Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

OTTO versus DIESEL

Recommended Posts

Va fi cand va exista la vanzare motorul de 4,2 l TDI.Momentan se afla decit in stiri si in subiectele tale.

Momentan motorul asta concureaza cu cel de pe Bugatti Veyron ,daca ma intelegi ce vreau sa zic.Tu faci confuzie intre motoarele common rail HDi,CDi,TDCi,CDTi si TDI cu common rail.

In atasamentul de mai jos este schema unui motor common rail.Cu pompa de inalta presiune ,ramnpa comuna de injectoare comandate electronic.

 

Motoarele TDI cu common rail au pompa de alimentare de presiune joasa, rampa comuna de alimentare a injectoarelor care sant cu element injector(PD)actionate de axul cu came si deschidere mecanica sau electronica (PDE).La noile injectoare de pe motoarele audi sa venit cu tehnologia piezoelectrica.Acestea au capacitatea de micsorare sau marire a duzei.

Primul sistem folosit de mai toate firmele nu depaseste presiunea de 1600 bari la injectie pe linga al doilea care depaseste 2000 de bari.

Cat despre articole si stiri stai linistit,nici un producator nu o sa explice cu exactitate sistemele folosite.

common_rail.jpg

Share this post


Link to post

Ok sa stii ca nu stiam ca Bugati si Lamborghini sunt ale grupului VAG :D

Stiu foarte bine cum functioneaza un common rail pt ca am fost interesat sa cumpar asa ceva (Megan Sedan 1.5 DCI ) si am zis pas pt ca inca nu avem in RO motorina de calitate pt aceste motoare si spre deosebire de TDI PD (fara common rail ) unde consumabilele sunt accesibile dar fiabilitatea modelelor comercializate in RO este indoielnica din punctul meu de vedere ,atita timp cind vad la firmele cu care lucrez Golfuri 4 TDI de 90cp care desi sunt din 2002 si au doar 100.000 km au probleme cu motorul si anume este foarte galagios acum fata de cum era in 2002 la achizitie si mult mai galagios fata de Passat 1.9 TDI tot 2002 dar adus din Germania masina care are peste 200.000 km ,culmea este ca numai Fabia de 1.9 110cp nu a avut probleme pina acum .(firma de care zic este nemteasca si are numai masini ale grupului VAG si ca utilitare mici Peugeot Partner =)) iar ca utilitare mari VW LT )

Share this post


Link to post

Cand m-am referit la Bugati defapt spuneam ca si ei se lauda cu un motor pe care nu la vazut nimeni :D .Cat despre lamborghini ai nimerit-o.Face parte din grupul VAG.

Share this post


Link to post

Revenind un pic la oile noastre, am avut (nu surpriza > :) ) ocazia sa citesc o parere similara cu a mea in ultimul nr. din 4ruote in lb. romana: celebrul Passat Tdi (nu mai retin motorul, parca 2.0, nu 1.9) are un comportament sa-i zicem incomfortabil in preajma a 2000rpm, din cauza ca acolo intra turbina si poti avea surpriza ca fuge masina de sub tine ... sau ca isi pierde brusc vina sub aceasta turatie. Ma rog, pina la urma e o caracteristica a motoarelor supraalimentate (turbo) acest comportament, dar cum in ziua de azi diesel = turbo ...

Share this post


Link to post

Este clar ca nu ai ce face cu un diesel cu aspiratie normala 2.0 SDI 75 cp este totusi mult prea putin si mai ales ca masinile din ziua de azi sunt foarte grele toate avind peste 1000kg chiar si cele mici (POLO).

In cautarile mele de breakuri am dat peste o masina mai mult decit ciudata BMW 318 TDS din 97 masina care are un motoras de 1700cmc si dezvolta 90cp ,motorul vreau sa zic ca mai are putin si iese prin capota de cite plastice are ,oricum masina are "numai" 1400 kg si 90cp putere care ar trebui sa fie destula dar surpriza masina este fff puturoasa si numai peste 100km/h incepe sa-si arate muschii dar numai pina la 180km/h ,am mai testat un Golf 4 variant si vreau sa spun ca e altceva ,mult mai sprintena tot 90 cp si tot cam aceiasi greutate :scarpin: a era sa uit si mai ieftina de intretinut decit BMW ul .

Share this post


Link to post

E foarte mult 1400 kg pe 90cp.Dieselul in practica la uzura mare pierde multa putere fata de otto.In special cele turbo la care incep sa apara probleme cu gripari,ungere insuficienta si pierderi de ulei la turbina.

