Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

OTTO versus DIESEL

Recommended Posts

Te rugam, cand faci referire la ,,acceleratie la 1200/1500" foloseste unul din urmatorii termeni tehnici: loganeala/tarait/mosmaiala/miscare in timpi geologici sau mai specific, balaneala.

 

 

O sa le cer si celor de la Mitsubishi drepturi de autor pentru modelul Lancer 1.8 CVT, la care cutia, in mers constant, tine motorul la 1200-1500 de ture, la o viteza de 60-80 km/h.

 

 

Si pentru asta trebuie sa vii cu argument comportarea unui motor total diferit cuplat la o cutie cu transmisie variabila continua ?

 

Hai sa si explic, sa nu zica lumea ca sunt rau: gluma mea cu Mitsubishi era ca raspuns la cea cu "balaneala", care se referea, dupa parerea mea, la orice masina, nu la masina mea neaparat. Deci, era doar o gluma, nu un argument.

Incercati sa nu va pierdeti simtul umorului.

Share this post


Link to post

Ah, bon ...

Share this post


Link to post
Cred ca din cauza ca e motorul mai mic.

 

Poate oricine sa se convinga, au acest model la test, la reprezentanta de dupa aeroportul Baneasa.

 

Cu alte cuvinte, nu.

Share this post


Link to post

Avantajul dieselului este consumul si faptul ca iti da o senzatie de putere din cauza cuplului mare, cam atat. In schimb este galagios indiferent de ce tehnologie foloseste, se poate insa ca in anumite regimuri sa fie mai silentios decat un benzinar pt ca benzinarele de peste 2000 cmc au evacuarea galagioasa .

In schimb sunt putine masini cu motor "dizal" care pot fii considerate sportive, un alt mare avantaj al tractoraselor este faptul ca se poate marii puterea relativ simplu si ieftin astfel cresterea de putere se simte si unii considera ca este sport.

Putem vorbii doar de cateva masini "sport" cu motoare diesel: BMW 330xD, AUDI A5/A4 3.0 TDI quatro, MB C-klasse 320CDI, Volvo C30 D5 aceste masini accelereaza de la 0-100km/h in mai putin de 7.8 sec unele chiar ajung la 100km/h in 5.9sec .

Marele dezavantaj al "dizalelor" moderne este faptul ca au filtru de particule, ei de aici vin si problemele si sunt multe probleme nu gluma, vrei ciptuning trebuie sa te gandesti de 10 ori inainte, in afara de 3.0 TDI de la AUDI care nu prea are probleme cu FAPul daca "cipuiesti" motorul restul au mari probleme, de fapt cel mai prost la acest capitol sta Volvo care dupa ce scoti 225CP din D5 nu prea ai cum sa te bucuri de ei, cum o forjezi un picut cum intra in regim de regenerare FAP, este o placere maxima sa mergi cu 2500rpm pe Valea Oltului si sa faci o coloana de 7km :D

 

Deci pt cine vrea sportivitate si se da sportiv sa-si ia un benzinar turbat sau aspirat de peste 4L, daca vreti economie exista 1.5 dCI sau 1.3 Mjet/CDTI .

 

Din pacate VAG a dat-o de gard rau cu 2.0 TDI astea moderne ale lor si au dres-o cu 2.0 CR TDI si "ciureasa dupe tort" este si ramane 3.0 TDI care este un motoras echilibrat chiar sportiv dar cam gurmand, ce-i drept dar macar stii pe ce dai banii, 15-16% consum in Bucuresti cu A6-le este cam multicel dar ai ceva senzatii...nu prea mari insa pt ca masina este grea dar A4 cu acelasi motor este bomba nu mai vorbesc de BMW 330xD .

Share this post


Link to post

Bai ciupiti-ma! Bogdan G a scris postul de mai sus, sau i-a furat cineva parola?? Vaxxi, repede, reseteaza-i parola, ca cine stie ce mai scrie uzurpatorul! =))

Share this post


Link to post

Mai corect e: daca vrei economie, ia motor mic pe benzina. La un drum de Iasi dus-intors economisesc cam 20-25 ron fata de 1.5 dci, cat timp platesti zeci sau sute de euro rate, mai platesti 200-500 ron lunar la casco, mai schimbi un EGR, mai o bujie incandescenta, mai consuma ulei, oare chiar merita economia, daca nu e masina de servici sa faci jdemii de kilometri anual?

 

Oricum bogdane, daca intra FAP-ul in regim de regenerare fortata (adica se curata de funingine), imi cam inchipui ce eco-friendly e un dieselean chip-uit. Nu-s eu ecologist, nu ma dau in vant dupa euro 3-4-5 etc, dar nici sa-i concurezi combinatul la fum nu-i prea corect.

