Jump to content
Sign in to follow this  
bogdanbobu

Drum 2700 Km Cu Espero

Recommended Posts

Salutare all. In primul rand nu stiu daca am deschis bine in aceasta sectiune (probleme tehnice..deoarece n-am niciuna) acest topic. Dar imi cer iertare si continui.

In aceasta primavara vreau sa plec din tara ca orice om normal. Dar nu vreau sa-mi las acasa mica mea salupa (Espero 1.5 1997). Asa ca m-am gandit sa o iau cu mine in Londra. Conform Goagle Maps sunt 2.727 pana-n fata casei unde voi locui.

Mica mea dilema, si pe buna dreptate, este: ce ar trebui sa schimb / verific / gâdil la motor, sau in oricare alta parte, pentru a ma asigura ca nu voi ramane blocat prin Dugny-sur-Meuse undeva, cu vre-un martor de bord aprins, o roata desprinsa sau ... intelegeti ce vreau sa zic. Acum sa nu ma intelegeti gresit, nu mi-e frica sa plec cu ea la un drum lung, atata timp cat este pe teritoriul tarii.. E mai grav sa te lase prin mijlocul pustietatii.

Ca sa nu mai lungesc vorba, astept pareri (calificate).

 

Numa bine !

Share this post


Link to post

Pai in primul rand pe un elevator trebuie sa verifici tot trenul de rulare, apoi distributie, ulei, placute, lichid racire, alternatorul daca incarca bine ...

Share this post


Link to post

Cred ca topicului ii sta mai bine in sectiunea asta. In ceea ce priveste intrebarea, o masina bine intretinuta face fata oricarui drum, nu cred trebuie sa iti faci probleme.

Share this post


Link to post

Asta numai tu poti spune, ca noi nu stim ce masina ai, am vazut baraci de acu zici ca se dezmembreaza, si altele ingrijite la care schimbi doar consumabilele fara sa stai cu grija ca ce mai pica oare.

 

Pentru circulat acolo mai bine-ti iei ceva de acolo cu volan pe dreapta ca sunt foarte ieftine, si Espero il pui in vitrina.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Aveam un client la service care isi luase masina cu el in Irlanda, o folosea acolo, pana a fost anuntat de catre politie ca, daca va mai fi oprit odata sau de 2 ori, i se va confisca masina si apoi distrusa, intrucat avea volanul pe stanga. Asa ca la primul drum acasa a lasat-o la neamuri, ca mai era si in leasing masina.

Acu poate in Irlanda ar fi alte reguli, nu mai am cum sa aflu, dar oricum e greu de condus o masina cu volanul pe partea gresita.

In alte tari daca m-as muta si eu as prefera sa circul cu masina cu numere de Ro, intrucat asigurarea si impozitele sunt mai mici, dar in Anglia mai bine iti cumperi o masina de acolo, nu ma indoiesc ca nu sunt ieftine, dovada fiind toate baracile cu volan pe dreapta aduse la noi.

 

Asadar dilema mea nu este cum ajungi acolo (doar vezi toate baracile luate cu 500 de euro care fac drumul asta in sens invers), ci ce vei face cu ea dupa ce ajungi.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

In aceasta primavara vreau sa plec din tara ca orice om normal.

In primul rand bafta in Anglia, sau oriunde iti doresti sa iti incerci norocul.

Insa daca vorbim de oameni normali, ar trebui sa nu se conduca masina cu volan pe dreapta unde se merge cu volan pe stanga si invers,

si sa se informeze cu privire la circulatia din Londra, care e un loc aparte, dar probabil te referi la vreo una dintre suburbii,

si abia apoi sa se emita pareri despre normalitate la modul general.

Normalitatea nu este o linie generala pe care toti trebuie sa o urmeze, numai ceausescu vroia asta, ci un cadru in care fiecare

isi poate alege ceea ce este mai potrivit pentru el, dorintele si posibilitatile lui.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Daca vrei sfaturi tehnice, vezi topicul Espero dupa 100 mii km - ce trebuie verificat.

 

Topicul ramane deschis strict pentru discutia ideii de-a duce Espero pe alte meleaguri, si NU tehnicalitati.

Share this post


Link to post

Insa daca vorbim de oameni normali, ar trebui sa nu se conduca masina cu volan pe dreapta unde se merge cu volan pe stanga si invers

 

M-am saturat de cate masini 'fara sofer ' cum le zic vad pe la noi, si nu ma refer doar la cele cu numere de ANglia conduse de cefe groase in trening si lanturi, ci si la cele inmatriculate deja la noi. Adica se pot inmatricula fara probleme perfect legal in Romania cu conditia teoretica de a le schimba farurile cu unele pentru volan pe stanga, dar practic asta se trece cu vederea la RAR pentru o atentie.

