destul de greu cureaua, rola in timpul montajului fiind tensionata de acel arc.

 

Daca dupa montaj nu se aude niciun zgomot suspect, masina trage la fel, nu caraie nimic, totul pare a fi ca inainte pot considera ca distributia a fost schimbata corect?

Share this post


Link to post

50.000km

 

Kit distributie(Curea gates+intinzator Valeo)=180

Manopera=90

Cureaua originala gates prezenta usoare urme de imbatrinire , rola presoare(made in korea) era dusa.

Asa ca pot sa afirm ca undeva dupa 4 ani si pana in 60.000 km distributia treb. schimbata . Daca nu cedeaza cureaua se duce rola.

Share this post


Link to post

matiz 2008 - 70.000 km

 

Schimbat in fata blocului ( cu ocazia zilelor de primavara ) curea distributie ( gates, identica cu cea originala, 100 lei ) + curea alternator, ambele cu usoare urme de imbatrinire, ma mira dupa 70.000 km.

Reglat distributia + reglat joc culbutori.

 

 

 

 

Timp de lucru : aprox. 6 h ( am AC + GPL si ingreuneaza accesul la cele necesare ).

 

 

 

 

Rezultat: matizache se "infige" mult mai bine, mers rotund la relanti, motorul suna ceva mai "sanatos".

 

Intrebare: 1. Nu am schimbat rola intinzatoare, deoarece era in stare foarte buna, ca cea noua, pompa apa, arc, simering:

 

bine / rau ?!

 

2. Pe cureaua veche si in toata carcasa curelei am gasit foarte mult praf maroniu, ceva de genul ruginei, de la curea m-am gandit:

 

de la ce poate fi ?!

 

 

Share this post


Link to post

Pompa de apa nu trebuia neaparat schimbata, dar intinzatorul curelei de distributie trebuia schimbat. Pe curea ai dat f mult, in general rola + curea distributie facate de GATES, CONTi sau SKF nu trebuie sa coste mai mult de 120 lei.

Share this post


Link to post

La unix o curea de distributie Gates costa 52.04lei... nu stiu cum dati voi 100 lei pe o curea @-) Nu va doare sufletul? :) )

Share this post


Link to post

salut, am si eu o intrebare pentru cei ce au schimbat cureaua de distributie, si anume:

- cum se desface surubul de la fulia de la arborele cotit jos?

Eu am tot incercat si nu reusesc.

 

Share this post


Link to post

Buna ziua,

 

Detin un Tico si de cateva zile se aude un uruit in zona distributiei. Distributia este schimbata de aproximativ 40000 km , am schimbat curea si rola., in zona se vad ceva urme de ulei in zona se sus si pe langa fulie dar nu am dat importanta pentru ca nu pica, doar este putin umezit.

Intrebarea mea este daca se poate strica ceva pe acolo de la uleiul acela foarte putin????

 

M-am uitat pe net dupa piese si sunt o multime de variante, Ma gandesc sa schimb distributia cu tot cu pompa de apa ( care este mai buna???) si va rog daca stiti un service bun in Bucuresti pentru a face operatiunea asta pentru ca nu as vrea sa raman cu masina in drum dupa.

 

Va multumesc.

Share this post


Link to post

Daca ai doar 40000 cu distributia nu e cazul sa o inlocuiesti decat daca se constata uzura avansata curelei sau a rolei intinzatoare.Uruitul e posibil sa fie de la pompa de apa dar si asta se constata la demontare si nu e obligatoriu sa o inlocuiesti daca e ok.Este putin probabil sa fi stricat ceva uleiul care umezeste pe la semeringuri dar e obligatoriu sa schimbi semeringurile daca se demonteaza distributia si se constata scurgeri.Ca marca recomand Continental ,Gates sau Dayco,nu neaparat in ordinea asta.(fara Bosh)A fost singura marca care s-a rupt.la 50 000km.Uruitul poate sa mai fie si de la rulmentii de la alternator dar si asta se constata dupa demontarea curelei.

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspuns.

Stiti vreun service sau un mecanic bun care sa faca treaba asta, eu sunt din Pitesti dar locuiesc in Bucuresti de ceva ani si nu prea cunosc mecanici aici, de obicei cand am vreo problema la masina o rezolv in Pitesti.

Zgomotul a aparut dupa ce am pornit masina impinsa, am ramas fara curent , dar nu s-a auzit imediat, abia dupa vreo 150 km si dupa nu s-a mai auzit, dupa ce am mai mers iar tot cam atatia kilometri a inceput sa se auda iar si nu am mai pornit-o de atunci.

Si mai o intrebare, am zis ca daca tot schimb ceva pe acolo, sa schimb tot, adica curea, rola, pompa de apa si simeringuri. Problema este ca cea mai ieftina pompa de apa am gasit de la o firma ceva cu Aixam sau ceva de genul asta si nu imi spune nimic numele asta, merita sa dau banii pe o pompa Hepu, e dublu la pret????

Share this post


Link to post

 

 

Daca pompa de apa e ANAM, e OK.

 

Ok.

 

Multumesc pentru raspuns.

 

 

Ai PM

Edited by sergiu2010

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Am fost la Dl.Alex saptamana trecuta si sper ca am rezolvat problema, spun sper, deoarece acel zgomot nu l-am mai auzit dar nici nu am mers foarte mult cu masina.

Am schimbat tot ce ce inseamna distributie, cure+rola Gates (parca asa scria pe cutie), pompa de apa si cele 2 simeriguri (care dadeau putin ulei, mai mult cel de la arbore, nu au fost schimbate niciodata, cel putin nu de mine).

Operatiunea a durat aproximativ 2 ore dar a inclus si schimbarea filtrului de aer care era praf si o ajustare la relanti, era putin cam mare, acum e perfect.

Vreau sa ii multumesc domnului Alex pentru promtitudinea si atentia de care da dovada si il recomand tuturor.

 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...