Jump to content
Sign in to follow this  
radupopa

Co, O2, Sonda Lambda?

Recommended Posts

este cu 3 fire si de dimineata caut prin bucuresti , am gasit intr-un singur loc la 425 de lei

Share this post


Link to post

buna seara tuturor.Citind acest topic si confruntandu-ma cu un consum exagerat de benzina,m-am decis sa cer din nou sfatul vostru.al meu cielo 1,5 ohc model coreea,avea un consum de 16%!!!!!!!!!!!!! am decis sa iau masuri si am trecut imediat la schimbarea fiselor, bujiile le-am pentru ca nu au nici nr de km si nici lunile,am curatat injectoarele la US,cei de la service,si e unul mai mare specializat daewoo,au zis ca sunt in parametrii si trebuie sa functioneze mult si bine.Citind cele scrise pe aici am masurat valori la senzorul tps,el avand 66mV in schimb,la potentiometrul co aveam o valoare intre pinii 3 si 2(studiind mai intai manualul),de 2.41V! incercand sa aduc la pozitia de 600 mV,motorul devenise instabil si pana la urma murea,dupa care am dat la valoarea initiala. Mentionez ca motorul a fost segmentat in toamna si am facut abia 3700 de km.Intrebare: e ceva foarte grav sau s-ar putea ca mecanicul sa fi ajustat el ceva dupa ureche si necesita o scanare si reglare? multumesc

Edited by sebiusjp

Share this post


Link to post

Cu ce sa te ajutam? Fugi si regleaza potentiometrul ala pe analizorul de gaze sau scanner, nu dupa ureche.

Share this post


Link to post

ma gandeam ca in afara de asta ar fi nevoie de mai multe operatiuni ce ar trebuii urmate,cu analizorul e maine la prima ora,multumesc de sfaturi lui danutza de la cluj,insa intrebam daca consumul asta subit se poate datora potentiometrului. Oricum multumesc.

Share this post


Link to post

Citind cele scrise pe aici am masurat valori la senzorul tps,el avand 66mV in schimb,la potentiometrul co aveam o valoare intre pinii 3 si 2(studiind mai intai manualul),de 2.41V! incercand sa aduc la pozitia de 600 mV,motorul devenise instabil si pana la urma murea,dupa care am dat la valoarea initiala.

Tensiunea aia intre 580 si 620 mV nu o masori tu cu voltmetrul pe acel semireglabil, ea este "afisata" de ECM cand este interogat cu un scanner. Daca vrei sa faci aproximari, iti pot spune ca la 688 mV rezistenta intre pinii verde si maro e de 9 kohm, la 700 mV e de aproximativ 10 kohm. Rezistenta intre pinii maro si gri este de 15kohm (valoarea semireglabilului).

Share this post


Link to post

Intre timp am discutata cu @sebiusjp si si-a reglat potentimetrul de CO pe tester iar consumul i-a revenit in valori normale.Asa ca aviz amatorilor, nu va bagati degetele la potentiometrul de CO daca nu aveti la dispozitie analizor de gaze sau tester.

Edited by danutza

Share this post


Link to post

am un cielo cu potentiometru co si nu reusesc cu nici un tester sa ma conectez la ecm.. as vrea sa reglez potentiometrul pe un analizor gaze.poate sa-mi spuna cineva ce valori trebuie sa indice analizatorul ????

Share this post


Link to post

Am o problema veche cu consumul exagerat de benzina. Dupa parerea lui Ovi_ver problema mea se pare ca este legata de potentiometrul CO (nubira 1 non-euro 1.6 16v) si ca acesta ar trebui regla pe un analizor de gaze. A mai facut cineva lucrul asta pe acest tip de masina? Daca da aveti un grafic sau niste valori optime la care ar trebui reglata: Este cineva din craiova care a mai facut lucrul asta in acest oras si imi poate recomanda un service bun unde pot face asta? Multumesc. Sunt disperat de cate benzina poate sa consume aceasta masina, nu mai stiu ce.i pot face. Il pot regla singur potentiometetrul acela? Nu am gpl pe ea.

Share this post


Link to post

Nu stie nimeni un service in cluj care sa aiba tester pentru un daewoo espero 1.5 16V.Am un consum exagerat de mare.

