Jump to content
Sign in to follow this  
bungureanu

Cadere Brusca De Turatie-Intreruperi

Recommended Posts

@swen

cred ca ai incurcat ceva parametri...600 km cu 40 litri inseamna cam 7,5%.... 400 km cu 60 litri sunt 15% cum zici tu. Oricum, daca bujiile sunt Champion cu gap de 0.7-0.8 mm nu e de mirare ca face ca naiba, distanta la bujii recomandata e de 1.1 si bujii NGK BKR-6E11. Nu cumva da si in nas cand calci nitel acceleratia dupa un mers in frana de motor? Sunt destule lucruri care pot provoca simptomele descrise de tine.

Share this post


Link to post

Da... scuze ... deci aproape un plin la un dus intors pe autostrada soarelui ...am inversat cifrele. Cat dspre acceleratul dupa ce merg putin in frana de motor intr-adevar face ca dracu motorul ... smuceste apoi se infraneaza ...etc. Ce bujii ar fi mai bune ? Si in afara de intrebarea asta ... cam ce anume sa le cer sa verifice cei de la service... pt ca mi-e ca or sa imi spuna sa fac fel si fel de chestii.

Multumesc

Share this post


Link to post
... Ce bujii ar fi mai bune ? ...

Raspunsul l-ai primit in postul de mai sus ! Iar intrebare nu-i "care ar fi mai bune", ci, "care sunt cele recomandate de catre producator".

Share this post


Link to post

@Swen

Bujiile pe care ti le-am recomandat sunt cele recomandate pentru Nubira2. Eu am Bosch FR 78X cu 4 electrozi, trage o idee mai bine, dar e mai zgomotos motorul si are o mica dar sesizabila trepidatie la relanti. Pe cutia bujiilor scrie ca sunt compatibile cu motoarele A16DMS, dar datorita faptului ca la Buzau NGK-uri aduc numai pe comanda diverse firme de import iar magazinul Daewoo incearca sa-ti bage pe gat Champion, m-au sictirit si le-am luat pe astea de la magazin Bosch. Schimba-le cat mai repede (bujiile) nu cred ca socuri si smucituri de genul fac bine motorului. Iar consumul enorm de mult (7,5%) daca mergi cu 130 si varfuri de 150-160 e cam normal... Daca tot apesi si lasi pedala de acceleratie tot timpul, sonda lambda nu mai are timpul sa intre sa corecteze amestecul aer/benzen si rezultatele se vad la viteza... de golire a rezervorului. Modificarea valorii senzorului TPS conduce la o reajustare a valorii sondei lambda, care nu se face chiar intr-o secunda...Ia mergi constant, fie si cu 130 daca vrei (desi personal nu ti-as recomanda asta decat pe autostrada) si atunci sa vezi consum mai mic. Totusi, nu spera la consumuri de Diesel ca e utopie.

Cu respect

Adi Iacob

Share this post


Link to post
Da este suficient o jumatate de tura.

Ovi,eu am insurubat acel surub de la clapeta de acceleratie vreo 2 ture ,dar turatia la relanti e in jur de 750 rot/min.Sa-l mai insurubez pana ajunge la 850?

Share this post


Link to post

Am explicat chiar in mesajul care l-ai citat ce rol are surubul.Turatia de relanti o dicteaza ecm-ul prin intermediul iac-ului.

Share this post


Link to post
Am explicat chiar in mesajul care l-ai citat ce rol are surubul.Turatia de relanti o dicteaza ecm-ul prin intermediul iac-ului.

Inteleg asta Ovi,dar cum sa maresc turatia la relanti, ca la mine e in jur de 750 rot/min si stiu ca trebuie sa fie 850 rot/min?Am dat si reset ECM cu initializare IAC,dar tot asa mica ramane.Am schimbat fise,bujii,capac,rotor si bobina delcou,am cratat IAC-ul si corpul clapetei de acceleratie,am curatat injectoare.Ce sa mai fac ,ca la turatia asta imi cam tremura motorul.

Share this post


Link to post

De unde stii ca sta la 750?A fost pusa pe tester pentru a se vedea turatia exacta?

Turatia normala este 850 rot/min plus sau minus 50.

Share this post


Link to post

Pai daca sta acul intre cele 2 repere(500 si 1000),m-am gandit si la varianta indicarii eronat,dar problema e ca motorul merge aiurea(la Dacie ii maream putin relantiul),de aceea te-am intrebat cat mai pot insuruba acel surub,pt ca daca il insurubez creste turatia(am verificat asta).Masina a fost pusa pe tester,stiu ca la ultima testare a mai insurubat putin acel surub,a mers bine cateva zile,apoi iar au aparut problemele cu relantiul asta.Sicer,m-am cam saturat de meseriasii din service-uri.

Edited by ovi_jer
Citare inutila a mesajului anterior.

Share this post


Link to post

Se pare ca nici nu vrei sa intelegi ca nu acel surub se ocupa de turatia de relanti .

Share this post


Link to post

OK,cum zici tu,dar o nelamurire,atunci de ce cand il insurubezi mai mult se mareste turatia?

Imi cer scuze,nu te contrazic,esti prof in daewoo,dar care ar mai fi cauza?

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Nu mai cita mesajul anterior.

