Jump to content
Sign in to follow this  
radupopa

Co, O2, Sonda Lambda?

Recommended Posts

:drinkers: Multumesc, imi plac la nebunie vestile bune.Adica nu e cat se poate de nervoasa, da e foarte aproape si cu un consum putin mai mic...e bineee. :osanale:

Share this post


Link to post

Am si eu nelamurire pina la urma pot regla amestecul de aer si benzina la un cielo AT fara potentometru CO doar cu sonda lambda...?????

Share this post


Link to post

Sunt relativ nou pe forum, sper sa fi nimerit locul unde tre' sa postez. Daca nu, sper sa fiti intelegatori.

 

Am un Espero 1.5, 16V din 1996 si de cateva zile mi se aprinde becul galben de pe bord. Am impresia ca se tureaza singura (putin) imediat dupa ce o pornesc si becul ramane aprins.

 

Din cate am inteles, s-ar putea sa fie de vina sonda lambda? Va rog sa imi explicati ce ar trebui sa fac si cam cati bani m-ar costa cu totul (in cazul in care aceasta ar fi, intr-adevar, problema).

 

Multumesc mult

Share this post


Link to post

:) Pot fi multe, du-te la o scanare, ala se aprinde cand oricare dintre senzori o ia razna.

Share this post


Link to post

Am niste intrebari legate de corespondenta dintre valoarea potentiometrului CO si timpul de injectie si diferentele dintre parametri la masini cu reglaje asemanatoare

 

Costelzb, cu Cielo GLE 1995 avea

la 875mV-> 3.8-3.9ms

la 620mV-> 3.2-3.3ms (si ii mergea masina "ca naiba").

 

La mine.

la 572 mV -> 3,8 ms, masina merge bine, dar a inceut sa consume mai mult.

la 369 mV -> 3,4 - 3,5 ms, masina mergea inca bine, putin mai puturoasa, dar am prins 130 km/h fara probleme, pe benzina si mergea si mai mult, dar nu am avut unde sa ii dau.

 

Am pus la mine pe 800 mV potentiometrul CO, mi-a scazut pozitia IAC pe la 14 la idle, iar sonda lambda pe care am pus-o de test scotea aproximativ 800 mV constant, masurat cu multimetrul.

 

Intrebari:

1. E influentat mult timpul de injectie la Cielo GLE 1996 de starea senzorilor MAP, MAT in afara de potentiometrul CO, la relanty, cu motorul cald?

2. Timpul de injectie este afectat in timp de modificarea starii injectoarelor (infundare, blocare, decalibrare etc) ?

3. Care ar fi cauza ce genereaza diferenta dintre valoarea mV la potentiometrul CO pentru acelasi timp de injectie la 2 Cielo GLE?

 

Atasez 2 screenshot-uri cu myALDL, inainte si dupa modificarea CO. Timpul de injectie nu l-am prins afisat, insa l-am prins ocazional dupa mai multe incercari de conectare la ECM

post-9341-1193046002_thumb.jpg

post-9341-1193046031_thumb.jpg

Edited by mgrigo2000

Share this post


Link to post

Nu sunt specialist dar cred ca pot fi de folos (asta e domeniul lui OVI_Jer)

1) Nu sunt sigur,cred ca da.

2)Da, sigur. Daca motorul simte amestec sarac (injectoare infundate) comanda o deschidere mai mare pentru a compensa.

3) Injectoarele le "prinzi" cu A/C pornit.

Share this post


Link to post
2)Da, sigur. Daca motorul simte amestec sarac (injectoare infundate) comanda o deschidere mai mare pentru a compensa.

Cum simte amestec sarac?

Nu are sonda lambda legata la ECM.

La reducere tensiune CO a scazut timpul de injectie si implicit cantitatea de benzina injectata. Pentru mentinere idle RPM la 800 a crescut pozitia IAC la 30, cu mentinerea timpului de injectie mai mic, setat de ajustarea potentiometrului CO.

Edited by mgrigo2000

Share this post


Link to post

DJ-dark, la el timpii de injectie si raportul aer/benzina se regleaza din CO, nu e ca la euro 2.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

:) My bad, aveti dreptate.

Share this post


Link to post

Am testat ce citeste MyALDL cu semnalul de la sonda lambda in locul celui de la potentiometrul CO.

MyALDL citea valori foarte reduse (in jur de 4 mV de la sonda), iar relantiul era variabil, tinzand sa moara motorul.

Fara semnalul de la sonda lambda era 0 mV (mufa de la potentiometru scoasa), relantiul tot pe moarte.

 

Se pare ca tensiunea de semnal a potentiometrului CO e folosita invers decat cea de la sonda lambda.

Tensiunea scoasa de potentiometru fixeaza la o anumita valoare raportul air/fuel, iar tensiunea generata de sonda lambda de pe motor (neconectata la ECM) in acest caz este proportionala cu cea furnizata de potentiometrul de CO.

 

A pus cineva sonda lambda si a conectat-o la ECM la un motor dotat din fabrica cu potentiometru CO?

Share this post


Link to post

Poate te ajuta. Eu am sond lambda din fabrica (3 fire) si pe tester functioneaza normal (variatii intre 0 si 1v) problema e ca daca o deconectez (s-a stricat si am mers fara ea ceva timp pana am inlocuit-o) ECM o substituie cu o valore aproape fixa (oscileaza putin in jurul valorii de 500 mv). Oare de ce? sau de fapt de ce la tine cu ea deconectata ai 0v? Sa nu ai vre-un scurt circuit intre masa si firul cald de la potentiometru.

 

Este doar o supozitie, e drept ca ECM-urile sunt diferite. Cred ca numai Ovi_Jer te poate lamuri.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Si la mine e la fel, absolut tot ce spune mgrigo2000 se intampla si la mine. 

