Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

"Asistenta" pe masina

Recommended Posts

Scuzati parerea: tot ce-i asistat e pentru handicapati si creaza handicapati, fie prin utilizare, fie prin nefunctionare. La autovehiculele de mari dimensiuni si tonaj asistentele sunt indispensabile pentru ca acolo sunt depasite capacitatile umane, dar la autoturisme este mai mult decat un moft, este un pericol pentru ca permite circulatia unora care nu au abilitatea de a conduce un vehicul pe drumuri publice. Eu, la astia, le-as pune un dispozitiv care strange frana cu cat dorintza de a pleca de pe loc este mai mare.

Share this post


Link to post

toline, ai si n-ai dreptate.

Geometriile trenurilor de rulare au evoluat mult in sensul cresterii ecartamentului, a latimii cauciucului, a dimensiunii rotii &stuff ... unde mai pui ca lumea a evoluat si partenerele noastre femei trebuie sa conduca si ele cu usurinta o masina cit de mare.

Acum, gradul de asistare mi se pare a fi adevarata problema, cite case atitea obiceiuri, in general asiaticii si americanii merg pe asistare foarte mare, cu pierderea evidenta a feed-back-ului, latinii pe asistare medie, anglo-saxonii mai dura (generalizare fortata by FLEX :D ).

Asta cu asistarea variabila cu viteza e o chestie misto, oricum ai da-o ... dar suficient de scumpa pentru a nu fi "populara" si inca mai rau, supusa bug-urilor de natura electrica.

Share this post


Link to post

@flex > eu mi-am spus parerea, nu caut dreptatea. Un mic exemplu: asta iarna mergeam cu un prieten la Moeciu, el cu un Volvo super-asistat. In Rasnov, la viteza foarte mica, pe o trecere de pietoni, era sa loveasca o "vaca", care drept in fatza lui s-a gasit sa traverseze. El a pus frana, pe jos era fleasca, intai a intrat frana, toti am crezut ca masina se opreste, asa a crezut si "vaca" care a insistat si tocmai atunci frana s-a eliberat si asistenta a bagat masina in frana de motor, aceasta intrand linistita pe trecere. Daca "vaca" nu fugea, o lovea. Tipul merge foarte cuminte, ruleaza in Seatle unde stau camerele pe ei, asa ca nu iese din viteza legala. Faza asta ne-a pus pe ganduri pe toti, cred ca nici "vaca" nu mai traverseaza in fatza unui Volvo de atunci. Cu o masina neasistata nu se intampla acest lucru. Dupa aceea am dat reluare la faza si am vazut ca pe parcursul franarii rotile au prins o fisie de 0,5m de zapada (gheatza), asistenta a sesizat si a comutat, dar n-avea de unde sa stie ca imediat dupa era o bucata buna de asfalt pe care franai fara probleme. Acestea sunt riscurile, drumurile neomogene. Altfel, pe drumul Bran-Moeciu a mers perfect, ca era omogen. Nu mai aduc alte argumente legate de bug-uri soft, fiabilitatea scazuta la electronica, traductoare nesigure. Problema este ca aceste asistente reactioneaza diferit de la producator la producator si adaptarea la schimbarea masinii este indelungata, pentru ca tzine de experientza, pe cand masinile neasistate reactioneaza la fel. Asta pentru soferi cu sute de mii de km la bord, dar ce faci cu pufosii care abia tin minte comenzile si care n-au experientza reactiei "inteligente" a masinii ? Eu am vazut urmarile: toti pufosii conduc cu un deget, la baza volanului si cu mobilul in dreapta. Pe tv vad tot mai multe accidente mortale in care o masina paraseste banda de rulare si intra pe contrasens in curba. Daca masina implicata ar lovi in derapaj as intelege, viteza prea mare, dar majoritatea lovesc frontal. Oare de ce ? Sunt sigur ca in acele momente actioneaza spiritul de conservare, cum nu reusesc sa evite lovitura frontala ?

Nici n-am terminat de scris si TV-ul a mai adus un exemplu tragic.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

toline de acord cu tine.

Treaba este Cat lasam computeru sa hotarasca in locul nostru?

Computeru stie sa decida ce a fost invatat nu si ce nu a fost invatat.

Asa este precum cu hotul si cu lacatusul.Cu cat lacatusul face un lacat mai sofisticat si mai complex cu atat il ajuta mai mult pe hot.

Ca sa explic :

intotdeauna hotul va gasi o cale la care lacatusul nu s-a gandit la fel cum intotdeauna in trafic gasesti o situatie la care nu s-a gandit producatorul cand a invatat computerul sa decida si masurile pe care sa le ia.

