Jump to content
Sign in to follow this  
butysoft

Nivel Ulei Motor Peste Maxim

Recommended Posts

Am urmatoarea problema:

 

Dupa ultimul schimb de ulei (bidon metalic 3.8litri GM 5W30) am verificat nivelul la vreo 3 zile si am constatat ca este peste maxim fara a fi completat cineva.

 

Simptome:

- Sub modulul de aprindere electronica (nu are delco) si peste cutia de viteza se vede urma de lichid proaspat.Am sters cu servetelul si se vede clar urma de ulei proaspat.

- La pornire se aude in caloriferul interior un galgait de apa.

- Daca accelerez brusc si apoi scot din viteaza motorul da sa moara. Am schimbat deja IAC,TPS,burduful de admisie, furtunul PCV, curatat corpul clapetei de acceleratie si supapa EGR.

- Acum nivelul de ulei este mult peste maxim, nu are spuma uleiul de pe joja, insa se vad 2-3 bule foarte mici in el si este aproape transparent.

- Nivelul la lichidul de racire este foarte putin scazut si lichidul din vas nu pare a fi contaminat, insa busonul de apa se deschide destul de greu cu toate ca nu a fost strans tare.

- Masina nu scoate fum alb pe GPL si nici albastru.

- Nu are ezitari la acceleratie, dar in ultima zi s-au facut simtite ceva prolbeme la aprindere (motorul merge putin intrerupt la relanti).

 

Motorul nu a fost niciodata incins peste limita (cel putin acul nu a indicat).

 

Care ar putea fi cauza uleilui peste nivelul de maxim, cu toate ca nu a fost pus mai mult decat trebuie si de ce este murdara de ulei proaspat blocul motor in zona cutiei de viteze?

 

Multumesc

Edited by butysoft

Share this post


Link to post

Defapt, cat ulei i-ai pus?

Verifica toate furtunele si imbinarile la admisie sa fie etanse.

Foloseste functia "".

Share this post


Link to post

Defapt, cat ulei i-ai pus?

 

@cris06: 3.75 litri scrie in manualul de service ca intra in motorul 1.5l SOHC, cat ulei puteam sa pun dintr-un bidon de 3.8 litri ca sa depaseasca nivelul de maxim cu un deget sau mai mult?

 

Si in plus am facut o lista de simptome, are cineva idee care ar putea fi motivele?

 

post-5059-018966400 1295134535_thumb.jpg

 

 

Daca am antigel in ulei face spuma 100%? Si daca da o vad si pe joja sau doar la capacul de ulei?

Edited by butysoft

Share this post


Link to post

Dar la nivelul din vasul de antigel te-ai uitat? iti scade nivelul acolo? Banuiesc ca atunci cand te uiti pe joja, masina este orizontala, dreapta!

Share this post


Link to post

Te-am intrebat EXACT cat ulei i-ai pus. Cantitatea de 3,75l e pt prima umplere. Deci, la schimburile normale (cu tot cu filtru) 3,5l e suficient. Baga un furtun de perfuzie in teava jojei si cu o seringa de uz veterinar (50 - 100ml) scoate surplusul de ulei.

Antigelul din vasul de expansiune e curat?

Share this post


Link to post

Te-am intrebat EXACT cat ulei i-ai pus. Cantitatea de 3,75l e pt prima umplere. Deci, la schimburile normale (cu tot cu filtru) 3,5l e suficient. Baga un furtun de perfuzie in teava jojei si cu o seringa de uz veterinar (50 - 100ml) scoate surplusul de ulei.

Antigelul din vasul de expansiune e curat?

 

Posibil sa ai dreptate cris06, dar pana acuma eu am avut 4 masini, si la toate am pus la schimb cat ulei scria la manual sau in Autodata. Nu a fost nici o data peste nivel, daca golirea se face corect (scos capacul de ulei inainte de desfacerea busonului de golire). Stiu ca problema asta e la lichidul de racire, la uleiul din cutie, daca nu are buson de golire si-l scoti cu pompa/seringa, dar nu la motor.

