Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

OTTO versus DIESEL

Recommended Posts

Ai uitat sa adaugi consumul de ulei (parca 1litru/1000km)

 

...uiti sa pui motorina in el ...

 

Uiti sa pui motorina si pui benzina !!!

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Problema e nu ca uiti, ci ca tu te duci sa pui motorina si "Gigi Manivela" patron de benzinarie iti vinde petrosin, ca a avut el o cisterna furata de nasu', sau motorina cu tot cu pamant asa cum au furat-o baietii din conducte.

La benzina tuseste, insa la diesel poa' sa fie tragic, mai ales daca e iesit din garantie.

Share this post


Link to post

@Danny The kid ...faci o grava concluzie ...la dieselele puternice ...cutia reactioneaza urit si la fiecare schimbare de viteza te zguduie de nu te vezi ...tocmai din cauza cuplului foarte mare ...la a mea care a fost calculata pt 90cp acum face ingrozitor nu pot schimba vitezele fara sa smucesc masina ...care a devenit foarte nervoasa...la fel si la Passatul de 130 CP sau Fabia RS de 130CP daca te grabesti un pic ...o sa fie tare greu sa nu merg smucit ...de aia s-a inventat DSGul ...cea mai buna si rapida cutie de viteze din lume la ora actuala .

Share this post


Link to post
Problema e nu ca uiti, ci ca tu te duci sa pui motorina si "Gigi Manivela" patron de benzinarie iti vinde petrosin, ca a avut el o cisterna furata de nasu', sau motorina cu tot cu pamant asa cum au furat-o baietii din conducte.

La benzina tuseste, insa la diesel poa' sa fie tragic, mai ales daca e iesit din garantie.

 

Mr, antevorbitorule aici ai grait vrednic adevar. Carburantul de Romania distruge motoarele indiferent care. Totul pleaca de la eludarea platii accizelor, adevaratul motor al economiei subterane.

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

Problemele au fost in trecut cu motorina care la unele pompe avea un adaos de apa acum nu prea se mai intimpla sau cel putin eu nu am mai patit si am mers mult prin tara si am alimentat din diferite locuri ...nici o problema .

Acum chiar ca nu se mai fac jmecheri cu produsele petroliere sunt astia cu ochi pe ei ca pe butelie ...ba la puscarie ba le mai dau drumu ...

Share this post


Link to post
Problemele au fost in trecut ...Acum chiar ca nu se mai fac jmecheri cu produsele petroliere sunt astia cu ochi pe ei ca pe butelie ...ba la puscarie ba le mai dau drumu ...

 

Sa nu crezi tot ce ai scris. Pls :osanale:

Vin-o la mare si pe o strada sunt 2 benzinarii vecine (prima este P...O si T.H) si unde cele doua benzine nu se amesteca. Mai fain este cand le pui in sticla (PET) se separa distinct cele 2 nuante rosu/galbui traslucid. :D

Nu contin apa insa sunt realizate din subprodusi de rafinare la care nu se platesc accize. Daca merg masinile, judecand dupa numarul de clienti, nu as zice.

Share this post


Link to post

Forate ciudat ...de cind nu ai mai trecut pe acolo ?Deja controalele sunt foarte dese si nu mai tine cu spaga ...amenda fiind de sute de milioane si inspectori au comision ...si linga mine este o benzinarie dubioasa unde se faceau manevre la greu dar a murit ...acum vinde produse Petrom :D

Eu la Golf am bagat motorina de toate culorile ...rosie...neagra...si nu am avut nici cea mai mica problema ...poate ca la benzina o fii mai periculos cine stie ...

Share this post


Link to post

Din fericire, dieselul tau nu e unul din cele mai sensibile. Unele HDI-uri sau celebrele dCI-ul 65 cu pompe delphi au avut probleme pana si cu pacura franceza.

Share this post


Link to post

Problema motorinei nu prea mai este apa (din ea).

Am vazut un raport de expertiza facut de o firma mare de afara la motorina de la noi. Motorina continea particule de plastic si metal ce nu se folosesc in industria auto. Particulele au dimensiuni foarte mici si trec prin gaurile filtrelor de motorina. Toate aceste corpuri straine produc o uzura de abraziune in injectoarele si pompele de motorina (generatie mai noua). Motoarele mai vechi nu prea au de suferit.

De asta injectoarele common rail dupa o perioada nu mai fac presiunea necesara pornirii si au debit pe retur. Sediul de etansare a ventilului ce separa turul de retur (in injector) este deteriorat de aceste particule.

Edited by Kristian

Share this post


Link to post

@MR_ stiu asta tocmai de aia nu mai vind masina :D

Problema care ma inspaimanta pe mine este de trecerea catre dieselul total electronic ...cu injectoare piezo-electrice ...pompe electrice ...sa vezi acolo probleme ...o sa ajungem in citiva ani sa schimbam dieselul ca pe chiloti .