Si apoi cu cat un sistem este mai complex cu atat e mai putin fiabil.

Share this post


Link to post

Majoritatea dintre soferi ar trebui sa stie sa puna o frana ca lumea in orice conditii, fara asistenta. Dar nu se intampla asa, ci pe dos.

Majoritatea dintre noi ar trebui sa stie ce-i democratia, fara asistenta. Dar nu se intampla asa, ci pe dos.

In lumea asta traim si noi. Si ne spunem parerea. A mea e ca, pentru majoritatea dintre noi asistenta e buna. Dar nu se intampla asa, majoritatea nu e asistata.

Share this post


Link to post

Sa fim seriosi toti am fii mult mai siguri pe noi cind coducem ,daca am stii ca masina pe care o avem are 8xAirBag si ABS de ultima generatie ,problema se pune daca in aceste conditii mai suntem atenti la drum sau ne asteptam sa mearga singura masina ,eventual sa ocoleasca singura gropile :D .

Singura diferenta negativa pe care am sesizat-o la masinile moderne este la BMW unde modelele noi care au controlul tractiunii sunt net inferioare la demaraj si "efect" fata de celebrul si consacratul ursuletz care le da clasa chiar dupa 20 ani !!!

 

Eu personal cind am condus un VW Passat cu ABS 8xAirbag EBD etc etc am facut mai multe gafe in trafic decit cu espero de ex ,am frinat mai tirziu pt ca am zis ca ABSul face minuni si nu a fost chiar asa ,ABSul nu face minuni si nici directia asistata de pe masinile moderne nu mi-se pare chiar asa de buna ,intirzierea cu care raspunde mie personal mi-se pare chiar enervanta sau poate chiar perculoasa mai ales in ocolirea gropilor la viteza mare :spumelagura:

Share this post


Link to post

:o fftopic: despre topic.

Am mutat aici o discutie mai generica ce se infiriripase intr-o sectiune de profil (KLNE) si pe un topic mai restrans.

Sper sa fie interesanta.

Well, am si acordul lui tolin_afc.

 

N.B. Insertia asta voiam s-o fac pe primul mesaj, dar am zis ca o fac dupa ce mut mesajele, uitand ca aici n-o sa mai am dreptul de moderare. Scuze!

Share this post


Link to post

:o fftopic:

Scuzati parerea: tot ce-i asistat e pentru handicapati si creaza handicapati

Office assistent =))

Share this post


Link to post

Sint cu dus-intors toate asistarile astea, in mod normal ar trebui sa poti decupla orice sistem de asistare in conditii date, caz in care bordul unui autoturism de clasa mica ar arata cam ca al unui Boeing, la cite butoane-butonase ar trebui montate.

Chiar citeam in Quattroruote despre eficienta sistemului ESP, care poate face minuni pentru evitarea obstacolelor la viteze mari, dar rezultatele sint atit de neomogene (combinate cu eficienta ABS pe diverse suprafete) incit e foarte greu de tras o concluzie, viata bate filmul in marea majoritate a cazurilor.

Certamente, asistarile sint menite sa creasca siguranta circulatiei si per ansamblu reusesc ... cei care mai vor feeling probabil vor trebui sa mearga pe circuit, cu o masina neomologata pentru strada ... si asta nu peste prea mult timp, din pacate.

Share this post


Link to post

ABS-ul este bun si util ESP-ul este bun si util, airbagurile te pot scapa in caz de un accident mai grav. Problema se pune ca majoritatea soferilor nu au experienta, nu simt masina si cred ca daca ai o droaie de arbaguri si ABS poti sa faci orice, masina te iarta. Ei bine NU este asa...Incercat pe propria piele cand eram mai incepator si mai zmeu la Passat: daca acelereaza mai repede si este mai stabila nu inseamna ca ABS-ul o sa opreasca 1.75 tone de fieratanie in 5m. Fiind f asistata masina iti confera o senzatie de siguranta dar in momentul in care ajungi la limita sistemelor e TRAGIC, nu mai ai absolut nici un control, esti la mila sistemelor de siguranta(care nu reactioneaza dinamic cum ar reactiona un sofer bun ci static) care nu intotdeauna ajuta.

