Jump to content
Sign in to follow this  
bungureanu

Cadere Brusca De Turatie-Intreruperi

Recommended Posts

Cati km au bujiile?Turometrul prezinta caderi sau ridicari de turatie in momentul intreruperilor?

Share this post


Link to post

In principiu ar trebui sa aiba cam 20 mii km. Adica le-am schimbat cand am luat masina de la fostul proprietar insa schimbarea nu am vazut-o cu ochii mei ci este din spusele mecanicului. Turometrul nu scade din contra creste adica se auto ambaleaza motorul ca sa se "mentina" pornit. Problema a aparut treptat de vreo saptamana si ma gandesc sa nu fie de la benzina aia cu aditivi " de curatire" OMV super 100 pe care o administrez de 3 luni, sa nu se fi dus gunoaie in injectie.

Cum ma stiu ghinionst de fel ma gandesc la ce e mai rau. :wallbanger:

De ieri am trecut pe eco premium. Pina sa pun Super 100 puneam fara plumb de 95. Am citit eu pe undeva ca timpii de explozie sau detonatie ar fi altii de la benzina la benzina si ca poate s-a dereglat ceva la motor. Sa incerc sa scot bateria si sa o pun la loc dupa 5 minute?(reset???)

Multumesc pentru sfaturi si scuze pentru lungimea postului.

Share this post


Link to post

Fise noi, bujii noi.

 

si cam si trepideaza.

 

 

de ce ?

Share this post


Link to post

Schimba bujiile pentru ca nici nu stii sigur daca au fost schimbate si oricum la 20k km se schimba.Da un reset la ecm si o curatare de iac precum si initializarea acestuia.

Share this post


Link to post

Variatiile de turatie sant numai pe turometru?Adica acul se ridica si scade brusc si motorul da intreruperi?

Share this post


Link to post

@neone Ce motor ai ? Ca vad pe undeva pe la tine scris Cielo si prin alta parte 1.8 :scarpin:

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

@ovi_jer la relantiu variaza turatia intre 900 si 1400 rot/min si da si intreruperi.

 

@BogdanG am motor 1,8 benzina 100CP pe Cielo.

Edited by neonne

Share this post


Link to post

Ma refeream daca varatiile sant numai pe turometru sau si motorul variaza asa?

ECM-ul si aprinderea a ramas cele de cielo sau sant altele?

Verifica daca fisele sant puse bine(ordinea corespunzatoare) sau daca vreuna da intreruperi (inlocuindule cu cele vechi una cate una).

Share this post


Link to post

Ecm-ul e de cielo, aprinderea nu stiu sigur, variatile de turatie sunt si pe turometru si variaza si motorul.

 

care e ordinea corespunzatoare la fise ?

 

ma gandeam sa curat iac-ul.

 

 

later edit. delcoul e tot de cielo.

Edited by neonne

Share this post


Link to post

Ordinea este 1-3-4-2.Cine a inlocuit fisele?Vezi daca sant infipte bine in delco si pe buji.

Share this post


Link to post

fisele le-a pus un mecanic, dar poate nu le-a pus in ordinea corespunzatoare, sa fie aia problema ?

 

fisele sunt tot de cielo si sunt infipte bine si in deloc si in bujii.

 

foarte rar cate-odata scade turatia de moare motorul.

Edited by neonne

Share this post


Link to post

Motorul merge rotund?Adica chiar daca variaza turatia are un mers regulat (4 timpi)?Bujiile de ce fel sant?

Share this post


Link to post

motorul merge rotund, nu stiu ce fel sunt dar am dat 1 milion pe ele.

 

la motorul asta de 1.8 este adaptat corp cu clapeta cu senzor de acceleratie si iac de cielo.

 

 

eu ma gandesc la 2 lucruri sa curat iacul si sa il initiez, pentru ca a fost schimbata bateria si cred ca si asta ar putea fi ceva.

Edited by neonne

Share this post


Link to post

Da curata iac-ul si corpul clapetei si verifica sistemul pcv sa nu fie infundat .

Share this post


Link to post

Sunt destule momente cind imi ramine motorul turat undeva in jurul la 1200 chiar uneori si la 1500. Nu tot timpul, dar sunt suparatoare aceste cresteri de turatie. Ce ar trebui sa fac?

Share this post


Link to post

@savimbi curata iacu-ul.

 

eu l-am curatat astazi, era cu bucati de negreala intarita, acum nu mai variaza turatia dar cate odata scade turatia de tot si moare motorul si nu stiu de la ce.

