Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

OTTO versus DIESEL

Recommended Posts

Ai dreptate, topicul asta a devenit un fel de MythBuster :D

"Dieselul n-are ce cauta in sporturile auto" - busted > :)

"Dieselul e intotdeauna cea mai economica optiune," - busted > :)

"Doar nemtii stiu sa faca masini" - la asta inca mai lucram :D

... pana se enerveza vre-un moderator ...

Share this post


Link to post

Eu zic ca doar japonezii stiu sa faca masini > :) .

Share this post


Link to post

Aici te sustin, BigBrother! Chiar daca am o nemtoaica (cu sange englez, e adevarat). Ma tot uit la emisiunile de la japonezi (BMI si HVI) si ma ia inima ce departe sunt de restul lumii...

Share this post


Link to post

@Mr

1.Dieselul este in sporturile adica FIA European Truck Racing

2.Dieselul este intotdeauna cea mai economica optiune ca doar de aia fac astia diesele vezi Lupo 3L, Yaris D4D care sunt masini foarte economice si la polul opus sunt masinile din clasa mare cum este si BMW 730 care are aceleasi performante fie diesel fie benzinar diferenta fiind de 2L/100km in favoarea dieselului ...iar la BMW chiar nu se preteaza gepeleu :) )

3.Nemti chiar stiu sa faca masini ...

post-725-1135018445_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Dar cine se uita la curse de masini diesel? Sunt la fel de bagate cu forta pe gat ca si pizza cu ananas si fructe exotice. > :)

Pana si buggyurile alea care se suie pe vulcani nu sunt diesel si ai zice ca acolo ar trebui sa aiba oaresce' avantaje fumigenele astea

Edited by Zmeul cel rau

Share this post


Link to post

Ca tot veni vorba de poze...aceste masini nu au nevoie de motoare diesel > :) .

Cateva Made in Japan :X .

post-788-1135019902_thumb.jpg

post-788-1135019921_thumb.jpg

post-788-1135019950_thumb.jpg

post-788-1135019982_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Cel mai tare m-a distrat un posesor de diesel cum se chinuia sa-mi demonstreze ca dieselul e mai putin poluant decat benzinarul!!! Si asta din cifrele alea din cartea tehnica cu emisiile de nustiucespanac... Se uita (in mod voit, oare?) ca nu neaparat alea polueaza! Sau sunt alte particule in fumul de diesel (nu-mi ziceti de filtrele alea de particule, plizzzzzz...) care fac ca pomii sa paleasca...

 

A, si oare de ce in tarile cu apa extrem de calda (USA, Japonia, Australia) dieselurile sunt cam rare?

Share this post


Link to post

Tocmai asta e problema cea mai mare pentru motoarele diesel;normele EURO.Pentru a avea masini cu motoare diesel care sa sa incadreze in aceste norme necesita o tehnologie FOARTE avansata care la urma urmei vine cu un anumit cost sau necesita un anumit "brakethru" in materie de proiectare a motoarelor care dupa cum stiti toti au pastrat acelasi principiu de functionare din anul 1896 incoace...

 

Parerea mea e ca in viitorul nu foarte indepartat 15-20ani masinile cu motoare diesel vor deveni piese de muzeu cu exceptia autovehiculelor folosite la transportul de marfa si persoane...cred.

 

Si asa reviziile majore(schimbat kit distributie)la unele modele diesel depasesc lejer 1000E si fug toti de ele ca de dracu' (majoritatea masinilor de vanzare SH au undeva intre 55.000km si 115.000km rulati).

Edited by Alezz

Share this post


Link to post

Alezzule cred ca te-ai uitat prea mult pe discopery :) ) care a fost marea dificultate in a face diesele E1/2/3/4 ???

In 10-15 ani nu vor mai fi cele pe benzina dar dieselul are viitor mai ales ca exista biodiesel care este produs vegetal si ecologic .Sa nu uitam ca motorul diesel euro5 exista ,la fel si combustibilul dar benzina euro 5 nu am vazut inca .Singurele masini OTTO cu Euro 5 sunt cele cu GPL .

