Jump to content
Sign in to follow this  
andrew

Diesel Mic

Recommended Posts

Mi s-a pus pata pe un mic upgrade la Matiz, si cum depasesc frecvent 2500-3000km/luna, trebuie sa ma orientez catre un diesel mic. Pretul de achizitie trebuie sa fie in jur de 5000E +- 500E, anul, de preferinta dupa 2005.

Ce am vazut in banii astia pana acum, pe net, ca live nu am avut deloc timp sa caut:

1. Ford Fiesta

2. Opel Corsa

3. Skoda Fabia

4. Peugeot 206

5. DCI-ul national (asta il iau in considerare desi e putin mai mare decat restul, dar cred ca ar avea costuri de intretinere mai mici)

 

Ce caut la masina: aer conditionat, servodirectie, geamuri electrice fata.

 

Pareri, experiente?

Share this post


Link to post

Ai putea sa te mai uiti si dupa un Hyundai Getz. Motor de 1.5, 88cp. O mica bestie. Consum 5.3 afara, ~8 in oras iarna!

Share this post


Link to post

Ai putea sa te mai uiti si dupa un Hyundai Getz. Motor de 1.5, 88cp. O mica bestie. Consum 5.3 afara, ~8 in oras iarna!

 

Si care ar fi diferenta fata de MAtiz? Mai bine sa-si ia un diesel cu consum de diesel, 4 afara si 6 in oras.

Share this post


Link to post

As alege Opel Corsa sau Peugeot 206 din lista aia a ta, initial dupa ce am vandut Matizul tot spre un Opel Corsa ma orientasem dar in final am ales Peugeot pentru ca sunt 3 masini in familie (4 cu a mea si in curand vine si a cincea) si stiu cu ce am de a face.

 

Eu am Peugeot 206 1.4 HDI, nu ii simt consumul, de un an de zile de cand o am nu am avut nici o problema iar la intretinere este acceptabila in ciuda mitului lansat de "carcotasi" ca marca e scumpa la intretinere...masina ca oricare alta are minusurile ei dar pentru ce ai tu nevoie este o alegere buna.

 

Am dat 4000 de euro pe ea, an 2004, km 100.000, cauciucuri vara si iarna noi si masina are cel mai inalt standard de dotare: climatronic, proiectoare ceata, geamuri electrice fata, oglinzi electrice si incalzite, cd player+comenzi volan, volan si scaun sofer reglabil in inaltime, 2 airbag-uri, Abs, jante aliaj, etc.

 

In bugetul tau gasesti una mult mai noua, km mai putini si tot la fel de bine dotata.

 

Dar daca nu esti hotarat 100% as alege Opel Corsa. :)

Share this post


Link to post

Recomand "dci-ul national" euro 4 85cp, o masina corecta care se incadreaza in buget si cu o intretinere relativ ieftina.

Share this post


Link to post

@NFS: Getz-ul nu ma atrage nici ca design, nici ca si consum, motorul de 1.5 mi se pare mare pentru masinuta asta, iar faptul ca e mai sportiv decat restul ma lasa rece. Desi am talpa destul de grea, nu ma atrage absolut deloc sportivitatea unei masini. Cuvantul de baza la ceea ce caut este "economic".

 

@Englishman: Fiesta e cap de lista cu un motiv. Pana acum cam asta ar fi prima mea optiune. O sa incerc sa si conduc una inainte de a ma decide.

 

@Kenzo, inteleg ca Dacia din semnatura ta e dci-ul despre care vorbesti? Cam cat consuma pe bune masina asta? E singura masina care poate trece in capul listei pe motiv de intretinere ieftina, costurile fiind destul de importante din cauza ritmului de exploatare.

Share this post


Link to post

De 1 an conduc un logan dci de 65cp consumul este in genral 6.2 l/100km mixt, 70% trafic urban, in exterior nu a trecut de 5 l/100km. Varianta de 85 cp este mai economica avand o medie aproximativa de 5.5 l/100km .

Share this post


Link to post

Cel mai economic e Loganul dci euro 5, dar e nou aparut si nustiu daca si cat costa SH. Urban 5%, extraurban 3,7, consum mixt 4,1%. LA cat e masina de mare merita, tinand cont ca o corsa/fabia/206 care sunt mai inghesuite ca Matizul iau mai mult, plus riscul ca au si 200.000 km dati inapoi.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Eu am avut Hyundai Getz diesel (modelul de dupa 2006) si mi s-a parut o masina foarte OK. Fara probleme de fiabilitate, si a imbatranit foarte bine, a fost greieri-free pana la "sfarsit". Ulei, filtre, motorina si talpa.

La vanzare se face control un control tehnic aprofundat si nu avut nici cea mai mica observatie, desi am cam tras de ea (la propriu, cu remorci duble cat masina cu care am carat inclusiv moloz...). Si a mai fost si chiptunata pe deasupra :D

Consumul e functie de talpa, ca la orice alta masina. Nu e cea mai economica din parcare insa avand in vedere ca nu a fost nevoie sa bag bani in amortizoare bucsaraie si alte prostii pentru mine a fost foarte economica. Scotea undeva intre 4.x si 6.x afara (4.x in olanda unde mergi cu 90 sau 110 de capiezi si 6.x in germania).

Cei 88CPP par mai multi decat in realitate pentru ca sunt disponibili foarte repede, de pe la 2900rpm. E un motor mai puternic de-tunat.

 

Chiar imi pare oarecum rau ca am dat-o, din multe puncte de vedere e facuta mai solid decat petrolierul din semnatura. Insa nu mai aveam ce face cu ea.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Eu as mai lua in considerare si polo 4, am mers cu unul 1.4 tdi si mi-a depasit asteptarile, si ca motor, si ca tinuta de drum, si ca consum.