Deja se discuta de eficienta motorului diesel care a ajuns sa consume cu 30% mai mult in cazul VAG de la o generatie la alta ...din ratiuni ecologice care eu unul nu le mai inteleg ...adica o masina care consuma mai putin este mai poluanta decit una care consuma mai mult ?????

 

PS> un injector de PD ajunge la 200E :spumelagura:

Share this post


Link to post

Adica ajunge dieselul dintr-o mana cereasca pentru utilizatori, care inainte mergeau aproape moca, intr-un produs de marketing bine vandut de catre fabrici si aducator de profit catre acestea. Acum incep sa pricep eu de ce au ajuns dieselurile la oferta. :) )

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Cam asa ceva ...dar exista in continuare diesele puternice si poluante ca al meu :D

Share this post


Link to post

Un injector PD la reprezentanta este aproximativ 32 milioane.

Unul simplu, pentru motoare cu pompa rotativa este cam 200 E.

Ieftin nu? :)

Share this post


Link to post

Si pompa rotativa cat e?

Share this post


Link to post

O duza injector pt fiat ducato de 2.5 tdi este 2 mil (Bosch), la vw nu ar avea de ce sa fie mai mult :-? .

 

Pompa rotativa din ce am inteles de la mecanici se poate rectifica la Sinaia dar costurile sunt destul de ridicate. Una noua e...fara numar...

Share this post


Link to post

@Kristian ...setul de 4injectoare PD costa 4500RON nu 3200RON una bucata sau poate te-ai uitat pe alte forumuri unde se da cu parerea :) ) oricum am gasit si kit de reparatie pentru asa ceva mult mai ieftin oricum cu 1500E iei motor ce naiba .Gasesti mai multe date pe net .

@AndreiB ...tu iar faci confuzie intre diuza si injector PD adica PompaInjector :) ) ...diuza si la mine costa fix 230RON Bosch ...la PD nu se schimba diuza ci tot ansamblul ...de fapt la PD diuza este controlata electronic de aia se numeste Pompa Injector ...cele piezo-electrice de pe motoarele noi VAG care sunt CR 3 sunt ...fara numar dupa cum bine zici .Injectoarele racing ajung la 330$ in SUA asa ca nu dau 230RON pe un Bosch turcesc nici sa ma bati :D

@OVI_JER pompa rotativa este fix 1200E de parca nu ai stii > :)

Share this post


Link to post

Astazi am vb cu un prieten pe care l-am luat de la aeroport. A fost la Paris. Mi-a spus ca e plin de Renault Clio Bicorp, Megane nu prea sunt, Clio Simbol nici atat, ci numai Laguna, Vel Satis samd. Ce m-a frapat a spus ca 9 din 10 masini de pe strada sunt diesel. Si, asa ca sa fie complet a zis ca a vazut vreo 5-6 Leganza. Asta in conditiile in care a plecat acolo cu treburi si nu a avut timp de plimbari aiurea. Sa fie oare din cauza ca la ei benzina de 95 e 1,4 Euro/litrul si cea de 98 1,7-1,8 Euro/l ?

Share this post


Link to post

Oare nu-i si politica producatorilor oglindita in emisiunile "reclama" de la tv si din articolele publicitare din revistele de "specialitate", toate fiind o reclama mascata pe fata ? Oare trebuie sa intervina municipalitatile pentru a interzice motoarele Diesel din marile aglomeratii, asa cum au facut-o demult cu transportul in comun ?

Share this post


Link to post

Ati vrea voi benzinarilor dar nu e chiar asa :D

Dieselele moderne sunt performante ,economice si mai putin poluante decit benzinarele .

Si da a fost marketing la inceput dar acum dieselul chiar este performant chiar daca unii nu vor sa recunoasca :) )

Share this post


Link to post

Dieselul este mai putin poluant si mai performant la turatie constanta sau la cuplu maxim, pe palierul caracteristicii. La acceleratii sau la sarcini mari n-ai cum sa-i dai rapid atata aer, eventual cat mai rece, cat sa compensezi raportul si sa scazi temperatura din camera de ardere. La rulajul din aglomeratiile urbane este criminal pentru ca nu poti rula in acele conditii, esti doar pe panta abrupta a caracteristicii, iar acolo afumi la greu tot ce prinzi, mai ales ca soferul de motor Diesel este tentat sa ruleze tot timpul intr-o treapta superioara a cutiei de viteze, iar sarcinile le regleaza din pedala de acceratie precum vatmanii. Din acest motiv a fost eliminat demult din transportul in comun in orasele cu municipalitati responsabile. Acolo se discuta doar de electric, nici gazul nu mai este o solutie (nu numai noxele sunt o problema, cat orice sursa de caldura), iar Dieselele sunt impinse spre locuri cu verdeata, unde le este si locul.

