Jump to content
Sign in to follow this  
bungureanu

Cadere Brusca De Turatie-Intreruperi

Recommended Posts

Salut tuturor. Am si eu o problema cu masina si as vrea sa va cer parerile voastre, pentru cine o mai patit sau stie care poate fi rezolvarea.

Masina este un Chevrolet Nubira/Klan (cred ca nici fabricantul nu stie exact) , an fabricatie 2006, 1.6l, benzina, doua axe cu came, 166 mii de km, cu instalatie de gaz secventiala (habar n-am cine o montat-o). Nu consuma ulei, nu are gaze de carter. E cam full electric. Masina o ramas de la socrul meu care o decedat, si fiindca era cam secretos, nu prea stiu nimic despre istoricul ei.

 

Problema consta in faptul ca prima data a aparut o eroare care zicea Random Cylinder Missfire...bla bla, care aparea doar cand mergeam cu gaz. Na...am zis ca sunt vechi bujiile, cine stie cand o fost schimbate, hai sa le schimb. Le-am schimbat, aceeasi problema! Am mers cu masina la o firma care se ocupa de instalatii de gaz, o desfacut capacul de plastic de pe motor, mi-o zis ca sunt duse injectoarele de gaz (fara nici un test, nu comentez), costa 17 milioane si am zis ca na...ciuciu bani, las-o asa ca a merge pe benzina.

Ciudat este ca dupa putin timp, nu mai functioneaza corect nici pe benzina. Adica simtomatologia este urmatoarea: pornesc, o las 1 minut sa se miste uleiul, plec. Accelereaza destul de normal cand pedala este apasata serios, dar daca o apesi incet, treptat, motorul parca da semne de rateuri, simti ca te hatzana. Daca incerci sa tii constanta turatia, 2000, 2500, 3000 se simte serios ca da rateuri si ca nu are o functionare normala. Poti merge cu ea, dar pe mine ma scoate din sarite. Vorba unui user, parca merge in 5 timpi.

Culmea este ca nu da nici o eroare computerul de bord. Am program de facut diagnoza, si uitandu-ma la parametrii nu par a fi in neregula. Am si salvat intr-un fisier .csv un drum facut de mine de 20 km, daca cineva poate sa isi dea seama daca e ceva in neregula, i-l pun la dispozitie.

Mai mentionez faptul ca filtrele (aer, ulei, benzina) si uleiul au fost schimbate in urma cu 2000 km. Si ma gandesc, tot eu, ca daca computerul de bord si-o putut da seama la functionarea pe gaz ca e ceva missfire, ma gandesc ca daca nu ar da bujiile scantaie (simtom asemanator cu masinile mai vechi, cu delcou la care nu functiona o bujie) ar trebui computerul sa isi dea seama. Ma gandesc ca poate e un senzor care e pe duca, da valori eronate pe care computerul de bord le ia ca bune si de aci pana la mersul sacadat, nu mai e decat un pas. Sau...

Va multumesc anticipat pentru opinii si pareri!

Share this post


Link to post

In general de la mersul pe gaz, injectoarele de benzina au tendinta de a se infunda. Recomand o curatare cu ultrasunete si un test de presiune la pompa de benzina.

PS La mersul pe gaz, bujiile si fisele se schimba de 2 ori mai des decat in mod normal.

Share this post


Link to post

Iti multumesc pentru raspuns, dar totusi, daca apar aceste probleme, nu ar trebui ca computerul de bord sa isi dea seama de anomalii si sa dea ceva eroare? Daca si-o dat seama ca pe gaz exista missfire, chiar daca motorul mergea, chiar si random cylinder, pe benzina, daca se intampla acelasi lucru, sau daca injectoarele nu dau cantitatea de benzina corespunzatoare deoarece sunt infundate partial, sa spunem, nu trebuia sa isi dea seama?

Eu intreb pentru ca e prima masina mai tehnologizata pe care am avut-o.

Share this post


Link to post

Nu stiu exact cum fuctioneaza chestia asta cu missfire, insa banuiala mea este ca sonda lambda detecteaza un anumit amestec de gaze pe evacuare ceea ce denota faptul ca amestecul nu a detonat si iti da eroarea asta.

Daca injectoarele nu pulverizeaza sonda nu are ce gaze sa detecteze.

Deci, in viziunea mea, missfire apare cand amestecul (aer/combustibil) s-a facut, insa nu a detonat din lipsa scanteii sau...alte cauze.