Pentru mai multe informatii http://www.unep.org/PCFV/Documents/FIA-EcoProtocol3.pdf

In legatura cu kitul de distributie iar ma faci sa rid BMW si Mercedes merg pe lant deci nu necesita nici o schimbare iar faza cu schimbarea pompei de apa este o idee VW/AUDI bazata pe practica unde se arata ca daca tot umblii la 90.000 km la distributie de ce sa nu schimbi si pompa ...daca esti roman adevarat exista pompa de apa "lifetime" care nu se mai schimba la 90.000 km .

Si acum BOMBA aceiasi procedura este si la OTTO :) ) si pretul nu depaseste 1000E decit poate la Porche :) )

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

Nenea, tu observi totusi unde e problema? Peste tot se discuta de motoare EUROx, de combustibili EUROy, etc... Atentie, Europa nu e nici pe departe cel mai mare consumator de automobile!!!

Share this post


Link to post

La americani pana nu demult benzina era foarte ieftina asa ca de ce sa produca niste motoare la care oricum nu aveau nici un fel de know-how?

La fel si japonezii...

Iar in Australia masinile sunt produse fie de americani fie de japonezi deci...

Share this post


Link to post

Vrei sa detaliezi un pic cum japonezii nu au nici un fel de know-how despre cum sa produca niste motoare ca devine interesant. Poti sa te folosesti in exemple de motoarele VVTi , VTEC si de cele de la Subaru, chiar si de motorul care echipeaza Mazda RX8 (1.3 litri de 238 de cai) .

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post
Alezzule cred ca te-ai uitat prea mult pe discopery :) ) care a fost marea dificultate in a face diesele E1/2/3/4 ???

In 10-15 ani nu vor mai fi cele pe benzina dar dieselul are viitor mai ales ca exista biodiesel care este produs vegetal si ecologic .Sa nu uitam ca motorul diesel euro5 exista ,la fel si combustibilul dar benzina euro 5 nu am vazut inca .Singurele masini OTTO cu Euro 5 sunt cele cu GPL .

 

 

JTS-urile de la Fiat/Alfa respecta deja normele euro 5. Sunt convins ca si noile motoare honda cu injectie directa de benzina sunt cel putin la fel de ecologice.

 

Biodieselul are randamentul la hectar mult mai redus decat etanolul ars de otto. (ars, nu supt :D )

Americanii produc la greu si il amesteca cu benzina, iar brazilienii sunt lideri mondiali mergand cu amestec de e 70%-benzina 30% etanol cu motoare otto adaptate. Codasa la capitolul biocombustibili e Europa, care producea in 2004 de aprox 25 ori mai putin decat SUA, si care se lauda verde si ecologista... La nivel de gargara europenii nu sunt intrecuti de nimeni.

Daca pui problema biocombustibililor, benzinarele au viitor mai bun decat dieselele.

 

 

Vrei sa detaliezi un pic cum japonezii nu au nici un fel de know-how despre cum sa produca niste motoare ca devine interesant. Poti sa te folosesti in exemple de motoarele VVTi , VTEC si de cele de la Subaru, chiar si de motorul care echipeaza Mazda RX8 (1.3 litri de 238 de cai) .

 

Mai adauga la japonezi motoarele cu patru supape pe cilindru, sau injectia directa de benzina care Mitstubishi o vindea prin '97 iar europenii au descoperit-o prin 2004...

 

Motorul Wankel de la Mazda e inca controversat. Asteptam cu interes urmatoarele modele...

Edited by mr_

Share this post


Link to post

JTS urile de la Alfa sunt euro 4 http://www.alfaromeo.com/cgi-bin/pbrand.dl...OID=-1073751127

Orice produs pe baza de alcool este mult mai scump decit un ulei de rapita pe care-l gasesti la KFS sau MCDonalds ,este vorba de un proces tehnic de rafinare pentru obtinerea alcoolului deci mult mai costisitor .

