Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

OTTO versus DIESEL

Recommended Posts

Nu si conform datelor oficiale... oficial nu e chiar asa trist :D

 

Golf 1.4 TSI DSG 170 CP 7.3mixt, 5.9 afara, 10 oras

Golf 2.0TDI DSG 170 CP 6.4mixt, 5.4 afara, 8.1 oras

 

Diferenta de pret insa e aproape 2000 euroi "in favoarea" dieselului... ( in Francia TSI-ul e 28.000 si TDI-ul 30.000). Prin unele tari mai exista si diferente de taxe, de intretinere... in Elvetia de exemplu motorina e mai scumpa decat benzina... in asa fel incat dieselul nu e intotdeauna cea mai economica alegere. Depinde de masina, de modul in care e utilizata si de tara in care e folosita.

 

GPL rulz in Benelux sau Romania unde se gaseste gaz ieftin si peste tot... benzina rulz prin america, brazilia (unde merg cu amestec cu alcool), Orientul mijlociu sau chiar unele tari europene... iar prin Germania, Austria sau Franta probabil dieselul e e cel mai economic. Conditiile nu sunt aceleasi peste tot si nu cred ca exista o solutie universala.

Share this post


Link to post

Ce nu recunoaste mai nimeni e ca un motor diesel (in special cele ne-common rail si nu in V) vibreaza pana la 2000rpm mult mai tare decat orice motor pe benzina. Degeaba are 200cp daca scoate fum cat lumea si vibreaza ca atare. NU e masina sport, e doar o simulare si din pdv-ul meu una nereusita.

Share this post


Link to post

Tot romanul de la volanul unui tractor fumegand si cu spume pe la toate colturile turbinei se crede la volanul unei masini sport.

I-a sa vedem un diesel din fabrica cu specificatii care sa se apropie de acesta :

Engine code 2.0 Turbo ECOTEC

Engine type Otto, Front transversal

Number of cylinders 4, In-line

Engine capacity 1998 cm3

Number of valves 16 DOHC

Fuel Petrol, Injection by cylinder

Supercharging Turbo + Intercooler

Bore 86.0 mm

Stroke 86.0 mm

Compression ratio 8.8

Max Power 176-177 kW (ECE) 5600 rpm

Max torque 320 Nm (rpm) 2400 rpm

Top speed 244 km/h

Acceleration 0-100 km/h 6.4 s

Consumption

In the city 13.0 l/100 km

Out of city 7.0 l/100 km

Average consumption 9.2 l/100 km

Share this post


Link to post

Am vazut un drive test cu Spider diesel pe undeva pe Coasta de Azur (acolo ziceau ei ca se potriveste masina). La stop dadea muzica mai tare si se ferea sa tina mana in poala. Ghici de ce? :) )

Share this post


Link to post

http://www.autobloggreen.com/2007/02/16/no...hybrid-instead/

 

Daca ii crezi:

Porsche claims they have ruled out diesels because even though they are more efficient, they emit more NOx and particulates and are therefore no better than gas engines overall. With new clean diesel technologies this seems like a dubious argument and more likely they just don't think that a diesel would fit the character of a Porsche. Of course the Cayenne doesn't really fit the character of a Porsche either, but that's another story. Instead Porsche will develop a 15 percent more efficient engine for the next generation Cayenne and is also developing hybrid technology, probably in cooperation with VW with whom they share the Cayenne platform for the Toureg and Q7.

Share this post


Link to post

Sau TFSI-ul de pe S3 : 265 CP tot la 2000 cmc ;)

Share this post


Link to post
E departe pentru un motor mai mare cu 400 cmc si mai putin cu 30kw.

 

E departe dar fata de alte tractoare e avion. Dieselul nu o sa fuga never ca benzina si nu cred ca vrea cineva pe topicul asta sa spuna altceva dar daca te gandesti ca ai o putere cu putin mai mica decat la motorul din exemplul tau si consum REAL la jumatate parca e o solutie de compromis.

Share this post


Link to post

De consum real nu se poate vorbi la niciuna iar matematica e aceasi in orice limba si pentru toata lumea!

Unde e consumul real la jumatate?

