Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

Echipamente Obd Reader

Recommended Posts

Am inteles ca EOBD si OBD2 au aceeasi interfata, deci ELM merge conectat.

 

 

Atat timp cat imi arata RPM si pot sa imi sterg erorile de check engine, e ok.

Share this post


Link to post

Erorile de check-engine la matiz le stergi prin reset, n-ai nevoie de un dispozitiv, iar turatie este, pentru mine, cel mai putin semnificativ parametru.

Share this post


Link to post

Ideea este ca nu e batut in cuie pentru Matiz, pentru 100 RON...e scula la casa omului.

Share this post


Link to post

Un "voltmetru" mai bun, nimic de spus, mai bine citesti tu pe el decat sa mergi la un service, fie el si "autorizat".

Share this post


Link to post

Ca sa fiu ontopic, uitati aici: http://hobdrive.com/, cam asta vreau. Am vb cu rusii si ei spun ca e ok pt Matiz E3. Plus ca softul este in jur de 20 dolari (mi se pare ieftin, in comparatie cu altele) si ai tot suportul lor.

Treaba e ca am gasit o interfata ELM327 cu BT pe okazii, am vb cu omul care le vinde (da si garantie), dar nu pot sa-i dau un raspuns clar pana nu ma lamuresc cu interfata de euro3 (mai citesc :wallbanger: ).

Edited by cristics

Share this post


Link to post

E mai mult de 10 euro. Deci matiz e obd2 iar elm.ul o merge pe matiz?

 

Nu pune la socoteala transportul! Ala nu intra in calcul. In plus, nu se platesc taxe vamale pentru componentele PC. Doar TVA.

 

Din experienta proprie, sub 100USD nu se complica la oficiile postale "dotate" cu puncte vamale.

 

Depinde de cat de gretos e vamesul. De exemplu, in Ghencea e un vames care se crede cel putin Dumnezeu. Mai in centru nu iti cer nici macar facturile daca vad ca este o marfa minora... Si depinde si de noroc la ce oficiu postal te repartizeaza.

Share this post


Link to post

@sorinm si un plici de muste este o scula in casa omului, este mai utila si mai ieftina decat ce vrei tu sa cumperi.

Sculele astea de diagnoza nu sunt niste chestii 100% plug & play si 100% "reliable", sunt cazuri in care arata numai bazaconii si trebuie resetate ca sa indice bine.

Daca vrei turometru cel mai bine iti cumperi unu si ai rezolvat problema, ecranul la jucariile astea este meschin si dupa cateva zile te-ai plictisit de jucaria cea noua .

 

Matizul EURO 3 are mufa OBD2 si este compatibil cu standardul ISO-9142 adica EOBD adica EUROPEAN ON BOARD DIAGNOSTICS deci asadar si prin urmare este compatibil cu ELM .

Share this post


Link to post

Matizul EURO 3 are mufa OBD2 si este compatibil cu standardul ISO-9142 adica EOBD adica EUROPEAN ON BOARD DIAGNOSTICS deci asadar si prin urmare este compatibil cu ELM .

 

 

Am luat pana la urma un elm327 cu bluetooth, dar nu reusesc sa comunic nicidecum cu Wayteq-ul x920bt din dotare. Am incercat si cu laptopul, am pus outport-ul elm-ului in scantool, da sa comunice (clipesc ledurile), spune ca reseteaza interfata,dar se opreste si spune ca nu poate sa comunice cu OBD-ul. Nu stiu unde gresesc, sau daca nu cumva este stricat elm-ul.

 

Ai dreptate cu "jucariile" astea, dar as fi fost interesat sa vad in timp real consumul si apoi sa-mi imbunatatesc stilul de conducere pt un consum cat mai mic. E normal sa te plictisesti de el, dar daca nici nu arata cum trebuie, cred ca e de la soft mai degraba.

Edited by cristics

Share this post


Link to post

Nu am vazut un turometru de cumparat pentru E3. Am renuntat la ideea de a cumpara chinezismul ala oricum.

Share this post


Link to post

Chinezismul ala e o jucarie care merge pe mai multe masini si merge bine.Ca nu merge cum trebuie,sau cum ne asteptam,e problema de soft,de cum interpreteaza el datele pe care le citeste de la elm. De ex, am reusit sa ma conectez cu hobd, dar se deconecteaza repede din cauza vitezei de comunicatie (pe care ar trebui sa o suporte, 38400 baud). Din pacate, nu pot sa setez in aplicatie 9600 baud.