Creste turatia temporar pina cand iac-ul reduce iar cantitatea de aer si relanti-ul revine la cel cerut de ecm.

Ai ajuns pe mana unor amatori.Nu au de urmarit pe scaner decit turatia ceruta de ecm si cea actuala a motorului.

Ea trebuie de fie de 850 plus-minus 50 si pasii la iac intre 0-50(optim 20-35).

Verifica si stutul din galeria de admisie la sistemului pcv sa nu fie infundat(este cel gros din spate de linga cele de vacuum de la senzorul MAP si rezervorul de vacuum de la blocul de climatizare).

Share this post


Link to post

Stutul nu e infundat,imi cer scuze pt citarea mesajului anterior.

Share this post


Link to post

Salut

 

Am cam de un an un Espero din 98 cu motor 2.0SOHC care are aproape 120.000 km, masina merge in general bine se simte ca are 2 litri si la accelerari dar si la consum :rolleyes:

Am o singura problema cu ea, cand merg cu o viteza constanta are momente cand incepe sa tremure si trebuie sa accelerez sau sa decelerez ca sa dispara tremuratul, am observat ca se intampla la o turatie de aproximativ 2200 ture si e sesizabil mai frecvent in viteza a 4-a sau a 3-a.

In rest motorul merge rotund se accelereaza bine, sta la relantiu in jur de 800 de ture fara probleme

Mentionez ca in vara i-am schimbat toate curelele, bujii, pompa de apa, filtru aer, fise aprindere, ditribuitor dar problema cu tremuratul la viteza constanta nu a disparut.

Multumesc de ajutor si astept ceva pareri :osanale:

Share this post


Link to post

Pai si cum se manifesta tremuratul, se simte de la motor, suspensie, e asociat cu vreun zgomot?

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Nu are legatura cu nici un zgomot sau ceva de la suspensie, se manifesta la fel ca atunci cand ai merge intr-o treapta de viteza neadaptata vitezei cu care rulezi; ca si cand nu ar avea cuplu suficient pt viteza respectiva; insa si daca decelerez dispare tremuratul

Share this post


Link to post

Sa nu ai vre-un tampon slabit, fisurat etc.. Eu as verifica si asta. Iarasi am mai auzit de tampoane care cu timpul se rigidizeaza. Mai poate fi si de la un avans initial reglat incorect. Si lista continua, eu asta as verifica prima data.

Share this post


Link to post

Daca se simte si din punctul de vedere al cuplului e ce zice dj-ul, daca e doar vibratie fara a se simti in cuplu eu pariez pe rulmentii spate.

Share this post


Link to post

Eu am aceeasi problema la masina nevestei. La 120 / ora, viteza a 4-a, 3500 ture ( aprox ) daca incerc sa o tin acolo, fara sa maresc viteza sau sa decelerez, imi da in nas ca si cum s-ar ineca motorul dar merge mai departe.

Cum maresc sau miscorez viteza dispare fenomenul.

Mecanicii mi-au zis ca nu am de ce sa ma ingrijorez, cica ar fi de la pedalier/avans care are un anumit joc insa este destul de anevoios de reparat si nu se merita.

Share this post


Link to post

Vezi ca mai era un topic ca asta pe aici. Ce bujii i-ai pus?

Share this post


Link to post

Tremurat la 2200 ture din tampoane motor, fise sau bujii nu cred ca poate sa fie. Ar trebui sa se simta mai bine la relanty daca ar fi de la ele.

 

Mai degraba de la alimentarea incorecta cu benzina (injectoare infundate sau pompa care nu baga destula presiune). Se mai poate sa fie de la TPS, care poate sa aiba intreruperi de semnal la acea pozitie a acceleratiei, sau de la senzorii de presiune admisie, senzor oxigen.

 

Trebuie pusa pe un scanner sa vezi daca senzorii sunt de vina.

 

Trebuie sa vezi si daca tremura la 2200 ture si cand stai pe loc. Poate fi de la o dezechilibrare a volantei motorului.

Edited by mgrigo2000

Share this post


Link to post

Azi cand am mers cu masina ,urcam o panta si a trebuit sa opresc.Am plecat si am mers cu treapta 1 pana la 40Km/h(aproximativ 5500rot/min) ,si in momentul in care am trecut in trepta a-2a masina a inceput sa trepideze puternic si sa nu mai traga.Initial am crezut ca a intrat in a-4a ,dar motorul avea 3000 de rot/min ,deci era a-2a.Am mers asa trepidand vreo 50 de metri dupa care si-a revenit .In cei 50 de metri si-a mentinut viteza dar nu a demarat deloc.Are cineva idee ce ar putea fi?

Share this post


Link to post

Pot fi multe, primul lucru care imi vine in minte un injector care nu a mai functionat aia 50 m.

Share this post


Link to post

Am pus la ultimul plin aditiv pentru curatit injectoarele.E posibil ca la turatie ridicata sa se fi desprins vreo mizerie si sa infunde temporar un injector ?

Share this post


Link to post

E posibil. Aditivul ala e frectie la picior de lemn oricum. Mai repede functioneaza metoda "sport" cateva reprize de 6000 ture si condus la turatii ridicate cativa km. Eu asa am rezolvat :D

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...