Share this post


Link to post

Mircea ce iti pare aiurea din ce am scris mai sus? Dupa ce am mers cu Grand SRT8 si Cayenne S mi-am dat seama ca sunt unele masini pt care chiar nu conteaza consumul, este super FUN in Cayenne iar in Grand SRT8 iti cad dintii cand accelerezi, sunt senzatii pe care nu le intalnesti sau cel putin pana acum nu le-am intalnit in nici un diesel cu care am mers pana acum .

Astea oricum sunt extremele, nici una din masiniile de mai sus nu este de oras si nici macar economica.

Nu poti avea economie si in acelasi timp sportivitate, este imposibil, dieselul este un compromis, iti ofera economie de combustibil dar nu face minuni, problema romanului este ca sa obisnuit cu dizalu ala din anii 90 care consuma 5% urban, cand ii zici cuiva ca ai Q7 si iti consuma 20% zice "da nu e dizal domle????" dar nu stie ca dizalu ala are 12 cilindri si 6000cmc @500CP, ei bine dizalu nu face minuni, consuma mai putin dar nu chiar atat de putin.

 

Iar despre problemele cu FAPul le-am mai spus si cu alte ocazii, este o idiotenie sa pui FAP si sa bagi o motorina de rahat in rezervor, motorina noastra este de rahat si de aici sunt toate problemele.

Eu nu inteleg cum un Santa Fe/Tucson/Sportage 2.0 CRDI poate avea probleme cu injectoarele de la 30k km, pana in 100.oookm deja ai schimbat un set, multi habar nu au de probleme si merg asa, este numai din cauza motorinei de rahat pe care o bagam in masinile noastre.

 

@Laurentiu tu ca de obicei faci marii confuzii, nu toate dizalele consuma ulei, in schimb benzinarele mari consuma ulei, intreaba un posesor de BMW 330ci sau X5 4.4i sau intreaba-ma pe mine cati 2 l de ulei bag la 10k km si mai ales ce ulei, trebuie 5w30 LL de 80 RON litrul asa ca nu-mi spune de econimia la benzinare. Bujii incandescente nu prea ai de ce schimba, oricum si la benzina nu schimbi bujiile sau la tine merg forever ?

 

Economic este orice motor de mic litraj, un motor de peste 2000cmc nu mai este economic de nici un fel .

Share this post


Link to post

N-am facut nici o confuzie, toate dieselurile consuma ulei la forja, doar ca pe la noi la tara nu se poarta motoarele mai mari de 2 litri benzinare, asa ca nu prea am cu ce compara la consumul de ulei, renoul de la avatar in schimb nu papa gram de ulei, desti vede parcursuri lungi constant cu 140 la 4300 de ture. Bujiile incandescente cam pica pana in 100 de mii de km.

Pentru un utilizator obisnuit este mai economic un motor 1.6 benzinar decat un 1.5 dci, cand tragi linie dupa 100 de mii de km. Daca e sa ma incante ceva la diesel, aia e autonomia, nu consumul. Iar feeling-ul ca "trage", nu ma incanta, imi place sa rulez lin.

La noi la Reno sunt masini cu multhulitul 1.5 dci care au trecut de 200 de mii de km fara sa se stie ce-s alea injectoare, si merg de sparg.

Oricum, chiar nu m-am gandit la combinatia FAP-chiptuning ca poate fi asa mortala, e bine de stiut, si asta imi arata cam cat de poluant poate fi dieselul, stiut fiind ca FAP-ul nu intra in mod de regenerare fortata decat dupa un mers subturat, producator de funingine.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Motor mic pe benzina aspirat nu prea poti sa pui si pe masini de clasa mai mare.

Share this post


Link to post

Daca vrei sa vorbim de Clio atunci trebuie spus ca un Clio dCI se revinde mai bine decat unul pe benzina . Trebuie sa te gandesti si la asta daca vrei sa-ti iasa calculul corect .

Share this post


Link to post

Stim, stim, e o adevarata placere sa-i comunici proaspatului posesor de Clio dci SH ca are 4 injectoare busite pe masina si ca il costa salariul lui pe jumatate de an. Cand a cumparat-o, nu i-a trecut prin cap marlanului sa dea 95 ron la service autorizat sa afle de ce respectiva masina e "superoferta" si sa stie ce cumpara. Altfel radea de mine ca dau 4 ron in plus pe benzina la suta de kilometri.

 

Vorba cuiva de pe forum, in veci nu-mi cumpar diesel la SH.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post
Mircea ce iti pare aiurea din ce am scris mai sus?