Share this post


Link to post

Eu aveam simptome relativ asemanatoare. Mers la relanti cu trepidatii puternice, aleatoare, iar peste 2500 RPM nu mai tragea cum trebuie. Era de la bobina din capacul delco. Se exfoliase izolatia de pe ea. Am inlocuit-o si totul e ok acum.

Share this post


Link to post

Am schimbat astazi fisele si bujiile. Am facut si reglaj de avans (era dat inainte). Parca am alta masina. Merge ok. Astept ziua de maine sa vad cum porneste la rece. Mecanicul a spus ca daca simptomele la pornire persista e cazul de o curatare la injectoare.

Acum o intrebare pt dumneavoastra. Sa pun niste solutie de curatat din aceea STP? Ma gandesc ca totusi masina avand 8 ani s-au strans gunoaie in rezervor si sper sa nu le aduca in injectoare si poate ma trezesc chiar cu unele noi. :dizzy:

O alta chestie interesanta: desi am pus benzina eco premium mecanicul mi-a recomandat sa pun numai fara plumb. Benzina aceea OMV super 100 ste fara plumb? Si inca ceva: daca este recomandata pentru folosinta indelungata sau numai ocazional?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri

 

PS: Reset la ECM se face doar la sevice cu scanerul? Sau este suficienta o scoatere a bornelor de la baterie?

Edited by dino

Share this post


Link to post

* Exista deja un thread su resetarea ECm in detaliu, cu pasi si timpii necesari.

 

* Din cate stiu eu, singura benzina cu plumb in tara asta e de 95. Toate celelalte sunt fara.

 

* Este recomandat sa mergi cu cea mai bune benzina pe care ti-o permiti. La fel cum e bine sa-i pui cel mai bun ulei pe care ti-l permiti. Masina o sa mearga si cu 96 daca gasesti una fara apa/impuritati, etc. Exista si un thread cu statiile de benzina, tipurile si parerile celorlalti. Cauta o benzina mai apropiata de tine care sa te satisfaca.

 

Daca vrei parerea mea, nu pune solutii/curartari/detergenti/etc in injectoare. Mizeria care se depune se dizloca dar de multe ori nu are dimensiunea necesara sa fie injectata in motor si ramane inghesuita, stanguland injectia. Caz in care nu poti decat sa-ti iei injectoare noi.

 

Daca injectoarele merg, lasa-le. Daca nu, ia altele ca oricum te tin ani buni si merita investitia.

 

Poate voi fi contrazis, dar e experienta mea personala si recomandarea unui mecanic de la un service care curata cu ultrasunete, pe care il cunosc. Mai am de asemeni amici care au curatat injectoarele (2 mil juma) pe care au trebuit sa la schimbe ulterior oricum ca nu le mai pornea la rece.

Share this post


Link to post

Multumesc pentru sfaturi.

Eu intrebasem daac benzina OMV super 100 este recomandata pentru acest motor sau daca da, ea este recomandata pentru folosinta exclusiva sau alternativ cu alte tipuri de benzina?

Multumesc inca o data

Share this post


Link to post

Am mers la service Daewoo printre alte operatii gen schimbat modul de aprindere EST si bobina delcou am cerut sa imi schimbe bujiile (cu NKG).Le-au schimbat si am plecat in treburile mele.

Dupa o vreme am observat ca desi motorul mergea rotund (indiferent la rece si la cald) pe turometru aveam niste oscilatii la turatie foarte interesante.

In speta mergea motorul sa spunem larralanti, la rece la aprox 1500 turatii pentru ca la 1-2 secunde sa aiba o cadere de 3/400 de rotatii. timp extrem de scur de cca 0,4 s.

Acum ceea ce era ciudat era ca desi pe turometru vedeam cadere de turatie, relativ motorul nu dadea semne sa se inece, sau sa piarda din turatie, Eu dupa zgomotul motorului nu sesizam ca ar pierde turatie. Tot fenomenul era vizibil pe turometru. Aceeasi chestie se intampla si cand bagam in viteza si acceleram de pe loc. In timpul accelerarii, desi turatia crestea vizibil pe turometru, dar in plina crestere avea puseuri scurte de cadere 2-300 de rotatii dupa care revenea mai sus si continua urcarea etc. Masina fiind in viteza eveident ca pleca de pe loc, curios fara sa ma bruscheze.

 

Prima chesti la care m-am gandit: zic o fi vreo problema cu bobina din delcou, care tocmai am schimbat-o ... pe undeva am inteles ca e traductor de turatie !? asa zicea unu din service... sau o fi IAC-u murdar etc ...

