Jump to content

Sign in to follow this  
KalosOwner

Am derapat si am lovit o bordura

Recommended Posts

Salut tuturor! Acum cateva zile am derapat cu masina (Chevrolet Kalos Sedan 2005), si am luat o bordura cu roata din dreapta spate, in urma caruia s-a dus o janta, dar problema este alta. Se pare ca s-a strambat si puntea! Acum geometria rotior arata ceva genul ca in poza atasata, bineinteles nu in masura in care am figurat in poza, adica cu ochiul liber nu se poate observa nimic. Speram sa fie numai fuzeta dusa dar se pare ca nu am avut noroc. Pana acuma daca tineam volanul aliniat masina mergea drept, acum. cu volanul aliniat masina merge spre stanga, din cauza ca spatele trage spre dreapta. Am cautat pe la dezmembrari, am si gasit pe la vreo 500 RON, echipata, adica are rulmenti, saboti, tamburi etc. As vrea sa mai cercetez putin ofertele, si intrebarea mea este daca se potriveste puntea de pe hatchback pe sedan, sau eventual de pe aveo de prin 2008 pe kalos 2005. A mai patit cineva ceva asemanator? Mersi

 

Am uitat sa atasez poza!

post-25536-099413900 1292675800_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tind sa cred ca nu-i cazul sa schimbi toata puntea. Cum ai ajuns la concluzia ca-ti trebue toata puntea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tind sa cred ca nu-i cazul sa schimbi toata puntea. Cum ai ajuns la concluzia ca-ti trebue toata puntea?

 

Am fost la un service in Brasov, s-au uitat aia pe acolo...au masurat cu ruleta...si cica e deplasata cu 3mm...dupa parerea mea, masuratorile efectuate de ei sunt irelevante...dar no, ei sunt mecanicii! Ar fi bine sa scap fara schimbarea puntii! Viktor tu la ce te gandesti ca s-a dus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ma gindeam sa nu fie deplasata cu totul din punctul de sprijin, sau ax strimb ... si nu puntea strimba. Eu zic sa consulti si un alt service. Cei drept, n-am vazut o punte de Kalos si o schema nu am sa mimez pe vreo una din piese care ar ceda usor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ma gindeam sa nu fie deplasata cu totul din punctul de sprijin, sau ax strimb ... si nu puntea strimba. Eu zic sa consulti si un alt service. Cei drept, n-am vazut o punte de Kalos si o schema nu am sa mimez pe vreo una din piese care ar ceda usor.

 

Iata o schema! La service mi-sa zis ca puntea spate la Kalos e "varza"...cica cedeaza foarte foarte usor!

post-25536-001043900 1292694823_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piesa #8 se gaseste separat, se vinde impreuna cu rulmentul spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intai de toate mergi la un stand de geometrie si verifica daca e stramba sau deplasata si mai ales cu cat. Apoi, daca e putin, as inlocui mai intai fuzeta si eventual bucsile si axul de fixare in caroserie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Si eu m-am gandit sa inlocuiesc fuzeta in prima faza...am gasit cel mai ieftin la 200 de RON...problema este ca daca nu fuzeta este piesa problematica atunci dupa aia mai trebuie sau cumpar si puntea. Punte completa am gasit la 500 RON. Daca as stii sigur ca schimbarea puntii rezolva problema atunci as fi linistit...din vechea mea punte as putea sa vand ce e pe partea stanga...tambur, rulment cu fuzeta, cilindru frana, etc, as mai recupera ceva bani. Astazi am vorbit cu un mecanic bunicel si ne-am inteles sa desfaca partea dreapta sa vada ce e acolo. Daca ar fi fuzeta as scapa mai ieftin ...

 

Intai de toate mergi la un stand de geometrie si verifica daca e stramba sau deplasata si mai ales cu cat. Apoi, daca e putin, as inlocui mai intai fuzeta si eventual bucsile si axul de fixare in caroserie.