Si injectia directa de motorina a fost descoperita prin 89 de AUDI si implementata de restul prin 00 asa ca asta nu inseamna nimic .

Share this post


Link to post

Si cate din astea sunt sub 20.000E???

Share this post


Link to post
Vrei sa detaliezi un pic cum japonezii nu au nici un fel de know-how despre cum sa produca niste motoare ca devine interesant. Poti sa te folosesti in exemple de motoarele VVTi , VTEC si de cele de la Subaru, chiar si de motorul care echipeaza Mazda RX8 (1.3 litri de 238 de cai) .

 

Colegul Pedala zicea de motoarele Diesel. Cu toate ca la ce Diesel-uri produc acum Toyota, Mitsu etc, te cam intrebi de fapt cine stie cu adevarat sa faca masini SI motoare :D

Share this post


Link to post

Am citit un articol haios care avea ca subiect modelele japoneze Honda Accord si Toyota Avensis, ambele in versiunea diesel. Introducerea era cam asa, citez:

"Ocupatia?

Constructori europeni de automobile.

Motivul pt care ati venit la spital?

Ne-au luat durerile de cap de cand japonezii au scos pe piata Accord si Avensis diesel!

Va e frica de injectii?

Da, de cele directe cu motorina, facute de japonezi" :) )

Share this post


Link to post

@Bogdan Man, JTS-urile respecta deja Euro5 chiar daca inca nu sunt omologate pentru asta ca nu i-a durut capul, actualele motoare nu vor mai fi vandute in 2010 cand se va introduce Euro5. Omologarea se va face in versiunile comercializate din 2007, iar norma Euro5 va intra in vigoare abia in 2010. Daca nu ma insel, si noile motoare vanos cu injectie directa de la BMW sunt in aceeasi situatie.

 

Biodieselul nu e chiar ulei de la macdonalds. Valoarea lui energetica e foarte scazuta. Din pacate nu sunt chimist, insa uleiul ca sa ajunga biodiesel trebuie esterificat sau cam asa ceva. Am pe undeva procedeele de fabricatie si niste statistici, o sa le caut si o sa le postez... maine. :)

Productia de biodiesel la hectar provenind din rapita e foarte scazuta comparativ cu cea de alcool obtinut din sfecla sau trestie de zahar. Probabil asta i-a avantajat pe brazilieni de-au ajuns cei mai tari in domeniu, poate la ei trestia de zahar creste ca buruienile la noi :D Daca o mai fi si modificata genetic pentru productie sporita si intretinere redusa... brazilienii sunt inaintea Europei si in domeniul asta... Ai naibii, in afara de fotbal si de chirurgie plastica se mai pricep si la inginerie genetica si vor sa o ia inaintea Europei si in tehnologia spatiala si sa inceapa sa trimita oameni in spatiu...

 

Cu injectia directa m-am referit la benzinarele japoneze, nu la diesele. La japonezi dieselul e permis numai la camioane, asa ca nu au fost foarte motivati sa-l dezvolte pana nu au intrat puternic pe piata europeana.

 

Primul model turbodiesel cu injectie directa comercializat a fost Fiat Croma in '87.

 

Common railul a fost brevetat in '89!!!! de Fiat (magneti marelli de fapt) si apoi vandul Bosch, fiat fiind in kko. Primul model comercial de diesel common rail a iesit pe piata abia in '97 si e tot a grupului Fiat. In materie de tehnologie la diesel, mai sunt si altii in afara de nemti care se pricep.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Dovada cea mai clara este ca GM a facut alianta cu FIAT si a scos noua generatie de motoare CDTi care sunt cam in fata la multe capitole. Vezi 1.3 CDTi 90CP, 1.9CDTi 150CP (si in curand 187CP si chiar mai sus)...

Share this post


Link to post

GM a vrut sa puna mana pe Multijet. Iar multijetul biturbo dezvoltat de Opel a ajuns la 210CP dintr-un motor de 1.9L. Yammy, vreau si io :lavolan:

Share this post


Link to post
Si cate din astea sunt sub 20.000E???

