Jump to content
Sign in to follow this  
ches

Chevrolet Epica White Pearl

Recommended Posts

Update la jurnalul de bord:

 

1. Acum 2 saptamani a facut prima regenerare a filtrului de particule. Masina avea 2800km facuti de mine. Nu stiu cati au fost facuti inainte. Sunt multumit, se regenereaza rar, avand in vedere ca mai mult de jumatate din km au fost facuti prin Bucuresti.

2. Acelasi Bucuresti + zilele friguroase din ianuarie luna au dus la un consum de 11% in oras (la pompa). Deci se poate si peste 10% :( . Comparativ cu Aveo am scos un consum de 10.3%, numai ca la Aveo chiar ma dau tare.

3. Am aflat acum doua zile ca daca dau butonul de pozitionare oglinzi pe oglinda dreapta si bag in marche-arierre oglinda se muta la dreapta si in jos ca sa vad bordura - f util la parcarile cu spatele si laterale ;) . Si mai uimitor a fost ca sotia stia asta de 2 luni :) ).

Edited by ches

Share this post


Link to post

Masina a ajuns la aproape 53000km. Cum a venit primavara, in weekend mi-am facut de lucru cu am curatat-o temeinic la interior. Urmeaza exteriorul, dar pt asta am nevoie de Toni :D .

 

Am promis un tutorial pt curatare interior, deci sa o luam pe rand.

 

1. Asa arata masina initial:

post-4287-050742100 1301557759_thumb.jpg post-4287-010736800 1301557768_thumb.jpg post-4287-060211000 1301557772_thumb.jpg post-4287-053189800 1301557777_thumb.jpg post-4287-081593700 1301557781_thumb.jpg post-4287-027010200 1301557800_thumb.jpg post-4287-012009800 1301557813_thumb.jpg post-4287-029353800 1301557821_thumb.jpg post-4287-046077900 1301557837_thumb.jpg

 

Masina era curata de cand am luat-o, dar am mai curatat-o si eu inca o data in toamna, dupa ce am luat-o. Totusi, dupa o iarna mocheta era plina de nisip (noroi macinat + material antiderapant) si tapiteria/plasticele se prafuisera bine in locurile unde nu au fost sterse/atinse.

 

Am gasit si mucegai (de la cola varsata) + mult praf, cateva monezi, o clama de par si urme de cola sub bangheta spate. Se mucegaisera atat zonele unde cola fusese varsata pe tabla, cat si partea de dedesubt a canapelei.

 

2. Primul pas a fost sa aspir masina pe cat posibil de bine. Am folosit un aspirator Elctrolux normal (nu industrial). Am insistat pe mocheta, fiind cea mai murdara.

3. Apoi am scos bancheta spate si am pulverizat pe zona mucegaita Sonax 321200 - solutie curatat tapiterie (textila). Am lasat sa actioneze, dupa care am sters energic cu o carpa.

4. Pe zona de tabla de sub canapea am pulverizat Sano Clear - solutie de curatat geamuri. Am lasat sa actioneze cateva minute timp in care am aspirat scaunele fata si bancheta. Dupa aceea am sters cu o carpa din microfibra. Rezultatul a fost cel asteptat, mucegaiul a disparut:

post-4287-092711100 1301558926_thumb.jpg

5. Am trecut la curatarea scaunelor si banchetei. Pentru partea textila am folosit Sonax 321200 care sincer pe tapiteria mea perforata nu mi s-a parut ca face ceva. Pentru piele am folosit Abro Leather Conditioner pe care il aveam deja in casa si il folosisem pe canapele. Rezultatul a fost o piele curata, mai moale si mai placuta la atingere. Pe viitor intentionez sa folosesc si Lapte Doina. Aceleasi produse le-am folosit si pt fetele de usi si mocheta de pe policioara de sub luneta.

6. Pasul urmator a fost curatarea temeinica a mochetei. Aici am renuntat la toate prostioarele de solutii pt intretinerea masinii (Sonax nu face doi bani la ce mizerie era) si am folosit Biocarpet si o perie pt covoare. Rezultatele au fost ca intotdeauna cele asteptate - a disparut tot noroiul si chiar si niste pete de ciocolata vechi de cateva luni :D .

