Jump to content
Sign in to follow this  
Englishman

Demontare/ Curatare Clapeta Acceleratie Dohc

Recommended Posts

Englezului > Pe unde ii faci loc.

 

Costi > trebuie sa cureti la IAC mai mult decat spatiul prin care trebuie sa treaca aerul ? Ai zeci de exemple pe forum de "curajosi" care si-au bulit IAC-ul (sa nu vorbesc de carburatoare de Tico) desfacand un lucru pentru care nu-s calificati, desi au fost avertizati. Diuzele se curata cu un calibru mai mic si cu spray de solvent (pentru asta e atasat si tubul capilar la tub). A curata in 10 minute ce altul face intr-o ora, nu face decat diferenta, cum zic fotbalistii. Am avut un profesor exceptional la fizica, orice problema ne-o demonstra in doua metode, cea a ingeniosului, pe tabla, si cea a laboriosului, tema de casa.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Costi, nu esti deloc off-topic.

 

Tolin, e limpede ca lumina zilei. :) ) (not !) Nu vad unde s-ar putea scurge decat in motor, dupa cum ai spus pe o pagina in urma.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Cat timp este oprit motorul si dai cu spray pana curge un lichid curat, acesta se scurge pe gura clapetei, infara. Dupa aceasta curatire, este bine sa pornesti motorul (va pleca mai greu prima data) si cu clapeta deschisa putin, pentru a mentine motorul in turatie si sa dai in colectorul galeriei de aer pana cand observi ca iese un fum alb pe esapament. Atunci opresti, pui furtunul la loc pe corpul clapetei, pornesti motorul si ii dai bice pentru o curatare prin forja pentru a scapa de depunerile inmuiate de pe galerie si corpul supapelor. Rezultatul este vizibil pentru orice novice, motorul va functiona mult mai linistit, de parca i-ai luat o piatra de pe inima.

 

Englezule, vad ca nu-i limpede deloc, parca ai fi citit in diagonala.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Asa da. O parte se scurge afara cand motorul e oprit si clapeta inchisa, iar cealalta ajunge la supape, in interior, in momentul cand dai cheie. Mai bine sa pui o mie de intrebari neroade si rezultatul sa fie excelent decat invers. Mai ales ca e o treaba nou nouta pentru mine. :uff:

Share this post


Link to post

Dupa ce cureti fata vizibila a clapetei, deschizi clapeta pentru a curata si fata cealalta, plus in spatele ei. Cand dai in fanta IAC-ului, tii clapeta deschisa, ca lichidul sa se scurga inafara. Doar cand dai pentru prima data te vei minuna ce iese din colectorul galeriei.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Numele topicului este "demontare/curatare clapeta..." si este la "tutoriale". Nu vad de ce atata dezbatere, iar umplem 10 pagini? Dupa mine 5 posturi maxim sunt ontopic.

 

@tolin

Asta e alta discutie decat "curatare IAC". Chestia cu merita sau nu merita s-a discutat acolo din ce imi aduc eu aminte.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Hmm... am facut-o si pe asta, cu mentiunea ca am folosit cam 3/4 din spray, adica cam...tot.

Tot ce a spus Tolin s-a adeverit 100%. Lichidul care a iesit initial avea culoarea cafelei slabe, un maro inchis. Pe masura ce am dat, acesta s-a decolorat dar tot nu a iesit curat pe deplin pana la sfarsit. Bolborosea la iesire ca un vulcan noroios. A pornit dupa a treia incercare, garajul s-a umplut de fum alb si foarte inecacios si am continuat sa dau scotand furtunul de admisie. Ciudat lucru, motorul nu a dat semne ca s-ar opri dupa scoaterea acestuia.

Montat la loc si ...forja.

Efectul placebo initial a fost rapid inlaturat cand am pierdut aderenta in treapta a doua, pe asfalt curat, lucru nemaintanlit pana acum la Cielito. Motorul a devenit foarte brutal, de nerecunoscut, ajungand peste 5000 RPM aproape fara efort, in treapta a 2-a. Alt rezultat surprinzator este caderea foarte rapida a turatiei pana la 800 RPM si stabilizarea perfecta la aceasta valoare la scoaterea din viteza. ( se pare ca am ajuns cu spray-ul si la varful IAC-ului) De fapt este atat de rapida aceasta cadere incat prima impresie a fost ca s-a rupt cablul. La relanti...ce sa zic, e LINISTE.

Deocamdata atat. Astept cu nerabdare efectele ( if any) asupra consumului de benzina care sarise in aer.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Ai facut poze inainte si dupa ? Din povestea ta colectorul tau era pestera Muierii. In cazuri din acestea, dai cu spray si apoi astepti ceva sa se inmoaie si apoi dai din nou, reduci din consumabil. Te poti ajuta si de o carpa sa stergi in jurul petei de contact dintre corp si clapeta. In cazul tau, in luna Aprilie anul viitor mai faci o curatare, dar nu cu teava de esapament in garaj.

