Jump to content
Sign in to follow this  
Razvante

Hyundai Accent Lc

Recommended Posts

Motor 1,3l 12v, An 2004, km cam 137000, condusi in mare parte de mine si cateva foste prietene. Ciudat fapt amortizoarele sunt toate peste 60% cu presiune 2,1 in roti, iar ambreiajul e cel original.(posibil sa fie valeo, vedem cand il schimb).Distributie, Bucsi bara stabilizatoare, bielete antiruliu fata, discuri de frana brembo si fluide...cam atat s-a schimbat pana acum. Consumul e undeva la 8,5-9 in oras 5,2-6 mixt.

Imbunatatiri:

-frane: discuri brembo placute ferodo premier;

-cotiera+tavita portbagaj originala luata de la Mircea;

-presuri originale luate acum ceva ani de la un importator;

-anvelope michelin energy e3b (senzationale, rulate vreo 40.000km cu uzura infima)

In rest foarte incantat de masina,nu as da-o pentru nimic in lume. Intru aici pe forum pentru ca am gasit informatii foarte utile si oameni de treaba.

O sa incerc sa atasez si niste poze mai vechi cu masina.

post-11145-0-54866600-1302676946_thumb.jpg

post-11145-0-00067700-1302676958_thumb.jpg

post-11145-0-76903600-1302676972_thumb.jpg

post-11145-0-43429800-1302676985_thumb.jpg

post-11145-0-26984100-1302676996_thumb.jpg

post-11145-0-49714600-1302677014_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Sa o stapanesti cu sanatate.

Uzura minima a caucioacelor nu defineste un pneu bun, mai ales dupa 40 k de km. Din contra. Energy e low cost de la Michelin, am avut asa ceva si nu-mi mai trebuie ever. Niste porcarii ...de firma.

 

Pozele alea...ai dat click pe ele sa vezi ce se intampla?

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Da, scuze pentru poze, remediez cand ajung acasa, acum sunt la job. Eu unul sunt incantat de cauciucuri, am avut hankook, care acum echipeaza o Dacie din anii 70 si proprietarul e incantat de ele. Mie nu mi-au placut, intra ABS-ul des si s-au tocit relativ repede. 60k erau tocite peste 50%, asa ca le-am dat.

Edited by Razvante

Share this post


Link to post

60k tocite 50% - tot plastice se cheama. Gume ok ca si tarie ar trebui sa aiba uzura 90% la nr asta de km ;) Cel putin.

 

In rest - am vazut masina pe viu, se tine bine, si vreau sa vad ambreiajul original cand il schimbi - ti-am zis de cand ne-am intalnit.

Share this post


Link to post

...in afara faptului ca nu se tin pe nicio masina niste pneuri timp de 60k de km, e clar.

Share this post


Link to post

Undeva prin iunie o sa schimb ambreiajul la Andrei (Pepino) Am gasit la Import piese auto in Craiova kit original la un pret ok ~450ron. Oricum rulemntul e cam dus, se aude acel clanc cand apas pedala. Va tin la curent cand il schimb, eventual o sa pun si poze.

Share this post


Link to post

Da, scuze pentru poze, remediez cand ajung acasa, acum sunt la job...

Nu ai ajuns acasa nici acum, bag seama ca bagi suplimentare la greu.... :mrgreen:

In alta ordine de idei ...sa te tina km cat mai multi... :thumbl:

Share this post


Link to post

Abia ce am ajuns, am bagat niste beri suplimentare ca a fost o sindrofie la serivicu cu ziua unui coleg. Iata si pozele promise... Astept impresii!