Defapt nu ma mai mir daca 200 cp sunt egali cu 240 cp ... :)

Share this post


Link to post

Diesel-ul nu o sa fuga niciodata ca benzina. Asta e clar. Insa pentru cei fara pretentii sportive si care vor doar o masina care sa consume putin si sa "traga in depasiri" e numai buna. Genul asta de oameni merg cu masinile pe benzina subturat (sa consume putin) si cand trec la diesel spun "uite domn'le ... asta cand apas pedala fuge de sub mine" comparand motoare pe benzina de litraj mic cu motoare turbo diesel. Dieselul e in continua dezvoltare. Benzina deja s-a limitat ca si conceptie pentru ca benzina nu o poti "dopa" foarte mult pentru ca apar detonatiile care sunt foarte daunatoare pentru motor. La diesel nu exista problema asta. Asta e diferenta majora si asta face ca dieselul sa avanseze rapid. La diesel nu trebuie decat sisteme performante de injectie si aliaje rezistente pentru a rezista la compresii cat mai mari pentru un "dopaj" cat mai mare. Turatiile ridicate nu sunt un atu pentru diesel si cu cat turatia este mai mare, cu atat randamentul scade. Per total cred ca cea mai buna alegere este benzina turbo.

Share this post


Link to post
... Dieselul e in continua dezvoltare ...

Mai cititi despre motoarele pe benzina cu amestec ultra-lean. Cand fabricantii vor termina de stors tot profitul din motoarele actuale, vor iesi pe piata cu cele la care iti trebuie doar o parte de benzina la cel putin 50 de parti de aer. Motorul Diesel nu poate ridica presiunea in cilindru pentru a egala asa o performanta. El se va intoarce in domeniul care l-a consacrat: transportul de marfa si de animale. Desi, cum avanseaza normele europene, s-ar putea ca bietele animale sa fie transportate, chiar si pe ultimul drum, doar cu benzinare sau cu electrice (vibratiile cauzeaza).

Share this post


Link to post

Ovi> Nu interpreta lucrurile aiurea.

 

In primul rand am spus putere cu un pic mai mica adica cei 40 cp.

 

Cand spun consum REAL ma refer la consumul de pe strada nu cel din cartea tehnica, care la benzina de obicei creste mult mai mult decat la diesel. De aici am tras concluzia cu consumul la jumatate (poate un pic gresita).

 

Oricum sunt fan benzina 90% dar sunt si dieseluri capabile in ultime vreme. :)

 

Ca sa mai destindem un pic atmosfera propun un studiu de caz:

 

Se da un ford fiesta cu 2 motorizari: 1.6 16v - 100 cp ( benzina ) vs. 1.6 tdci 90 cp ( diesel ). La acelasi nivel de dotari dieselul costa mai mult cu aproximativ 1000 eu adica 11500 cip fata de 10500 cip in cazul benzinei.

 

Aceste motoare trebuie sa traga o masina de aproximativ 1150 kg.

 

Performante:

 

Benzina:

 

0 - 100 km/h: 9.9 s

Viteza maxima: 184km/h

Consum urban: 8.8

Consum extraurban: 5.2

 

Diesel:

 

0 - 100 km/h: 11.2 s

Viteza maxima: 180km/h

Consum urban: 5.2

Consum extraurban: 3.9

 

Date despre sofer (adica despre mine):

 

Am obiceiul sa cer masinii tot ce poate si cam asta e stilul de condus care ma carcterizeaza. Fac anul cam 25k km dar estimez in viitor o medie de 35k care poate sa creasca daca dau de masina cu consum mai mic de carburant.

 

Se observa ca dieselul e mai lenes pana in suta cu 1.3 secunde si probabil aceasta valoare creste in dinamica masinii odata cu viteza. Cum vin de la matiz oricare dintre cele 2 motoare ofera o performanta mult peste ce am acum.

 

Voi ce ati alege?

Share this post


Link to post

Motorizarea pe benzina + o secventiala de 550 euro.

Share this post


Link to post

Din pacate nu stiu ce parere are garantia de 4 ani fara limita de km la manevra asta.

Share this post


Link to post

Si GPL-ul are pacatele lui, pentru unii insurmontabile: Pierderea de spatiu din portbagaj si faptul ca nu este disponibil sau foarte ieftin in toate tarile (pentru unii care merg des afara). De exemplu in austria sau elvetia nu gasesti deloc iar in ungaria costa vreo 0.9E, asa ca iesi la acelasi pret mergand cu benzina. Plus cele provenite din baladele populare.