Share this post


Link to post

Toate sistemele sunt bune.. sa fie pe masina... dar mai bine este sa nu ai niciodata nevoie de ele!!! :) >-

 

O mica experienta: inainte de actualul Cielo am condus batrana Berlina (1310 L ) Cu toate ca faceam muschi la volan, simteam mult mai bine masina ... mai trageam cate un derapaj controlat cu ea intr-o curba... Ei.. la Cielo nu am indraznit niciodata sa rup aderenta pe asfalt curat, si uscat... pt ca am impresia ca as scapa masina de sub control. Am incercat acum 2 ierni in Constanta intr-o parcare pe gheata sa ma joc cu masina... Rezultatul a fost ca de ce a intrat spatele in derapaj trebuie contrabracat foarte mult si acceleratia la blana... pe cand la Dacie era de ajuns o contrabracare mult mai mica + ciupita acceleratia. E foarte adevarat insa si faptul ca Dacia intra in derapaj mult mai usor, fata de Cielo. Ei.. am mers cu Fiesta (Abs+Esp + Directie electroasistata) (e in familie masina)... E si mai si... Asta iarna... a fugit fundul pe gheata intr-o intersecie... pe linia de tramvai... 180-ul a fost al meu!!!

Nici BORA nu e prea departe...

 

Asadar...Eu unul sunt pentru posibilitatea anularii sistemelor electronice de asistare de catre sofer. Partea cu Servodirectia tine mai mult de obisnuinta (vb de servo hidraulica, nu de cea electro-hidraulica)

Share this post


Link to post

Sunt unii pe la noi, dar mai ales aiurea, care nici nu stiu cum este o masina fara ABS sau, ma rog, n-au condus niciuna.

Pentru aia, experienta bruta a franelr "naturale" nici nu exista. Nu stiu cum au invatat la scoala, dar parca mai conteaza asta.

Daca am trai in epoca in care rotile au capatat camere, ar putea avea loc o discutie asemanatoare: e mai sigur cu sau fara camera? Si pe urma vine tubeless si rezolva spaimele cele mari. Apar altele, se rezolva si alea. Si tot asa.

Deloc paradoxal, cei ce-si dau cu parerea de regula in probleme, hai sa le spunem mai "serioase" sunt cei ce se pricep. Din nefericire (sau din fericire?!) marea majoritate nu se pricep. Cu siguranta ABS-ul nu a fost inventat pentru primii si nici pentru a face derapaje controlate cu el (desi sunt convins ca se va gasi o modalitate si pentru asta), ci pentru cei care nu au apucat de exemplu sa invete sa "toace" frana cand vrea sa opreasca pe alunecus.

Era un exemplu mai inainte cu un ABS care in prostia lui automata, n-a reusit sa reactioneze corect la o bucatica de gheata izolata. Well, este foarte posibil ca nici o frana normala sa nu fi avut efectul scontat in imprejurarea aia (evident ca n-as baga mana in foc, dar la intrarea pe gheata roata se bloca la fel si avea sanse sa ramana asa datorita diferentei intre forta de frecare statica si cea dinamica).

Ce as vrea sa spun deocamdata este ca "asistentele" au acelasi rol ca peste tot: cine nu poate, isi ia una, daca-si permite. Iar ele sunt de mai multe feluri intre bune si... proaste (pardon).

Share this post


Link to post

Eu cred ca daca cineva salveaza sau tipareste topicul asta si il va arata copiilor nostri, acestia vor rade si cu posteriorul de ce am scris noi pe-aici sau mai degraba vor da mirati din umeri ca nu isi vor imagina cum erau masinile fara asistenta... :tongue: Bine sau rau nu stiu, dar e clar ca sistemele electronice se baga in viata noastra tot mai mult, aproape orice produs ce foloseste curent contine si circuite electronice.

Progresul nu poate fi oprit... :-?

Share this post


Link to post

Megane II Sedan: avertizor centura de siguranta, ce efectiv nu se opreste nici dupa 5 minute de mers fara centura si scoate un zgomot infernal.

Un gadget util dar cu o implementare enervanta.

Share this post


Link to post

Si de ce ar fi implementarea enervanta? Ca poate te mobilizeaza sa-ti pui centura, dar romanu inventiv...

Share this post


Link to post

Pentru ca daca pacalesc sistemul, airbag-ul se va deschide in a doua treapta si risc leziuni.

De ce nu s-a ales o implementare ca la Cielo: 10 secunde cat sa traga pompa gaz incat unii dealeri chiar recomanda actionarea demarorului numai dupa ce sa opreste acest bip.

Share this post


Link to post
Un gadget util dar  cu o implementare enervanta.

Varianta soft: te urci, avertizoru' zice, va rugam sa va puneti centura sau, daca doriti, sunati la Vocea Clientului, vin ei si v-o pun (pardon), dup-aia tace malc

Varianta hard: te urci, auzi un scrasnet, pne mah cent'ra, bah n-auzi, nu ma fa sa mai zic odata, bineee (va urma)

Aceste variante sunt optiuni numai in Avantaj Client de pana la 1800 euro! In rest, piuie al dr-cu!

Share this post


Link to post

tolin_afc are boala pe multe chestii :) ) , masini asistate , masini diesel .. whats next?