Astea oricum sunt extremele, nici una din masiniile de mai sus nu este de oras si nici macar economica.

Nu poti avea economie si in acelasi timp sportivitate, este imposibil, dieselul este un compromis, iti ofera economie de combustibil dar nu face minuni, problema romanului este ca sa obisnuit cu dizalu ala din anii 90 care consuma 5% urban, cand ii zici cuiva ca ai Q7 si iti consuma 20% zice "da nu e dizal domle????" dar nu stie ca dizalu ala are 12 cilindri si 6000cmc @500CP, ei bine dizalu nu face minuni, consuma mai putin dar nu chiar atat de putin.

 

Iar despre problemele cu FAPul le-am mai spus si cu alte ocazii, este o idiotenie sa pui FAP si sa bagi o motorina de rahat in rezervor, motorina noastra este de rahat si de aici sunt toate problemele.

Eu nu inteleg cum un Santa Fe/Tucson/Sportage 2.0 CRDI poate avea probleme cu injectoarele de la 30k km, pana in 100.oookm deja ai schimbat un set, multi habar nu au de probleme si merg asa, este numai din cauza motorinei de rahat pe care o bagam in masinile noastre.

Pentru ca e realmente haios sa auzi un fan diesel spunand ce ai spus tu. Ciudat ce zici de injectoarele de pe Hyundai 2.0, am avut in parc tucsoane ce au ajuns la 80000 km in 2 ani fara probleme. DPF-ul e bun, mai ales cele cu regenerare, pentru ca reduc cantitatea de noxe aruncate in atmosfera.

 

N-am facut nici o confuzie, toate dieselurile consuma ulei la forja, doar ca pe la noi la tara nu se poarta motoarele mai mari de 2 litri benzinare, asa ca nu prea am cu ce compara la consumul de ulei, renoul de la avatar in schimb nu papa gram de ulei, desti vede parcursuri lungi constant cu 140 la 4300 de ture. Bujiile incandescente cam pica pana in 100 de mii de km.

Pentru un utilizator obisnuit este mai economic un motor 1.6 benzinar decat un 1.5 dci, cand tragi linie dupa 100 de mii de km. Daca e sa ma incante ceva la diesel, aia e autonomia, nu consumul. Iar feeling-ul ca "trage", nu ma incanta, imi place sa rulez lin.

La noi la Reno sunt masini cu multhulitul 1.5 dci care au trecut de 200 de mii de km fara sa se stie ce-s alea injectoare, si merg de sparg.

Oricum, chiar nu m-am gandit la combinatia FAP-chiptuning ca poate fi asa mortala, e bine de stiut, si asta imi arata cam cat de poluant poate fi dieselul, stiut fiind ca FAP-ul nu intra in mod de regenerare fortata decat dupa un mers subturat, producator de funingine.

DPF-ul intra in regim de regenerare cand este colmatat. La regimuri de viteza ridicate se produce autocuratarea. In general se merge cu dieselul subturat si de aici problemele cu colmatarea DPF, sau se face chiptuning si se merge in oras, tot subturat, rezultatele fiind aceleasi.

 

Motor mic pe benzina aspirat nu prea poti sa pui si pe masini de clasa mai mare.

Sa vezi ce "misto" este sa conduci un lacetti cu motor de 1.4 benzina. Dincolo de consumul de circa 14%, e o adevarata aventura sa faci o depasire.

Share this post


Link to post
DPF-ul intra in regim de regenerare cand este colmatat. La regimuri de viteza ridicate se produce autocuratarea. In general se merge cu dieselul subturat si de aici problemele cu colmatarea DPF, sau se face chiptuning si se merge in oras, tot subturat, rezultatele fiind aceleasi.

Deci, nu aruncam "particule" in oras, le aruncam la mersul pe autostrada ? Asta inseamna ca nu poluam ? Care mai e titirezul ?

Share this post


Link to post

Nu, nu... Curatarea presupune arderea depunerilor si transformarea lor in CO2.

Share this post


Link to post
La un drum de Iasi dus-intors economisesc cam 20-25 ron fata de 1.5 dci

Poate mergând pe Gpl. Caz în care mai citeşte o dată titlul topicului...

mai schimbi un EGR, mai o bujie incandescenta, mai consuma ulei

De benzinare cu EGR-uri picate n-ai auzit? În 100-150k km câte rânduri de bujii schimbi tu? :)

Ulei, cum ţi-a zis şi Bogdan, nu consumă toate (nu că ar fi vreun merit ăsta).