 

Am fost la geometrie...la geometrie se vede ca roata sta stramba(nu este foarte grav, din moment ce nu se observa cu ochiul liber )....dar nu zice care piesa este cea buclucasa...au facut baietii ceva masuratori pe acolo cu ruleta dar ...irelevant...

 

Apropo...un mecanic mi-a zis ca daca era roata stramba pe plan vertical atunci probabil puntea era dusa...fiind pe plan orizontal el crede ca este de la fuzeta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea poti stramba toata puntea din bordura, n-ai atata energie. Ruleta este suficienta la masuratori, nu se discuta in zecimi la geometrie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu stiu ce sa zic, viteza mare nu am avut, s-a dus spatele si s-a oprit in bordura, ce-i drept m-a zguduit putin. marginea jentii a fost bagat in interior cu 1.5 cm, pe o portiune de 3cm. Tu tot la fuzeta te gandesti? Apropo de masuratori...nu zic ca ruleta nu este de ajuns...punctele de reper si ce anume au masurat ei mi-sa parut irelevant...dar maine poimaine ma bag si eu la o groapa si ma apuc si masor ...

 

Apropo...tabla aia pe care vine fixata piesa 8 nu este cam slabuta?

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai repede suruburile de prindere. Dar asta se vede imediat, daca desfaci. Cea mai expusa este roata, apoi vine rulmentul ce se afla in piesa #8. Cand ai lovit erai cu piciorul pe frana ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca am avut piciorul pe frana...din instinct :) Deci ii zic lui ala sa dam jos tamburul sa vedem ce-i acolo...aaa...si ce am mai observat cand m-am jucat cu frana de mana dupa aceea in zapada...atunci cam am frana de mana trasa si derapeaza spatele aud un cloncanit metalic...

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. Am un Aveo 1.4 16V. Ia uitati ce am patit. Pe poleiul asta am facut un viraj mai strans si masina a alunecat intr-o bordura. Aveam vreo 30 km/h. Noroc ca am evitat milimetric un stalp. Beleaua este ca dupa acest "accident" volanul nu mai este drept. Mi s-a miscat cam cu 45 de grade in dreapta, ceea ce este enorm si sunt cam speriat. Ce naiba o fi? Partea buna este ca directia e ok, masina nu-mi fuge, sta drept, evident cu volanul miscat. Si mai e o belea, s-a spart si buza jantei de 15" Aluminiu (cam 10 cm), noroc ca nu rasufla, dar aici am leac, o sa o schimb, sa vad unde gasesc.

As vrea sa ma ajutati cu o parere. Ce s-a stricat ? Cat costa si de unde sa iau o janta identica ? Oare pot face ceva pe CASCO ? masina iese din garantie luna asta.

Merci anticiapt.

Edited by dsasorin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Ar putea fi bascula inferioara. Du-te la un service autorizat si fa o constatare, apoi incearca pe CASCO.

 

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa cer o verificare geometrie roti ? Aici se vede buba ? Presupun ca verificare nu inseamna si corectare. Sau inseamna ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verificare nu inseamna si corectare. Pune-i pe mecanici sa se uite cu atentie si la amortizor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur ca trebuie sa poti s-o faci pe CASCO. Intrebarea este daca se merita, adica ai franchiza, daca da de cat?

 

Oricum daca sunt si alte probleme in afara de janta (adica directie sau alte minuni sigur va fi scumpa reparatia si merge sa bagi pe CASCO).

 

Mai ales daci ai garantie mergi in service cu ea, nu ar trebui sa te coste absolut nimic constatarea (adica de ce ai volanul stramb).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verificare nu inseamna si corectare. Pune-i pe mecanici sa se uite cu atentie si la amortizor.

