Jump to content
Sign in to follow this  
LAwR

Moare Motorul, Nu Sta La Relanti, Nu Porneste Decat Accelerand.

Recommended Posts

Buna seara!

 

Expun si eu o mica problema pe care o am de ieri. Motorul nu ma sta la relanti, nu se mai tureaza singur la pornirea masinii, trebuie sa calc eu pedala de acceleratie, iar in mers, daca o scot pe liber sau daca tin ambreiajul calcat, motorul nu se mai opreste la relanti, ci pica de tot, moare. In rest nu are nici cea mai mica problema, merge perfect. Nu este de la benzina, nici de la GPL pentru ca la fel face indiferent de combustibilul folosit.

 

Totusi problema nu e in permanenta, cate o data este totul ok, apoi iar il apuca. Sau se mai intampla ca atunci cand motorul ar trebui sa stea la relanti 800 turatii, el pica pana pe la 200 turatii, aproape sa moara, iar incet incet se ridica singur pana la nivelul corect.

 

Am banuit IAC-ul, asa ca astazi l-am scos si l-am curatat, odata cu el am curatant toata clapeta de acceleratie cu un spray pt curatatul carburatoarelor, toate fiind destul de murdare. Dupa ce am montat totul la loc, a pornit perfect si i-am facut un IDE Learn ca la carte. Dupa ce am oprit motorul, l-am lasat aproximativ 30 minute, iar cand sa il pornesc din nou, a inceput sa faca aceleasi probleme. Sa fie IAC-ul defect, sau posibil alta problema? Maine am de gand sa pun masina pe un tester, daca nimeni nu are o idee mai buna, nu as da 50-100 lei la tester . . .

 

Multumesc!

Edited by LAwR

Share this post


Link to post

Astazi problema cu turatia s-a rezolvat, deci de acolo era, si-a dat drumul IAC-ul! Cand am pornit masina dimineata s-a mai jucat putin turometrul, intre 200 si 1500 ture, apoi nu a mai dat niciun semn de defectiune! I-am facut si plinul cu benzina de la OMV 100, au intrat 35l peste cei 10l de 99+ pe care ii mai aveam in rezervor, ca sa aiba pornirea cat mai buna.

In seara aceasta am pornit din nou masina, a luat-o din prima, IAC-ul si-a facut corect treaba, iar afara sunt -8 grade, la fel ca si dimineata.

 

M-am interesat si de pretul unuia nou, cel mai ieftin pe care l-am gasit costa 230 lei, si este "pentru Cielo", acelasi cod al produsului, dar daca ceri pentru "Aveo" ajunge pe la +400 lei acelasi produs, ca de altfel multe alte piese! :)

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salutare

Problema mea este asemanatoare. Am un aveo 1.2 care porneste mai greu dimineata , trebuie sa tin cheia ceva mai mult decat normal. In fine porneste pana la urma insa are fluctuatii de turatie. Cand porneste sta un pic pe la 1200 rpm pe urma scade pe la 600 rpm iar daca ma joc cu clapetele de la geam , le ridic pe amandoua in sus scade mult turatia aproape moare, 200-300 rpm. Masina sta la relanti insa turatia fluctueaza, cand se ridica , cand coboara.

Masina are 3ani si 30.000 de km la bord. Mentionez ca nu am schimbat bujii sau baterie, desi nu cred ca ele sunt vinovatele.Ideea este ca turatia este mica 600, simt cum parca ar vrea sa moara motorul.

Poate aveti vreun sfat si pentru mine.

As curata si eu acel IAC cum apare in topicul de mai sus insa nu stiu ce este si unde este amplasat. Ma puteti ajuta cu un sfat, sau indiatii despre cum ajung la IAC , cum se demonteaza, curata si altele. De asemenea as fi interesat sa curat si clapeta de acceleratie.

 

Multumesc

Andrei

Share this post


Link to post

La tine poate sa fie de la benzina proasta! Pune ceva bun in rezervor, apoi mai incearca. Daca e degeaba, poti incerca sa il cureti. Vezi poze in topicul masinii mele, de asemenea mai sunt tutoriale despre cum se scoate si se curata.

Share this post


Link to post

Pun numai Benzina Efix de la Rompetrol, la ultimul plin am pus si aditivi pt curatarea injectoarelor si degeaba . Pana acum nu facea, se intampla de cand a dat frigul.

 

LawR, ma ajuti te ro cu un link , nu am gasit info despre IAC in topicurile tale

Mersi

Andrei

Share this post


Link to post

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/32023-my-chevrolet-aveo-lt-platinum-14-16v-94cp-tuning/page__st__120__p__508022#entry508022

 

 

 

 

Uite aici. Iar in legatura cu benzina, baga ceva mai scump, OMV 100, sau altceva puternic. Nu mai pune aditivi ca ii pui degeaba, daca vrei sa nu ai probleme cu injectoarele mai bine mergi mai turat, adica schimbari la 3500. Masina trebuie mentinuta intre 2000 si 3000 ture, iar asta inseamna sa schimbi la cel putin 3000 turatii.