7. Am incheiat curatenia cu stergerea bordului si a celorlalte parti din plastic (consola centrala, cotiera, fetele de usi, praguri, butoane etc) cu Sonax 383041 - Solutie pt curatarea suprafetelor din plastic.

8. Pozele de la final:

post-4287-060797900 1301559952_thumb.jpg post-4287-095772700 1301559977_thumb.jpg post-4287-092216700 1301559990_thumb.jpg post-4287-060456800 1301560016_thumb.jpg post-4287-003287600 1301560032_thumb.jpg

 

Ultimile poze sunt facute azi dimineata dupa ce am spalat covorasele cu jet, de aceea au mai aparut si 1-2 pietricele + 1-2 fire de iarba uscata.

 

Spor la curatat!

Share this post


Link to post

Felicitari pentru achizitie si nota 10 pentru operatiunea de curatare. Iar la capitolul consum sa stii ca si la al meu Lacetti cifrele sunt foarte asemanatoare. Si in plus de asta vorba unui amic: "stiu ca nu am cea mai economica masina (Lacetti SW), dar ma simt eu bine in ea..."

Share this post


Link to post

Multumesc de aprecieri si urari!

 

Consumul nu este cel mai mic, dar este bun avand in vedere cat de mare e masina.

Duminica am fost la un gratar pe langa Valenii de Munte si am facut nitel off-road prin padure cu Epica. S-a comportat foarte bine si a scapat fara nici o zgarietura, doar cu ceva namol pe roti.

 

Numai bine!

Share this post


Link to post

A venit vremea unui update la jurnalul de bord: masinuta a facut 55000km ieri dupa o scurta plimbare pe A2 ca sa-l adormim pe cel mic :D . Am inceput sa practicam solutia asta de cand s-a nascut si avea colici. In masina adoarme imediat si "plimbarea" pana la Fundulea si inapoi cu 80km/h dureaza ~1ora.

post-4287-0-04280800-1309183015_thumb.jpg

 

In urma cu ceva timp am intrebat de aparatori de noroi pt Epica si nimeni nu stia nimic. Dupa indelungi cautari, am gasit aparatorile astea:

post-4287-0-04659500-1309183716_thumb.jpg http://corexgrup.ro/ro/aparatori-noroi-fata

,dar pe care le-am cumparat din Auchan cu 14.7RON. Mi-au placut pt ca erau din cauciuc destul de moale si puteam sa le tai pe linia primei nervuri. Zis si facut.

1. Am decupat cu un cutitas la nivelul primei nervuri. Nu puteam sa le las la lungimea original pt ca erau mult prea mari si nu numai ca aratau urat dar la gropi riscam sa sterg pe jos cu ele.

post-4287-0-48278600-1309183336_thumb.jpg

2. Am prins in menghina aparatorile si le-am netezit cu o piatra ponce circulara montata pe o bormasina.

post-4287-0-47411600-1309183482_thumb.jpg post-4287-0-73846400-1309183342_thumb.jpg

3. Am marcat unde sunt suruburile prinse pe masina si am dat gauri cu bormasina, dupa care le-am montat pe masina. Rezultatul final este cel din pozele de mai jos.

post-4287-0-51882600-1309183618_thumb.jpg post-4287-0-08355900-1309183630_thumb.jpg

 

Tot la update mentionez si 2 cauciucuri noi Barum Bravuris 2 luate in urma cu 3 luni si montate pe masina la inceputul verii. Ca doar sunt de vara, nu? :) ) Sunt multumit de ele, zgomotul de rulare s-a redus considerabil fata de cauciucurile de iarna - Nokian WR G2 si ABS-ul intra mai rar la frane mai bruste.

 

Pana acum nici o problema tehnica cu masina, doar problema butonului cu cromul exfoliat pt care trebuie sa imi fac timp sa-l revopsesc.

 

Numai bine!