Pai a mea este sub 20.000 E si merge si cu biodiesel :)

 

@Mr o fi scos Fiat primul TDI dar aceasta denumire este a grupului VAG ,oricum primul DI a fost Rover Montego tot in 87 iar in 88 a aparut TDI ul clasic care nu s-a mai modificat decit la aparitia PD .

In mare biodieselul este un inlocuitor al motorinei exact cum este GPLul pt benzinare ,se pierde 10% din putere si consumul creste cu 10% asta scrie la carte diferenta este ca la mine nu mai costa nimic in plus trebuie sa bag biodiesel si masina merge ...dar ca sa-ti pui GPL trebuie ceva bani mai ales daca vrei o instalatie buna .

In 1997 a iesit pe piata primul CR care a fost Mercedes 220CDI pe E klasse .

Singurul avantaj al motoarelor diesel japoneze este ca sunt silentioase ca puternice nu sunt deloc ,adica i-am dat rusine nasului meu care are Avensis 2004 D4D 2L 112Cp ...acum vrea si el chip tuning :)

Cel mai puternic diesel din lume ramane in curtea lui AUDI ...cum a fost intotdeauna .

Fiat 1.3 Multijet este cel mai rafinat diesel mic am mai spus-o si o repet .

Share this post


Link to post

Biodieselul se poate obtine acasa din 5 parti ulei si o parte alcool metilic(asta din pacate e f toxic si ilegal) plus niste saruri (care au legatura cu cele puse in cutiile de eletronice pentru absorbtia umiditatii) . Din cate stiu eu dieselul a fost inventat sa mearga cu ulei de arahide. Acum biodieselul se amesteca in proportii mici (gen 5%) cu motorina normala pentru ca scade f mult poluarea.

Corectati-ma daca gresesc.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

@ Bogdan Pai nu te contrazic... biodieselul e ok, insa uleiul de la mcDonalds nu e biodiesel. Atat am vrut sa spun, mai trebuie prelucrat. Si ca productia la hectar e scazuta in raport cu alcoolul. O sa postez cifrele, le am intr-o revista.

In '97 a fost scos si JTD-ul de la fiat pe piata, pe Bravo, Brava, Marea, Ducato, masini pentru bobor nu marci exclusiviste. Pe Alfa si Lancia e posibil sa fi aparut chiar mai devreme.

 

@Esperatul In Franta se merge cum ai spus, 5% biodiesel (se cheama si Diester) si 95% motorina. Insa Europa e sub media asta de 5%. Au niste planuri in fiecare cincinal sa creasca procentul asta si sa-i depaseasca pe americani, numai ca inca n-au terminat cincinalul in patru ani jumate ca americanii :D

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Iar va luati de mine fara sa cititi. Viper exclus!!! El citeste cu atentie :)

Deci ma refeream ca americanii si japonezii NU STIAU sa faca diesel-uri. Intre timp japonezii si-au dat seama de greseala, au investit bani, a aparut si know-how-ul, iar acum produc si ei diesel-uri competitive. Americanii in schimb iau de la altii sau fac parteneriate.

Prima masina de serie cu injectie directa de benzina a fost Mercedes 300 SL din 1952.

Denumirea TDI a folosit-o si Fiat pentru TDi-urile sale

Share this post


Link to post
Deci ma refeream ca americanii si japonezii NU STIAU sa faca diesel-uri.

Ha Ha Ha ! Asta cu americanii e de categoria: "Ce eu nu cunosc, nu exista". Ia de citeste aici:

http://www.cummins.com/na/pages/en/whowear...minshistory.cfm

 

Cummins este doar un exemplu al unui leader mondial al anilor '70 de la care au invatat europenii cum se fac pompele de injectie si motoarele Diesel, o legenda. In 1940 erau singurii care acordau garantie la 160.000 km, iar WW2 a fost castigat de americani pe aceste motoare. Doar ca americanii, oameni pragmatici, utilizeaza motorul Diesel acolo unde-i este locul, la transport si nu la plimbare.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...