Jump to content
Sign in to follow this  
bungureanu

Cadere Brusca De Turatie-Intreruperi

Recommended Posts

Fratilor, de mai bine de o luna ma dispera masinuta mea :Cielo 1996, model coreean, full options, 1 axa cu came.

 

Acum o saptama am dus la masina la mecanic, unde am schimbat segmentii (masina mea merge si pe gpl si pe benzina), garnitura la chiulasa, la capac la curbutori, garnituri de admisie, evacuare, curea distributie, rectificat si facut planeitate la chiulasa, dupa care au aparut problemele:

 

1. Se face incalzire foarte greu in masina, desi ventilatorul baga cantitatea foarte mare de aer (la fel ca inainte de reparatie). AM schimbat si senzorul temperaturei de apa de pe chiulasa (cel cu 2 pini).

 

2. Cand ii dau comanda sa treg pe gaz, mi se aprinde ledul , se aude cum cupleaza electrovalva (sau ce este inaintea plamanelui de gaz care deschide si inchide circuitul de gaz) dar nu intra gaz in adminisie si se opreste motorul. Am incercat sa pornesc direct pe gaz cu motorul rece sau cald si degeaba.

 

3. Dupa cateva minute de la pornire imi "tacane" releul de viteza mica de la ventilatorul radiatorului de racire a apei (si imi aprinde check engine in bord), releu amplasat in tabloul de sigurante in stanga sub releul de semnalizare. Am cumparat releu nou si surpriza si cel nou "tacane" la fel (adica necontrolat, de vreo 20 de ori pe minut). Ba mai mutl la fiecare "tacanitura" simt cum imi da motorul in nas mai ales daca e la turatie mica, plus ca imi ia din gradul de iluminare a farurilor.

 

Ce sfaturi imi dati?

 

Mentionez ca nu imi indica la bord nivelul de incalzire al apei de cand am luat masina adica in urma cu un an.

Edited by egosumlex

Share this post


Link to post

Revin cu o "noutate" ale simptomelor prezentate cu o pagina in urma.

Am curatat inainte de revelion corpul clapetei, IAC-ul si filtrul de aer (e conic, K&N), le-am pus la loc, reset si idle learn... simptomele s-au diminuat, mergea mai bine, tragea ceva mai bine, tremura mai putin dar tot tremura.

Aseara am pornit-o iar, dupa 3-4 zile de stat pe dreapta, a mers cum mergea inainte de curatare, adica prost.

Azi dimineata am plecat cu ea, tremurat... pana la plecarea de la un semafor (cam 10 min de cand plecasem cu ea de acasa) cand a luat-o in 2-3 pistoane, nu se accelera deloc in sarcina, dadea rateuri si explozii pe evacuare... figurile au continuat pana am ajuns la munca, unde am oprit-o si am lasat-o in parcare. Acum ma gandesc cu groaza ca diseara vin pana la Polivalenta, la intalnire, cu cazanul bubuind si pocnind...

Ma gandesc ca e aprinderea de vina... ori modulul de bobine, ori poate chiar ECU (desi nu cred). Poate reusesc sa fac proba cu un alt modul de bobine, pana ajung la tester cu ea...

Alte idei? Distributia? Zic si eu... speculez, desi nu avea cum sa fie distributia sarita de la punct si sa mearga uneori bine, alteori f prost. Si sarita singura, dintr-o data...

Share this post


Link to post

Ia si curata senzorul de pe volanta, sau de pe unde naiba e la euro 3, ala care citeste turatia motorului inainte sa te bagi la cheltuieli.

Share this post


Link to post

Te astept diseara la Polivalenta sa-mi arati unde e la Cielo, ca habar n-am :) )

Am vrut sa studiez in perioada sarbatorilor manualul motorului (in engleza), sa vad senzorii care cum sunt... dar n-am apucat.

p.s: am curatat un senzor, e chiar sub carter, langa carcasa distributiei, sus.

