Jump to content
Sign in to follow this  
tribunul

In Treapta 2 Nu Poti Sa Mergi Incet

Recommended Posts

Daca esti in treapta a II-a si atunci cand mergi incet tinde sa se opreasca.

 

Unde este BUBA?

Share this post


Link to post

motor foarte mic cuplu mic la viteze mici si tendinta de a da in bot atunci cand e prea turata pentru treapta I si prea putin turata pentru a II a; obisnuiestete :banana:

Share this post


Link to post

E discutabil, poate nu e destul de turat motorul la relanti.

Eu pot merge cu ea intr-a doua fara sa apas pe acceleratie, numai la relanti. Abia in treapta a 3-a da in bot daca e sa urce o panta.

 

Stiu asta ptr ca am ramas cu cablul de acceleratie rupt in mijlocul drumului si asa am dus-o acasa.

Share this post


Link to post

Cu masina pe care am facut scoala (Matiz) puteam sa merg la infinit in treapta a doua fara sa o accelerez, la mine nu pot, se opreste pana la urma.

Cand era noua parca mergea mai mult ... :-? :scarpin:

Share this post


Link to post
Guest Mecmar
puteam sa merg la infinit in treapta a doua fara sa o accelerez, la mine nu pot, se opreste pana la urma.

Cand era noua parca mergea mai mult ...  :-?   :scarpin:

Si la mine de la un timp nu prea mai vrea sa mearga in tr. ii la fel ca atunci cand era noua si parca a inceput sa fie mai puturoasa caci trebuie sa apas mai cu simt de raspundere pe acceleratie.

Share this post


Link to post

Matizul cu care am facut scoala avea in jur de 56-60k km :-W si nu avea nimic schimbat la ambreiaj.

Share this post


Link to post
Cu masina pe care am facut scoala (Matiz) puteam sa merg la infinit in treapta a doua fara sa o accelerez, la mine nu pot, se opreste pana la urma.

Sigur ca da, instructorii deschid putin clapeta de acceleratie ca sa nu aiba ei probleme si shcolerul sa fie multumit. Din cauza lipsei de cuplu dezvoltat la turatia de ralanti, orice motor trebuie sa "dea in nas" daca este pus in sarcina. Turatia de ralanti este cea mai mica turatie la care motorul functioneaza corect in gol, rotund la unii, patrat la altii, dar nu este turatia minima la care motorul poate deplasa masina !!!

Cei care pot deplasa masina in treapta a II-a fara clapeta, fie nu au clapeta inchisa, fie dau aer prin alta parte, "aer fals" cum le place mecanicilor sa spuna. Faptul nu este grav, doar ca se reflecta in consum si in incalzirea motorului.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Nenicilor, mi se pare mie sau sunteti un pic pe alaturi? Pai vorbiti de Matiz, care are calculator si acesta regleaza singurel in asa fel incat sa nu moara motorul. Normal ca merge linistit cu a doua, fara sa apesi pe nimic, ba chiar eu am urcat dealul Mitropoliei cu I-a (masina singura si eu pe linga masina sa ascult daca scirtiie ceva pe afara!).

 

Tribunul vorbeste de Tico. Are si asta computer?!?

Share this post


Link to post
Nenicilor, mi se pare mie sau sunteti un pic pe alaturi? Pai vorbiti de Matiz, care are calculator si acesta regleaza singurel in asa fel incat sa nu moara motorul. Normal ca merge linistit cu a doua, fara sa apesi pe nimic, ba chiar eu am urcat dealul Mitropoliei cu I-a (masina singura si eu pe linga masina sa ascult daca scirtiie ceva pe afara!).

 

Tribunul vorbeste de Tico. Are si asta computer?!?

 

 

cred ca e o gluma =)) ma refer la urcatul dealului fara sa apesi acceleratia...

Share this post


Link to post

@nfs > te mai miri de ce ai consum mare? La tine este prea deschis IAC-ul, PCV-ul sau clapeta. In privintza ECM gresesti, nu este un regulator care sa-ti tina motorul in functiune indiferent de sarcina. Asta-i treaba soferului. Asa ca problema este valabila la orice motor.

