Jump to content
Sign in to follow this  
hawkeye

Acumulator Kalos/ Aveo 1.4 Sedan

Recommended Posts

Spre mirarea tuturor am constatat ca Daewoo Tico/Matiz si Leganza au acumulatori cu bornele inversate. Si mai interesant e ca la Cielo si Nubira se pare ca sunt normale.

 

Asa ca daca vreti baterie de Kalos trebuie specificat ca vreti baterie cu bornele invers de 55Ah pentru Daewoo Leganza.

 

Am fost la vreo 10 magazine si toti se uitau stramb la mine si ziceau ca foarte rar se cer baterii de genul asta. Am gasit intr-un final la un magazin de 15mp vis-a-vis de Piata 13 Septembrie, pe Sos. Antiaeriana. Baterii de 35Ah pentru Tico/Matiz se gaseau la discretie in schimb.

Share this post


Link to post

Mda, e si asta o chestie. Acum imi aduc aminte ca am vazut pe situl unui producator de baterii o coloana in care se specifica ce modele sunt produse cu borne asa si asa.

E de tinut minte in general!

Share this post


Link to post

In privinta Leganzei asa este, am schimbat bateria originla a masinii iar cand am intrebat la Caranda aveau cu borne pe stanga sau dreapta numai pentru cele de 55 Ah.

Desigur, eu aveam nevoie de 65 Ah, iar pentru aceasta nu aveau decat cu bornele pe partea "cealalta".

Insa un electrician de la ei a mutat cu grija cablurile pe cealalta parte, iar cu o mica adaptare a suportului bateriei s-a potrivit :)

Share this post


Link to post

Sal

Curand voi fi obligat sa schimb bateria pentru ca da ceva semne de oboseala.

Masina este din 2007.

 

Nelamurirea mea este ca nu stiu ce baterie sa ii pun, pentru ca nu prea gasesc de 55Ah.

Prefer o baterie buna decat una ieftina.

 

Aveti vreo propunere ce sa iau si cam pe unde pot gasi? Sunt din Bucuresti.

Nu as vrea sa ma lovesc de probleme de genu: ca nu incape in tava, ca are bornele inversate si nu o pot conecta sau alte belele.

 

Mersi.

Share this post


Link to post

A montat cineva acumulator cu borne normale pe kalos/aveo? Pe Kalos am bateria originala de 7 ani si ma gandesc sa cumpar un Rombat Premier. Am montat pe Megane dci si sunt multumit, se gasesc pe stoc la 3 minute de mers pe jos de mine si sunt produse in Romania.Ce ma framanta e ca nu stiu daca ajung cablurile de la borne si pentru montajul bateriilor normale(europene) si imi este jena sa probez la magazin bateria daca se potriveste pe masina. Oricum in octombrie o incarc complet pe redresor si poate trece si iarna asta.

Share this post


Link to post

Las' ca va spun tot eu: se potriveste la limita daca se scoate protectia de plastic de la borna +. Am schimbat bateria originala zilele astea fiindca invartea destul de greu si imi era frica sa nu ramana sotia in pana cu ea.Dupa opt ani si cateva luni, 64000 km, cred ca poate fi declarata eroina tinand cont ca se circula cu masina doar urban si drumuri scurte.

post-2014-0-27488600-1356711104_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Poate recomanda va rog cineva o baterie de cumparat (un nume complet, serie) pentru un Kalos din 2005 ? Multumesc.

Share this post


Link to post

Pentru motorul de 1.2 ai putea pune Varta Black Dinamic 12V 45Ah/400A, care se potriveste in tavita. Atentie ca sunt doua versiuni ale bateriei, tu ai nevoie de cea cu borne inversate. Gasesti sub 200 de lei bateria.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am motorul 1399 cm3, 16v, 69kw, Klas/SH3 Kalos, 2005 ... am uitat sa mentionez, scuze. Bateria actuala este veche, nu are nimic scris pe ea, carte, manual nu am. Si la acest model este cea cu borne inversate ? Ce model imi recomandati (Wotan) ?

Share this post


Link to post

Ciao,

 

Conform cartii tehnice de pe site-ul producatorului, la motorizarea ta se foloseste un acumulator de 55 Ah capacitate si curentul de pornire la rece 550 CCA. Cred ca e cu borne inversate, e specific Daewoo.

