Jump to content
Sign in to follow this  
mircomanu

Relanti 2000 Ture Aveo

Recommended Posts

On 8/22/2011 at 6:36 PM, nicolae_v said:

 

post-10331-0-11628900-1314027336_thumb.jpg

post-10331-0-48941900-1314027346_thumb.jpg

 

 

 

salut! ma apuca o usoara disperare. garniturile astea din imagine, intre suportul egr si chiulasa, se pot inlocui cu silicon? le-am schimbat de doua ori pana acuma si tot se ard.

si nu se gasesc de la mai mult producatori, sa zici ca poti alege de unde sa iei. am niste silicon victor reintz.

Edited by rich1974

Share this post


Link to post

Daca ai Victor Reinz Antracit (un silcon excelent, dupa parerea mea !) ar trebui sa iti reziste la 250*-300*C. Ceea ce este foarte putin pentru zona respectiva. Nu stiu prea bine arhitectura motorului tau, insa ai putea avea temperaturi cu mult superioare (poate chiar spre 500*-600*), ceea ce ma face sa cred ca nici siliconul nu va rezista prea mult.

Daca tot ai recuperat garniturile alea, eu te-as sfatui sa incerci sa gasesti niste placi de clingherit (marsit am vazut ca ii mai zice acum) si, cu putina rabdare si indemnare rezolvi problema asa cum trebuie.

 

Share this post


Link to post

multumesc, si eu am indiueli ca siliconul rezista acolo. garnitura egr ului e metalica, dar cele dintre suportul egr si chiulasa sunt din altceva. pe siliconul asta de la victor reintz scrie ca rezista pana la 300de grade.

garniturile nu le am, pozele nu sunt ale mele, sunt ale unui coleg tot de pe forumul asta. ma gandesc sa cumpar niste garnituri noi si sa fac eu altele din foate de clingherit. nu sunt scumpe.

Share this post


Link to post

Salut. Rog ajutorul vostru. 

Am un Aveo sedan 2007, 1.4, 69kw. De ceva vreme am ralantiul ridicat. Ajunge chiar și la peste 3000. Am început cu curățarea clapete și a IAC ului și degeaba. Apoi am schimbat IACul și degeaba. Ciudat e ca nu îmi face asa în fiecare zi. Într-o zi merge perfect, sta ralanti unde trebuie 800-900, maine o ia razna și tot asa. Pare ca e destul de clar ca pe undeva trage aer. Ma gândesc doar sa mai umblu la EGR. Daca nici acolo nu e problema, am cam epuizat ideile. Maine, sâmbătă, o sa verific egr. Dacă aveți un sfat, multumesc. Revin. 

 

Share this post


Link to post

Prima data, asa cum scrie mai sus, verifica scurgerile de  vacuum. Ia un bidon cu apa cu dop gaurit si stropeste pe la diferite garnituri. Pe la EGR, pe la admisie, clapeta, etc.

Share this post


Link to post

Apa la vacuum? Aici e vorba de absortie sí nu stiu cit de indicat este sa absoarbe apa pe diverse cai in diverse piese etc. 

Share this post


Link to post

Nu e problema, ca e putina.  Eu asa am facut. Dupa cate am vazut pe youtube, se mai poate folosi si spray de curatare carburator.

Share this post


Link to post

Mai bine spray pentru curatat carburatoare ori EGR cleaner macar astea curata traseul sí in final arde substanta pecind apa... dusmanul nr 1 a unui motor de ajunge la interior din greseala chiar. 

Apa, nici in cizme nu-i buna! 

Share this post


Link to post

Treaba dumitale, dar numai sa observi. La apa vezi ca scoate abur pe esapament, La spray e posibil sa se accelereze putin motorul. 

Edited by rich1974

Share this post


Link to post

Am revenit. Nu am verificat cu apa. Sambata am dat jos EGR si l-am curatat. Dupa montare la loc, toate bine si frumoase. Si duminica si luni la fel. Totul ok.

Azi nu a mai fost ok. A revenit ralantiul la 2000-3000 de ture si nu si-a revenit nici dupa un drum facut prin oras.

Cand ajung acasa imi vine o idee. Zic sa deconectez bateria si sa o reconectez, ca dupa orice operatie facuta in saptamanile trecute ( curatare clapeta, inlocuire motoras IAC, curatare EGR, toate facute la o saptamana distanta ), de fiecare data am deconectat bateria si dupa totul a fost ok. Dar nu a durat in niciuna din situatii mai mult de 2-3 zile sa revina ralantiul nebun.

  Dupa toate astea, pentru ca are zile cand merge f bine si zile cand merge f prost, eu cam scot din calcul ca trage aer pe undeva. Nu se poate sa traga azi si maine nu. Sau sa traga azi si dupa ce deconectez si reconectez bateria sa nu mai traga. Cred ca e ceva de soft. Dar ce? Aici m-am blocat.

Edited by mobutu

Share this post


Link to post

Salut. 