Share this post


Link to post

Pai da, nu are compensator de sarcina, dar daca il iei cu binishorul nu ar trebui sa compenseze o variatie usoara de turatie in jos? Adica el sa creada ca sunt alte cauze pentru care scade turatia si sa compenseze in consecinta?

Share this post


Link to post

cred ca e problema de cuplu. am un mitsubishi colt diesel cu un motor de 1800 din 89 si intradevar cand iau viraj intr-a doua merge si fara acceleratie apasata.

Share this post


Link to post

Am constatat si la mine ca merge fara calcarea acceleratiei, numai din curiozitate am incercat. ECM-ul incearca sa pastreze o turatie constanta la relanti si deschide IAC-ul mai tare daca motorul tinde sa se opreasca. O sa incerc sa vad daca acelasi lucru se intampla si cu mufa de la IAC scoasa dar nu cred.

Share this post


Link to post

matiz cu 2000km... in treapta a II-a cu piciorul luat de pe acceleratie in cele din urma da in bot. nu e normal sa mergi cu piciorul in aer!

Share this post


Link to post
ECM-ul incearca sa pastreze o turatie constanta la relanti si deschide IAC-ul mai tare daca motorul tinde sa se opreasca.

True, atata timp cat temperatura motorului este sub o anumita valoare, A/C este pornit sau farurile. False, in alte cazuri. ECM nu are functie de regulator a turatie de ralanti. ECM misca electro-valva IAC doar pe niste pozitii invatzate la IDLE LEARN PROCEDURE, adica "static" si nu "dinamic". Singurul responsabil de mentinerea turatiei constante functie de sarcina variabila a parcursului este soferul. IAC-ul compenseaza sarcinile ascunse soferului.

Din categoria "Daca nu v-am spus-o, v-o repet": Cine poate sa deplasese masina cu clapeta inchisa pe o suprafatza neinclinata, indiferent de treapta de la cutie, nu are motorul reglat corect.

Share this post


Link to post

Eu la toate masinile pe care le-am avut pana acum a mers asta. La Reno cel putin mergeam chiar repejor printre blocuri asa. Daca afirmi ca ,,cine poate sa deplasese masina cu clapeta inchisa pe o suprafatza neinclinata, indiferent de treapta de la cutie, nu are motorul reglat corect'' atunci cum explici ca masinile pot plea de pe loc fara calcarea acceleratiei? Numai la dacie nu am reusit asta, in rest la tot ce am condus merge (cu cat e motorul mai mare cu atat mai usor).

Share this post


Link to post

Sa pleci de pe loc cu clapeta inchisa ? Tu n-ai citit cauzele descrise mai sus. Inseamna ca aveai o turatie la care motorul dezvolta suficient cuplu pentru asta. Acea turatie nu se cheama turatie de mers in gol ! Dar daca vrei tu, putem transforma exceptiile in regula si invers. E doar o chestiune de conventie.

 

PS Dacia ta era singura cu motorul reglat corect.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Nu stiu daca dacia intra in test...am condus o singura data si e pe carburatie. Eu vb despre masinile modele mai noi, pe injectie. La dieseluri sigur merge pornitul de pe loc din ambreiaj(fara apasarea acceleratiei). La masinile pe benzina am constatat ca merge dar trebuie o miscare mai delicata a ambreiajului (cu cat motorul e mai mic cu atat mai fina debraierea). Un alt argument ar fi faptul ca o masina normala poate fi tinuta in rampa din ambreiaj (pe loc), in punct fix motorul nu se opreste masina sta pe loc din debraiere. La scoala te invata sa faci pornirea din rampa prin ridicarea ambreiajului pana incepe sa vibreze usor masina si dupa ridicarea piciorului de pe frana si apasarea acceleratiei(nu se opreste motorul :-? chiar daca intarzii putin reactia).

Share this post


Link to post

Nu stiu ce probleme aveti voi, eu cu a 2-a pot sa merg pina aproape sa se opreasca masina (Tico).

Pe nevasta-mea au invatat-o la scoala (pe Matiz) sa porneasca in rampa nu cu frina de mina, ci sa tina masina in rampa cu ambreiajul, cu turatia de relanti!!! Nu rideti, am incercat si eu (cu Tico) si surprize!, chiar functioneaza!