Share this post


Link to post

Cred ca l-ai gasit, fiindca acolo este plasat. Personal, cred ca ar trebui sa investighezi problema de acolo de unde a inceput, de la senzorul IAT. Este posibil ca cel "de ocazie" sa prezinte deviatii de calibrare sau sa nu aiba valoarea necesara pt. E3. Incearca sa-l verifici cu un ohmetru si un termometru in cateva puncte "accesibile" din tabelul din manualul motorului E3 ( ex. la 25 grd.C = 2 k, mai exact 2055ohm; s.a.m.d.). Din pacate acest NTC nu urmareste curba standard de variatie a unui termistor uzual (are o plaja mai mica; se pare ca are structura compusa). Daca ar fi fost unul obisnuit, la magazinele de pe Maica Domnului sunt cate doresti. Propun o incercare de proba: functie de temperatura de afara se poate conecta o rezistenta (obtinuta cu o semireglabila) a carei valoare sa fie concordanta cu tabelul. Se poate afla daca aceasta este cauza sau nu cu cheltuiala si efort neglijabile.

Este o propunere, bineinteles.

Share this post


Link to post

Posibil ca acela sa fie... nu stiu daca el o fi de vina, daca curatarea a fost eficienta sau nu...

 

Aseara am facut proba cu alta bobina... bobina mea pe alta masina = mers prost. Bobina buna pe masina mea = tot mers prost, dar nu cu rateuri si explozii.
Urmeaza sa schimb bobina si, daca nu-si revine, sa o pun pe tester.

 

Domnul SMV, nu ma pricep foarte bine la electronica si nici nu am tabelul...

Asa m-am gandit si eu, sa verific senzorul de aer, dar nu-mi vine sa cred ca acel senzor poate face motorul sa mearga atat de prost.

 

Ce am uitat sa precizez ieri: cand a mers foarte prost, cu rateuri, becul de la check engine nu mai statea aprins, ci clipea. Chiar nu stiu ce vrea sa-mi semnaleze :) )

Edited by Geo_ZGA

Share this post


Link to post

La ce am auzit si vazut eu aseara nu ai compresie pe un cilindru + bobina defecta. Avand in vedere ca nu pierzi alte lichide si nu fierbe apa..etc inseamna ca e ciupita intre 2 cilindri apropiati cum bine a zis mircea, care a avut aceeasi problema la cielo.

Share this post


Link to post

Pentru eventualitatea in care incerci senzorul IAT atasez tabelul cu valori temp./R.post-34145-0-59733400-1357928259_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Dj, posibil, nu zic nu... saptamana viitoare iau alta bobina si ma duc si la tester.

SMV, multumesc pt tabel. Banuiesc ca temperaturile de jos sunt negative. O sa incerc sa-l masor pe masina, cu termometrul langa mine. Ar fi bine sa fie asta problema... ieftin si rapid de rezolvat.

Share this post


Link to post

Tinand cont ca termometrul nu stiu pe unde l-am pus si nici timp prea mult n-am mai avut, n-am apucat sa masor senzorul de aer.

In schimb, am inlocuit bobina aseara. A disparut mersul intrerupt rau, exploziile si rateurile, se accelereaza... dar prost. Tot prost merge, uneori in 3, uneori mai bine dar intrerupt... si in mers, si in sarcina.

Pe bujia de la pistonul 1 am gasit ulei pe filet. Nu pe electrod, ci pe filet pana in capat, la saiba. Am scos bujiile de la pistoanele 1 si 2, electrozii sunt caramizii, asa cum trebuie... doar la 1 sunt urmele de ulei si nu tin minte sa o fi murdarit eu din greseala.

Urmeaza tester si test de compresie, sa vad daca aflu ceva concludent si de acolo.

Mai fac o precizare: cred ca ma lasa si IAC-ul. Desi e curatata toata clapeta, facuta luna, vad ca ramane turat motorul uneori. Totusi asta nu cred ca ar fi cauza intreruperilor.

Edited by Geo_ZGA

Share this post


Link to post

Revin cu rezultatul testului de compresie... 12 pe fiecare piston. Nu ca mi-ar parea rau, dar nu am aflat nimic legat de problema mea...

Share this post


Link to post

Problema cred ca e de la instalatia electrica(comanda motorului).Daca zici ca a aparut dupa ce cureaua ti-a retezat in fir Ar fi bine sa verifici de unde venea firul cu pricina si ce putea sa mai fi tras de pe instalatie... vre-un fir care nu mai face contact perfect.Verifica toate firele de masa pe motor.Daca nu gasesti nimic mai poti incerca un tester.