Alt aspect care nu toti il iau in calcul la achizitia dieselului este ca acesta devine rentabil 100% cand masina face cate 100k km pe an altfel nu se acopera in veci pretul de achizitie si de intretinere.

Share this post


Link to post

Pai de ce vinde neamtu de rind masina la 100.000km pt ca nu mai merita sa bage bani in ea si o ia romanu si se apuca sa puna segmenti de LADA si pistoane de OLCIT si de aia scot fum si sparg nuci dieselurile de la noi .

Am descoperit azi o supermotorina la OMV se cheama Premium Diesel si este Euro5 zic ei ,eu am observat doar ca masina nu mai scoate fum la turatii mari si motorul este mult mai silentios desi am mers doar 50 km cu ea .

Share this post


Link to post

Motorul 4.2 TDi este disponibil spre vanzare!!!In Europa de Vest se comercializeaza de 2 saptamani,iar la noi va adus incepand cu luna viitoare de PBN!!!

Share this post


Link to post

Am o noua motorizare sub capota de 1.6 16v VVTI de 116 martoage si care desi sunt in rodaj le-am pus la vanat TDI-uri teutone trufase si fumegande.

Si partea cea mai frumoasa ca trofeul l-am doborat la partea de reprize unde teoretic dizelache e in avantaj net fata de benzina: mers in coloana ce avea cam 80-90 kmh; un Passat face lift, DI rosu; accelerari pana la 170kmh frana si reveniri bruste in coloana; TDI lasat in urma fara manevre psicho.

Mi-a placut mult faptul ca in tot acest timp nu am retrogradat din tr a V-a desi initial eram profund nemultumit ca la 3000 rpm ai aprox 100 kmh comparativ cu Cielo OHC care avea 120kmh la aceiasi turatie; E chestie de obisnuinta pentru a scoate subturatorul din mine la o masina care la 4000rpm incepe sa se desmorteasca. Consum No comment :(

Share this post


Link to post

Cat de "betivana" este,hai spune nu te sfii!!! :D

Share this post


Link to post

In seara asta am vazut un OZN care scotea fum. O fi fost Diesel ?

Share this post


Link to post

Nu ma era o Dacie din 78 :D

Hai ma ca sunt si benzinare care scot fum chiar mult fum ,vezi Opel Vectra din 90-93

Share this post


Link to post

Once and for all , este clar , diesel bate benzinarul in ORICE capitol :

 

VW Phaeton

4.2 V8 = 430Nm , 0-100 in 6.9 sec , 335 cp

6.0 W12 = 560Nm , 0-100 in 6.1 sec , 450 cp

5.0 V10 TDi = 750Nm , 0-100 in 6.9 sec , 313 cp

 

Mercedes-Benz E-Klasse

420 CDI = 730Nm , 0-100 in 6.1 sec , 314 cp (motor abia introdus)

 

BMW 7 Series

6.0 760i = 550Nm , 0-100 in 5.6 sec , 445 cp

 

BMW M5 (cea mai rapida berlina din lume)

5.0 = 520Nm , 0-100 in 4.7 sec , 507 cp

 

Audi A8

4.2 V8 TDi = 650Nm , 0-100 in 5.6 sec , 326 cp

 

Ai avea nevoie de un "photofinish" ca sa-ti dai seama ca M5-ul bate V8 TDi-ul la 0-100! Si tinand cont ca A8-ul e mult mai greu decat M5-ul , iar ca acesta din urma are un avantaj de 181 cp!.. e destul de clar ca benzinarele nu mai fac fata. Nu va puteti imagina ce ar insemna un diesel de 500cp pe o masina cum este M5-ul... Posibil sa aiba un cuplu apropiat de 1000Nm si sa prinda suta in 3 secunde ;) . Eh..abia astept aparitia unuia!

Share this post


Link to post

Asa este ANDule, le bate si la zgomot si la poluare, la plecarea de pe loc.

Share this post


Link to post

Hai coane las-o pe asta cu zgomotul! Crezi ca auzi tu pic de zgomot intr-un A8 sau E-Klasse? Poti sa treci prin mijlocul unui batalion ca n-auzi nimic de afara! Si se stie ca orice diesel este mai putin poluant decat un benzinar.. deci amicii mei..nu mai ramane nimic de zis la adresa benzinarelor doar ca au pierdut lupta. Au pierdut-o de mult , doar ca acum aveti si statistica ;)

Share this post


Link to post

Cred ca toti au inteles(inafara de AND) ca dieselul are avantajele lui, dar nu are nici o sansa in fatza unui benzinar la performante, comparand aceeasi cilindree, si motoare dotate cu turbina de ambele parti.