 

 

Share this post


Link to post

salut

 

o problema asemanatoare am si eu.

ieri, am facut un drum lung si in timpul mersului, masina la relanti, s-a oprit motorul.

Am pornit si nu a mai facut asa pana seara cand m-am intors si am oprit la un magazin sa cumpar ceva. am pornit masina, s-a turat pana p la 1500 si dupa aceea a scazut si s-a oprit motorul. pana la urma am plecat cu ea turand-o, dar p drum, cand o scoteam din viteza, se oprea motorul.

mentionez ca ieri am facut plinul cu efix. pe bord nu mi se aprinde nici un indicator decat at cand se opreste motorul (indicatoarele ce se aprind si cand pun contactul).

 

care ar putea fi problema?

 

va multumesc.

Share this post


Link to post

Pun numai Benzina Efix de la Rompetrol, la ultimul plin am pus si aditivi pt curatarea injectoarelor si degeaba . Pana acum nu facea, se intampla de cand a dat frigul.

 

LawR, ma ajuti te ro cu un link , nu am gasit info despre IAC in topicurile tale

Mersi

Andrei

 

Incearca un reset EMC si un idle learn

Share this post


Link to post

mentionez ca ieri am facut plinul cu efix.

La fel am patit si eu cand am bagat Efix in Matiz. Mi s-au infundat injectoarele si mi s-a impuscat si-o fisa. Nu mai calc in viata mea pe la Rompetrol, decat pt ciunga si tigari.

Share this post


Link to post

Benzina aceea are si rolul de a curata (detergent)mizeria din sistemul de alimentare.

Iti dai seama ce ai avut acolo, daca ti-a infundat injectoarele dupa numai o singura alimentare.Continua sa alimentezi de la alti.Fisa n-are nici-o treaba cu benzina.Si poate trebuie schimbat si filtru de benzina. :) >-

Edited by DGT

Share this post


Link to post

:o fftopic: la ... offtopic

Continua sa alimentezi de la alti ... Si poate trebuie schimbat si filtru de benzina. :) >-

NFS-ul si-a dat Matiz-ul de ceva vreme. M-as mira sa fie dispus sa ii schimbe filtrul de benzina actualului proprietar :D

Share this post


Link to post

La fel am patit si eu cand am bagat Efix in Matiz. Mi s-au infundat injectoarele si mi s-a impuscat si-o fisa. Nu mai calc in viata mea pe la Rompetrol, decat pt ciunga si tigari.

 

 

De cand am luat masina numai cu eFix am alimentat. Sa fi stricat astia benzina???

 

 

Una peste alta, sambata seara m-am confruntat cu aceleasi probleme si in plus de asta s-a aprins si MIL-ul...

duminica, ce mi-a dat mie prin cap, sa ii fac un reset la ECM si un Idle learn...

am urmat pasii dintr-un topic de pe forum... si ce sa vezi??? a disparut si becul de avarie de pe bord si nici nu mi-a mai facut figura sa se opreasca motorul.

azi dimineata cand am pornit masina, nici o problema :)

nu stiu daca acel reset a rezolvat problema, dar vad ca nu imi mai face figuri.

 

acum, de fiecare data cand o pornesc sunt cu ochii tinta pe acul de turatii :) , il vad cum urca...iar cand coboara ma rog sa ramana la 800-1000 turatii :)

Share this post


Link to post

In ultima vreme cei de la Rompetrol se lupta cu cei de la LukOil pentru cea mai proasta benzina. Parerea mea e ca trebuie evitate pe cat posibil cele doua (si nu, nu am nici un interes sa le denigrez).

 

Problemele de relanti sunt de la IAC. Este un topic care explica in amanunt care este procedura.

Share this post


Link to post

Salutare

Problema mea este asemanatoare. Am un aveo 1.2 care porneste mai greu dimineata , trebuie sa tin cheia ceva mai mult decat normal. In fine porneste pana la urma insa are fluctuatii de turatie. Cand porneste sta un pic pe la 1200 rpm pe urma scade pe la 600 rpm iar daca ma joc cu clapetele de la geam , le ridic pe amandoua in sus scade mult turatia aproape moare, 200-300 rpm. Masina sta la relanti insa turatia fluctueaza, cand se ridica , cand coboara.

Masina are 3ani si 30.000 de km la bord. Mentionez ca nu am schimbat bujii sau baterie, desi nu cred ca ele sunt vinovatele.Ideea este ca turatia este mica 600, simt cum parca ar vrea sa moara motorul.

Poate aveti vreun sfat si pentru mine.