La 875 mV merge bine (potentiometru reglat pe analizor de gaze), are putere suficienta; 

La 620 mV e un pic mai puturoasa, fuge fara probleme dar imi da in nas la accele

are.

Daca scot potentiometru moare motorul. Si nu am scurt pe nicaieri.

Concluzia mea este ca avem alt fel de ECM fata de cele cu sonda lambda.

 

 

:o fftopic: nu stiu ce are de nu pot sa asez frumos postu asta

 

Si inca ceva: daca injectoarele se infunda cat de putin ECM nu are de unde sa stie ca amestecul este mai sarac (la cele cu potenti

metru ma refer), deci nu stie sa mareasca (sau sa scada) 

timpul de injectie, asa ca trebuie facut lucrul asta manual din potentiometru CO

 Adica chiar daca durata injectoarelor este de 5 ms 

debitul de benzina furnizat poate sa fie acelasi ca si cand timpul este de 3 ms 

injectoare infundate).

Dar de ce valoare potentiometrului difera la motoare fata de aceasi timpi de injectie???

Edited by costelzb

Share this post


Link to post

Salut sper ca postez unde trebuie.Cam ce marca ar trebui sa fie o sonda lambda mai buna...fiindca a mea cred ca e pe moarte daca chair no fi moarta deorece daca ii scot mufa aceea nu se intampla nimic.Oricum zilele astea o sa merg cu ea in service sa o pun pe tester...Multumesc

Share this post


Link to post

Cea originala coreeana , cel mai bine ar fi daca nu le cunosti sa te duci cu sonda veche la magazin si sa cauti una la fel ( foarte probabil ar fi ca a sa aiba 3 fire ) .

Share this post


Link to post

Salut, astazi am fost la service cu un Cielo exe din 2003 si am schimbat : ulei- Bixxol Premium ( inainte am avut numai Aral 5w40) filtru de ulei original coreea, filtru benzina, bujii Champion ( inainte erau NGK), fise bujii, si lichidul de frana de la lucky moly DOT4, dupa care am cerut un test de gaze si un test de compresie.

Parametri la analizorul de gaze sunt: CO = 0,03

CO2 = 11,8

HC = 0008

O2 = 3,98

CO cor = 0,03

LAMBDA = 1,228

 

iar compresia pe fiecare piston sunt de 9-9-9-7. Va rog (daca puteti) sa-mi spuneti daca aceste valori sunt in parametri normali?Multumesc

Share this post


Link to post

Amestecul sarac si motorul terminat.Pierderi mari de compresie pe la segmenti sau supape(in cazul in care testul este corect).

Share this post


Link to post

Mersi maestre, sunt dezamagit dar asta este va trebui sa ma pregatesc de un set nou(sper sa ma tina iarna asta).

Share this post


Link to post

Seara buna tutuor , acum 40.000km cand am cumparat Cielo-ul (nu stiu daca a fost umblata la partea electrica sau nu ) si aici ma refer la cablaje .

 

Problema este urmatoarea :

 

Masina nu mai trage si consuma mult ( dupa un test am ajuns la concluzia - Sonda Lambda.)

Sonda Lambda la mine are 3 fire ca in poza alaturata .( am gasit pe net ca s-ar potrivi la opel) ar avea legatura ca am cutie automata pe masina?

La magazinele Daewoo am gasit Sonda Lambda cu 1 fir si lumea imi spune ca nu exista cu 3 fire , :wallbanger:

 

Intrebare :

 

Exista Cielo-uri cu Sonda Lambda cu 3 fire . ( sau ar trebui sa verific cablajul din scoarta in scoarta sa nu fie vre-o problema).

PS . A nu se intelege gresit in privinta privinta pozelor cu sigla firmelor respective ( nu vreau sa fac reclama nimanui)

Multumesc

post-17939-1253392384_thumb.jpg

post-17939-1253392405_thumb.jpg

Share this post


Link to post

La al tau cred ca se potriveste aia de la bosch. La mine la espero aia e si zi-le alora de la magazin sa se mai documenteze.

 

Pana o cuperi pe cea noua mergi cu ea deconectata. Daca nu se aprinde check-ul la bord poti merge cu ea asa si motorul ar trebui sa se comporte aproape normal. (oricum, mult mai normal decat cu ea defecta). Motorul presupun ca e DOHC.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

ok , merci mult de tot .

 

Motorul este Sohc dar avand cutie automata (au fost dotate cu sonda cu 3 fire )

 

 

Multumesc inca o data. :mrgreen:

Share this post


Link to post

salutare.

puteti sa ma ajutati si pe mine cu parametrii care trebuie sa ai aiba masina la scaner? am un cielo 1,5 sohc din 96 . maine vreau sa pun pe tester dar nu prea am baza in cei de acolo. am avut probleme cu IAC-ul si am fost pe la diversi ce au umblat la potentiometru de aer asa dupa ureche ziceau ca sunt meseriasi si acum masina merge ca naiba nu mai trage si consuma in draci. ma poate ajuta cineva?

Share this post


Link to post

Potentiometrul se regleaza la 600 mV daca injectia este in stare buna sau cel mai sigur la o masina veche pe analizorul de gaze.

Share this post


Link to post

am o intrebare pt. cunoscatori , mi-a crapat sonda lambda , mentionez ca e schimbata anu trecut , acum am pusa una universala care ma tinut 11 luni fix , la service am primit urmatorul sfat , ori cumpar una originala , ori imi schimba instalatia si atunci o anuleaza

ce ma sfatuiti sa ma duc sa iau una originala sau sa o anulez ?

Share this post


Link to post

Daca ai sonda cu un fir, cumpara-ti NGK, este cam 150 lei

Edited by George_Paraschiv

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...