Jump to content
Sign in to follow this  
mikeing75

Pierderi Ulei De Motor Tico

Recommended Posts

Este corect, ai dreptate ToPser,dupa cum se vede posturile mele sunt editate , mi s-a parut nefiresc eu, care nu am desfacut suruburi mai niciodata, sa corectez un veteran , era nepoliticos , apoi am zis ca la cat sunt de "mecanic " poate incurc treburile ,sa ma corectez in posturi, ca sa nu ametim oamenii ca mine, dar asta este scriem pe fuga de la birou ori cand ajungem acasa franti , se mai intampla ... oricum eu unul va multumesc pentru sfaturi , sa auzim de bine.

 

 

Share this post


Link to post

Salut

Si eu am aceeasi problema; ti-o descriu, poate te ajuta cu ceva:

Vara trecuta am dat motorul jos si am schimbat si pompa de ulei. De atunci pica ulei incet dar sigur prelingandu-se prin zona cea mai joasa a baii de ulei, undeva pe directia farului dreapta.

Am verificat cureaua de distributie sa ma asigur ca nu am ulei pe ea; era uscata - trebuie sa mai verific.

Nu cred ca curge pe la semeringul de distributie, am pus unul nou.

In plus se observa, ca si la tine, ca vine de undeva de sus dinspre capacul de la culbutori.

Am schimbat si garnitura de la capac dar degeaba.

 

Suspectez:

1) Semering ax came spre distributie ''terminat''( este foarte plauzibila aceasta varianta pentru ca aceasta zona a fost supraincinsa pentru ca nu aveam ungere in rampa; de aceea an schimbat pompa - acum am ulei la greu sus )

2) Pompa ulei crapata sau vre-un surub lipsa sau nestrans.

3) Vre-o doua suruburi de la capacul baii de ulei le-am dat peste cap, poate da pe acolo ( totusi nu cred ca curge pe acolo; nu e presiune mare si e etansata cu silicon rosu )

 

Ca solutie temporara, pana cand am timp sa verific bine , am pus o cutie de colectare a uleiului scurs ca sa nu ''marchez'' fiecare loc unde parchez.

Am taiat o cutie metalica d-aia mare, de masline obtinand o ''cratita'' cu diametrul de aprox 15 cm si inaltimea de aprox 6 cm care s-a potrivit la fix astfel incat sa nu cada si sa colecteze uleiul. Am pus ceva de cauciuc intre ea si partea metalica; nu s-a miscat de pe pozitie pana astazi. Periodic trag uleiul cu o seringa mare si il pastrez intr-o sticla transparent ade plastic ca sa se lase la fund eventuala apa. Poate ca o sa-l refolosesc.

Share this post


Link to post

Salut. Am Tico de f. putin timp si imediat dupa ce am ajuns cu el acasa am avut o surpriza neplacuta constatand ca uleiul scazuze sub limita admisa desi controlasem nivelul la pornire. Am citit cea mai mare parte a postarilor din acest topic dar se pare ca nimeni nu a avut de a face cu astfel de cauze.

1-in primul rand mecanicul ce a facut ultima data schimbul de ulei a uitat sa stranga suficient filtrul si curgea pe langa el

2-Am regasit o parte din uleiul pierdut in lichidul de racire ,ceea ce m-a dus cu gandul imediat la garnitura de chiulasa si daca tot desfac trebuie sa schimb si cureaua de distributie.[sper sa fie doar garnitura si nu vreo fisura!]

Edited by Step

Share this post


Link to post

Buna ziua. Am o nedumerire legata de nivelul uleiului de motor. Mai exact nivelul uleiului pe joja. Cand este corect nivelul pe joja: 1. la 15-45 minute imediat dupa ce am oprit motorul si inca mai exista ulei in motor si nivelul pe joja arata cam la jumatate intre min si maxim? sau 2. a doua sasu a treia zi cand deja uleiul s-a scurs din motor si pe joja arata aproape de maxim? Folosesc Aral Blue TRONIC 10W40. Am citit pe mai multe forumuri si parerile sunt impartite. Deci la cald? sau la rece? Multumesc.

Share this post


Link to post

In manual zice sa: aduci motorul la temperatura normala de functionare, sa astepti cateva minute, scoti joja si verifici, dupa care o stergi si o reintroduci, dupa care mai scoti din nou si verifici.