 

 

 

E in scadere antigelul, nu mult vreo 300 - 400 ml (1-2 cani), dar inainte nu a scazut 2 ani.

 

La ulei inca nu am spuma, dar daca e soare se vad pe joja cateva bule foarte mici.

 

Oricum trebuie sa ajung la service pentru problema cu curgerea uleiului pe sub modulul de aprindere si intreruperea din ce in ce mai accentuata la aprindere.

 

Caut un service "de incredere" in Bucuresti. Ce parere aveti de City Center Dorobanti sau Grand Garage Militari pentru umblat la chiulasa/supape?

 

Am uitat sa mentionez la simptome: Cand dau cu spatele sau o daca o turez mai mult in habitaclul se simte un miros intepator, de ulei ars, zic eu.

Share this post


Link to post

sa fi sigur ca ti s-a piscat garnitura de chiuloasa , la mine pana sa pice(a fost defect de garnitura , a avut un por la inelul de etansare camera de ardere de la pistonul 4) , am mers cam o luna de zile cu relanti variabil , galgait in calorifer si antigelul din borcan nu mi-a scazut intr-o luna decat un deget.Iar pentru pierderea de ulei incearca sa schimbi o-ringul de la modulul de aprindere

Share this post


Link to post

sa fi sigur ca ti s-a piscat garnitura de chiuloasa , la mine pana sa pice(a fost defect de garnitura , a avut un por la inelul de etansare camera de ardere de la pistonul 4) , am mers cam o luna de zile cu relanti variabil,

Intrebari de baraj:

-Mirosul intepator de ulei ars cand dau cu spatele sau o turez mai tare e simptom de garnitura arsa?

-Motorul da sa moara cand decelerez brusc - si asta poate fi simptom de garnitura arsa, avand in vedere ca am schimbat si curatat tot ce se putea?

 

 

galgait in calorifer si antigelul din borcan nu mi-a scazut intr-o luna decat un deget.

Din ce stiu galgiatul ala inseamna aer in intalatia de racire, azi am pornit motorul cu capacul de la antigel deschis, nu face bule (nu am asteptat sa se incalzeazca motorul)

 

Iar pentru pierderea de ulei incearca sa schimbi o-ringul de la modulul de aprindere

Asta cu o-ringul mi-a zis-o si un nene de la service prin telefon - cica e problema standard. Probabil ca nici nu e prea scump de schimbat. Daca schimb doar oringul inlatur efectul, nu si problema. Daca am dreptate cu ce am zis despre cresterea nivelului la ulei, cel mai probabil o sa-l dea din nou tot pe acolo sau prin alte parti, din cauza presiunii create.

 

 

Am verificat si uleiul din nou cu motorul rece: uraaaa! era la jumate, intre semne (e prima oara cand e sub maxim), o sa mai verific si maine.

 

Cu garnitura de chiulasa cum sa ma prind daca e sau nu?

Mirosul inteptator de ulei ars am inteles ca poate fi si daca se prelinge cumva ulei pe esapament.

Bulele din ulei daca sunt (si nu sunt eu paranoia), sunt mici - abia se vad si putine (2 pana la 5).Am si mirosit uleiul miroase a ars, nu foarte tare (are vreo 5 zile de cand e schimbat).

 

Se vede la bujii? Ma astept sa vad una colorata diferit de celelalte.

 

Am gasit aici ceva:

(...)bujia sau bujiile de la cilindrul sau cilindrii pe unde iti scapa sa fie mai spalate (curate )decat restul (...)

http://bmwzone.ro/forums/index.php?showtopic=593&view=findpost&p=9872

 

LE: Am terminat de citit si topicul despre "Garnitura De Chiulasa Arsa", din pacate nimeni nu a mai reclamat problema mea...

Edited by butysoft

Share this post


Link to post

 

LE: Am terminat de citit si topicul despre "Garnitura De Chiulasa Arsa", din pacate nimeni nu a mai reclamat problema mea...

 

Asta pentru ca se pare ca nu ai o problema totusi...