 

Ce se simte /aude atunci cand amortizorul e defect ? Ori mi se pare mie acum, ori sunt paranoic, dar parca e un zgomot mic ca de ruliu usor de fundal...parca inainte nu era... parca. NU-mi dau seama pe ce parte este, e un sunet de nicaieri parca. La gropi nu e nicio diferenta, si niciun sunet. amortizeaza la fel pe gropi, canale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ca nu ti se pare, zgomotul ala (usor, de fundal) ar trebui sa fie de la rulment. La amortizor s-ar putea sa fie tija usor indoita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am Full CASCO. Masina e de la DIBAS. Pai si cum, sa ma duc sa cer o constatare la partea mecanica si sa spun ca nu platesc, ca masina mai e in garantie ? Pai daca vede buza jantei ciupita 10cm si volanul stramb? cum pe garantie ? ce, s-a intamplat de la sine? Nu cred ca merge pe garantie. Cred ca o sa platesc. Apoi sper ca pe baza constatarii sa ma duc la CASCO la Plevnei (Generali) si sa ii arat lui ala constatarea service si sa faca poze la roata. E bine asa ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca mergi intai la CASCO ca sa faca constatarea si poze si apoi te trimit la service nu ar trebui sa platesti absolut nimica.

 

Apropo de ce am scris mai devreme in legatura cu constatarea care nu trebuie sa te coste nimica: Am vrut sa zic ca daca mergi la service (la chevrolet) ar trebui sa se uite PE GARANTIE de ce volanul e stramb (acum eu nu stiu exact cum arata masina). In fine, ca janta e crapata nu ar trebui sa conteze. Adica cum: daca dau intr-o bordura la parcare mi se stramba volanul? <= Ceva de genul asta am vrut sa-ti zic. Sau altfel spus: Daca schimbi roata cu una care nu are janta crapata tot pe garantie ar trebui sa se uite de ce e volanul stramb.

 

In fine cum s-a mai spus: verificarea nu inseamna si constatarea.

Vad ca ai CASCO la Generali, e bine, din cate stiu nu ar trebui sa ai nici o problema din punctul asta de vedere (platesc, nu fac figuri).

 

Si nu plati nimic din buzunarul tau, doar de aia platim CASCO, pentru cazurile astea in care gresim.

Bafta si sa ne ti la curent. (e chiar curioasa chestia cu strambatul volanului).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai atunci sa ma duc intai la CASCO la constatare ? Ala o sa faca o poza la roata si la volan modificata pozitia, si cam atat. Altceva nu vede, si oricum nu e specialist mecanic. Ce poate ala sa imi scrie pe fisa ca trebuie facut in service ? Doar verificare. Nu are cum sa scrie: schimbare aia si aia...ca nu are de unde sa stie ce s-a stricat. Chiar sunt in impas acum: Mai intai constatare CASCO sau mai intai constatare service ???

 

Unde naiba gasesc o janta noua, totusi ? Sau sh de aluminiu ?? Un pret la o janta noua am vazut pe un site ca ar fi aproape 1000 ron. MI se pare foarte mult.

Edited by dsasorin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai, eu totusi nu inteleg care-i treaba cu CASCO si garantia in problema asta. Ei au toata vina ca mi-a sarit bordura-n fata?

Edited by Viktor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Casco acopera reparatia, este un accident. Garantia nu are nicio treaba. Si, ca sa-i raspund si lui JohnyL, garantia acopera defectele de fabricatie, nu cele cauzate de interfata dintre scaun si volan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici subscriu. In mod clar sunt vinovat ca am virat strans pe polei, langa bordura, bazandu-ma ca am cacuciucuri de iarna bune. Era polei alunecos acolo, ma si grabeam... In fine, am fost la Dibas si mi s-a spus asa: sa ma duc la Generali la casco, obtin de acolo constatare, oricat de incompleta ar fi ea, apoi vin la Dibas, mi se face ce scrie in constatare (o verificare geometrie sigur + inlocuire janta), iar daca mecanicii descopera ca trebuie inlocuit/ reparat ceva, atunci se "completeaza" constatarea initiala, in sensul ca se adauga constatarea mecanicilor. Compania Generali va lua act de aceasta situatie, iar dupa ce se da acceptul de catre aceasta ca se poate repara, Dibas o repara. Eu asa am inteles de la reprezentatul Dibas in minutul de conversatie. Deci, primul pas la CASCO. Ce spuneti ?

Edited by Salex
Citare inutila post anterior !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×