Share this post


Link to post

Din pacate, trebuie sa fiu de acord cu antipaticul critics in defavoarea lui BogdanG. Daca softul iti indica aberatii, cel mai probabil e vina softului, nu a convertorului.

Share this post


Link to post

De va fi sa-l iau, o sa il folosesc cu torque pe android, care am inteles ca se pupa foarte bine. Vom vedea la salar` :)

Share this post


Link to post

Daca-l iei, nu stiu cat o sa-l folosesti zi de zi pt. ca e cam mare. E bun pt. diagnoza si cam atat.

 

@Zmeu' cel rau: Nu-mi amintesc sa fii avut vreo discutie din care sa ne cunoastem, dar pe aici sunt mai multi zmei. Mai bine, hai la o bere. :drinkers:

Share this post


Link to post

Din pacate, trebuie sa fiu de acord cu antipaticul critics in defavoarea lui BogdanG.

Din pacate, nu pot sa fiu de acord cu singurul zmeu veritabil de pe acest forum, softul indica ce raspunde ECM-ul de Daewoo unui protocol EOBD, adica raspunde corect la doar cativa parametri generici. Restul sunt parametri proprietar la care utilizatorul ar trebui sa plateasca o taxa care ar scoate scanerul din gama celor populare.

Share this post


Link to post

Pai si singurul zmeu veritabil de pe acest forum ce a zis?

Share this post


Link to post
... Daca softul iti indica aberatii, cel mai probabil e vina softului...

Softul nu-i de vina ca Daewoo nu vrea sa fie cititi parametri pe un protocol EOBD standard.

Share this post


Link to post

Daca nu el, atunci cineeeee? Cu un soft care sa stie sa interpreteze datele primite, ar merge foarte bine si device-ul in discutie. Nu am zis ca software-ul este defect, ci doar impotent. Teoretic, exista sansa sa gasesti unul potent. :)

Share this post


Link to post

as fi fost interesat sa vad in timp real consumul si apoi sa-mi imbunatatesc stilul de conducere pt un consum cat mai mic.

Pentru consum foloseste schema 25/40/55/70 pe care a dat-o @tolin, este cea mai buna, am testat-o si eu. Daca nu ai eroare de ECM nu ai ce face cu "jucaria". Intr-un timp si eu voiam asa ceva dar mi-am dat seama ca e o investitie inutila. Daca apare eroare la ECM mergi la cineva cu Scan 100 si nu te costa mai mult de 50-60 ron/scanare ( asta e pret de reprezentanta ).

Share this post


Link to post

"Investitia" in jucarie e mai mica decat 50-60 roni :)

Share this post


Link to post

" ELM 327 am pus pe matiz, dar pentru majoritatea este dezamagitor, si nu din cauza circuitului sau a softului."

Share this post


Link to post

Discutia a plecat de la faptul ca softul interpreteaza acei parametri generici, nu are nevoie de parametri de client (nu aveam intentia de a face diagnoza). Cine e interesat sa se uite in fisierele din hobd, poate vedea ca se poate edita denumirea parametrilor dupa codurile returnate de elm327 (si in romana). Nu am avut vreme sa vad si alte softuri, dar banuiesc ca au aproximativ aceeasi structura cu cel facut de rusi. Daca vrei sa citesti doar ce-ti returneaza softul cu care citesti codurile returnate de elm327, e normal sa nu poti face o diagnoza corecta, eventual te incurca mai rau.

 

:o fftopic: Voiam sa avem o discutie la obiect, ca de obicei, dar vad ca asa se "nasc" antipatii. Pot sa accept discutii in contradictoriu, dar cu un ton mai civilizat, bineinteles, daca se poate. Acest ton nu l-am observat decat din partea lui Tolin, care are ceva de spus. In acelasi timp, pot sa filtrez anumite informatii, care sunt interesante, altfel e pierdere de vreme.

Edited by cristics

Share this post


Link to post

Probabil de vina era matizul :D Omu' o fi vrut o diagnoza avansata, caz in care e normal sa fi fost dezamagit, insa multi dintre noi nu avem pretentii atat de mari.

