Jump to content
Sign in to follow this  
marini

Curelele de distributie si alternator

Recommended Posts

Salut.

Sunt la revizia de 60kkm , dar nu am decat 23kkm efectuati. Avand in vedere ca nu mai am ce garantie sa pierd, ma gandeam sa nu schimb totusi cureaua de distributie acum, si peste vreo 6 luni, sau la 30kkm. Gresesc?

Inainte se schimba cureaua de distributie la 90000 km, asa ca in locul tau as merge pana la 60000 km fara sa stau pe ganduri.

Share this post


Link to post

Inainte erau curele de 90.000 km, diferenta-i la material. Si tu poti cumpara o curea de 90.000 km, durata de functionare este stabilita de catre producatorul ei.

Share this post


Link to post
Inainte se schimba cureaua de distributie la 90000 km, asa ca in locul tau as merge pana la 60000 km fara sa stau pe ganduri.

 

Mai era si o conditie legata de nr de ani parca(cauciucu ala mai si imbatraneste). Dar nu mai stiu daca la 2 sau la 3 ani trebuia schimbata.

Share this post


Link to post

6 ani. Duratele de functionare se dozeaza pe cicluri de revizie, 15.000 km/an in tarile cu apa calda.

Share this post


Link to post

Am fost la service si s-a rezolvat. Nu mi-a venit sa cred ce am gasit acolo, s-a blocat rola intinzatoarea si a facut cureaua praf.Am avut noroc si cu 2 supape si ceva garnituri ticolino e iar pe drum.

Share this post


Link to post

Mecanicul meu mi-a schimbat distributia ( curea gates, rola gm, pompa graf). A pornit masina si se auzea scirtiind. A zis ca e prea strinsa cureaua. A umblat iar si cam acelasi zgomot(zicea ca ceva freaca la capac). A 3-a oara a reusit.

 

Am plecat din service si pe drum am observat ca masina nu se mai infige cum eram obisnuit. I-am telefonat, si mi-a spus ca trebuie sa fie de la avans. M-am intors la service, si mi-a rotit delcoul putin spre dreapta. Acum pare ca se infige un pic mai bine, insa nu ca inainte.

 

E cineva dintre voi care a intimpinat astfel de probleme ? O fi ceva mai grav ? Daca nu , ..imi va creste consumul ?

Edited by gion
  • Like 1

Share this post


Link to post

... pe drum am observat ca masina nu se mai infige cum eram obisnuit. I-am telefonat, si mi-a spus ca trebuie sa fie de la avans. M-am intors la service, si mi-a rotit delcoul putin spre dreapta ...

 

Sa schimbi mecanicul. E un bou. La montarea curelei dintate probabil a gresit cu 1 - 2 dinti, mai exact a pus axul cu came cu 1 - 2 dinti in spate fata de cum era, de aia i-a si rotit decoul (ceea ce nu ar fi trebuit daca cureaua era pusa bine), ca sa readuca aprinderea la punct, ca o dereglase cand a pus prost cureaua. Numai ca acum continua sa traga mai prost pt. ca supapele de admisie se deschid cu intarziere si cilindrii nu se mai umplu bine la admisie. In concluzie du-te la careva care se pricepe sa regleze distributia, sau mai bine la un service Daewoo mai rasarit ca e foarte importatnt si sa fie cureaua intinsa cat trebuie.

Share this post


Link to post

Am fost iar la mecanic si mi-a mai rotit de delcou, si se infige acum cum stiam eu ca mergea inainte. Acum am si stat sa ascult la motor, si din directia curelei de distributie undeva in partea de sus oarecum, aud un zgomot la relanti care seamana a membrana care vibreaza, sau ca o coarda care vibreaza. A verificat iar cureaua si pare intinsa cum trebuie. Mi-a mai slabit cureaua de la alternator ca a banuit ca e de acolo. Zgomotul asta la relanti dispare dupa o perioada de mers a motorului.

Daca ma duc la alt mecanic, alti bani , alta distractie si iar nici o garantie ca mecanicul se pricepe mai bine.

In rest masina merge bine. Insa nu am nici un alt matiz la care sa ascut cum se aude.

Share this post


Link to post

Pe unde e accesul optim la cureaua de antrenare a alternatorului, pe sub masina sau pe deasupra? As vrea s-o schimb, a inceput sa chitaie cand e umezeala, si in perioada asta a anului, mai tot timpul e umezeala.