 

Eu asa am facut intotdeauna cu toate masinile: ajung cu masina acasa (motorul cald bineinteles) si verific a doua zi, dar 'citesc' (doar) prima data nivelul de pe joja. O conditie aici ar fi ca filtrul de ulei sa fie bun, mai bine zis supapa de retur a acestuia, sa fie functionala.

Share this post


Link to post

Multumesc vrazvanc pentru parere. Insist pe tema aceasta pt. ca am observat ca parerile sunt impartite, dar cred totusi ca uleiul la Tico se masoara dupa ce s-a scurs complet din motor in baia de ulei, si am sa justific de ce cred asa: pe joja distanta dintre min si max este un litru de ulei, iar dupa 1-2 zile, dupa ce s-a scurs aproape tot uleiul din motor in baie, pe joja am 75% intre minim si maxim, ceea ce inseamna ca ar fi in baie 2 litri si 750 ml., (cantitatea totala de ulei din baie+ f putin ulei ce a ramas in motor), exact ce spune si producatorul:

 

post-25693-0-16402500-1492249412_thumb.png

 

altfel daca masor nivelul uleiului pe joja la cald, adica la 5-10 minute dupa ce opresc motorul imi arata aproximativ 40% pe joja intre min si max, 2 litri si 400 ml., ceea ce ar fi putin. Daca as completa cu ulei imediat, la cald, 75% pe joja, adica pana la 2 litri si 750 ml., ar insemna ca la rece, dupa 1-2 zile, daca verific, ar fi in baia de ulei aproximativ 3 litri si 100 ml., ar depasi nivelul maxim de pe joja, ceea ce ar fi prea mult, nu? Astept pareri legate de masurarea corecta nivel ulei. Multumesc.

 

 

 

Edited by cristache nicu

Share this post


Link to post

Eu iau tot timpul nivelul uleiului inainte de a porni motorul si dupa ce masina a stat oprita multe ore.. sa se scurga in baie.. Eu asa stiam ca se face.. :.. Acum fiecare face cum il taie capu'..

 

Chiar acum cateva saptamani m-a pus naiba sa verific uleiul dupa ce doar pornisem masina.. si ghici ce.. Nivelul aproape de 0.. Dupa ce am asteptat cateva minute bune cu motorul oprit s-a scurs uleiul si a revenit la minim... Deci eu cred ca se verifica nivelul inainte sa pornesti masina dupa ce s-a scurs tot uleiul in baie. Mare atentie sa fie masina pe plan drept si nu inclinata intr-o parte.

Edited by koss_x_treeme
  • Like 1

Share this post


Link to post

Astfel se si procedeaza, Koss, indiferent despre ce motor ii vorba. In cazul de fata producatorul spune foarte clar, 2,7 litri cu filtru (original) inclus ceea ce rezulta/indica nivel maxim pe joja si asta la rece. Nu intimplator aminteam de originalitatea filtrului, cum adesea alergam dupa filtre pompoase, mai late si mai baltate (parca ce daca-i cu 10 santime mai lung filtrul, filetul si diametru' etansei is identice originalului asa ca ... unde-i problema ? :mrgreen: ) apar si mici erori referitor la cantitate - nivel pe joja, da' asta-i poveste aparte si foarte discutabila .

Din punctul meu de vedere citirea corecta/exacta a cantitatii uleiului existent in motor, ii la rece, dupa o stationare indelungata (ore, zile, saptamini, luni ... dupa caz).

  • Like 2

Share this post


Link to post

În cartea tehnică la Matiz scrie așa: "VERIFICARE NIVEL ULEI

Este necesară verificarea nivelului la completarea sau
schimbarea uleiului.

Verificarea uleiului se face cu motorul funcţionând la
temperatură normală;

1. După oprirea motorului aşteptaţi câteva minute
pentru ca uleiul să se acumuleze în baia de ulei.
2. Se trage joja şi se verifică nivelul de ulei.
3. Se curăţă joja şi se introduce înapoi în locaş.
4. După care se scoate din nou joja şi se face verificarea
nivelului de ulei.
Important: nivelul de ulei trebuie să fie între indicaţiile
de MIN şi MAX de pe jojă.
5. Dacă nivelul este sub semnul de MIN se completează
cu ulei de aceaşi calitate.

Important:

Dacă verificarea se face cu motorul rece,
uleiul nu este acumulat corect în baia de ulei şi se face o
citire greşită. Aşteptaţi până când motorul ajunge la o
temperatură normală de funcţionare, după care faceţi
citirea."

 

Aș vrea să știu dacă este valabil și la alte modele de mașini, înrudite ca să zic așa cu Matiz.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...