 

Vezi in link-ul de mai jos la "damage" mai mutle detalii. Mai mult nu am cum sa te ajut, nici eu nu prea m-am jucat cu motoare euro.

http://en.wikipedia.org/wiki/Catalytic_converter

 

Share this post


Link to post

Martor check engine apring cand turatia este constanta peste 2500

Cand o scot pe liber chiar si la viteza mica (ex sa opresc la semafor ) moare motorul sau da sa moara si revine turatia la normal imediat

totul s-a intamplat dupa ce am mers un drum pe 50 km cu AC si cu o viteza de 100-120 km/h pe gpl

Filtrul de aer nu este murdar iac curatat , clapeta curatata acum cateva luni

Simptomele sunt atat pe gpl cat si pe benzina , doar ca pornirea cand comutatorul este pe gpl adica porneste intai pe benzina si apoi trece pe gpl se face uneori mai greoaie adica tremura masina/motorul la pornire ceva mai tare ori trebuie sa tin la automat mai mult

cielo clasic 1.5

nu stiu daca are vre-o reaba dar uleiul trebuie schimbat

 

Share this post


Link to post

Revin, spunand ca am verificat injectoarele de la benzina (dau acelasi debit, nu au intreruperi indiferent de turatie sau presiunea pompei de benzina, am vazut cu ochii mei testul), am schimbat bujiile cu unele noi, am verificat fisele (le-am masurat cu aparatul de masura si sunt in parametrii), am cumparat o bobina noua, crezand ca a ramas ultimul lucru care ar putea avea defecte si....tot celeasi intreruperi.

Intre 1800 si 2000 turatii sunt cele mai urate. Daca tin constant piciorul pe acceleratie intre valorile astea, te smaceste ca o dacie veche la care merge si nu merge o bujie fara a da nici o eroare computerul de bord.

Va mai mentionez ca am facut un test, am scos pe rand cate o fisa de bujie, si am mers cu masina cate vreo 100m. Culmea este ca de fiecare data motorul a avut exact aceleasi simtome (intreruperi si smaciri evident mai mari intre aceleasi turatii mentionate) iar computerul de bord nu a detectat ca de fapt masina merge in 3 cilindrii, nu a dat nici o eroare.

Am fost cu ea la 3 service-uri diferite, unul fiind cel de Chevrolet, fiecare spunandu-mi altceva, lucruri care pana la urma s-au dovedit neadevarate.

Cand o accelerezi ca vrei sa depasesti...nu da nici un rateu, dar cand vrei sa mergi constant, iti vine sa te dai jos si sa ii dai un ciocan de nervi. Si faza si mai tare este ca sunt momente in care nu face lucrurile astea, dar sunt prea scurte, din pacate.

Nu o mai intalnit nimeni ceva asemanator? chiar cu o rezolvare?

va multumesc

Share this post


Link to post

Propun urmatorul test... nu ai nimic de pierdut: Dezactiveaza EGR si fa un test drive. Nu stiu ce fel de EGR are nubira (comanda electrica sau pneumatica), daca e electrica scoti efectiv mufa de la ea, daca e pneumatica, pe traseul pneumatic(vacum) ai o elecrovalva comandata de ECM... scote mufa de la ea.

 

Cel mai probabil in bord se v-a aprinde MIL, dar poti face linistit un drum de test. Apoi stergi eroarea cu scanerul.

 

 

Share this post


Link to post

Am o valva EGR de aia mare , butucanoasa , cu mufa. Sa stii ca am mai scos o data mufa de la ea si am mers la test drive, dar nu imi amintesc exact daca o mai facut figuri (cred ca nu). Dar ulterior testului am mers la un prieten care are un service auto si care mi-o spus ca nu se face asa, deoarece cand computerul de bord descopera o eroare, intra intr-un alt regim de functionare pentru a ii reduce efectele si atunci testul este total neconcludent.

Faza este ca ieri am facut un drum de vreo 30 km in care avand testerul pus pe masina pentru a inregistra date, am incercat sa merg si constant cu anumite turarii, si sa o accelerez pentru a surprinde momentele in care da rateurile si a analiza ulterior datele. Culmea e ca fara sa schimb benzina, fara sa ii fac absolut nimic, nu a mai avut nici un simptom suparator. :-/ :scarpin:

Share this post


Link to post

mai baieti, cred ca am determinat problema, si v-o supun atentiei si voua. V-am spus ca mie imi dadea ceva eroare la gaz, adica cand mergeam pe gaz. Na uite ca am observat ca cele mai mari figuri le face dupa ce o mai chinuiam eu pe gaz. Si am constat ca dupa o perioada isi revenea. Problema este ca eu iar o chinuiam pe gaz si mai mergeam 10-15 km ca sa consum gazul din butelie.

Asadar eu cred, ca arderea foarte saraca pe gaz (datorita nefunctionarii corecte a instalatiei) producea ceva contaminari a sondei labda. care dadea valori gresite ale oxigenului din noxele de evacuare. Si pana asta se ardea, curata, etc, facea figuri. Uite ca am venit pana in Sibiu, si o mers perfect pe benzina, fara nici o intrerupere. Voi ce ziceti? este posibil contaminarea sondei labda? Eu la concluzia asta am ajuns analizand toate datele si facand multiple teste.

Va multumesc!

Share this post


Link to post

Daca masina are 2 sonde lambda (pre si postcatalitica) iar fenomenul apare ca urmare a ceea ce ai relatat mai sus, nu cred sa fie vorba despre contaminare ci numai urmarea fireasca ca sonda postcatalitica (S2O2) isi face datoria (compozitie incorecta a gazelor de ardere la catalizator - expus astfel pericolului de contaminare).

