Jump to content
Sign in to follow this  
adriano_ucv

Consum marit Chevrolet Lacetti

Recommended Posts

Salutare am si eu o problema cu un chevolet lacetti hb din 2006 motorizare 1.8 benzina. Consuma cam mult nus cam cat mai exact dar cred k in jur de 15 constant adica in 160 de km a luat jumate de rezervor( 30l din 60l plinu) si fara sa fie fortata mers normal ceea ce cred ca nu e bine in bord nu am nici un senzor aprins merge normal fara nici o problema singura fiind consumul urias. are catalizatorul schimbat cu tot cu sonda din el a costat 30 de mil poate e de vina sonda lambda dar nu stiu ce sa zic in bord nu apare nimic

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Defineste mers normal.

Share this post


Link to post

merge normal perfect nici cea mai mica problema absolut nimic decat consumul care este mare 15% merg cu masina si in oras si afara dar tot mi se pare exagerat de mare fara a fi fortata masina mers normal sch trepte normal 2500rpd rar 3000rpm am facut 200 de km cu 30l cea ce inseamna exact 15%

Share this post


Link to post

Daca schimbi in mod normal la 2500 inseamna ca mergi cam subturat si nu ar fi exclus sa ai niste calamina depusa...

 

Incearca sa schimbi pe la 3500-4000.

 

Cati km ai de la ultima revizie?

Un reset la ECM ai incercat si eventual un idle learn? Gasesti pe forum cum se face.

 

De asemenea ti-as sugera sa inlocuiesti filtrul de aer si bujiile. Te costa in jur de 100 ron. La cat zici ca iti consuma acum iti amortizezi repede investitia. :) )

 

Rog colegii mai priceputi sa ma corecteze daca gresesc si eventual sa completeze cu alte sfaturi. :lavolan:

Edited by Elfu

Share this post


Link to post

nu cred ca se merge sub turat daca merg mai tare cand incep sa o rup cu 30 de litiri fac 170 de km cam asa masina are tot schimbat pe ea buji filtre tot

 

in ce consta acel idle earn

 

alte sfaturi multumesc pentru tot

Share this post


Link to post

Nu am acum cartea de la 1.8, dar pot sa jur ca turatia de cuplu maxim este peste acel 2500 rpm la care schimbi tu. De aici rezulta ca o tii cam subturat . Mai conteaza si traficul in care mergi (aglomerat/neaglomerat, multe schimbari de treapta, distante scurte etc.) Pentru a verifica daca masina are ceva, fa-i un consum extraurban pe cel putin 150-200 km, la un regim de mers relativ constant intre 90 si 140 km/h. Daca in acest regim masina consuma undeva intre 1 si 1.5 l peste consumul dat in carte la extraurban, atunci masina nu are nimic, de vina fiind ceilalti factori. Daca si consumul extraurban este mare, atunci incepe prin a verifica daca bujiile masinii sunt cele potrivite, daca uleiul folosit are clasa de vascozitate care trebuie si apoi starea supapelor (un test de compresie) ca sa vezi daca cumva acestea nu inchid bine din cauza depunerilor de calamina. Nu ai precizat cati km are masina, dar banuiesc ca undeva in jur de 100 k.

Share this post


Link to post

Am alimentat in Oradea, 20 litri benzina PETROM 95, dupa care am parcurs 230 km Oradea-Aiud. Conditii de trafic aglomerat pina la Gilau cind m-am urcat pe autobanda. Aici mi-am permis putina adrenalina (max. 180 km/h, dar nu mai putin de 130 km/h). Dupa 230 km parcursi-momentul adevarului: se aprinde becul de benzina. Nu arde in permanenta, dar s-a aprins, inseamna=consum maricel. Maine fac drumul retur in conditii normale sper, si sa-mi fac o idee corecta a consumului.

Share this post


Link to post

stiu ca, cosumul pe lacetti de 1.8 este mare in oras in jur de 11% dar sa faci cu 30 de l 200de km e prea putin eu cred ca merg normal cu ea cu o viteza medie cam de 90km/h ma mai si dau la ea din cand in cand o sa verific toate aceste amanunte dar nu stiu ce sa zic o sa fac iar consumul exact dar cu masina merg si eu si fratele meu si el sa plans de consum mare

 

 

 

 

se poate reseta acel calculator ecm sau cum se numeste mai exact prin scoatere unei sigurante sau trebuie facuta aceea procedura de idle learn care mi se pare aiurea nu prea ma pricep

 

dac mai are cineva manualul dupa 1.8 si ma poate ajuta cu ceva

 

 

 

 

multumesc pentru tot

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post

Mircea, tu ai 1.6. Aici discutam de 1.8.