 

http://www.chevrolet-piese.ro/baterii-auto/20013-baterie-auto.html

 

http://www.e-acumulatori.ro/intre-50-ah-60-ah/inverse

 

Varta Blue Dynamic 60Ah mi se pare interesanta. Sa masori inainte tavita pe care se pune bateria ca sa fii sigur ca incape. Daca e necesar (tavita prea ingusta) vezi daca poti indrepta muchia tavitei ca sa pui o baterie mai mare.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am gasit in oras si am dat comanda de un Bosch 60A 540A la 315, borne inverse, latime 173, exact cum trebuie. Varta era 388. Aparea in lista pentru masina cu specificatiile mele, asa ca am dat comanda, caci nu mai trebuie sa platesc livrarea... Era cat pe ce sa iau pacaleala si sa iau Bosch de la alt magazin cu 225 ron, borne inverse dar cu CCA 480, latime 175, dar mi-am adus aminte de forum si de acel 550 CCA, Wotan. Asteptam oferta, magazinul primise, dar se pare ca nu primise corect, nu era dupa serie, era la general cumva.

Share this post


Link to post

Mult succes si sa ne zici rezultatul.

Share this post


Link to post

Totul bine pana acum. Insa legat de baterie observ o problema, ce cred ca o aveam si cu bateria veche : cand sunt intr-a doua si apas ambreiajul la viteza foarte mica (o data am patit si in marsarier, la trecere dintr-a intaia si a doua, dintr-a doua in prima), uneori se aprinde si clipeste beculetul rosu de la baterie in bord, sub ceas, pentru o milisecunda. Am patit-o si aseara, cand eram intr-a doua, parcam si inainte de a opri, la viteza foarte mica, am apasat putin ambreiajul. Am verificat daca sunt stranse bine bornele, sunt tepene acolo... Ce ar putea fi ? Pe tester (inainte de a schimba bateria, facui un test) nu dadea decat ceva legat de "low" , zicea inginerul ca e de la bateria descarcata... cea veche.

Edited by NED

Share this post


Link to post

Bateria cam descarcata, zic eu. Fa un drum mai lung de macar 15-20km, fara sa opresti deloc motorul, ca sa o incarci, sau incarc-o pe un pe un incarcator de baterii auto si vezi daca mai face...

Edited by Wotan

Share this post


Link to post

Poate de aceea era atat de ieftin Bosch-ul...

Share this post


Link to post

Ar putea fi vorba si de o baterie descarcata,dar asta se poate remedia.Totusi,descrierea,care este cam ciudata,ma duce cu gandul la o problema de scadere anormala a relantiului,la scoaterea din viteza,care face ca alternatorul sa ajunga sub turatia minima de incarcare.Oricum,un control al alternatorului ar fi,si el,util.

Ar putea fi vorba si de o baterie descarcata,dar asta se poate remedia.Totusi,descrierea,care este cam ciudata,ma duce cu gandul la o problema de scadere anormala a relantiului,la scoaterea din viteza,care face ca alternatorul sa ajunga sub turatia minima de incarcare.Oricum,un control al alternatorului ar fi,si el,util.

Share this post


Link to post

Bateria este noua, Boschul m-a costat 315 Roni, nu stiu daca e chiar ieftina, mai e si silver... Azi am dus masina la mecanic si din alte motive, relatate in alte posturi. In legatura cu acel licarit la baterie mi-a zis ca e de la faptul ca avand viteza mica, motorul merge iregulat in acel moment, cand apas eu ambreiajul si da acel licar, nu ca ar avea ceva... Alternatorul a fost verificat, merge normal.

Edited by NED

Share this post


Link to post

Noi ne dam cu parerea despre posibile probleme, dar ai facut oare un idle learn dupa ce ai schimbat bateria? :)

Daca raspunsul e nu, atunci scoate o borna a baterie, las-o 30sec-1min si apoi refa procedura de idle learn.

Share this post


Link to post

Nu am facut asa ceva (idle learn). Am cautat pe google, sa scot borna negativa 30 s-1 minut, sa apas frana de cateva ori (pentru a scoate din voltajul ramas) si apoi sa reconectez bateria ? Asta ar fi de ajuns sau toti acesti pasi de aici ?

Edited by NED

Share this post


Link to post

Buna ziua!

Am schimbat abia recent (aprox. 1 luna) bateria originala a masinii (fabricata in 2005...). Cumparat si montat (cu verificare) acumulator Varta Blue Dynamic de 60 Ah.

 

Have fun!

Share this post


Link to post

Care sunt dimensiunile maxime pentru acumulator ce se potriveste pe aveo 2008 1.4 69 kw F14D3? Intre varta blue si bosch blue care ar fi mai buna?

Share this post


Link to post

Am luat Varta Blue si sunt ceva mai inalte; eu am prelungit prin sudare (ah, tata socru!) acele bare de fixare; bornele ating usor izolatia interioara de pe capota, dar nu este o problema, fiind ambele acoperite cu capacel de plastic.

Altfel, excelente iarna, chiar si cu masina nepornita vreo 10 zile (plecat cu avionul...).

 

Despre Bosch nu stiu sa te ajut...

 

Drive safe!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...