Jump to content
Sign in to follow this  
vbocan

Consum Exagerat de benzina

Recommended Posts

Salut. am un cielo executive 1.5 16v si merge in 3 pistoane. am scos fisele pe rand si la un piston nu vine curent pe bujie.de la ce sa fie?de la bobina?multumesc

Share this post


Link to post

Fisa ai verificat-o?

Share this post


Link to post

am pus o fisa de pe alt piston(adica l-am lasat sa mearga in 2 pistoane) unde vine cea care nu merge si nu da curent...am incercat si cu o alta fisa si o bujie pe caroserie si nimic

Share this post


Link to post

Am observat ca dupa ce s-au efectuat operatiunile de aici mi-a crescut consumul cam cu 1 litru, de la 6,3 la 7,5 extraurban, respectiv de la 12 la 13 urban, iar motorul trage putin mai greu. Ar fi posibil ca fenomenul sa fie produs de uleiul 5W-50 mai vascos (pana acum aveam Magnatec 5W-40), coroborat cu temeperaturile mai scazute? Oricum, 1 litru mi se pare totusi o diferenta cam mare, chiar si in conditiile astea.

 

De notat ar mai fi ca am consumabilele schimbate si clapeta de acceleratie curatata.

Share this post


Link to post

N-ar fi trebuit sa traga mai greu, dimpotriva; poate fi ceva legat de supape sau distributie, ma gandesc. Porneste usor la rece?

Share this post


Link to post

Scaderea de putere nu e foarte mare, senzatia e ca atunci cand aveam motorul mai putin rodat si s-a folosit 10W-40. Pornirea e la fel cand masina era noua, deci nicio schimbare din punctul asta de vedere. Porneste la rece cam dupa 1 secunda, ceea ce zic ca e ok (asta spre deosebire de SOHC, care poate porni la sfert literalmente). Daca era de la distributie ma gandesc totusi ca s-ar fi manifestat intr-un mod mult mai vizibil, sau e posibil sa o faca si mai 'subtil'?

 

Singurul factor care poate merita luat in considerare, desi nu stiu daca are relevanta, e ca am inca pe masina bateria originala de +9 ani, din care au mai ramas vreo 12,5 volti.

Share this post


Link to post

Eu cred ca uleiul e de vina, posibil si filtrul de aer (daca l-ai schimbat) mai putin permisiv, depinde ce marca e. Astea plus temperaturile mai scazute, ziua mai scurta...

NU inteleg de ce puneti uleiuri "dupa ureche"... 5w50? De ce 50 si nu 40? Mai ales daca 40-ul a fost ok pana acum...

Bateria conteaza la pornire, nu la consum.

Share this post


Link to post

Multumesc pentru pareri.

Filtrul de aer sigur nu e de vina pentru ca il schimbasesm cu vreo saptamana inainte si nu s-a manifestat negativ. E marca Mann, care am folosit-o si la ultimele 3 schimburi. Cum nu fac foarte multi kilometri iarna, m-am gandit ca 50-ul va ajuta la un condus mai vioi la vara.

Edited by Andrei.ss

Share this post


Link to post

Pt motoarele Daewoo e inidicat 5w40 sau 10w40, desi producatorul a avut o perioada in care obliga la uleiul Daewoo 5w30. Am mai purtat discutia asta pe topicul dedicat uleiului... ideea e ca un ulei cu vascozitate mai mare este "rupt" mai greu la pornire si motorul intampina o rezistenta mai mare in mers.

Oricum, e normala si o crestere a consumului acum... faruri aprinse mai mult timp, stergatoare, dezaburire, ventilator... creste consumul electric, creste si timpul de injectie, automat si consumul. Probat si vazut de mine pe tester.

Share this post


Link to post

Un plus un litru nu mi se pare deloc mult. Nu am facut un calcul insa, o mica crestere am sesizat si la mine, iau in calcul si gumele de iarna pe linga accesorii.

Share this post


Link to post

Cu motorul rece nu trebuie sa ai mai mult de 1200---1300rpm

 

Probabil depinde de masina, la mine Cielo E3 daca sunt -15*C afara la prima cheie urca in 1800rpm(valoarea maxima a ralantiului la pornire) dupa care scade treptat. In cazuri normale 1400-1500rpm sunt suficiente.