post-11145-0-59310600-1302727833_thumb.jpg

post-11145-0-32995200-1302727860_thumb.jpg

post-11145-0-48386900-1302727886_thumb.jpg

post-11145-0-56977700-1302727911_thumb.jpg

post-11145-0-13631100-1302727936_thumb.jpg

post-11145-0-87324600-1302727963_thumb.jpg

post-11145-0-81324800-1302727997_thumb.jpg

post-11145-0-47421500-1302728030_thumb.jpg

post-11145-0-72669700-1302728062_thumb.jpg

post-11145-0-78335300-1302728094_thumb.jpg

post-11145-0-30386200-1302728125_thumb.jpg

post-11145-0-13224700-1302728153_thumb.jpg

post-11145-0-20437600-1302728175_thumb.jpg

post-11145-0-53088200-1302728202_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Salut,

 

Arata bine masina, mai ales la cati km are. Eu aveam km la jumatate la aceeasi varsta a masinii :) . S-o stapanesti sanatos si fara probleme multi km de acum incolo!

Share this post


Link to post

Multumesc. Cam asta aud si de la mecanici, nu papa ulei, nu scoate fum, nu e ruginita. Intre timp a primit un set de capace noi pe care le-am "capatat" odata cu un set de jante sh pe care am pus cauciucurile de iarna.

 

Ah si sa lamuresc si cu pozele: Insula Lacul Morii, Olt Babiciu(cu niste amici la peste) cea "in grau" Urlui colectiv (o balta pe langa Rosiori de Vede), alaturi de un fiat 600D din 1964 si pe un drum de munte pe langa Petrosani.

Edited by Razvante

Share this post


Link to post

Motor 1,3l 12v

 

CUm e asta, in 3 cilindri ca crdi-ul, sau in 4 cu 3 supape pe cilindru?

Share this post


Link to post

3 supape pe cilindru. Daca il faceau de 16 rupea tot in clasa sa motorul asta la vremea lui. L-au luat insa "adliteram" de pe Lancer.

Share this post


Link to post

Abia ce am ajuns, am bagat niste beri suplimentare ca a fost o sindrofie la serivicu cu ziua unui coleg. Iata si pozele promise... Astept impresii!

 

Pentru mine a fost o varianta pe vremea pe cand cautam masina si am dat peste aveo1.4-16v,2007,numai ca vroiam un accent nou sau aproape nou si negru.Am auzit ca sunt foarte fiabile asa ca sa ai parte de multi km :lavolan: .

Share this post


Link to post

Multumesc pentru urari.. Negru nu am vazut decat una singura. Am mers si cu Aveo,nu ai ales rau, macar pentru interiorul mai modern si motorul de generatie mai noua.Cat despreu Accent, da sunt fiabile, daca faceau interiorul ceva mai placut la atingere, era totul ok...pacat de design-ul exterior inca actual (zic eu) caci interiorul aduce a masina japoneza a anilor 90.(gen toyota corrola xl).

Share this post


Link to post

Am si eu , doar ca are motorul cu 16 v 86cp..foarte multumit sunt..sa o stapanesti sanatos

Share this post


Link to post

Salut, 16v? tot 1,3? nu am cunostinta de asemenea motor. Stiu ca s-au mai adus insa in loturi mici 1,5 12v si 1,6 16v.

 

Acum, am o mica pb cu garnitura capacului culbutorilor. Am schimbat-o acum 10.000km si acum iar supureaza ulei destul de urat. O sa atasez niste poze. Credeti ca ar putea fi distrusa garnitura de chiulasa? Intreb asta pentru ca supureaza parca mai mult prin dreptul celor 2 suruburi frontale, in rest fiiind perfect uscat.

post-11145-0-47822900-1302963810_thumb.jpg

post-11145-0-16921200-1302963826_thumb.jpg

post-11145-0-33599500-1302963843_thumb.jpg

post-11145-0-73541700-1302963858_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Probabil nu a fost stransa uniform garnitura. Cand o schimbi data viitoare incearca sa o ungi cu silicon special pentru temperatura pe la ,,colturi" si sa o strangi uniform. Garnitura de chiulasa n-are nimic...