Share this post


Link to post

Salut am si eu o belea ,am un matiz 2001 130kKm asa l-am cumparat fiind al 5-lea propietar a fost si pe taxi adica cu o reputatie proasta la bani care iam dat pe el merita .Ok sa revin ieri fiind nepornit de 1 saptamana am hotarat sa il pornesc ger afara l-am lasat la la relantiu sa se incalzeasca pana am baut o cafea si dupa acea am plecat cu el vreo 3 km la intoarcere am deschis capota sa mai verific si eu lichidele ,deodata am auzit ca si-a schimbat sunetul la relantiu se auzea de la capacul curelei de distributie ca si cum ar trage aer fals un fasait uitandu-ma mai bine am observat ca dadea ulei pe la imbinarea capacelor de la cureaua de distributie cel superior cu cel inferior si cursese si pe cureaua de accesorii alternator pt ca aruncase ulei pe compartimentul motor. Intrebare cum sa schimba cureaua de distributie si semeringurile nu vreau sa ma duc in service vreau sa le schimb eu ma poate ajuta cineva cu poze ceva manual orice este binevenit. Multiumesc anticipat.

 

 

Share this post


Link to post

Daca foloseai functia ai fi gasit manualul de service matiz, unde scrie cum se schimba semeringurile alea. (www.anagabriela.ro ca sa nu mai cauti acum). Schimba si distributia daca ai cureaua contaminata cu ulei. In fapt, asta ar fi fost primul lucru de facut cand l-ai cumparat. Distributia, apoi schimbul de fluide si filtre.

Share this post


Link to post

Merci mult , dar manualul il am si l-am citit pe mine ma intresa daca cineva a facut asta cu minile lui fara sa apeleze la service pt ca poate sa imi dea niste sfaturi de ex. sa schimb semeringul arbore cotit este relativ usor cum se vede pe scheme dar cel de la axul cu came este mai complicat eu nu am desfacut niciodata acolo si vreau sa stiu inainte sa fac vreo prostie de ex pinioanele cunm sunt fixate prin pana, prin stift, etc. Nu vreau sa apelez la service cu toate ca pot sa stric motorul im asum riscu acesta am schimbat tot ce se pote schimba la mecanica unui matiz in curte fara sa ma duc la service nu cred ca am sa ma duc acuma .

Share this post


Link to post

am printat din maunlul de service sectiunea de montare si reglare distributie. Am fost la mecanic , si impreuna cu el am reluat operatiunea de montare curea rola , punearea la punct, reglarea culbutori exact ca in manual. Masina merge bine , asa cum o stiam inainte insa zgomotul de coarda care vibreaza apare cind si cind, si numai cind e la relanti.

Share this post


Link to post

zgomotul de coarda care vibreaza apare cind si cind, si numai cind e la relanti.

La mine asa bazait, zbarnait la relanti il face supapa PCV, se pare la limita dechis-inchis.

  • Like 1

Share this post


Link to post

am printat din maunlul de service sectiunea de montare si reglare distributie. Am fost la mecanic , si impreuna cu el am reluat operatiunea de montare curea rola , punearea la punct, reglarea culbutori exact ca in manual. Masina merge bine , asa cum o stiam inainte insa zgomotul de coarda care vibreaza apare cind si cind, si numai cind e la relanti.

 

Sa inteleg ca nu este mare filozofiie daca urmezi pasii exacti din manual apropo o intrebare in dreptul curelei de distributie se afla un suport motor este cumva nevoie sa il slabesti sau sa il dai jos ? pt un acces mai lejer la curea ai avut nevoie de lampa stroboscopica pt reglajul apriderii sau a mers numai din punerea la semne ? apropo a facut cineva un tutorial cu poze despre montarea si reglarea distributiei cu poze inafara de manual? merci.

Share this post


Link to post

Nu e mare filozofie daca ai manualul. Daca ai rampa, scule si indeminare, e chiar simplus. Eu nu am scule si nici experienta in a umbla cu ele, mai ales pe vreme rece ca asta. In manual gasesti exact toti pasii pe care trebuie sa-i faci cu desene foarte clare. Din pacate verificare reglarii avansului nu a fost facuta cu stroboscop deoarece mecanicul meu nu dispune de asa ceva. A folosit lera si semnele existente.

Edited by gion

Share this post


Link to post

Da e chiar simplu nu este de speriat aseara am reusit sa ma apuc de distributie si am reusit sa o schimb in 2 ore inclus drumul la magazin achizitionarea pieselor noi si drumul inapoi daca vezi semnele e simplu ca buna ziua mai greu e sa schimbi cablu de farina de mana decat sa schimbi distributia la matiz si ieftin :curea distributie Koreana 20 lei ,rola intinzator 30 lei ,curea alternator 7lei ,semering arbore cotit 4 lei , insa am un mic dubiu masina merge ok insa am lasato umpic fara capacul distributiei superior si am observat ca partea de curea care face legatura dintre pinionul axului cu came si cel de pe arborele cotit din fata cum te uiti la ea la accelerari si turatii ridicate cam vibreaza puternic asa face la toate?39000000.gif

Edited by gabyyy26

Share this post


Link to post

salut . am cumparat si eu un tico si are 126 000 km , ar trebuii sa schimb cureaua ? daca cureaua e pe duca se aude un zgomot sau ce se intampla ? 