Share this post


Link to post

Putin cam offtopic insa destul de interesant

Share this post


Link to post

Probabil depinde de masina, la mine Cielo E3 daca sunt -15*C afara la prima cheie urca in 1800rpm(valoarea maxima a ralantiului la pornire) dupa care scade treptat. In cazuri normale 1400-1500rpm sunt suficiente.

 

Si la mine la fel, DOHC 16v, tot asa cand e ffff frig afara urca mai mult, peste 1500 uneori.. Dar coboara in scurt timp.

Iar acum cand a fost mai frig in o dimineata a urcat pana la 1500, dar a coborat imediat pe la 1100-1200.

Eu zic ca e normal.

 

Acuma..1 litru nu e deloc catrastrofal. 1 l poate proveni din multe motive: cauciucuri iarna purtate pe timp de zi (cand a fost destul de cald in ultima perioada in cursel zilei ,dupa amiaza), poate si benzina mai proasta, etc. Deci eu zic sa nici nu bagi de seama acea crestere cu 1 l.

Share this post


Link to post

Dilema cresterii cu 1l provine din faptul ca desi am schimbat filtrul de aer si am curatat clapeta de acceleratie (lucruri care favorizeaza scaderea consumului), consumul a crescut imediat dupa schimbarea uleiului+distributiei, deci in urma celor postate aici tind sa cred ca e vina uleiului 5W-50...Nu schimbasem inca cauciucurile de iarna, iar benzina e dintotdeauna Rompetrol 101.

 

Apropo de relanti pe timp de ger, asta iarna la -26*C, dupa ce masina astat nepornita 2 saptamani, mi-a tinut relantiul cam in 2000 rpm pentru vreo cateva secunde bune, daca nu chiar mai mult de un minut.

Share this post


Link to post

Nu are nicio treaba uleiul.

@All:Uleiul 5w- 50 vascos la rece?! Din contra, e putin mai vascos la cald, la rece e la fel cu orice alt ulei care începe cu 5w . Asta e un super ulei care se preteaza condusului sportiv, cu uzura minima adusa motorului la turatii ridicate. Cât despre recomandarile producatorului,sunt aproape convins, in anii 90 nu exista acest ulei.

Consumul tau se înscrie in media normala pt motorul asta.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

...5w- 50... la rece e la fel cu orice alt ulei care începe cu 5w

 

Nu este adevarat :MOL 5w30 - la 40`C are vascozitate 65.3; MOL 0w40 - la 40`C are vascozitate 78.6; MOL 5w40 - la 40`C are vascozitatea 84.3 .Ordinea la rece ar fi cam 0w30, 5w30, 0w40 , 5w40 in general. La cald este alta poveste. Este posibil ca un 0w30 sa fie mai vascos decat un 5w30 ( ex. Total ).

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Te contrazici singur, putin :)

 

...la 40`C are vascozitate...

... La cald este alta poveste ...

 

Ca sa stabilim parametri discutiei, 40*C este "la cald" sau "la rece" ? Pentru mine este "la cald" si cred ca aici batea si Englezul.

 

LE: Mai precis, daca ai adus in dicutie valori, furnizeaza valorile pentru domeniul potrivit, hai sa zicem un sub -10*C altfel compari mere cu pere.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

La cald = 100`C , la rece = 40`C, astea sunt si datele furnizate in fisele tehnice ale uleiurilor, unii mai dau vascozitatea si la 150`C. Vascozitatea scade odata cu crestrea temperaturii si invers( nu se stie insa ritmul de modificare a ei in comparatie cu temperatura ), deci daca la 40`C 5w30 este mai subtire ca 0w40, la -10`C diferenta se observa cu ochiul liber ( tastat de mine ). Avand vascozitatile la 40 si 100 `C, pot determina empiric vascozitatea la 82`C la cat se deschide termoastatul meu.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Stiu ce spui si stiu cum dau producatorii viscozitatea. Pentru mine, valoare de 40*C este, cum ziceam, "cald". In rest e marketing si iti spun si de ce. Cu exceptia excursiilor foarte scurte (5-10 minute) pe ma intereseaza comportamentul la temperatura de regim precum si la extrema negativa. Cele 40*C nu mi se par foarte relevante (cu mentiunea de mai sus) pentru ca motorul oricum se afla intr-un regim tranzitoriu (de incalzire) in acel moment. OK, daca am discuta de functionare efectiva la acea temperatura, ar fi alta poveste. In plus, incalzirea motorului nu este liniara, din nou cred ca se trece foarte rapid peste acel prag indicat de producatori. Sigur, o sa imi spui ca toti folosesc acelasi prag deci masuratorile ar trebui sa fie relevante si pentru temperaturi inferioare. Nu cred si chiar tu ai confirmat (ochiometric) lucrul asta.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Stiu ce spui si stiu cum dau producatorii viscozitatea.