Da ai vazut TopGear acum cateva saptamani a fost comparat 530d cu 530 benzina (care e aspirat) si 530d-ul si-a luat-o cu 2 secunde pe circuit, deci absolut vizibil.

Si mosule, diferenta de la 4.7 sec (M5 la 5.6 sec (A8) e de 0.9 sec. 0.9 sec la viteza de 100 la ora = 25 de metri, halal photofinish :lol:

Share this post


Link to post

corect...comparatiile sunt gresite atat timp cat diesel are avantajul turbinei..compara un motor diesel cu unul turbo pe benzina...hmmm VRUUMMM scrie pe benzinar

Share this post


Link to post

Oricum nu poti compara mere cu pere(M5 cu A8), ar trebui comparate motoarele pe aceeasi masina. Faza e ca oamenii nu prea mai pun benzinare turbo pe motoare mari pe masinile care nu sunt facute special pentru sport. De ex, RS4 are un benzinar aspirat de 4.2 litri care scoate 420 de cai si 4.7 sec la suta. 4.2-ul TDI nu e pus pe A4, deci nu poti compara direct. Oricum diferenta de la 5 sec la 100 la 6 sec la 100 e foarte mare. Comparatia exista doar la motoare mai mici. De ex 2.0 TDI de 170 de cai verso 2.0TFSI . TDI - ul are aceeasi putere litrica cu cel de 4.2 V8, dar si-o ia in fata ta TFSI fara comentarii.

Alta diferenta e distributia maselor masinii. Dieselul e mult mai greu si accentueaza diferenta de distributie a maselor marind greutatea pe fata a masinii. Asta o face sa piarda manevrabilitate.

Si inca o diferenta e ca dieselul are avantaj in lupta contra benzinarului la turatii si viteze mici. De ex la testele 0-80km/h diferentele diesel/benzina sunt mai mici decat la 0-100. Aceeasi tendinta de performante mai bune a benzinarului la viteze mai mari se pastreaza si de la 100km/h incolo .

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

In primele pagini am explicat metaforic ca este o comparatie dintre un cal si un magar. Si fiecare dintre ei este la fel de iubit.

 

Adaugat ulterior: ANDule, motorul Diesel este mai putin poluant in regim constant. La demaraj e crima si n-au ce sa-i faca, pe asta se si bazeaza: explozia necontrolata.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Nici cu date clare nu vreti sa acceptati. Ok M5-ul ala prinde suta cu o secunda mai repede decat A8 tdi dar are cu 181cp mai mult! E mai usor .. ce mai vreti? Clar nu aveti de gand sa o lasati pe asta cu daca si benzinara era turbo atunci era alta chestie!

 

Audi A8 4.2 TDi V8 vs Audi RS6 V8 Twin Turbo ! E bine? Sau vreti sa bag un 911 Turbo ca sa nu fie de ajuns ca toate benzinarele comparate cu A8 sunt mult mai usoare!

 

RS6 Twin Turbo V8 are 450 cp , 0-100 in 4.7 sec si cuplu de 560Nm .. aceleasi performante cu M5-ul , doar ca are mai putini cai.

 

4.2 TDi are 326 cp , 0-100 in 5.6 sec si cuplu de 650Nm ..

 

Acum sincer , cine credeti ca ar scoate mai repede suta? Un RS6 Twin Turbo V8 sau un (teoretic) RS6 4.2 TDi V8 ? CORECT! Benzinarul , cu turbina lui cu tot ar fi spulberat de TDi pe aceeasi caroserie.

 

Esperatule , nu te supara dar nu ma intereseaza comparatia intre BMW 530 alea de la top gear , pt ca eu vb despre cel mai performant motor diesel aici , si acesta este 4.2 TDi de pe A8.

 

Chiar e asa de greu de acceptat ca ACEST motor bate orice benzinar pe aceeasi caroserie , fiind el chiar si turbo!

Share this post


Link to post

RS6 -le nu se mai fabrica demult.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

AND, lasa revistele si iesi afara sa te racoresti nitel.

Share this post


Link to post

Intreb si eu ca omu'. De ce fraieru' ala de Schumacher nu face reclamatie la echipa Ferarri ca sa-i puna si lui motor diesel pe monopost? Ca uite ce bun e la toate si mai si consuma putin :dizzy:

 

NU zic nu, si eu as prefera un diesel benzinarului pentru consum mic si comportament mai bun in drumuri rele, dar niciodata un diesel nu se va accelera la fel de frumos ca un benzinar.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...