Ce mai incolo incoace? cu masina in starea asta am facut mai bine de 2000km.! Ufffff!

Ieri am cautat pe forum si am gasit ideea de a verifica cablurile de la bujii.Ceea ce am si facut.

Ca sa deconectez cablurile am tras de partea metalica a izolatorului (fisei).

La una din bujii sutupoare! Am scos fisa dar conectorul metalic din fisa a ramas pe bujie. Era rupta fisa de conector!Conectorul metalic al fisei ramas infipt bujie era de culoare negra si arata carbonizat.

Neavand alta fisa am incercat sa o derg pe aia veche. Am facut ce am stiut mai bine si am facut-o functionala. Am pus-o la loc, am pornit motorul.Verific turatia. Oscilatiile de turati inca mai existau inca dar diminuate !!! Am mai verificat celelalte fise ramase. Hop inca una rupta! Pe scurt fisele alea 2 din mijloc au fost facute praf praf!.

Azi dimineata am fost si am cumparat set nou de fise Packard, originale de Cielo zicea vanzatorul in schimbul a 550.000 lei vechi.

Da ma rog pe alea vechi ale mele scria ceva ca-s siliconice etc, pe astea noi nimic de silicoane ;) , ...parca tot alea vechi erau mai bine realizate...

Nu am mai comentat nimic. Le-am pus sus si merge bine motorul cu ele. Inca nu am schimbat si fisa centrala dar intentionez sa o fac cat de curand(era inclusa in set). Oricum oscilatiile de turatie au disparut, si masina raspunde mult mai bine la acceleratie.

 

Mi-am adus aminte ca la service cand baiatul care s-a ocupat de schimbatul bujiilor a facut treaba, motorul era fierbinte. Din acest motiv el nu a tras de izolatorul fiselor ci chiar de cablu. Din pacate nu i-am zis nimic :wallbanger: Practic actionand astfel a slabit prinderea fisei in conectorul metalic.Apoi din cauza arcurilor electrice repetate, gaze etc, sau inegrit conectorii bine de tot..

Desi fisele (tot Packard) erau cele cu care a venit masina in 96, cred eu ca daca electricianul nu ar fi actionat asa chiar si acum ar fi functionat ok.

 

Am 2.Intrebari:

1.Am pus fise noi, dar nu am desfacut sa curat bujiile care au avut de suferit din cauza fiselor defecte (ca de ...am facut mai bine de 2000 km cu cabllurile la bujii defecte). Daca fac ceva drumuri lungi au sa se curete singure???

2. Fisele astea noi am impresia ca nu stau la fel de fixe pe bujii. Oare am facut ceva gresit la montaj? Am incercat in fel si chip cu usoare rotiri, etc ...da tot nu stau asa de tzapene ca alea de dinainte.

Share this post


Link to post
Cablul Packard este o pacaleala iti va spune oricine lucreaza la GM. Schimbati-le daca vreti sa nu aveti probleme !

Fisele Packard siliconice (negre) or fi pacaleala, nu zic nu da la mine au tinut din 96 pana ieri 18.aug.05. Per ansamblu sunt multumit! totusi e vorba de 8.5 ani de funtionare in conditii de temperatura ridicata, vibratii, etc...

Azi am montat fise Packard gri nesiliconice cred ... sper sa tina macar cat au tinut alea vechii :rock:

Share this post


Link to post

1. Bujiile nu au nimic si se autocurata.

2.Incearca sa pui capetele metalice de la cele vechi.Poate nu ai observat ca nu au cele doua ghidaje care intra peste hexagonul bujiei pentru ca daca le ar avea nu le-ai putea roti cand sant infipte de tot.

Share this post


Link to post

Salut

Puteti sa-mi recomandati un service sau mai degraba un mecanic bun pt motor in Bucuresti

Thx

 

PS

merge in shuturi, n-are putere, schimbat fise, pompa benzina, curatat injectoare: 'geaba :( problema se atenueaza apoi revine in forta

Edited by LSD

Share this post


Link to post

Salut,

 

Si a mea incepe sa faca la fel. Daca ai schimbat toate alea si degeaba e ceva simplu, un cablu intrerupt, ceva prin conducte. Poti sa schimbi tot si tot asa face. La mine face aleatoriu, dar din ce in ce mai des. Sunt tare curios cum rezolvi problema. Eu mai astept cateva zile si o duc in service. O sa fiu mai atent, dar parca se intampla cand e rezervorul plin :-?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...