Edited by sergiu2010

Share this post


Link to post

Firul respectiv era de la senzorul de aer. L-am innadit si l-am pus la loc, cu un alt senzor. Altceva nu a fost afectat.

Da, urmatorul pas e testerul.

Share this post


Link to post

Azi am ajuns la tester (Daewooscan)... si tot n-am aflat nimic.
Am ajuns la service la ora 13.30 si am plecat la 16.30, timp in care:
Pus scanner, 0 rezultate, doar 2 erori, una de la sonda Lambda, de care stiam de 5 ani, si una de la bobina, bobina care am schimbat-o deja.
Desi le-am spus ca nu are rost, mecanicii au verificat cu piese noi, bujiile, fisele si bobina. Rezultate 0.
Au verificat si distributia, totul la punct.
Au verificat si curatat senzorul de pe volanta, care totusi trebuia sa dea eroare, rezultate 0.
Au scos si curatat egr-ul, verificat, rezultate 0.
2 teste de compresie, cu aparate diferite, ultimul fiind unul profi, de la serviceul moto Suzuki. La testul de acum o luna, a iesit 12 pe fiecare cilindru. Azi, la primul test, 8 pe fiecare. La al 2lea test, 13-13-13-10 cica. 10-le ala imi pare cam dubios, pe pistonul 4. Cred totusi ca a iesit cifra asta din cauza unei erori a mecanicului.
Iar pusa pe tester, iar 0 rezultate. A facut si un test la injectoare, oprindu-le pe rand pt 2-3 secunde. La pistonul 4 nici nu s-a simtit ca a fost oprit injectorul. Test pe care il facusem si eu in trecut, scotand mufele. Dar tin totusi minte ca era vorba de pistonul 1... nu de 4.
Ca variante... maine cred ca pun un alt injector din cele 3 ramase bune acasa, in locul celui de la 4. Daca nu am rezultate, sa caut un ecu sa fac proba cu el... daca nici asa nu merge, desfac motorul si vad ce dracu' o fi in el.

Share this post


Link to post

Posibil compresia aia scazuta sa nu fie o greseala, mai ales ca pistonul 4 e ala care functioneaza aleator.

Share this post


Link to post

Pai si atunci cum de 2 teste din 3, toate 3 facute cu 3 aparate diferite, au iesit bine? Au iesit compresii egale pe toate pistoanele la primele 2 masuratori... doar la a 3a a iesit diferita.

A trecut si "maine", adica ziua de ieri... am inlocuit injectorul si la fel de prost merge, nimic nu s-a schimbat.
Am masurat "empiric" voltajul pe mufa injectorului, banuind ca poate e firul intrerupt, dar nu e cazul. Urmatorul pas e sa gasesc un ECU de euro 3 sa-l pun de proba, sa vad daca asta e de vina.

Daca nici asa nu aflu nimic... o punem de un motor desfacut? :D

Share this post


Link to post

Pai, exact asa se manifesta si in mers, merge la relanti, doar cand ii dai turatie apare problema.

Eu ma mir ca a aparut si la testul ala de compresie.

 

Explicatia cea mai apropiata care imi vine in cap ar fi vre-o supapa care gripata in ghid (sau stramba) si revine mai greu. Se va vedea la desfacere.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Nici la ralanti nu merge "rotund", eu simt niste intreruperi chiar si atunci cand pare ca merge bine. Faza e ca la fiecare turare a motorului incepe sa mearga mai rau, nu doar la revenirea la ralanti.

Inca sper sa nu fie nevoie sa desfacem motorul... vedem ce fac cu un alt ECU, mai vorbim joi, la intalnire :)

Share this post


Link to post

Ai verificat pompa de benzina? Ppoti da rezervorul jos? dai o curatare,cine stie ce se afla in el.

Motorul nu comenteaza cand scoti injectorul nr 4 deloc? Ori ECU defect,ori supapa e de vina.

 

Sau distributia e de vina,dinte curea rup/sarit.

