Jump to content
Sign in to follow this  
conu_a

Achizitie Daewoo Espero/cielo...sfaturi, Opinii, Sugestii...

Recommended Posts

Salutare impatimiti si iubitori de Woo-uri, urmaresc de ceva vreme forumul GMclub in special partea dedicata modelelor Cielo si Espero. Am ajuns pe acest forum pentru ca vreau sa-mi cumpar unul din cele 2 modele, iar cum inainte nu am avut masina si nici macar vre-o tangenta cu ceea ce presupune asta... am zis sa vin la cei care le cunosc si stiu cu ce se mananca. Carnetul il am de 2 ani dar de cand l-am luat am mai condus de 3-4 ori, deci experienta 0. Forumul este de-a dreptul impresionant in ceea ce priveste cantitatea de informatii tehnice si comportamentul celor 2 modele Daewoo. Stiu ca nu sunt nave cosmice ci sunt niste masini decente care intretinute cu responsabilitate rezista multi km, stiu ca ofera optiuni pe care restul masinilor inmatriculate la noi si in apropierea aceluiasi pret nici nu viseaza, stiu ca espero este superior fiind ceea ce se vrea a fi o limuzina, stiu ca cielo este o masina corecta cu piese ieftine si ca modelele coreea sunt mai rezistente...etc.

Prin urmare nu vreau decat o masina care sa se incadreze urmatoarelor caracterisitici:

- pret 1000-1700E

- motor 1,5l

- sa fie intr-o stare tehnica buna

- nr de kilometri nu mai conteza...toti le dau inapoi

- an fabricatie intre 1996 - 1999

- partea electrica...si de servo cam o au toate

- GPL ar fi un plus

Eu nu vreau sa aleg dintre cele 2 ( pt ca as alege cu siguranta espero), ci vreau o masina buna cu care sa fac maxim 5000-6000 de km/an, o masina de incepator pe care ”sa-mi fac mana” cum se zice.

Dupa drumuri consecutive prin n ~spe targuri auto am decis sa renunt la a mai pierde vremea. Majoritatea...adica 90-94% samsari...masini bling bling cu nr. de km mic dar care la cateva intrebari puse (in special din ceea ce am aflat din forum ca se dileste mai repede...ca are probleme...plus observatiile de la tinuta masini, distanta dintre elemente de caroserie, nealinierea lor, compartiment motor, furtunase, pierderi de ulei, pornit masina...acc.3-4 secunde la relanti si observat daca scoate fum, lasata la relanti si observat variatie in turatie...etc) fara testat motor, tinuta drum..ori altceva mai sa ma ia la injuraturi ”ca ce vrei frate la banii astia” - mai sa ma ia la injuraturi, iar apoi daca intrebam si de o carte de service un istoric ceva...mai ca le-as fi zis ceva de maimuta din care se trageau. Per total, timp pierdut, nervi facuti...si nu zic, eu vreau sa o iau si sa mi-o inmatriculez, sa vezi reactie cand le zici de certificat fiscal :) )))....deci nu..nu si iar nu. Prefer sa stau in fund la laptop si sa caut anunturi...Astfel din capitolul stat in fund si gasit anunturi pe internet va prezint:

 

Cielo

http://www.auto.ro/d...lo/1012824.html

http://www.auto.ro/d...lo/1011940.html

http://www.auto.ro/d...lo/1011897.html

http://www.auto.ro/d...lo/1009489.html

http://www.auto.ro/d...lo/1006246.html

http://daewoo.anuntu...5-10318504.html

http://www.autovit.r...-C19934144.html

 

Espero:

http://www.auto.ro/d...ro/1027228.html

http://daewoo.anuntu...l-10149654.html

http://www.auto.ro/d...ro/1001817.html

http://www.auto.ro/d...ro/1000805.html

http://www.auto.ro/d...ro/1008081.html

 

Ce ma sfatuiti sa fac in continuare, pt ca pe mine ma bate gandul sa renunt la a-mi cumpara masina anul asta...si poate la anul cu ”forte proaspete” sa ma reprofilez pe altceva, eventual sa-mi aduc ceva de afara (dar asta e alta poveste). Astept orice parere, sugestie, sfat...