Share this post


Link to post

Salz, doar ce i-am schimbat si eu buburuzei mele curelele (transmisie, alternator si aer conditionat) Masina este din 2004 si are 42500 km. Cureaua de alternator era terminata, cea de aer era crapata, cea de transmisie parea un pik imbatranita.

 

Mentionez ca nu am fost intr-un service , ci... la un mecanic. Dupa ce am schimbat curelele culmea- la relanti nu se aude nimic, dar cum o turez un pic (nu mult)sau decelerez, se aude un uruit.Masina merge bine, se comporta exemplar, doar ca ma innebuneste uruitul ala la plecare. Am facut deja 500 km si tot se aude, daca cureaua de laternator e prea stransa dauneaza si alternatorului?

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post

Salut, am cumparat cu patru luni in urma un tico, are 210 000 km parcursi. Am inlocuit consumabile (ulei, filtre, placute frana, saboti, cablu frana de mana care s-a rupt, etc). Merge bine, dar vreau sa schimb preventiv si cureaua de distributie, fostul proprietar zice ca ar fi schimbat-o dar nu mai stie cand...40000000.gif . Asa ca cumparat curea distributie (Don Gill - coreana, sper sa fie buna), rola intinzatoare, curea alternator. Ma intereseaza, ( daca tot schimb cureaua) ce piese ar trebui sa mai schimb care au legatura cu aceasta. Mecanicul care mi-a schimbat celelalte consumabile e tot timpul grabit, are multa treaba, si nu-mi spune exact ce trebuie sa iau, a trebuit sa ma documentez singur pana acum. Ex.: la saboti nu mi-a spus ca trebuiesc si sigurante, sistem de reglare, arc revenire - am aflat de la magazinul de piese auto - piese care s-au dovedit necesare cand le-a schimbat deoarece cele vechi erau terminate.

Asadar va rog sa ma sfatuiti ce ar trebui sa mai schimb, daca tot schimb cureaua de distributie, avadu-se in vedere ca sigur sunt vechi.

Multumesc.

Share this post


Link to post

Asadar va rog sa ma sfatuiti ce ar trebui sa mai schimb, daca tot schimb cureaua de distributie, avadu-se in vedere ca sigur sunt vechi.

Multumesc.

 

 

Pompa de apa

Share this post


Link to post

Daca e cazul, adica daca are probleme. Eu nu recomand inlocuirea preventiva, cu ce a pus fabrica nu te mai intalnesti. Aproape tot din cate am schimbat au rezistat mai putin decat piesele originale, chiar mult mai putin... Ca idee, eu am masina de noua, fabricatie '98 , are 259000km si inca n-am schimbat pompa. La fel, am cumparat cureaua si intinzatorul, dupa sarbatori ajung la mecanic si o sa vad daca e cazul si de inlocuirea pompei de apa...

Share this post


Link to post

Multumesc Niki si BZN, m-am uitat si eu acum intr-un manual Tico, pompa de apa este montata in zona curelei de distributie, cred ca e originala pentru ca fostul prorietar nu a mentionat nimic de schimbul ei. Inteleg ca ar fi bine sa nu o schimb deocamdata. Peste 3 zile cand o sa inlocuiesc cureaua de distributie o sa verific si pompa de apa si revin cu un reply.

Am mai vazut in manual ca intinzatorul are un arc care se schimba obligatoriu cu intinzatorul, deci trebuie sa ma duc sa caut, (mecanicul nu mi-a zis nimic de asta20_grumpy.gif ). Poate mai trebuie si vre-o garnitura ceva.

Share this post


Link to post

Nu stiu cati au schimbat arcul ala, eu n-am facut-o. O data strans surubul rolei intinzatoare el nu mai e "activ". Mai bine, pregateste-te de inlocuirea simeringurilor( de palier anterior si ax came).

Share this post


Link to post

Am gasit Buba : cureaua de transmisie marca Bosch era prea tare, prea rigida, de unde si zgomotul urat . Am fost din nou la mecanic si mi-a demonstrat cele spuse anterior, asa ca am cumparat alta curea identica cu cea avuta din fabrica - marca Gates.

 

Zgomotul a disparut .

 

Costuri suplimentare - 49 lei + un mare noroc ca mecanicul nu a mai vrut nik pentru demontarea ink o data a curelei.

 

Asa ca ... La distributie puneti curea Gates!!! c-altfel... patiti ca mine, timp pierdut, bani si nervi.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...