Share this post


Link to post

bun, sa zicem ca e asa (cred ca are 2 sonde dupa ce arata datele din diagnoza), si dureaza cateva zile de mers cu masina doar pe benzina ca sa revina la normal functionarea motorului, adica fara intreruperi?

Share this post


Link to post

Intr-adevar, este ceva cam curios; nu am incercat decat sa gasesc o explicatie, fara pretentii de exhaustivitate. Totusi, o sonda depreciata nu cred ca se mai redreseaza iar amestecul ar deveni in astfel de conditii mai bogat decat normal.

Share this post


Link to post

Eu ma gandeam la problema asta deoarece stiu si am vazut bujii care au functionat in diverse regimuri si anume amestec sarac, amestec optim si amestec bogat. Si cele cu functionare in amestec sarac aveau ceva depuneri albe pe ele, cele normale erau caramizii spre albe iar cele cu amestec bogat erau afumate. Deci ma gandesc ca daca pe bujii se pun depuneri , s-o fi depunand ceva si pe sonda lambda. Si aceste depuneri ar putea modifica usor valorile Sondei lambda. Oricum alta explicatie nu am atata timp cat problema o aparut dupa ce s-o ECU o dat eroare cu amestec sarac la mersul pe gaz.

Share this post


Link to post

Explicatia pare destul de plauzibila, cu o mica precizare.

Ai grija la sonda, asta cand a facut suficiente depuneri nu mai merge curatata cu peria ca bujiile ;)

 

PS Mai exista o explicatie plauzibila. Este posibil ca ECM-ul de nubira sa continue sa mearga cu setarile "default" ceva timp dupa disparitia erorii (cum fac masinile mai "destepte"). De aici delay-ul ala de 2 zile.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

* stiu ca nu se curata, si am in plan sa o schimb in viitorul apropiat pentru ca a depasit 160 mii de km

 

** Ei...cu sigurant cred ca este o "masina desteapta" la ce date (putine) iti da ECU. Si daca e asa , cum pot afla si cum as putea sa le resetez? Scoti borna de la baterie?

Share this post


Link to post

eu am aflat astazi cauza problemelor la motor... nici sonde, nici senzori, nici garnitura de chiulasa sau chiulasa... un scaun de supapa. la pistonul 4 supapa nu mai sta cum trebuie, e mai intrata in chiulasa iar cand axa e montata ea sta deschisa mereu... maine la strungar, planat chiulasa, schimbat supapa si scaun. sper sa fie bine dupa asta, in rest motorul se prezinta bine

Share this post


Link to post

am o problema cu relantiul cand stau pe loc la relanti e ok, dar in mers 80 de km pe ora sa zicem si chiar sub 80 turatia sta pe la 1900 rpm asta data pe liber de ce oare? cand opresc pe loc la stop de exemplu totul revine la normal.ce sa aiba?

Share this post


Link to post

In situatiile descrise de tine se poate banui senzorul VSS, fiind singurul element comun. Cu toate ca fenomenul este putin atipic, nu ar strica sa-l verifici prin substituire (cu o piesa de imprumut).

Share this post


Link to post

Am patit si eu, nu am gasit o explicatie anume pentru comportamentul asta insa pot sa explic ce am observat studiind fenomenul.

 

Mi se intampla de fiecare data cand pornesc masina dupa deconectarea bateriei, cu rotile suspendate. Daca rotile se invart, relanti-ul nu coboara niciodata mai jos de 1800. Daca opresc fortat roata suspendata isi revine si nu se mai manifesta nici daca o las sa se invarta in continuare.

 

Mi s-a mai intamplat si in mers, insa numai dupa ce am avut o interventie in cadrul careia a trebuit deconectata bateria si nu a avut timp sa isi reia "setarile" sa zicem.

 

Deci, banuiala mea este un reset/idle learn facut incorect.

Share this post


Link to post

senzorul vss find ce? unde se afla?

Share this post


Link to post

VSS este senzorul de viteza (sesizeaza deplasarea). Este montat pe cutia de viteze.

Incearca procedura amintita de Dj.

Share this post


Link to post

Acuma e mai bine sa zicem dar totusi in viteza si data pe liber turometrul oscileaza destul de mult intre 1500 si 500 mai ca da sa moara. Nu mai spun ca daca iau un viraj mai tare pe liber mi se opreste motorul. Si toate astea de cand am schimbat pompa de apa si am segmentat motorul; inainte de astea nu-mi facea asa

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Revenim la ce ti-a sugerat DJ_Dark, respectiv trebuie facut un Idle Learn corect. Probabil (aproape sigur) atunci cand s-a lucrat la masina, bateria a fost deconectata.

 

Am observat ca pui intrebari pe multe topicuri insa iti lipsesc repere de baza. Iti sugerez sa iti descarci manualul de Espero de aici. Te va ajuta sa identifici multe din problemele sau piesele pe care le cauti.

 

Inca ceva: iti relansez rugamintea de a scrie ceva mai corect si "citet".

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...