Edited by argon

Share this post


Link to post

@Tommy , scuzele mele daca te-am "atins" cu ceva , numai ca eu unul nu mai rezist in bataia asta de joc. Si nu ma refer la modul general (parlamentari si prostii) ci strict la job-ul meu si la imposibilitatea de a da inainte. Nu stiu altii cum sunt , dar la mine-i greu.

 

Revenind la idee, din cate am inteles, in UK impozitele sunt foarte mari, deci o masina inregistrata in RO ar fi mana cereasca, avand in vedere ca iti poti face in tara asigurarea pe 12 luni cu 100 Lire.

Presupun ca sa ajungi acolo n-ar fi greu, indiferent de masina care-o iau. Vorba unui prieten de-al meu care l-am intrebat azi dimineata ce parere are si el... "Fa-i presiunea la roti in peco, fa-i plinu, o cruce mare si da-i bataie". Problema e cat poti circula cu ea pe acolo fara probleme. Macar sa te poti folosi de ea 6-12 luni pana pui un ban deoparte sa-ti poti permite o masina cat de cat buna, nu o panarama la 500-1000 lire.

 

Revin ... m-am mai interesat... conform legislatiei din UK poti circula 1 an de zile cu nr de RO. Apoi nu stiu ce trebuie sa faci... te intorci cu ea in RO si vii iar si mai poti circula 1 an , sau gata, aleluia ?

Edited by bogdanbobu

Share this post


Link to post

In Londra nu erau taxe de acces cu masina? Multi am inteles ca au si renuntat la masina pe acolo din cauza asta.

Share this post


Link to post

Nu am auzit de chestia asta.

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

nu o panarama la 500-1000 lire.

La 1500 de Lire poti gasi Leganza impecabila acolo.

Share this post


Link to post

Sau un Passat din 2001 la fel de impecabil.

Share this post


Link to post

Si cat ma ajunge asigurarea anuala acolo ? Inca pe atat ?

 

Deci se merita sau nu sa-ti iei salupa acolo ? Sau cel mai bine astept sa strang niste bani si sa-mi iau masina? Sau s-o iau si sa ma folosesc de ea pana strang banii ? Idei ?

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Atentie ca in UK cu cat e masina mai veche, cu atat asigurarea e mai scumpa, si sec ajunge la cifre astronomice...

Share this post


Link to post

m-am mai interesat... conform legislatiei din UK poti circula 1 an de zile cu nr de RO. Apoi nu stiu ce trebuie sa faci... te intorci cu ea in RO si vii iar si mai poti circula 1 an , sau gata, aleluia ?

Anul curge din momentul inregistrarii tale acolo deci faptul ca iesi cu masina din anglia nu te ajuta cu absolut nimic (in UE e 6 luni pt auto aflata deja in proprietate si 3 luni, daca e cumparata dupa ce te-ai inregistrat deja).

Depasirea termenului e considerata evaziune fiscala.

Succes!

Share this post


Link to post

Juliaen ... nu inteleg... poti sau nu poti sta cu masina cu numere de RO 1 an acolo? Momentul inregistrarii = momentul cand ai intrat pe teritoriul tarii ?

Share this post


Link to post

Anul curge din momentul inregistrarii tale acolo deci faptul ca iesi cu masina din anglia nu te ajuta cu absolut nimic (in UE e 6 luni pt auto aflata deja in proprietate si 3 luni, daca e cumparata dupa ce te-ai inregistrat deja).

Depasirea termenului e considerata evaziune fiscala.

VInde-o soacrei si fa un contract de comodat legalizat :D

 

Cat despre plecat cu o masina din 1997 pana in GB imi pare absurd:

1. Daca nu se strica pe drum sigur se va strica ceva la ea cat esti acolo si service-urile nu cred ca-s tocmai ieftine (la o masina veche intotdeauna apar probleme mai mici sau mai mari). Iar daca se strica pe drum tractarea de pe autostrada si reparatiile probabil te costa mai mult decat valoreaza masina.

2. Are volanul pe partea gresita! Cat crezi ca iti va fi de uso sa conduci intr-un oras cu strazi extrem de alambicate, trafic aglomerat si cu volanul pe partea pasagerului?

3. Espero dupa un an vei da bani sa il caseze britanicii, valoarea ei de piata fiid nula acolo.

 

Daca vrei neaparat numere de ro ia-ti o baraca adusa din Anglia, macar sa aiba volanul unde trebuie :P .

Edited by andreib
  • Like 1

Share this post


Link to post

Ai dreptate andrei. Si cred ca asa voi face. Oricum , mi-ar fi placut placere sa merg cu mica mea barcuta pana-n UK.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...