Adriano, te rog incearca sa scrii mai ordonat, este greu sa urmaresti asa fara punct, litera mare etc...

Daca acei 15% sunt obtinuti in oras exclusiv, trafic de fataiala, cu opriri dese, 4% in plus fata de consumul dat in carte nu e mult!

Share this post


Link to post

Din 200km, 50km au fost in oras intr-un trafic infernal in craiova unde este inchis centru iar restu 150km in afara orasului iar viteza cu care am circulat in afara a fost de 90-100km/h un mers normal.

 

Imi pare rau de ia sa o vand pentru ca merge absolut impecabil nu are nici cel mai mic defect are absolut totul schimbat pe ea singura problema fiind consumul care mi se pare exagerat de mare.

 

Stiu ca motorul de 1.8 e mare consumator dar nici asa iar bujiile nu cred ca au vreo vina uleiul este schiimbat numai la rucom in serivce care este dealerul si este la fel ca cel cu care a venit masina.

 

In bord nu am nici un martor aprins sa aprins de 2 ori ceck enegiul din cauza fratelui meu care pornea masina fara sa lase pompa de benzina sa se amorseze dar sa stinsdupa ce a fost pornita normal iar consumul era mare si inainte de aceeasta treaba.

 

 

 

Chiar nu am idee de la ce ar putea fi acest consum imens dupa parerea mea am mai avut si un bmw 320i e46 in 6cilindri dar si acela consuma in jur de 10-11 dar nu 15%

 

Cu ce m-ar putea ajuta aceel idle learn? Cum se face pas cu pas si ce trebuie facut dupa sau daca se poate reseta cumva calculatorul masini si a incerca un mers pentru a regla consumul alte ideei nu mai am

 

Masina are catalizatorul nou 30 de mil. Stiu ca are o sonda in el care da consumul masini dar daca este nou iar masina consuma la fel si inainte.

 

Deja devine frustranta aceasta problema

Edited by adriano_ucv

Share this post


Link to post

Check engine-ul nu are nicio legatura cu asteptatul la pornire! Tot "specialistii de la Rucom" au zis si asta? Check engine se aprinde la inregistrarea unui cod de eroare si se stinge de la sine daca eroarea respectiva nu s-a mai produs la 5 porniri consecutive. Sa-i intrebi care a fost codul de eroare...

Bujiile au mare influenta asupra consumului! O bujie veche sau nepotrivita lasa combustibil nears in pistoane. La fel si uleiul. Cum ai zis de rucom, pun pariu ca ai un 10w40 in motor, ulei semisintetic de vascozitate mare. Vascozitatea mare face ca uleiul sa opuna o rezistenta, rezistenta care se traduce in consum marit. Ai sa fii uimit daca ai vedea cate posibile cauze sunt pentru consum marit, incepand cu anvelope nepotrivite si terminand cu probleme tehnice.

De ce ai schimbat catalizatorul, la cati km?

Share this post


Link to post

Catalizatorul a fost schimbat pe la 170.000 km. Acm am vreo 186.000km. Ceck-ul s-a oprit exact la cateva porniri dupa ce a masina fost pornita normal adica a fost lasata pompa de benzina sa se amorzeze( se aude un sunet cand este pus contactul si dispare exact cand se sting martori din bord dupa care masina poate fi pornita cred ca toti stiiti despre asta) masina avea si o ezitare la pornire daca nu era lasata pompa sa se amorseze

 

Bujiile cred ca sunt de la Bosch.

 

 

Nu stiu cat de mult ar afecta consumul uleiul de la 8mixt la 15 o sa caut cartea de service sa vad ce ulei a fost ultima data pus in ea. masina a fost de fiecare data dusa la revizie la 15.000 de km la rucom ultima fiinf facuta la 175.000km

 

 

Edited by adriano_ucv

Share this post


Link to post

Uleiul este GM 5W30. cred ca este bun nu?

 

 

Share this post


Link to post

Da, e bun.