Share this post


Link to post

Fix aparatori din alea am si eu pe masina, doar ca eu le-am lasat lungi in spate, pentru o protectie optima, chiar daca ating cu ele de borduri cateodata, dar sunt din cauciuc, nu se sparg.

Share this post


Link to post

Pe spate nu am pus, ca nu imi pasa de ceilalti participanti la trafic :P . Serios vorbind, la mine aparatorile negre pe masina alba arata ca dracu, mai ales pe spate, asa ca am decis sa nu pun. Plus ca am ditamai fundu, deci majoritatea stropilor raman pe masina, nu fac nor de stropi in spate cum fac cu Lacetti sau cu Aveo.

Pe fata am pus pentru ca ma saturasem sa sterg cu pantalonii pragurile. Diferenta majora probabil se va vedea la toamna/iarna pt ca acum dupa cateva ploi torentiale nu pot sa spun ca e mai curata/ mai murdara pe prag si usi decat cum era inainte.

Share this post


Link to post

Aha, deci pe spate poti sa dai cu apa si noroi pe aripi si spoiler...

Share this post


Link to post

Pe spate nu prea se murdareste din cauza fundului lung si probabil a rotilor bagate bine in aripi. Nubira spre exemplu cu jantele aftermarket murdarea mai rau desi avea aparatori pt ca rotile erau mai scoase inafara. Si capacul de la portbagaj era mai murdar la Nubira decat la Epica din cauza formei masinii.

La Epica aripile spate nu se murdaresc deloc de la rotile spate (doar bara spate se murdareste), in schimb cele fata aruncau stropi pana pe aripile spate. Probabil pe fata din cauza ca sunt roti directoare arunca pe usi, praguri si aripile spate.

Share this post


Link to post

Sambata m-am ocupat un pic (circa 5 ore :D ) cu Toni de masina. Multam Toni!

 

Etapele au fost cam asa:

1. Spalare ca la carte - sampon Abro Wash-N-Glo

2. Curatare jante - aici Toni stie ce a folosit :)

3. Indepartare urme de insecte si bitum cu Abro Tar & Bug Removal

4. Curatare vopsea cu argila, Dodo Juice si alte dracovenii de la Toni

5. Polishare cateva zgarieturi + acoperirea unora mai adanci cu FixitPro care fie vorba intre noi a facut o treaba buna

6. Lustruire vopsea cu Poli Seal

7. Aplicare sealer pt jante

8. Ceruire cu Big White Wax

 

Cum imaginile vorbesc de la sine, las cateva materiale foto si video sa transpire pe forum inainte de release-ul oficial al lui Toni ;) :

Video:

Foto - va recomand sa selectati "slide show" si apoi "reverse order" pentru ca pozele sa apara in ordinea care trebuie

http://s467.photobucket.com/albums/rr32/tonipieleanu/Detailing%20stuff/Chevrolet%20Epica%20-%20White/

Share this post


Link to post

Multumesc Ionut!

Cum v-am promis o descriere competenta din partea lui Toni asupra a ceea ce s-a intamplat sambata trecuta :thumbl: :

 

"Salutare,

 

Sambata am participat la curatarea unei Chevrolet Epica, ocazie cu care am facut si cateva poze. Nu prea multe ca ne toropea canicula.

Fiind de culoare alba si foarte mare, ne-am concentrat pe partea de curatare si protectie. Culoarea ascunde foarte bine panza de paianjen asa ca n-am polishat-o, fiind munca in zadar.

Planul era sa o decontaminam, curatam si sa aplicam o protectie pentru viitor.

 

Masina nu era excesiv de murdara, dar avea destule insecte pe bot :)

 

Epica_03.jpg

 

Epica_01.jpg

 

Spalarea a fost facuta cu ABRO Wash&Wax si o manusa de MF Meguiars, apoi botul a fost curatat cu ABRO Bug&Tar remover. Acesta din urma a inlaturat foarte bine urmele de insecte dar s-a cam chinuit cu bitumul.

 

Epica_11.jpg

 

Am continuat cu 1Z Acrysol pentru a inlatura restul urmelor de bitum.