Share this post


Link to post

Salut

 

Sfatul meu este sa incerci sa mai strangi un banut, sa zicem macar pana la 3000E. Deja poti sa te mai uiti si la alte masini, nu rachete intr-adevar, dar masini putin mai noi eventual cu care iti faci treaba (logan, spark, cielo mai nou etc). Masinile prezentate de tine arata bine in poze dar gandeste-te ca la varsta lor vor mai necesita reparatii mai serioase. Eu am luat masina din semnatura si am mai efectuat reparatii de vreo 3500 ron, in conditiile in care este din 2006, deci una din 1996 va cere si mai mult. Ce este drept nici nu a fost deloc intretinuta, cand am cumparat-o arata ca abandonata.

 

Si presupun ca doresti sa achizitionezi o masina mai mare dupa cate vad, dar si una mica gen Spark, Matiz isi face treaba cu brio. Eu eram la fel in ce priveste preferintele, dar de curand am ocazia sa conduc un Spark si sunt foarte multumit de cum se comporta.

 

Spor la cautat si incearca sa eviti targurile si autovitul 67000000.gif

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

Ai zis ca nr de km ca nu conteaza...ba conteaza f mult... de exemplu una e o masina la 60.000 si alta la 160.000. Ca o masina se poate omori si in cate mii d ekm, e adevarat, insa la km mai putini ai sanse mai mari sa gasesti ceva bun,

cauta o masina sa aiba cat mai putini km si eventual de la primu propietar. Eu unul as lua fara GPL. Ai sanse mai mari ca masina aceea sa aiba mai putini km si sa fie reali.(iarasi nu e o regula, ci doar o probabilitate mai mare)

Si oricum...o masina cu putini km iti dai seama ca sutn cat de cat reali..te uiti si tu la mocheta din interior de exemplu..la scaune..etc...pe la motor o masina cu putini km trebuie sa aiba toate abtibildurile din fabrica..etc...deci iti cam dai seama.

Incearca sa eveti si masini din bucuresti, pt ca uzura care o faci mergand in bucuresti nu se compara cu oricare alt oras.

In orice masina bagi bani, e clar.

In mod normal, ar trebui sa te uiti si tu sa nu aiba rugina, te uiti si pe dedesubt, etc. La motor ce sa zic..vezi sa nu fie plin de ulei pe dedesubt..sa nu scoata fum si sa porneasca frumos...cam asta e.

Dupa ce o iei, oricum o iei la un verificat amanuntit:

-placute, discuri, saboti

-capete de bara, bucsi, etc

-rulmenti roti -chiar daca nu bat, asta nu inseamna ca nu sunt uzati.

-schimb ulei+filtru ulei - asta daca nu stii cand s-a schimbat uleiul

-bujii+fise - asta daca nu se comporta masina ok si daca nu stii cand au fost shimbate.

Chestiile care lee-am enumerat mai sus sunt ieftine si nu or sa te coste mult (cateva milioane), in caz ca or sa necesite schimbare si de cele mai multe ori necesita schimbare.

Atentie si la distributie: intreaba cand s-a shimbat distributia.

 

 

 

Mult succes in gasirea masinii potrivite.

Edited by abarth_mcm

Share this post


Link to post

Salut

 

Sfatul meu este sa incerci sa mai strangi un banut, sa zicem macar pana la 3000E. Deja poti sa te mai uiti si la alte masini, nu rachete intr-adevar, dar masini putin mai noi eventual cu care iti faci treaba (logan, spark, cielo mai nou etc). Masinile prezentate de tine arata bine in poze dar gandeste-te ca la varsta lor vor mai necesita reparatii mai serioase. Eu am luat masina din semnatura si am mai efectuat reparatii de vreo 3500 ron, in conditiile in care este din 2006, deci una din 1996 va cere si mai mult. Ce este drept nici nu a fost deloc intretinuta, cand am cumparat-o arata ca abandonata.

