Jump to content

Recommended Posts

dupa 1 luna de cautari pe net am sunat toti mecanici pe care i-am gasit am fost la diferite service-uri aceleasi rsp nu stiu prea complicat prea finutza nu ne bagam

am un dewooo cielo cu cutie hidramata a inceput sa schimbe treapta a doua de viteza la 4000 rpm asta cand se incalzea cand era rece la 2000rpm dupa cateva intrebari am auzit ca ar fi uleiul de vina trebuie schimbat nu mai are fluiditate bun am cumparat ulei atf pana sa il bag m-am dus la o cunostintza care statea pe niste damburi urate am atinso pe dedesubt sa strambat baia de ulei a cutiei de atunci nu a mai schimbat de loc am indreptato cat de cat i-am schimbat uleiul si degeaba

funchioneaza masalierul liberul parcarea di driveul doar in treapta 1 nu trece treapta 2 pot merge cu ea cu 40 50 la ora daca cineva stie ce ar putea sa aiba

si din cand in cand se aprinde martorul luminos in bord check engine tester nu am gasit la niciun service iar la dewoo ma curatza aia

Share this post


Link to post

Eu m-am chinuit 1 an, am bagat o groza de bani si nici cei de la reprezentanta nu au reusit sa-i dea de cap. Un lucru este cert, nu avem mecanici pentru asa ceva in Romanica, am facut conversie pe cutie manuala si de 2 ani nu mai am probleme, a crescut viteza si demarajul si a scazut consumul. Adevarul este ca atunci cand mergeam prin oras cu ea, era bine cu cutie automata. 0736335711 si iti explic cum am facut conversia.

Share this post


Link to post

Salutari,

 

Am un Espero 1.5 DoHC din '96 cu transmisie automata (hidramata) care pana de curand a mers foarte bine, din pct de vedere al cutiei de viteze cel putin.

 

In urma cu 2-3 luni am schimbat valva IAC (motorasul pas cu pas care controleaza relantiul) pentru ca nu mai functiona si tura aiurea la relanti. Problema e ca acum o luna de zile cutia de viteze a inceput sa dea rateuri:

  • schimba vitezele prea repede (intra intr-a 4-a, spre exp, inainte sa ajunga la 2000rpm)
  • accelereaza foarte greu cand intra in viteza a 2-a (sta pe la 1000 si se simte de parca s-ar inneca iar apoi sare brusc pe la 1500 si trece intr-a 3-a)
  • schimbarea de viteza se face brusc si zgaltaie destul de tare
  • cand plec cu L de pe loc daca accelerez ceva mai tare (sa zicem ca trebe sa ies de pe o straduta pe un blvd) se opreste motorul

Acum referitor la valva IAC (am mentionat-o pt ca a fost singura schimbare pe care am facut-o in ultimele luni) cand scot din viteza (de pe D pe N spre exemplu) imi sare turatia pe la 1800 - 1900 apoi revine la 900 cum ar trebui sa fie.

 

Ca sa am un mers ok nu plec cu pozitia D ci treptat - L apoi 3 ca sa evit viteza a 2-a iar apoi mut pe D cand prinde ceva viteza.

 

Intrebarile :)

  • zgaltaielile pot fi de la valva IAC? ar trebui sa fac o resetare a calculatorului ca sa regleze relantiul?
  • exista posibilitatea ca la cutia de viteze sa se fi dus fizic ceva angrenaj? trebe sa mentionez ca discul de ambreiaj nu patineaza deloc si se simte cum trage cand prinde viteza
  • este posibil sa fie de la uleiul din cutia de viteze?
  • unde pot merge pt o diagnoza? la ce pret o gasesc?

M-am gandit la varianta cu rabla dar momentan nu pot incepe o rata la o masina noua si as vrea sa o mai tin pe asta macar cateva luni.

 

Multam anticipat!

Share this post


Link to post

L este frana de motor si se selecteaza in mers sa treci in modul respectiv, cum sa pleci asa de pe loc? Si doi, despre ce disc de ambreiaj vorbesti, ca nu are asa ceva.

Share this post


Link to post

L este viteza 1, cu rol de frana de motor adevarat dar cum ziceam plec cu L > 3 > D ca sa nu mai am probleme cu viteza a 2-a. In fine este un ambreiaj multidisc, ideea e ca nu se simte vreo alunecare.

Edited by turbo2ro

Share this post


Link to post

Dar tocmai principiul cutiei hidramate e din alunecare, in fine, uleiul de cand nu e schimbat? Daca nu e schimbat la timp, stricacaciunile pot fi iremediabile, dar se poate si sa-si revina dupa schimbarea cu un ulei nou.

Share this post


Link to post

A in fine, alunecare ca si cum nu ar cupla vroiam sa zic. Uleiul a fost doar completat acum ceva timp dar o schimbare completa nu mai tin minte cand am facut, o sa incerc si asa inainte sa ncep sa dau bani pe piese. Ar fi bine sa fie de la asta.

Share this post


Link to post

Cred ca e putin cam tarziu acum pentru schimbare de ulei.

In manual sunt niste pasi de diagnoza si posibile defectiuni in functie de simptome, cauta-l si studiaza-l.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...