Share this post


Link to post

AND ? Mi-ai dat o idee.

Share this post


Link to post

:(

Share this post


Link to post
Treaba este Cat lasam computeru sa hotarasca in locul nostru?

Ehe, daca ar fi sa decida computerul n-ar fi nimic, stii o treaba, ala face intotdeauna la fel. Treaba este ca decide proiectantul, care poate n-a condus o masina in viatza lui si care merge pe statistica, pe lucrare de laborator, pe teste in acvariu. Dar realitatea ? Realitatea ne-o arata baietii de dupa blocuri, cum bine zic tot ei. De la matematicieni am ramas cu un singur lucru: "probabilitati mici, dar sigure". Asta am vazut si eu ca se verifica oricand, iar la automobil surprizele sunt intotdeauna neplacute, in cel mai bun caz. Eu nu sunt impotriva automatizarilor, ar fi si culmea, pana acum am proiectat, am construit, am programat si am reparat tot felul, stiu foarte bine ce se ascunde dupa ele. La fel stiu ca toate sistemele au dus la sporirea sigurantei, a confortul, a ce vreti voi, dar statistic discutand. Eu nu vreau sa ma balacesc in piscina asta, asa cum inainte nu am vrut sa fiu cap de locuitor, ca prea multe tone de otel mi se puneau. Din ce am vazut, problemele esentiale ale automobilelor nu s-au rezolvat, doar drumurile la service s-au inmultit, desi faza cea mai dura, cea in care ai cea mai mare nevoie de masina si ea nu functioneaza ramane eterna indiferent de marca sau de pretz. Judecand asa, Trabantul cred ca este cel mai bun automobil.

Si mai este ceva, vad ca unii venereaza tot felul de abrevieri facand icoane din ele. Eu stiu un lucru, dintre cele putine si fixe: un bun prieten, specialist in auto, domiciliat in State (Detroit) si-a luat o Honda cu motor V-TEC, culme a tehnicii la vremea aceea. Are aceleasi probleme care se scriu pe acest forum, iar cand a batut service-urile si garantiile i s-a raspuns la fel: "Lasa dom'le, ca toate fac la fel". Acum isi reabiliteaza vechea Fauvolina de 18 ani ca sa ajunga sigur si la timp la servici, pentru a nu arunca cu bani si nervi prin service-uri, ca si-o face singur in spatele casei si pentru ca in ultimul an la ei galonul s-a scumpit de 2,8x . Daca acolo se pune problema asa, atunci de ce trebuie eu sa prind fluturi pe saracia de aici ? Ca n-am alta treaba cred ca-i cel mai bun raspuns.

Share this post


Link to post

Pt mine visul (pe langa un diesel) este o masina Full Options, si nu ma refer la dotarile de la dacia. Am mers cu fost masina a lu maicamea care era full si era un vis...traction control, antidemaraj, si restul sistemelor care nici nu stiam ce inseamna. Si totusi era un Mondeo din '96 dar drept vorbind era vf de gama. Sincer va spun devenea o placere sa conduci, mai ales pe serpentine.

Share this post


Link to post

Incearca tu prea tare si o sa ajungi la limita ce pot sistemele de siguranta active si o sa vezi ce frumos e. Sunt f bune dar nu trebuie sa abuzezi (nu depasesti o coloana cu 170 si te trezesti ca nu mai ai timp sa treci de ultima masina si trebe sa intri in spatele ei...si coloana se deplaseaza cu 60-70km/h...atunci iti dai seama cat sunt de inutile toate acele dispozitive :"> ---omul din greseli invata :"> ). Toate au utilitate dar daca ai trecut dincolo de ce au fost concepute sa faca(situatiile prevazute) e mai mult decat grav. :rolleyes:

Share this post


Link to post

hai ma ca exemplu asta e in pom... cat juma de secunda iti ia sa mai depasesti o masina la dif de viteza de 110 km/h ?

 

in alta ordine de idei pana acum am condus doar oltcit dacia mea un passat 87 ( no servo no nothing) si cielo lu tata de unde m-am bucurat doar de servo :D

 

dati-mi mie toate dotarile astea si o sa incerc sa ma obijnuiesc cu ele :D

Share this post


Link to post

@steph mai bine te duci si faci testul cu pisica si ne zici rezultatele.

Deocamdata esti un bebe(ca sa nu zic amator level)in ale sofatului.

Din pct meu de vedere singurele asistate necesare ar fii o servofrana si o servodirectie dar asta numai in cazul manevrelor de parcare :D .

Ar mai merge si un ASR nu de alta dar tre sa conduci masina nu sa te conduca ea pa tine.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...