 

Share this post


Link to post

Nu am verificat pompa si nici nu am de ce. Problema e la un singur cilindru, la 4. Daca pompa nu facea presiune, problema ar fi fost la toti 4 cilindrii, nu la unul singur.

Nu "comenteaza", sau o face insesizabil. Probata si de mine, la mana, si cu scannerul in service.

Distributia s-a verificat in service, e ok.

ECU l-am verificat joia trecuta, schimbandu-l cu altul de pe masina unui coleg forumist (tot euro 3, logic).

De mers merge, m-a dus Buc-Cta-Buc weekendul trecut, dar prost si, am impresia, la un consum crescut. Se aude "paraiala" pe evacuare, tremura la ralanti, intrerupe si in sarcina... la finalul lunii sper sa desfac motorul (impreuna cu 2 colegi, se stiu ei) si sa vedem ce-i in el. Ori supapa, ori garnitura de chiulasa, sau poate chiar chiulasa...

Share this post


Link to post

Revin cu noi informatii... ieri m-am jucat 10-15 minute cu testerul pe ea (tester cumparat de aici de pe forum, de la colegul dme4u) si am observat niste chestii: sonda lambda 1 e moarta, da eroare si voltajul e constant 0,4v; senzorul de aer tot asa, eroare si constant 20 grade, sunt sigur ca erau cel putin 50 grade in admisie in momentul ala. Am comandat un senzor nou de aer, maine il iau de la Radacini, sper sa fie vreo schimbare, ceva...

Temperatura (pe loc) la motor oscileaza intre 82-83 grade si, daca o turez, urca pe la 92-93 grade, dar cam des...

E oare posibil ca tot mersul asta prost sa fie cauzat de senzorul de aer? Zic doar de senzor pt ca sonda lambda era "moarta" sau "pe moarte" de multi ani si masina a mers bine.

Share this post


Link to post

Am schimbat azi senzorul de aer, la prima testare imi indica corect (~30 grade), dupa care a cazut iar la 20 grade si a dat eroare. Am taiat firele, care erau innadite de cand l-am pierdut pe cel vechi si s-au frecat de cureaua alternatorului, si am pus 2 innadituri noi :) ) Acum vad ca e ok, a plecat de la 30 grade si urcase la 33 grade.

Motorul tot asa prost merge, urmeaza ca dupa paste sa schimb sonda lambda 1, sa vad daca e vreo schimbare in bine. Am observat totusi ca nu mai miroase asa rau a benzina esapamentul.

O sa mai fac teste zilele astea la senzorul de aer, sa nu fie ceva probleme cu firele sau mufa.

p.s: ieri pusesem iar testerul (am facut o fixatie acum :P ) si imi indica senzorul -40 grade in admisie :) )))

Edited by Geo_ZGA

Share this post


Link to post

Revin, tot eu... :) ) Am plecat de la munca cu testerul pornit, m-am tot uitat pe el... ma bucuram ca senzorul din admisie merge ok, crestea temperatura, ajunsese pe la 38 grade... cand ma trezesc iar cu el indicand aiurea, la un semafor: -28 grade, - 20 grade... pana s-a stabilizat iar la 20 grade fix si acolo a ramas. Si iar cod de eroare. Am ajuns acasa, am oprit motorul, l-am pornit iar... nimic, tot 20 grade. Am tras de fire, de mufa, cu ochii in telefon pe temperatura din admisie, nimic... ce mama naibii are??? Ma apuca toti dracii...

Acum am si o eroare de missfire, pending cica.

Share this post


Link to post

Bre, nu te-ai plictisit ? :) Ai fix aceleasi probleme despre care dai detalii de vre-o 2 pagini incoace.

Cand le repari? :D

Share this post


Link to post

cand ma intorc de la mare schimb sonda lambda... si intr-un weekend, cand aveti chef si timp, desfacem motorul. macar sa stiu ce e in el...missfire da din nou, posibil sa fie garnitura ciupita intre 2 cilindrii.

totusi, eu nu inteleg de ce senzorul de aer ba merge, ba nu merge...acum 2 seri, buc-cta, a mers perfect. o sa desfac si cablajul cat pot de mult, sa-l verific.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...