 

Si presupun ca doresti sa achizitionezi o masina mai mare dupa cate vad, dar si una mica gen Spark, Matiz isi face treaba cu brio. Eu eram la fel in ce priveste preferintele, dar de curand am ocazia sa conduc un Spark si sunt foarte multumit de cum se comporta.

 

Spor la cautat si incearca sa eviti targurile si autovitul 67000000.gif

 

@Corneda ai perfecta dreptate, dar deja microbul auto m-a cuprins...imi placeau inainte dar acum imi plac si mai mult. Intradevar, o masina mai noua cu un nr. mai mic de km are un aport pozitiv asupra costurilor in sensul ca le tine cat mai mici atat timp cat si marca este una ce produce modele fiabile. Multi nu agreaza logan, dar in conditiile unei utilizari gen 3000-4000 km/an fara a o forta peste limite (totusi este o masina nu un avion) este o masina mai mult decat decenta. Ai intuit corect faptul ca vreau o masina mai mare pentru ca o voi folosi doar acasa (presupune carat cumparaturi, plimbat familion la rude :) ), iesiri pe ici pe colo, fara a face drumuri lungi), eu majoritatea timpului fiind la bucuresti, de aceea pe cele din clasa mica le-am exclus din start (nu ca nu ar fi fost optiuni viabile, atat matiz cat si spark). Ca ai zis de spark, sa incerci noul spark, eu am fost fooooarte incantat la un test drive, chiar mi-a placut si intradevar parca este alta masina fata de cel vechi (mie asa mi s-a parut). Iti multumesc pentru sfaturi si voi tine cont de ele.

 

Ai zis ca nr de km ca nu conteaza...ba conteaza f mult... de exemplu una e o masina la 60.000 si alta la 160.000. Ca o masina se poate omori si in cate mii d ekm, e adevarat, insa la km mai putini ai sanse mai mari sa gasesti ceva bun,

cauta o masina sa aiba cat mai putini km si eventual de la primu propietar. Eu unul as lua fara GPL. Ai sanse mai mari ca masina aceea sa aiba mai putini km si sa fie reali.(iarasi nu e o regula, ci doar o probabilitate mai mare)

Si oricum...o masina cu putini km iti dai seama ca sutn cat de cat reali..te uiti si tu la mocheta din interior de exemplu..la scaune..etc...pe la motor o masina cu putini km trebuie sa aiba toate abtibildurile din fabrica..etc...deci iti cam dai seama.

Incearca sa eveti si masini din bucuresti, pt ca uzura care o faci mergand in bucuresti nu se compara cu oricare alt oras.

In orice masina bagi bani, e clar.

In mod normal, ar trebui sa te uiti si tu sa nu aiba rugina, te uiti si pe dedesubt, etc. La motor ce sa zic..vezi sa nu fie plin de ulei pe dedesubt..sa nu scoata fum si sa porneasca frumos...cam asta e.

Dupa ce o iei, oricum o iei la un verificat amanuntit:

-placute, discuri, saboti

-capete de bara, bucsi, etc

-rulmenti roti -chiar daca nu bat, asta nu inseamna ca nu sunt uzati.

-schimb ulei+filtru ulei - asta daca nu stii cand s-a schimbat uleiul

-bujii+fise - asta daca nu se comporta masina ok si daca nu stii cand au fost shimbate.

Chestiile care lee-am enumerat mai sus sunt ieftine si nu or sa te coste mult (cateva milioane), in caz ca or sa necesite schimbare si de cele mai multe ori necesita schimbare.

Atentie si la distributie: intreaba cand s-a shimbat distributia.

 

 

 

Mult succes in gasirea masinii potrivite.