Share this post


Link to post

Si ambreiajul ce zice ? Abia asteapta, nu ? Asteapta si el schimbarea.

 

@tribunul > nu-i nici o buba, asa trebuie, e perfect la tine. Poti inchide topicul, altfel invatzam cum sa plecam de pe loc cu a V-a, eventual in panta. Nu de altceva, dar cei noi veniti, cei la "prima cheie" n-au cum sa discearna intre bine si rau. Si stii cum este in democratie, parerea majoritatii conteaza.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post
cred ca e o gluma =)) ma refer la urcatul dealului fara sa apesi acceleratia...

E pe bune, pe demonstrate!

 

@nfs > te mai miri de ce ai consum mare? La tine este prea deschis IAC-ul, PCV-ul sau clapeta.

Tocmai am facut consumul si mi-a iesit 7.5% urban. Asa ca mi-a mai venit inima la loc.

 

In privintza ECM gresesti, nu este un regulator care sa-ti tina motorul in functiune indiferent de sarcina. Asta-i treaba soferului. Asa ca problema este valabila la orice motor.

N-o fi, da' cam asta face (reguleaza).

Daca sunt suficient de finutz cu ambreiajul, pot sa plec de pe loc fara sa calc acceleratia, chestie pe care o practic frecvent cind stau la coada la semafor. In momentul in care cupleaza ambreiajul, se aude cum scade nitel turatia apoi ECM compenseaza, turatia creste la loc, iar masina se misca usurel.

Share this post


Link to post

mai oameni buni.. si eu am pus mai demult o intrebare (la o sapt dupa ce mi-am luat masina) ca mi se parea anormal ce viteza are masina intr-a doua fara acceleratie. Inca ma enerveaza si ma intreb referitor la ce a zis Tolin - cum draq nu ar fi reglat corect motorul. adica nici de noua nu e reglat corect?

 

sapt dupa Paste o sa merg sa rezolv zgarietura de pe usa in service.. sa reclam si chestia asta, cu mersul in viteza fara acceleratie care este prea rapid la mine ? spun "prea" dupa parerea me de necunoscator total. sau de om obisnuit cu oltcitul care dadea in bot la relanti in viteza ..

 

oricum.,. o sa intreb in service si va spun si parerea oamenilor autorizati...

 

(chiar acum o sa scriu si la Craiova sa ii intreb pe ei)

 

Va tin la curent.

Share this post


Link to post

Acu nu stiu ce sa zic daca la mine e bine sau nu dar stiu ca sunt multumit de consum si ca-mi merge foarte bine cu a doua la relanti. Cand era mai noua am mers si cu a 5-a la relanti, aveam vreo 25 km/h, da tremura saraca din toate partile, am reusit atunci sa aduc masina pana intr-a 5-a fara sa calc acceleratia :tongue: , acu n-am mai incercat sa mai vad daca merge, dar pana in a 4a merge sigur. Eu cel putin acasa la Galati aveam obiceiul sa urc din str. Domneasca pana in spate la spitalul municipal (str. Bravilor) cu a doua din motive de drum de piatra de rau (deci nu cubica) si urca foarte bine, dar cand dadea de neregularitati, gen trebuia sa urce un santulet cam murea motorul si trebuia sa o turez putin dinainte.

Asa ca mie mi se pare anormal sa nu mearga masina la drum drept asfaltat cu a 2-a la relanti. Inca are mai bun cuplul decat la Passat-ul TDI 100 cp la care cand retrogradezi dintr-a 3-a intr-a 2-a si ai viteza mica si nu accelerezi moare motorul, faza pe care o patesc de fiecare data cand ma sui in el si pana imi aduc aminte. :mda:

Share this post


Link to post
Si ambreiajul ce zice ? Abia asteapta, nu ? Asteapta si el schimbarea.

Si eu am invatat la fel sa fac. Sincer nici nu stiu sa pornesc in rampa cu frana de mana. Ambreiajul nu cred ca zice mare lucru, ca nu stai un sfert de ora asa, tii doar frana cat astepti si in cateva secunde ai plecat.

 

Later: am recitit postul lui Zetics, cred ca a vrut sa zica sa pleci cu ambreiajul patinat, nu sa stai cu el, ca daca stai cu el se schimba datele problemei si-ti dau dreptate.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...