 

 

Am verificat si uleiul din nou cu motorul rece: uraaaa! era la jumate, intre semne (e prima oara cand e sub maxim), o sa mai verific si maine.

 

Uleiul se verifica cu motorul cald, la temperatura de regim, la circa 20 de minute dupa ce acesta a fost oprit, cu masina asezata pe o suprafata dreapta. Nivelul trebuie sa fie intre minimul si maximul marcate pe joja (intre aceste marcaje in mod normal este 1 l de ulei diferenta). Daca tu cu motor rece il ai la jumatate, cu motor cald nu are cum sa treaca de maxim.

Share this post


Link to post

Intrebari de baraj:

-Mirosul intepator de ulei ars cand dau cu spatele sau o turez mai tare e simptom de garnitura arsa?

-Motorul da sa moara cand decelerez brusc - si asta poate fi simptom de garnitura arsa, avand in vedere ca am schimbat si curatat tot ce se putea?

 

Din ce stiu galgiatul ala inseamna aer in intalatia de racire, azi am pornit motorul cu capacul de la antigel deschis, nu face bule (nu am asteptat sa se incalzeazca motorul)

 

 

Daca vrei raspunsuri vezi si aici: http://www.xoil.ro/lubrifianti/tribologie , la "cum citim culoarea fumului" si o sa-ti raspunzi singur...

Share this post


Link to post

Va multumesc mult pentru ajutor cris06, cristidavid, florin tgv., Mircea si cristics :thumbl: .

 

Azi am fost la service si constatarea a fost ca uleiul pierdut este pe la oringul/garnitura montata pe capacul din dreapta (unde vine delco-ul la modelele mai vechi OHC). Aceasta este o problema standard la tipul de motor pe care il am.

 

A schimbat garnitura de acolo si a pus si silicon de etansare pentru motoare. Teoretic nu ar mai trebui sa am probleme acolo cat tine motorul.

 

 

Si acuma lista de mea culpa:

 

Dupa ultimul schimb de ulei (bidon metalic 3.8litri GM 5W30) am verificat nivelul la vreo 3 zile si am constatat ca este peste maxim fara a fi completat cineva.

Am citit gresit nivelul uleiului, motorul era prea cald.

 

- Sub modulul de aprindere electronica (nu are delco) si peste cutia de viteza se vede urma de lichid proaspat.Am sters cu servetelul si se vede clar urma de ulei proaspat.

Rezolvat cu inlocuirea oringului de la capacul pe care e fixat modulul de aprindere.Problema standard la tipul de motor pe care il am.

 

- La pornire se aude in caloriferul interior un galgait de apa.

Nu a mai facut.Oricum daca nu e garnitura arsa, nu ma mai preocupa.

 

- Daca accelerez brusc si apoi scot din viteaza motorul da sa moara. Am schimbat deja IAC,TPS,burduful de admisie, furtunul PCV, curatat corpul clapetei de acceleratie si supapa EGR.

Pe benzina e ok, pe GPL inca moare dar foarte greu. Cred ca trebuie facuta autocalibrare la GPL.

 

- Acum nivelul de ulei este mult peste maxim, nu are spuma uleiul de pe joja, insa se vad 2-3 bule foarte mici in el si este aproape transparent.

Citit gresit uleiul, cu motorul prea cald. Bulele din ulei pot fi mici impuritati de paranoia :wallbanger:

 

- Nivelul la lichidul de racire este foarte putin scazut si lichidul din vas nu pare a fi contaminat, insa busonul de apa se deschide destul de greu cu toate ca nu a fost strans tare.

Nivelul lichidului de racire este in limite, nu a scazut, nu face bule, nu miroase a esapament.

 

- Masina nu scoate fum alb pe GPL si nici albastru.

- Nu are ezitari la acceleratie, dar in ultima zi s-au facut simtite ceva prolbeme la aprindere (motorul merge putin intrerupt la relanti).

Am schimbat si bujiile preventiv, era putin uzate.

 

Multumesc inca o data pentru ajutor si sugestii.

Edited by butysoft

Share this post


Link to post

Deci, se inchide ...

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...