 

Si eu am avut elm327 (cu sarma), si pe hyundai sau pe Ford diesel (motor peugeot) cu elmscan stia sa citeasca majoritatea parametrilor "uzuali", mai putin pe cei legati de injectie (timpi nu citea deloc, iar presiunea in rampa era aiurita). Stia sa citeasca si sa stearga codurile de eroare generice, sa citeasca lambda, temperatura apei (e util pentru ca multe masini nu mai au indicator explicit pt asta), voltaj baterie (aceeasi treaba), mat, maf, map, turatie, viteza, etc. Iti poate da si direct voltajul senzorului.

 

Cu unele softuri deduce cuplul si puterea (dupa ce ii dai masa si aerodinamica masinii) iar valorile nu sunt complet aberante, nu sunt perfecte insa sunt interesante (la Hyundai am avut dyno cu care am putut sa compar). Chiar daca sunt eronate, valorile masurate sunt destul de repetabile, caz in care le poti folosi pentru a face unele comparatii (gen cu sau fara "filtru sport" sau "tobe sport") ca sa iti dai seama ce teapa ai luat cu ele :D

 

Il poti folosi cu chronoGPS de exemplu pt a masura 0-100km/h, 1/4 miles, 1000m, distanta de franare, mult mai precis decat o face cu un GPS obisnuit de 1Hz. Din nou util daca vrei sa verifici impactul unor modificari sau upgrade-uri, chiar si daca valorile in sine nu au precizie NASA, diferentele cu/fara modificare sunt utile.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Voiam sa avem o discutie la obiect, ca de obicei, dar vad ca asa se "nasc" antipatii.

Eu nu am vazut nici o antipatie, dar fiecare interpreteaza cum doreste...in fine...imi cer scuze daca am deranjat cu ceva. Eu voiam sa zic altceva : aceeasi preocupare ca a ta am avut si eu ( la mine e E2 si e mai dificil, nici @tolin nu a reusit sa se conecteze la ECM, daca imi aduc bine aminte ), insa am renunta repede la idee dupa ce am citit postarile lui @tolin ( de aceea l-am si citat ). Sa stii ca am vrut sa imi pun si turometru (aici in cazul meu e mai usor fiind E2 si avand o singura bobina ) dar am renuntat tot cititndu-l pe @tolin care a dat o schema super eficinta si economica pentru Matiz ( daca vrei sa obtii consum si mai mic sari peste anumite trepte daca iti permite traseul si incarcatura pe masina ).

@mr_: nu stiu cum e la alte masini (argumentele aduse de tine ma fac sa cred ca se merita ), dar la Matiz daca nu ai cod de eroare dat de ECM eu unul nu vad rostul unei asemenea investitii. De cand am masina nu mi s-a aprins niciodata martorul din bord, deci nu am avut nevoie de cititor de coduri. Celelalte date pe care ti le da un astfel de dispozitiv ( turatie, timp injectie, temp.lichid racire, etc...) mi se par irelevante in cazul in care masina iti functioneaza in parametri normali ( ma refer strict la Matiz ).

Edited by korydon

Share this post


Link to post

dar la Matiz daca nu ai cod de eroare dat de ECM eu unul nu vad rostul unei asemenea investitii. De cand am masina nu mi s-a aprins niciodata martorul din bord, deci nu am avut nevoie de cititor de coduri. Celelalte date pe care ti le da un astfel de dispozitiv ( turatie, timp injectie, temp.lichid racire, etc...) mi se par irelevante in cazul in care masina iti functioneaza in parametri normali ( ma refer strict la Matiz ).

 

Cauta hobdrive. Practic, poti sa ai un computer de bord, care la alte masini mai noi e standard si poti sa folosesti pna-ul si in alt scop decat de gps. Problema e ca interfata elm 327 cu bluetooth are dimensiuni mari si nu e chiar asa versatil.

 

:o fftopic: Citeste mai sus, nu m-am referit la tine. Dar e ca si cand ai merge pe strada si unii care nu te cunosc, te si striga intr-un anumit fel.

Share this post


Link to post

La putine PNA-uri poti conecta un device USB, sau oricum e destul de complicat. Prin urmare, daca iei o dracie cu cablu, ai nevoie de un PC, care e mai mare decat o dracie BT + pda/smartphone :) . Chiar si cablul ala e incomod.

 

Daca ai nevoie de o chestie care sa inlocuiasca calculatorul de bord, probabil cea mai buna solutie e o dracovenie din aia stand-alone gen scangauge, cum sunt cele din primul mesaj al topicului. Insa cu alea poti face doar ce vor ele, nu ce vrei tu, nu sunt "evolutive" :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...