 

PE de alta parte, si chestia asta cu consumurile din carte care sunt false mi se pare inexacta. Cine vrea neaparat le poate scoate si cu benzinare si cu diesel... eu personal am reusit la masini pe benzina facute intre 1980 si 2000 :D , iar taica-miu a reusit si cu cea din '80, si cu dacia berlina, si cu clio symbol dizal, adica cu masini banale si nu cine stie ce minuni ale tehnicii. Cui ii consuma dublu fata de carte are probabil fie o problema tehnica fie una de stil de condus. DAca ia 7 in loc de 6.5 e una, daca ia 10 in loc de 6.5 atunci undeva ceva scartaie.

 

Si exista si combinatii diesel + sofer care consuma ca porcul... mie mi-a aratat un amic cum poate un passat variant 2.5TDI syncro sa scoata 25L/100km in oras, prin metoda de la plin la plin...masina fiind luata in leasing si inca in garantie. Consumul normal e muuuult mai mic, dar daca vrei, poti... chiar si la diesel. In plus, la 190 constant pe autostrada computerul de bord indica in jur de 9.5L/100, care probabil i-ar scoate si o benzinara mai rasarita. Conform spuselor lui, daca da jos suportul pentru schiuri de pe acoperis consumul la viteza scade cu mai mult de un litru...

Share this post


Link to post

E exclus sa-ti pui GPL pe Fiesta. In primul rand portbagajul care si-asa e destul de mic s-ar umple. Iar in al doilea rand (sau poate ca asta ar fi primul rand) ai spune adio garantiei care este de luat in seama. In ceea ce priveste consumul de la motorina, ca pe-asta il stiu, motorul de 1.4 TDCI (68 CP) nu consuma chiar cat zic ei prin carti, 3.6% in extra, ci pe undeva pe la 4.5, condus destul de decent, fara mari figuri. Iar in oras se invarte in jurul valorii de 5.5%. Probabil ca pentru cel de 1.6 mai adaugi minim jumatate de litru la aceste consumuri. Iar din ceea ce am citit pe forumul de la ford, motorul pe benzina sare binisor de 10% in oras, ducandu-se pe undeva pe la 12. Deci diferente exista si sunt chiar mari.

Share this post


Link to post
Se da un ford fiesta cu 2 motorizari: 1.6 16v - 100 cp ( benzina ) vs. 1.6 tdci 90 cp ( diesel ). La acelasi nivel de dotari dieselul costa mai mult cu aproximativ 1000 eu adica 11500 cip fata de 10500 cip in cazul benzinei.

 

Firma la care lucrez are flota Ford. Deci le cunosc binishor.

 

Benzinarul de 1.6 de pe Fiesta iti spun ca are un consum mediu de 11 L in Bucuresti. Iar motorul este penalizat tare de cutie. Acelasi motor pe Focus 1 trage sensibil mai bine. Ai zice ca 1.6L pe fiesta e super ok, dar nu e deloc asa. Cine nu ma crede sa faca test drive.

 

La 35k/an as lua diesel-ul de 1.4 68cp. Iarasi am mers cu el destul de mult. E mai prompt, te ajuta mai bine; atata doar ca n-o sa faci nici o depasire cu o singura treapta de viteze. Vei schimba viteza, intr-ucat ajunge repede la 4000 rpm unde se plafoneaza. Are si consumul cel mai apropiat de valoarea din carte.

Share this post


Link to post

Asa as fi zis si eu, motorul de 1.4, de 68 de cai, dar dupa aia paream subiectiv :) . Intr-adevar, ce a spus Panzer despre depasiri este corect, schimb des vitezele in depasiri, insa masina ma ajuta, nu am avut niciodata emotii, chiar daca a trebuit uneori sa o duc in 4000 de ture. Iar pe serpentine e o placere sa o conduci, fiind in schimb penalizata la gropi, pe care le cam simti :D

Edited by Brainiac

Share this post


Link to post
Din pacate nu stiu ce parere are garantia de 4 ani fara limita de km la manevra asta.

Eu ma *** in ea, am constatat ca din diferenta de facut reviziile la dealer si de facut in alte parti iti scoti lejer banii de mici reparatii ce pot aparea in garantie.

Eu as renunta imediat la garantie pentru o instalatie GPL.

Share this post


Link to post

Nu cred :)

Fordurile ce se vand acum in romania nu mai sunt cele facute acum 4-5 ani si aduse din germania :) )

Share this post


Link to post

Deloc. Acum le aduc din Spania. :)

Share this post


Link to post

...si le pun diesel de la peojo...

Share this post


Link to post

Motoarele diesel de pe forduri sunt luate de la pejo de mult, nu de acum :) . Stiu sigur ca cel putin din 2002 incoace diesel-urile folosite de ford sunt "by pejo".

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...