Off topic...

S
tii vba aia "
s
e intalne
s
te munte cu munte daramite om cu om".

Sa incep asa,

Salut cristi :) ) , pt moment nu mi-am dat seama de unde cunosc user-ul tau...apoi m-am luminat. Doar am fost colegi un an. Nu intelegeam atunci de ce era Marian asa de cuprins de admiratia asta pt Daewoo...eu ziceam o data logan si el aducea 10 argumente de ce nu logan si de ce cielo :) ) in special cand faceam seminarul de Bazele ... cu Nikita. Te-am vazut ca esti foarte activ pe citroen si pe fiat...ma rog, atunci cand am dat de tine si de fiat 650 am facut legatura concret.

On topic...

Am afirmat ca nu conteaza numarul de km din bord pt ca oricum nu sunt reali, cum ai enumerat si tu, din majoritatea acestor carcteristici poti sa te edifici destul de usor daca numarul de km din bord sunt cat se poate de apropiati cu cei adevarati. Deci din cate masini am vazut toate cuprinse intre 75.000(1999) - 155.000 (1996) aveau cu mult mai mult. La un moment dat imi doream eu ca urmatoarea masina pe care o benoclez sa fie ok macar din punctul asta de vedere devenind chiar aiurea de subiectiv mai ales ca de fiecare data ma trezeam la realitate cand intrebam de acte... asa ca am hotarat ca nr de km pe care ii are respectiva sa nu ma intereseze. Un singur om avea, din cati am intalnit, cartea de service la un targ din pitesti si cerea pe un espero argintiu metalizat din 98, motor de 1,5, cu 178.000 km, 2400...dar desigur era prea mult pentru mine chiar si daca negociam. La cele cu GPL este avantajul ca se trece pe talon la cati km a fost pusa instalatia. Apoi intr-un final sa aiba mai multi km si sa fie intretinuta macar pe un sfert de cum le intretin baietii de pe forum si tot as fi multumit. Dar in momentul in care eu vreau sa o iau si ala imi zice: ca stii, ca o fi, ca o pati...ca proprietarul nu mi-a dat fiscal si nu am inmatriculat-o si sa facem contract de V/C pe numele lui x...sau ca e unchiu, nasu, fiul lui matusa frate din parti...nu-ti vine decat sa-i zici sa-si ia conserva si sa si-o vire adanc si indesat in c*r. Multumesc pentru sfaturi si observatii le-am adaugat pe "to do list" si iti doresc la mai mare daca se poate (adica la un XM).

Share this post


Link to post

Salut,

Uite ca ne mai intalnim si pe forumuri.

 

Eu zic ca vei gasi masina potrivita.

Eu am dat pe cielo 2750E, ceva mai mult decat dispui tu, dar e dohc din 2003 si e cunoscut tot istoricul masinii, fiind luata de la primu propietar, cu km reali, cu vopsea originala, niciodata retusata sau lovita.

Nu am schimbat decat un cap de bara, rulmentii fata -spate si fisele la bujii, dar toate astea pe cheltuiala fostului propietar inainte de a lua masina. Fostul propietar a fost de acord sa bagam masina in service inainte de a o cumpara si sa schimbe el tot ce se gaseste in neregula. De aceea am preferat sa dau mai mult pe masina decat media pe piata, dar sa stiu ca nu sunt pacalit.

 

In rest, eu am mai schimbat pe parcurs contactul ca a picat, dar asa ceva se poate inatmpla la orice masina

 

Bafta.

 

Off-topic: legat de Xm...as vrea eu asa ceva, insa taxele sunt prea mari (motor>2000cm). Deci se taie clar de pe lista. Pot sa primesc si pe gratis un Xm si tot nu l-as vrea, pt ca nu imi pot permite.

Daca insa imi voi mai lua ceva, va fi tot ceva vechi, doar din anii '60 ma pasioneaza.

Edited by abarth_mcm

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...