Nu are nimeni idee de la ce ar fi problemele? Pare ca, după deconectari ale bateriei, mai prelungite, de genul vreo 5 min minim, își revine, dar a doua sau a treia zi iar  o ia razna. Pare ce a pe electric, vreun senzor. Dar ce anume?

 

 

Share this post


Link to post

Majoritatea celor care au gaz pe masina si merg mult pe gaz au injectoarele pe benzina infundate. Dat fiind ca masina merge bine pe gaz, cel mai probabil asta e problema. Desfa bujiile si vezi daca e ceva in neregula cu una dintre ele pentru a putea suspecta o supapa cu probleme. La Aveoul de 1.4 101 cp ai IAC sau are clapeta de acceleratie cu drive by wire?

Share this post


Link to post

Cum sa fie injectoare infundate? Pai pornirea se face pe penzina. Si nici macar nu e injectie directa, sa zici ca sta injectorul in camera de ardere. Eu am gaz pe masina din 2009 si nu am probleme cu injectoarele. 

Share this post


Link to post

Nu are cum sa fie de la gaz, ca face la fel și pe gaz și pe benzina. Din aprilie, subit, problema a disparut. De ieri a reaparut. Am mai citit. Poate fi de la senzorul Map? Aveți idee unde îl găsesc? Poate sa îl curat sau sa îl schimb. 

Edited by mobutu

Share this post


Link to post

L-am găsit. E pe galeria de admisie în dreapta. După concediu ma ocup și revin cu concluziile. Sper sa nu ajung sa îl schimb degeaba. 

Share this post


Link to post

Pana la utma, scurgerile de vacuum le-ai verificat?

Share this post


Link to post

Nu. Nu prea as umbla cu apa pe admisie. Cine știe pe ce dau și ma trezesc ca se mai arde una alta, nu nai zic de apa în motor. Știu, e putina apa. Plus ca nu stăpânesc procedeul și îmi e sa nu fac mai mult rău decât bine. 

  Am acasă spray de curățat clapeta. Poate sa încerc cu ala după ce termin concediul. 

Share this post


Link to post

Deeeci:   Acceasi problema care a revenit dupa 11 ani, adica, mai exact, in perioada 22-24 decembrie 2022.... Primele simptome ciudate erau: variatia temp apei si faptul ca, dupa ce pornea motorul, indiferent cat il acceleram, acesta urca la 3000-4000 rot si apoi se oprea (cam de 3-4 ori) dupa a 5-a pornire mergea ... turat...
Doua zile ne-am batut capul eu si mecanicul ... ce mama draq are de ramane in 1700-2000 rot pe minut.
Deeeeci (nu se incepe cu deci, dar, asta e)...
Pentru a verifica daca masina trage aer fals, scoateti conducta din plastic care face legatura dintre filtrul de aer si dispozitivul cu clapeta de acceleratie. Scoateti capatul furtunului de la clapeta...
Daca va tine mana (adica palma), daca nu, folositi o bucata de tabla, astupati capatul pe unde intra aer la dispozitivul cu clapeta de acceleratie...
Daca motorul se opreste, nu trage aer fals... Conectati furtunul acela gros de la filtrul de aer, la dispozitivul de admisie cu clapeta de acceleratie... scoateti celalalt capat de furtun, de la burduful cu fistrul de aer, si opturati-l cu acceasi placa de tabla... daca motorul se opreste, inseamna ca nu aveti perforat furtunul gros de legatura intre filtrul de aer si clapeta de acceseratie...

Eu aveam variatii de temperatura a apei, pana se incalzea motorul... (am schimbat sonda/senzorul de temperatura de la apa - 20-25 de lei)...

Acele garnituri din postarea anterioara de pe forum, nu le-am mai pus... mecanicul a dat cu silicon...  (a tinut 11 ani inainte)
Dupa ce am schimbat tot ansamblul cu clapeta de acceleratie, dupa ce am curatat EGR-ul si tzeava de retur a gazelor cu compresorul si evident senzorul de temperatura apa) 
ramana in 1500-1700 de rot/min... oricum o imbunatatire....   dar, am observat cu mecanicul , ca daca reducea cu bucata de tabla volumul de aer , pana aproape sa moara motorul, acesta ramanea in 800 rot/min, adica relanti normal... pana acceleram si iar ramenea in 1500-1700..
Solutia finala, a fost , sa aduc fortat motorul in 800 de rot la relanti (cu tabla) si sa fac pasii de invazare a calculatorului de bord cu noul regim... (adica acei pasi cu 10 sec. pornit motor, 10 sec aer cond... 10sec..fara aer... ii gasiti pe net)
Dupa ce am plecat de la service (a doua zi si cu nervii in pioneze, eu, ca mecanicul a zis ca-si da demisia), dupa doua stopuri prinse in trafic, adica mers, oprit la relanti, iar pornit,   totul a revenit la normal...
adica turatie la relanti 800-850, motorul e mai "saltaretz", am demaraj ceva mai bun... deci OK

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...