Share this post


Link to post

Polo 1.4 tdi 3 pistoane e...Naspa. E motor vechi, vibrator si galagios.

 

Fiesta e ok, motorasul diesel e economic si trage ok, nu vibreaza ca un tractor, tinuta de drum e f buna dar suspensiile sunt f dure si nasc jde greierasi. Mai mult, acum 2 ani cand am cautat si eu asa ceva nu am gasit decat manarite nesimtit la km :( .

 

Si motorasul de pe corsa e fainut, de generatie mai noua, economic si destul de silentios. Masina per ansamblu e destul de robusta din cate am vazut.

 

Iar despre masina autohtona: daca nu ai pretentii prea mari este cea mai sigura varianta: simpla, piese disponibile, destul de fiabila, consum redus, meseriasi la tot pasul. Minusurile sunt stiute si rasdiscutate, daca le poti accepta e o alegere buna pt tine.

Share this post


Link to post

Si motorasul de pe corsa e fainut, de generatie mai noua, economic si destul de silentios.

Are distributia pe lant ... deci, cel putin teoretic, probleme mai putine si cheltuieli cu intretinerea mai mici.

Edited by adrian_r5

Share this post


Link to post

Asta cu distributia pe lant e o manie specifica la noi.

Share this post


Link to post

Atentie la distributia pe lant de la motorul m-jet de pe Corsa si GP. Am auzit ca se cam rupe lantul pe la 200000 km. Nu stiu insa daca intinzatorul e manual, si nu s-a reglat la service cand trebuia, sau automat, si s-a defectat.

Mai bine iei cu distributie pe curea de la PSA-Ford, la care se schimba in conditii normale la 10 ani sau 240000 km.

 

Daca iei Logan sau Clio dCi cauta varianta de 70 de cai, are turbo-lag mult mai mic decat cel de 85 de cai.

Share this post


Link to post

A crede ca cea mai economica masina e cea care consuma cel mai putin e o mare naivitate.

Eu as alege ford in conditiile date, atat timp cat singura conditie este economicitatea.

Loganul ridica multe costuri, numai daca te gandesti la tren de rulare sau la planetare.

 

Asta cu distributia pe lant e o manie specifica la noi.

Clar.. pe mine m-a costat revizia de 60k km in jur de 500ron, compara cu alte revizii la

masini carora li se schimba cureaua la km astia.

Intinderea lantului se face hidraulic deci se poate spune ca este intins ca nou permanent,

si evident ca intretinerea specifica are un cost egal cu zero.

Share this post


Link to post

Cel mai economic e Loganul dci euro 5, dar e nou aparut si nustiu daca si cat costa SH. Urban 5%, extraurban 3,7, consum mixt 4,1%. ...

 

 

Prostii... conduc zilnic ambele variante si cel de 65 cai si cel de 85 cai... indiferent cum as merge nu am reusit sa scot sub 7% consum mediu la ambele, 80% extern si 20% urban.

Share this post


Link to post

Pretul de achizitie trebuie sa fie in jur de 5000E +- 500E,

 

P-aici cu banii astia si cu programul "rabla" in varianta frantuzeasca iei Sandero 1.2 16V pe GPL, nou.

Share this post


Link to post

Prostii... conduc zilnic ambele variante si cel de 65 cai si cel de 85 cai... indiferent cum as merge nu am reusit sa scot sub 7% consum mediu la ambele, 80% extern si 20% urban.

 

Daca tu nu stii ce conduci, eu de unde sa stiu, cert e ca nu ce am zis eu, Logan dci euro 5 nu exista nici de 65 nici de 85 de cai.

Share this post


Link to post

Loganul euro 4 are 65 cai.

 

Cel euro 5 de ceI oficial are 90 cai.

 

Multumit acum ca ti-am dat caii inapoi? :wallbanger:

Edited by MCojo

Share this post


Link to post

Eu ma refeream la cel euro 5 si tu spui ca nu-i adevarat, ca tu conduci, si consumul e altul, dar de fapt conduci cu alt motor, aia era ideea.

Share this post


Link to post

Recomand "dci-ul national" euro 4 85cp, o masina corecta care se incadreaza in buget si cu o intretinere relativ ieftina.

Bine zis relativ, daca ai "norocul"sa iti pice injectoarele ( o boala frecventa la noi din cauza motorinei ) scoti cam 1.000 euro din buzunar.

Share this post


Link to post

Mai da-le dracu de injectoare, vorbiti din auzite. Un injector nou este in jur de 600 ron, unul SH in jur de 200 ron. La cele de la mine din curte nu am schimbat niciunul, desi masinile sunt trecute bine de 150 k km rulati, si prin mana multora. Dar baga motorina doar din pompa.

Share this post


Link to post

Probleme cu sistemul de alimentare, in speta injectoare si pompa de injectie care produce span, au avut doar Loganurile dci E3, de la inceputuri, adica 2006, de atunci s-a impamantenit in popor, ulterior au schimbat unii furnizori de piese, si nu mai sunt probleme.

Share this post


Link to post

Avantajul Loganului in cursa e dat si de faptul ca probabil la banii astia ar fi cea mai noua masina dintre toate optiunile. Ma gandesc inclusiv sa dau o raita pe la reprezentante sa vad daca gasesc ceva din recuperarile de la leasing, poate sa scot si un an de garantie. Ce ziceti, credeti ca ar fi o varianta buna?

Gasisem un astfel de exemplu.

Ce ziceti, ar merita o astfel de masina?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...