Share this post


Link to post

E in regula, sa vedem ce ma sfatuieste domnul mecanic adica Andrei :D . Astazi am facut poze pentru Casco, ocazie cu care am "limpezit-o" la autoservire putin pentru ca se prafuise de sambata de la ultima spalare. Casco Astra Economic fara franciza valoare asigurata 4829 euro 1300ron pe an in 4 rate. Un pret decent tinand cont ca am avut anul trecut o "dauna" (daca se poate numi dauna, pentru ca am gasit-o cu ambele geamuri fata sparte in parcare)si am doar 25 de ani, adica categoria cu cel mai crescut grad de risc si evident o emit singur.

 

Iata si pozele precum si o intrebare: cum pot reapara pragul din poza 1?

post-11145-0-18266800-1303239188_thumb.jpg

post-11145-0-22438000-1303239205_thumb.jpg

post-11145-0-26434500-1303239226_thumb.jpg

post-11145-0-22678400-1303239251_thumb.jpg

post-11145-0-59567400-1303239281_thumb.jpg

post-11145-0-48353500-1303239310_thumb.jpg

Edited by Razvante

Share this post


Link to post

Cum ti-ai facut pozele pt casco? Adica le faci tu? Nu un agent de la firma respectiva de asigurari?

 

L.E. mai tarziu am citit ca ai spus ca o emiti singur.

 

 

Edited by luisspeed

Share this post


Link to post

Prin intermediul brokerului la care am o colaborare emit politele direct de pe serverele societatilor cu care colaboreaza brokerul. D'asta intrebam de prag, pentru ca l-am declarat ca element avariat si o sa il repar pe cheltuiala mea.

Share this post


Link to post

Esti prea "bland" cu societatea de asigurari. 1300RON/an la o masina evaluata la 4900E e hotie curata, puteai sa suni la politie sa spui ca ai fost jefuit :) ). Ca sa fie avantajos de ambele parti poti macar sa repari pragul pe casco la primul eveniment nefericit (care iti doresc sa nu se intample niciodata)...

 

La Lacetti am dat anul trecut 440E/an (~1700RON in 2 rate) cu o dauna acum 2 ani si cu masina asigurata la ~7500E. Acum sora-mea a mai reusit sa o atinga usor pe usa stanga spate (care mai are si o cheie de acum 2 ani) si pe buza aripii, dar o declar in anul ce urmeaza ca sa figurez fara dauna anul asta si sa mai scada polita.

 

Acum trecand la masina, asa da poze de pus pe forum. Din cate vad ai spalat-o la OMV pe Vasile Milea, f aproape de serviciul meu. Si eu mai merg acolo sa dau un jet pe Epica cand se prafuieste usor. Acum e prea murdara s-o scot doar cu jetul :D .

Share this post


Link to post

Da acolo o spal mai tot timpul cand e doar prafuita. Intr-un timp, aveam si un sampon Turtle Wax si un bidon cu pulverizator(pe care mi l-a "consfiscat" bunica-mea, cica stropeste plantele impotriva daunatorilor cu el) si le foloseam cu succes impreuna cu o carpa care chiar si dupa 2 ani se tine remarcabil de bine. Acum insa cand e murdara rau, o duc pe Moinesti la o spalatorie unde in 10 lei iti fac pe langa clasica spalare si degresare, solutie roti, suflare cu compresorul s.a.m.d. Ma enerveaza insa ca trebuie sa stau cu gura pe ei, inloc sa tina jetul in aripa,spre flansa unde se aduna noroi serios, il tin spre jante, mare parte din apa ajungand pe discurile incinse putin chiar daca distanta din fata blocului pana acolo e scurta, urmand ca la sfarsit sa ma intrebe mandri "boss iti place cum a iesit jante?" "sunt capace" ingan eu fara a mai continua discutia ieftina.