Share this post


Link to post

Lasati uleiul in pace,nu el este cauza consumului anormal de benzina.Cifrele care definesc felul uleiului arata:prima ,vascozitatea la temperaturi scazute,iar cea de-a doua,vascozitatea la temperaturi ridicare.Ca urmare,un ulei mai vascos la rece,influenteaza miscarea in motor,numai timp scurt,pana acesta se incalzeste.Este absurd ca cineva sa sustina ca motorul consuma energie in plus, in mod semnificativ,pentru ca uleiul e 10W si nu 5W .Cautati motive mai credibile.

Ca uleiul 10W e semisintetic,iar 5W sintetic,asta e altceva.Asta influenteaza durabilitatea si calitatea functionarii.

Share this post


Link to post

Aha, si un ulei care este mai vascos "la rece" nu este mai vascos si cand are sa zicem 90 de grade? Buna logica...

Share this post


Link to post

Nesemnificativ,altfel,nu s-ar folosi decat 0W.Consulta niste diagrame de vascozitate,ca sa nu mai invoci uleiul pe post de frana de parcare uitata trasa.Si,inca ceva:instructiunile spun,in cazul Lacetti discutat:ulei 15W40(hot area),ulei 5W30(cold area).Si,adaug eu,10W30/40(temperate area). Ce era de demonstrat.

Toate astea,le gasesti in manualul de service Lacetti 2005.Atunci,cum ramane cu logica?

Edited by nluncasu

Share this post


Link to post

Deci sa inteleg ca uleiul este bun masina trage normal bujiile sunt bune ce naiba are atunci de are consumu asta

Share this post


Link to post

Masina are catalizatorul nou 30 de mil. Stiu ca are o sonda in el care da consumul masini dar daca este nou iar masina consuma la fel si inainte.

 

Wrong, sonda #1, care "da" consumul, se gaseste inainte de catalizator. Dupa 180k km si-a facut datoria cu prisos. Sonda #2 n-are legatura cu raportul de amestec.

Share this post


Link to post

Vezi ce culoare au bujiile.Daca sunt afumate,este o problema de amestec bogat.Asta poate insemna,printre altele,injectoare decalibrate,care livreaza mai multa benzina,in timpul scurt cat sunt deschise(ceea ce n-ar fi imposibil,dat fiind kilometrajul masinii),functionare a motorului mai rece decat trebuie,datorita termostatului care se deschide mai repede si mai mult decat trebuie(asta se vede daca,il scoti si-l privesti cand e rece;nu trebuie sa fie deloc deschis),sau o problema de functionare a softului ECU,probabil datorita unui senzor decalibrat(de exemplu,cel de temperatura a motorului,care,daca indica o temperatura mai joasa,convinge ECU sa deschida injectoarele un timp mai lung;dar mai sunt si alti senzori care pot influenta ECU)In acest caz,e utila o verificare cu un tester.

Share this post


Link to post

probabil datorita unui senzor decalibrat(de exemplu,cel de temperatura a motorului,care,daca indica o temperatura mai joasa,convinge ECU sa deschida injectoarele un timp mai lung;dar mai sunt si alti senzori care pot influenta ECU)In acest caz,e utila o verificare cu un tester.

Wrong, raportul de amestec se calculeaza cu ECM-ul in bucla inchisa, adica informatia este corectata prin ce vine de la sonda de oxigen #1.

Share this post


Link to post

sonda de oxigen=sonda lambda

 

iar catalizatorul daca este nou deci are si sonda din el tot noua asa ca nu ramane decat sonda 1 adica lambda (de oxigen) l-a ea mam gandit si eu altceva nu stiu ce ar putea fi

 

ca sa verific bujiile trebuie neaparat dusa in service sau le pot scoate si acasa

 

 

 

 

intr-un timp ma gandeam sa schimb acea sonda de oxigen dar am renuntat dar cred ca o sa o fac si pe asta

 

 

 

 

 

 

 

sa ma corecteze cineva daca am gresit

 

 

Share this post


Link to post

Sonda #2 nu este "in catalizator", ci dupa el. In prima faza, ca verificare, poti schimba sondele intre ele.

Share this post


Link to post

cum adica sa le schim intre ele nu are nimic daca fac asta

Share this post


Link to post

Pai, are, poti verifica daca consumul mare ti se trage de sonda #1. Sonda #2 este putin importanta, conteaza sensul indicatiei ei, nu valoarea absoluta., ea conteaza atunci cand nu-ti merge catalizatorul. Atata timp cat catalizatorul lucreaza, indicatiile sondei #2 sunt proportionale cu ce scapa din catalizator. Oricum rocada o faci de proba, sa nu dai banii aiurea.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...