Am cautat in multe service-uri si nimeni nu are.Multumesc

Share this post


Link to post

Wyly&Co in Sanicoara daca nu au, ei au fost reprezentanta Daewoo si la Dacia Service pe Dorobantilor, si ei au fost reprezentanta Daewoo dar degeaba au testerul daca nu stiu interpreta parametrii afisati. Eu cand am avut probleme cu consumul am oprit la Valcea (eram in drum spre Bucuresti) si mi-a rezolvat Ovi-jer problema.

Share this post


Link to post

salut,am si eu o intrebare,potentiometrul ala,e normal sa se invarta in gol?

Share this post


Link to post

E multitura deci...da :)

Share this post


Link to post

si nu ar trebui sa se opreasca daca il tot strang spre exemplu?am invartit de el pana m-am plictisit,acum nu mai porneste deloc,inainte macar statea la 1000rpm dar nu trecea de 2000rpm sub nici o forma,nici in gol nici in sarcina.mersi

Share this post


Link to post

Nu am avut niciodata curiozitatea asta :) . oricum, daca l-ai dereglat, pe tester il mai faci la loc.

Share this post


Link to post

L-ai zapacit de tot. Incearca sa-l aduci cat de cat in parametrii functionali cautand sa obtii o tensiune de cca. 0,6V. Cred totusi, ca pana la urma vei apela la un service. Oricum, reglarea finala trebuie facuta cu un analizor de gaze.

Edited by smv

Share this post


Link to post

multumesc,o sa incerc si o sa va tin la curent,valorile pt TPS(cred ca asa se numeste senzorul de la clapeta de acceleratie) si pt senzorul de turatie care e sub motor,cel cu mufa in 3 fire,ce valori ar trebuii sa aibe?

Share this post


Link to post

Daca vorbesti despre CKP (senzorul care genereaza impulsurile la rotirea arborelui), ar trebui ca la terminalul 1 (high) sa aiba valoarea de cca. 2,5V (se masoara cu senzorul conectat cand se actioneaza demarorul).

Share this post


Link to post

E o contradictie aici. Masinile care au pot de co au de obicei delco mecanic deci...ce senzor de turatie? Din ce an e masina?

Share this post


Link to post

are delco mecanic,dar mai are un senzor pe langa cureaua de distributie,undeva sub motor,masina este din 1998

Share this post


Link to post

Ala probabil e manocontactul de ulei, care aprinde becul din bord. Poti verifica usor, daca scoti mufa becul de la ulei nu ar mai trebui sa se aprinda cand pui contactul.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Ai dreptate, Dj ! Luat de val am pierdut din vedere modelul. Nu are CKP. Tot mecanismul este in delcou.

Share this post


Link to post

salut. nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar oricare din modele are un senzor pe arborele cotit. senzorul are o distanta de 1 mm de o roata dintata fixata pe arborele cotit si care are cativa dinti lipsa. e obligatoriu pt orice motor cu sau fara delco( apropo...nu e mecanic... e electronic si singurul rol al lui este sa sesizeze unde este arborele cu came si sa duca scanteia la cilindrul respectiv ). :)

Share this post


Link to post

Daca tot ai Cielo fabr. '95 (injectie multipunct simultana, senzor de pozitie electromagnetic cu 4 poli si modul de aprindere electronica EST) si ai reusit sa gasesti senzorul CKP in discutie, repereaza-l cu un gogoloi rosu pe schema electrica din manual (IEFI-S sau IEFI-6) si pune pagina in atasament. Nu de alta, dar ca un f.bun cunoscator al automobilului ce il folosesti, avem oportunitatea sa ne mai "luminam" si noi. Omu' invata pana moare si oricine ii poate fi profesor.

Share this post


Link to post

Primul profesor esti chiar tu cel ce cu ironie cauti sa dai o lectie. Lectia din manualul de service daewoo o s-o caut sa mi-o insusesc. In schimb imi este greu sa ma descotorosesc de principiile de fct ale efi asa cum le-a creat gm si n-a reusit sa-i depaseasca nimeni. Si au fost si raman standard. Dar oricum merci pt lectie. Cu stima...o sa caut sa explic in amanunt, eventual cu ecuatie cum functioneaza efi...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...