 

 

Share this post


Link to post

Eram atat de surescitat :shock: incat numai la poze nu m-am gandit, sorry...

Culmea e ca vizual,inainte de operatie, nu am vazut mare mizerie pe acolo, clapeta mobila era chiar curata, nu era obturata in mizerie.(aluminiul culorii era destul de viu )

Marginile ei erau insa, murdare. Adica exact unde etanseaza...Oricum nu credeam ca iese asa multa "cafea", asta e clar. Respectivul lichid maro era insa "clear"-transparent, nu avea impuritati solide in el.

Apropo de garaj, in a doua secunda eram cu masina scoasa la aer si cu accese de tuse tabagica. Cum pisici sa imi imaginez cat fum poate sa iasa :) )

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Trebuie sa folosesc si eu metoda la Matiz, sper ca e universal valabila. Apropos, sunt riscuri asupra catalizatorului?

Share this post


Link to post

OUTSTANDING PROPERTIES: Will not harm catalytic converters or oxygen sensors. Cleans gasoline carburetors without removal from engine. Economical. Permits repeated applications from one can. No additional tools or equipment required. .

PRECAUTIONS: Contains (CAS#) Xylene (1330-20-7), Toluene (108-88-3), Acetone (67-44-1), Methanol (67-56-1) and Propane (74-98-6). Extremely Flammable. Harmful or fatal if swallowed. Eye and Skin Irritant. Vapor Harmful. Contents under pressure.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

SI niste marci se poate? Ultima oara tin minte ca am luat Sega carb cleaner, pentru un carburator, dar acum mai multi ani.

Share this post


Link to post

Gunk, 2+2, Wynns ...

Share this post


Link to post

Temperatura aerului la admisie.

 

Ontopic, am desfacut furtunul la Matiz, nu a fost umblat vreodata, si asa arata, imi pare curat, sa mai curat cu spray?

post-3429-037678900 1293113017_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Este senzorul MAT (-38 grade Celsius +199 grade Celsius) - senzor temperatura a aerului din galeria de admisie . ECM converteste rezistenta interna a senzorului MAT in grade Celsius.Acest senzor este utilizat de ECM pentru reglarea cantitatii de benzina injectate si a avansului in raport cu densitatea aerului admis in galerie.

Share this post


Link to post

Din cate mi-a spus si Viktor, este responsabil intr-o anume masura de consumul de benzina. Se poate verifica cumva daca e functional sau nu? ar trebui sa se aprinda check-ul la bord daca e defect?

 

 

Ontopic, am desfacut furtunul la Matiz, nu a fost umblat vreodata, si asa arata, imi pare curat, sa mai curat cu spray?

 

Daca tot ai ajuns acolo, e pacat sa nu iei un spray la 20 de lei si sa cureti cum trebuie. Cam asa arata si clapeta mea inainte sa curga "cafeaua" din ea.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Da, se aprinde check-ul daca e defect sau deconectat, in schimb cred ca nu daca e decalibrat..aici nustiu cum e.

Share this post


Link to post

Am deconectat senzorul respectiv si NU se aprinde check-ul in bord !

L-am masurat cu un ohmetru si valorile nu se schimba in functie de temperatura aplicata.

Hmmm...ciudat.

Share this post


Link to post

Incearca cu el deconectat si cu masina in mers...

Share this post


Link to post

In mod normal ar trebui sa se aprinda check-ul la scoaterea senzorului MAT si sa indice cod 23

Edited by George_Paraschiv

Share this post


Link to post

La punerea contactului, check-ul se aprinde normal, deci nu la el ca bec in sine este problema. :scarpin:

 

Pun mai jos un clip furnizat cu amabilitate de catre Viktor, pe PM.

Poate mai foloseste cuiva in determinarea functionalitatii MAT-ului. Mie mi-a folosit pentru ca m-a ajutat sa fac masuratoarea corecta.

 

George_Paraschiv, ai dreptate, e cod 23, asa zic si baietii astia de jos.

 

http://www.youtube.com/watch?v=MyT_Ho-S8tc&feature=player_embedded#!

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

... sa mai curat cu spray?

 

Da, cind vei deschide clapeta, surpriza.

Share this post


Link to post

Ieri cu senzorul demontat, la relanti, nu s-a aprins check-ul. Astazi insa s-a aprins din prima, tot la relanti. Am scapat. Nu suportam ideea sa trec prin sarbatori nici macar cu cea mai mica defectiune.

 

Consumul de benzina si-a revenit miraculos dupa curatarea clapetei si un reset ECM , cu metoda cunoscuta de calcul am obtinut un mult asteptat 9 % exclusiv urban. De la 17% la 9% progresul e cel putin remarcabil.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

17? :shock: nu i-ar fi priit nimanui sarbatorile cu consumul ala.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...