 

Referitor la asigurare, cei care mi-au preluat pozele pe server au "omis-o" pe cea cu pragul, au zis sa o declar dupa, oricum nu am franciza.(pe langa varsta, asta e si motivul pretului piperat)

Share this post


Link to post

Salutare tuturor.Nu vin cu vesti tocmai bune. Am patit-o urat cu ocazia ultimului drum lung. Mergeam linistit de la Rosiori de Vede la Pitesti (apropo dezastruos drum evitati-l) cand deodata simt cum masina nu mai avea putere, opresc pe dreapta, relanitul fluctua, scade la 500rot si moare. Fix acolo in mijlocul campului. Normal ca in mintea mea au aparut tot felul de panici tampite, o fi pompa, o fi vreun injector...s.am.d.Cu inima cat un purice... pornesc, bag in viteza, cum luam piciorul de pe acceleratie, fiind in viteza masina da in nas aproape ca si cum facea frana de motor. Plin de draci incep sa o turez si sa schimb numai la 5000rot. opresc din nou pe dreapta, de data asta relanti constant 750-800. Bag in viteza plec, scaderile de putere tot mai evidente. In fine ajung in Pitesti, incepe sa palpaie in mers check-engine...palpaie, palpaie, pana ramane definitiv aprins. Sonda lambda, debitmetru aer, vreun senzor de multe milioane o ditiamai lista se contura in capul meu. In mod inconstient am mers asa cu ea pana la Valcea.(trebuia sa ajung la Deva). Acolo m-am oprit la un service Hyundai. Foarte amabili, m-au primit, mi-au facut diagnoza, si cand stateam cu pumnii stransi, il vad pe seful de service ca vine razand. Of de n-ar fi vreun ras cinic. Omul se apropie si imi zice : Haideti ca nu e grav, cand ati schimbat ultima data bujiile? Le schimbasem la 105.000 km adica acum un an si 3 luni, in prezent avand 140.000 km. Ce se intamplase de fapt: Se distantasera electrozii destul de mult, iar la cea de la cilindrul 4 se distanta se pana la 2mm (de la 1,1 distanta standard) iar lambda citea amestec bogat, de aici si eroarea.

 

Costul diagonzei si apropierii electrozilor a fost de 70 ron (maricel, dar deh e reprezentanta) iar recomandarea a fost sa le schimb cat mai curand. De mentionat ca folosesc bujii ngk bkr5es-11 pe care in mod normal le schimb la 30k, dar acum din neglijenta am uitat. Voi cum va explicati fenomenul distantarii electrozilor?

 

 

 

Share this post


Link to post

Electrozii nu se distantiaza, se duce din material, si astfel creste gap-ul.

Share this post


Link to post
... Ce se intamplase de fapt: Se distantasera electrozii destul de mult, iar la cea de la cilindrul 4 se distanta se pana la 2mm (de la 1,1 distanta standard) iar lambda citea amestec bogat, de aici si eroarea...

 

Daca asa a explicat seful de service, imi inchipui ce este in capul subalternilor.

- sonda lambda genereaza o tensiune proportionala cu oxigenul din gazul de evacuare, deci nicio legatura cu cazul tau;

- electrozii unei bujii nu se distanteaza fara sa aplici o forta mecanica intre ei;

- distanta dintre electrozi creste prin erodarea materialului, fapt care face improbabila aparitia scanteii, deci a fenomenului numit misfire (neaprinderea amestecului carburant), cauza palpaielilor de la indicatorul check-engine.

 

Eu inteleg ca unui client neinformat poti sa-i spui orice, efectul este acelasi, dar explicatiile vin din exactitatea informatiilor acumulate. Abstractie facand de profesionalismul necesar unei functii, ma indoiesc sa existe atata dubla-personalitate incat sa judeci una pentru tine si alta pentru ceilalti.

 

PS norocul tau ca te-au rezolvat, probabil, exista cineva acolo care a tradus misfire prin lipsa scanteie, caz particular, valabil in cazul tau.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...