As curata si eu acel IAC cum apare in topicul de mai sus insa nu stiu ce este si unde este amplasat. Ma puteti ajuta cu un sfat, sau indiatii despre cum ajung la IAC , cum se demonteaza, curata si altele. De asemenea as fi interesat sa curat si clapeta de acceleratie.

 

Multumesc

Andrei

 

Salut. Am si eu un Chevrolet Aveo 1.2 benzina, si am aceeasi problema care o ai si tu.La mine clapeta de acceleratie ramenea blocata. Dupa ce am dus-o la tester, i-am schimbat clapeta de acceleratie, EGR-ul si injectoarele. Tin sa mentionez ca injectoarele originale ale masinii sunt intr-un punct si le-am schimbat cu modelul nou de injectoare in 4 puncte. Masina o am din noiembrie 2006, se pare ca din cauza benzinei din Romania sau defectat cele de mai sus. Ce sa zic acuma masina este impecabila. O sa ii pun cand ii fac full-ul adititiv pentru benzina din comert, cam la 6 full-uri o sticluta de aditiv inca nu m-am hotarat de care, trebuie sa ma interesez care este optiunea cea mai buna. Dimineata in luna august nu pornea la prima cheie, trebuia sa tin cheia cam 7 secunde la automat pana pornea, dupa care bineinteles motorul se oprea singur. La a doua cheie pornea fara nici un fel de problema.

Share this post


Link to post

:o fftopic: Eu alimentez numai cu efix si nu am avut nici un fel de problema cu nici o masina.

Share this post


Link to post

Pai, si daca ai probleme, tot efix trebuie sa alimentezi pana scapi de ele. Altfel, degeaba bagi doar o data, e ca si cum medicul iti da un tratament pe o perioada si tu iei o singura pastila din el. In plus, efix este un tratament de mentinere, de prevenire, daca ai descoperit o problema, aplici tratament de urgenta, mai intai.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

. Tin sa mentionez ca injectoarele originale ale masinii sunt intr-un punct si le-am schimbat cu modelul nou de injectoare in 4 puncte.

 

Nu exista injectie monopunct pe Aveo indiferent de motorizare 1.2 sau 1.4. Toate sunt multipunct.

Edited by George_Paraschiv

Share this post


Link to post

Pai, si daca ai probleme, tot efix trebuie sa alimentezi pana scapi de ele.

 

Chiar asa buna parere despre efix, Maitre? :-?

Share this post


Link to post

Cu ea am consumul cel mai mic. O folosesc decand a aparut. Vara mai incerc si altceva, dar iarna doar din asta. Iar cea de 101 este parfum frantuzesc, aia la drum intins.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Dar trage ceva cu epix-ul ala?

Share this post


Link to post

Nu trebuie sa traga, trebuie sa nu consume. Vrei tras, bagi 101, 100. In orasul acesta nu trebuie sa tragi, ca nu-s stopuri si nici busoane. Oricum, discutia era alta.

Share this post


Link to post
Moare Motorul, Nu Sta La Relanti, Nu Porneste Decat Accelerand.

 

In cateva dati am patit asemenea, dar doar in sezonul rece.

 

 

:-?

 

Acuma fac o legatura, e posibil sa ma insel : contra aburirii gemurilor cand e rece afara, tiu mereu distribuitia aerului pe Degivrare ori Podea+Degivrare, cu ventilatorul pornit. Nu l-am oprit decat trecator, pentru a-i da drumul la loc. Dar pe astea doua pozitii e pornit automat si AC-ul...ori, din ce stiu, cand AC-ul functioneaza, preia din puterea motorului, iar consumul de carburant creste.

 

Ar fi posibil sa fie asta o cauza a pornirii accelerate, ca se porneste cu o sarcina suplimentara?Ori e posibil ca AC-ul sa porneasca cu un delay de la punerea contactului, sa evite astfel sarcina?

Share this post


Link to post

AC cupleaza cu un delay considerabil (5-6 secunde poate chiar mai mult ) de la pornirea motorului. Poti verifica asta, dupa pornirea motorului asculta atent, vei auzii dupa cateva secunde zgomotul specific de cuplare al compresorului de AC.

Share this post


Link to post

Problema cu turatia am avut-o si eu, era IAC-ul dar nu am reusit sa degripez suruburile asa ca m-am dus la service. S-au chinuit destul de mult, dar dupa ce au dat afara corpul clapeta au reusit. Am platit cam 500 lei pe distractia asta.

Share this post


Link to post

aceeasi problema am avut-o si eu. Nu pornea decat accelerata, si nu statea la relanti. Am mers cu ea in service au curatat clapeta de acceleratie, au desfacut corpul cu IAC-ul au tot umblat acolo, iar la final dupa ce au pus-o inapoi, facea aceeasi problema.

S-au gandit sa conecteze totusi testerul si sa stearga posibilele erori, si stupoare, dupa stergerea erorilor totul a mers ok.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...