Majoritatea constructorilor de automobile (cars) sunt interesati de kilometrajul clientilor sai, iar acesta creste rapid acum doar la motoarele Diesel, asa ca nu ma mira ca acum este trendy pe Diesel. Ca reclama suna foarte bine. In curand, oamenii vor constata pe proprie piele (la propriu) ca alegerea a fost cea mai proasta, asa cum s-a intamplat si in cazul centralelor electrice pe combustibili inferiori sau fosili. Alternativa pe gaz sau pe electric trebuia adoptata demult pana la aparitia altor surse. Faptul ca noi am fi interesati doar de buzunarul nostru din clipa de fata nu este o scuza si nici un argument.

Share this post


Link to post

Dar in marile aglomeratii urbane un benzinar cam cat polueaza :-? ? Ori la benzinare nu exista tendinta soferilor de a rula decat in treapta 1 sau 2? Ei nu au acea tendinta de a rula "tot timpul intr-o treapta superioara a cutiei de viteze"? :scarpin: Iar in ceea ce priveste combustibilii fosili si motoarele electrice...comparatia cred ca este cel putin fortata. In acest moment EXISTA motoare electrice, asa cum stim cu totii. Problema este ca nu prea si le permite nimeni din nici un punct de vedere. Nici macar producatorii de masini. Da, idealist vorbind, ai dreptate, dar atunci se poate spune ca cel mai bun este un motorul acela minune, care functioneaza cu apa, asta asa, daca vrem sa ne ducem la extrem. Dar discutiile astea nu prea isi au locul aici, pentru ca vorbeam despre motorina vs. benzina, nu despre apa vs. curent electric.

 

P.S. sunt curios cu cat polueaza mai mult un TDCI de ultima generatie, care consuma 5.5% in mediu urban (in conditii de aglomeratie infernala) fata de un benzinar DOHC de pe un Daewoo, sa spunem, care consuma 8% (asta ca sa nu fiu rautacios, pentru ca sunt convins ca asta e un consum mai mult decat decent) in acelasi mediu urban ultra-aglomerat. Cat polueaza fiecare la 100 de kilometri, nu la un litru de combustibil ars ;) .

Share this post


Link to post

De ce nu vrei sa pastrezi proportiile si sa compari cel mai performant motor Diesel cu cel mai performant motor OTTO, sa zicem Honda, care are un raport de amestec 50:1, sa comparam 5,8% motorina arsa cu 1-3% benzina arsa ? Sau comparatia asta, pe acelasi palier, nu va avantajeaza ?

Share this post


Link to post

Pai nu ca nu vreau sa le compar, dar nu prea am cum. Pentru ca nu prea le vad...Pe benzinarele alea de-alde Honda de care zici tu :) . Poate pentru ca sunt prea scumpe? Nu stiu, nu-mi dau seama... :-? Eu compar motorul de pe masina mea, din care am vazut sute numai in Bucuresti (si motor de genul asta gasesc acum pe mai toate diselurile) cu un motor OTTO obisnuit, intalnit de asemenea pe toate drumurile. Probabil ca daca toate OTTO-urile ar beneficia de ultima generatie in materie de raport de amestec, ar fi intr-adevar asa cum spui tu. Insa nu prea se intampla asta...Eu nu compar cele mai bune sau mai putin poluante motoare in domeniu, ci compar ceea ce vad zi de zi pe strada. Si asa cum este adevarat ca am vazut o gramada de Mercedesuri harbuite si vai de mama lor, scotand nori de fum negru, este la fel de adevarat ca am vazut mult mai multe cazane de Dacii, Opeluri sau mai stiu eu ce alte sicrie pe 4 roti care ziceai ca se dezintegreaza si care aruncau un fum cu "parfum" de OTTO de mai mare dragul. Iarasi e adevarat ca atunci cand ajung in spatele unei masini diesel pe care o vad ca are potential "fumigen" imi dau instant drumul la recirculator, pentru ca stiu ca imi va umple masina de mirosuri. Dar asta numai si numai din cauza simplului fapt ca fumul la diesel este mult mai vizibil decat la benzinare, pentru ca de poluat polueaza amandoua la fel de mult. Cel putin din cate vad eu zi de zi intr-un oras mare si super-aglomerat.

Share this post


Link to post

@Siliviustel

Nu e chiar atat de scumpa benzina in Franta. SP95 e 1.15-1.25 E/l si SP 98 e pe la 1.35. E mai ieftina decat in Belgia. Prietenul tau a vazut probabil preturile din aeroport, unde smecherii ii jecmanesc pe cei care au adus masinile inchiriate si trebuie sa le faca plinul.

 

@Bogdan

In Franta vor sa suprataxeze dieselul, prin cresterea primei de asigurare si eventual a accizelor la motorina. Spun ei, din motive de ecologie. Probabil e goanga, ei vor mai mult bani la buget, insa o exista un sambure de adevar. Poluare nu inseamna doar CO2, unde dieselul sta bine, ci si alte substante mult mai pacatoase.

Deja dieselul este suprataxat in unele tari.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...