 

Te rog sa nu ma intelegi gresit, am spus doar ce inseamna pentru mine "la rece" si "la cald ". Daca as avea numai trasee urbane eu as pune fara jena 5w30. Eu nu inteleg cum un ulei mai vascos are un punct de curgere la o temperatura mai joasa decat un ulei mai subtire . Poate ca vascozitatea la 40 si la 100 `C este data tocmai pentru a-ti face o idee despre evolutia vascozitatii in comparatie cu cea a temperaturii.

Share this post


Link to post

http://www.gandul.info/auto/masinile...brica-10667509


Producătorii de autoturisme folosesc tot felul de trucuri pentru a obţine un consum de carburant şi emisii de dioxid de carbon cât mai mici în testele de fabrică, pe care le pot apoi declara drept oficiale. În condiţii reale de trafic, şoferii obişnuiţi obţin consumuri mult mai mari, în medie cu 25%, arată un raport al organizaţiei Transport&Environment, cu sediul la Bruxelles, una dintre cele mai importante ONG-uri de mediu care lucrează cu UE.

Share this post


Link to post

Nu sunt trucuri... testele se fac in conditii ideale, cu masina noua, benzina de buna calitate si cel mai probabil nu in orase gen Bucuresti la orele de maxima aglomeratie.

Dar asta se stia deja de mult... probabil stimabilul ONG se plictisea si s-a gandit sa mai faca un studiu.

Share this post


Link to post

Reinnoiesc discuțiile de aici un pic. Batranul meu a luat-o razna de cateva luni.Dupa lupte cu electromotorul,ambreiajul, pornire grea, de prin septembrie consuma cam 20 la suta în oras, lucru ce coincide cu un fum - mai mult abur - alb și abundent chiar si la cald. Nu consuma ulei deloc, bujii noi, filtre noi, niscai furtunase de la admisie schimbate,capac delcou asisderea. Bujiile nu sunt umede deloc, au culoarea standard,deci aprinderea e in parametri, zic.

Benzina pun doar de la OMV, de tras, trage bine, relanti constant și domol. Tester Daewoo nu am în oraș și sincer nu ma bizui pe vremea asta sa fac un drum cu ea în alt oras pentru diagnoza,deci varianta cade.

Ce rahat sa ii mai fac, ca ma dispera, ii pun 20 de litri de benzina și abia fac 100 km chinuiti!

Pe riscul meu vreau sa invart de potențiometrul de co2 sa vad ce urmari are.

Întrebarea este, pentru a saraci amestecul, care e direcția de rotire a șurubului de lângă filtru? Ma doare la basca dacă dau greș, mai mult de atâta nu are cum sa consume.

Sau, dacă aveți alte idei...sunteți bineveniți.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Fac pariu ca masina nu are nimic....adica motorul

Fac pariu ca nu consuma 20 consumul este de 15...16

Fac pariu ca ai facut consumul dupa indicatiile litrometrului ,care este bun de pus pe varza in cazul tuturor Daewoo.

Consumul de 15...16 este normal in oras daca faci drumuri scurte de 1....3 km.

Poate nu am dreptate ,in acest caz un test de noxe este suficient sa afli daca sunt sunt probleme sau doar ti se pare

 

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Sigur nu-i infranata vreo roată sau ceva de genul asta?

Motorul se încălzește cât trebuie?

Sărăcind amestecul nu-i musai sa consume mai puțin în schimb riști sa ai alte probleme.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...