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

Ete domle ca mi-am facut adepti, ce misto, hai sa facem un mars cu dizalele sa le regeneram, poate facem vre-un record de cartea recordurilor :D

Laurentiu la SH nu ai cum sa stii ce masina iei, tocmai de aceia e bine sa iei o masina pe care o cunosti. Iar preturile pe care le spui tu sunt cele de reprezentanta noroc ca in RO exista o piata paralela cu preturi mai bune si aceiasi marfa.

Aceleasi raspunsuri le primeam si eu cand venea vorba de piese Volvo, ei bine daca stii de unde sa le iei este ieftina de intretinut ca orice masina .

Revenind la titlul topicului trebuie spus ca probleme sunt indiferent daca ai diesel sau benzina, chiar si motoarele OTTO au diverse bube in functie de marca si daca nu stii despre ce e vorba de jumulesc astia pe la reprezentante .

 

Personal imi displac dizalele moderne, toate limitarile astea datorate FAP-ului sunt de tot rahatul si trebuie sa te gandesti de 10 ori daca ai nevoie de un diesel in oras, daca mergi supraturat ai consum de benzinara dar nu ai probleme iar daca mergi subturat ai numai probleme si consum mic, daca stii sa faci o combinata intre cele doua atunci poti spune ca ai facut o afacere. Eu unu nu sunt adeptul dizalului de mic litraj in oras, consuma mai putin doar pe hartie, in realitate daca faci putini km iese tot pe acolo .

 

Eu personal nu mai pot spune ca am facut o afacere, la stilul meu de condus nu prea este economic dieselul, dupa 1500km de cand am XCul pot spune ca am aproximativ acelasi consum ca la V70, dar daca scadem faptul ca 1L in plus este de la 4x4 si inca 1L este de la automata pot spune ca am facut o afacere, in acesti 1500km am avut un consum de 9.5% cu XC70-ul iar cu V70-ul am un consum de 10.5%. Mai trebuie spus ca benzinara prindea suta in 9 sec iar cu asta ajung in vreo 11 sec la 100km/h dar vorba cuiva "luxul se plateste", nu poti avea 4x4 cu un consum de 1.5 dCI .

Share this post


Link to post

10.5 extraurban sau urban?

Share this post


Link to post

Bogdan 2 litrii pentru automata si 4*4. Adica eu in weekend cand am fost la munte cu C-ul si am scos 9,6 (se lasa frate motoru si consuma mai putin :) ) ), de fapt cu un C de 240 de cai fara 4*4 si automata (7g-tronic, ca banuiesc ca e important si ce automata) as fi scos in jur de 7,6? Wow... Ma duc sa dau cu ciocanu sa scot 4*4 si sa dau o gaura si sa bag o ranga sa pot sa schimb manual. :) )

On-topic: mare dreptate ai Bogdane.

Share this post


Link to post

@Tommy mediu este consumul dar preponderent extraurban, eu nu prea merg in oras decat 20% .

 

@VLAD, eu vorbesc in cunostinta de cauza despre Volvo(V70 D5 manual 5.4% V70 D5 AWD GTRONIC 6.9% diferenta 1.5L dat de fabricant), la MB stiu doar ca aceiasi masina de 3L fara 7g-tronic si 4MATIC trebuie sa consume 6.8% iar cu 7gtronic si 4 MATIC consumul extraurban trebuie sa fie de 7.2% deci diferenta este mult mai mica, multumit de explicatie ?

 

PS> vezi ca nu are 240CP ci doar 231CP :D

Share this post


Link to post

De fro 1.5ani am retrecut pe benzinare (mondeo/auris de firma si outtie pers). De curand am mers cu tdci-ul lui sebian.

 

Am constatat ca imi lipsea powerboost-ul diselarului turbo in schimb nu-mi lipsea deloc zgomotul si vibratiile.

Totusi imi doresc un motor mare (diesel sau benzen) automat pentru in afara si un smart pt buc.

Share this post


Link to post

"Diesel without the diesel": DiesOtto

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

=)) Ce e mah idiotenia asta?! Ai facut deja altar motorului tau pentru ca ai vazut siteul asta?

 

Astia compara emisiile la relanti?! De ce nu in WOT? De ce nu in WOT dupa ce ai facut 20 de km in 1 ora in Bucuresti?! Le era rusine?

 

Slalom test si TDI, aderenta laterala intr-o basina de Prius vs un TDI... Relevanta este balanitorie.

Share this post


Link to post

This is the stupidest test in history! Sa compare emisiile de particule in sarcina variata si comparand cu un benzinar, nu cu un diesel de acum 40'jde ani. Si ce dracu legatura are motorul diesel cu lateral grip? :|

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Eu aş fi fost curios, ca după cele 10 minute de ralanti, să de un pic de "blană" la Touareg, sau măcar să plece cu el de pe loc ceva mai hotărât =))

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...