 

Epica_12.jpg

 

Epica_13.jpg

 

Cat Vali a spalat masina, eu m-am ocupat de roti si contra-aripi, care nu aratau prea bine.

 

Epica_05.jpg

 

Am folosit 1Z Wheel Cleaner, Chemical Guys Grime Reaper 1:5 si diverse perii/pensule:

 

- o pensula rotunda pentru fatele jantelor

 

Epica_07.jpg

 

- Vikan Soft wheel brush pentru interior

 

Epica_08.jpg

 

si pentru contr-aripi Vikan Multi brush, impreuna cu CG Grime Reaper, care a fost folosit si pe anvelope

 

Epica_09.jpg

 

Dupa curatare, jantele au fost tratate cu Prima Wheel Armour pentru a preveni depunerea mizeriei

 

Anvelopele au fost curatate cu IADA Tyre Cleaner/Dressing

 

Epica_42.jpg

 

Epica_43.jpg

 

Apoi am trecut la decontaminare cu claybar (argila) Optimum Opti-clay si Dodo Juice Born Slippy pe post de lulbrifiant

 

Epica_14.jpg

 

Epica_15.jpg

 

Spre suprinderea mea, am gasit foarte putina contaminare. Masina este spalata in mod normal la perii si se pare ca au avut un efect "benefic" :D , cel putin din acest punct de vedere. Morala zilei: daca vreti sa preveniti contaminarea, spalati masina la perii automate :D

 

Iata ce am cules de pe intreaga capota, si este MARE

 

Epica_16.jpg

 

Pe praguri am gasit o chestie rosiatica care n-am reusit sa-mi dau seama ce este. Cert este ca se lua in bucati, semanand cu un plastic.

 

Epica_17.jpg

 

Am facut o inspectie rapida in soare si am trecut la curatarea in profunzime a vopselei

 

Epica_18.jpg

 

Epica_19.jpg

 

Pentru asta am folosit Optimum Poli-Seal si un burete de polish Menzerna, impreuna cu masina de polishat CYC/Kestrel DAS6. Tehnica de lucru a fost asemanatoare unui polish (Poli-Seal continand si ceva abrazive) adica intins pe viteza 3 apoi lucrat cu presiune moderata pe viteza 5-5.5 timp de 1-2 minute.

 

Epica_20.jpg

 

Epica_21.jpg

 

Dupa jumatate de masina, buretele nu arata prea grozav, semn ca Poli-Seal a intalturat destula mizerie

 

Epica_22.jpg

 

Epica_23.jpg

 

Am schimbat buretele si am continuat, obtinand cum era de astept un rezultat asemanator si pe cealalta jumatate.

 

Pe masura ce ne invarteam in jurul masinii am mai atenuat si unele zgarieturi mai adanci, ca aceasta

 

Epica_32.jpg

 

Epica_33.jpg

 

Am folosit un spot-pad portocaliu Lake Country CCS si Menzerna PO203.

Dupa cateva incercari am ajuns la concluzia ca vopseua este tare pe aceasta masina. Menzerna PO203 cu burete Sonus SFX2 abia a corectat 40-50% din panza de paianjen, iar cu spot-pad orange CCS abia ajuns pe la 60-65%. Iar Poli-Seal nu prea s-a atins de panza de paianjen, doar a adus ceva luciu in plus.

 

Avand spot-pad-ul montat pe masina de polishat am lustruit si stopurile care erau destul de obosite

 

Epica_26.jpg

 

Epica_27.jpg

 

Si dupa (orange CCS + Menzerna PO203)

 

Epica_28.jpg

 

Epica_29.jpg

 

La final am aplicat FK1000P 'Big White', o ceara predestinata pentru aceasta masina :D Pe langa nume este ceara sintetica (sealant) care ofera o durabilitate foarte buna.

 

Cateva poze de final

 

Epica_36.jpg

 

Epica_39.jpg

 

Epica_40.jpg

"

Share this post


Link to post

Ori se face reclama si nu ma prind io la ce, ori te-ai cramponat prea tare in descrierea unor amarate de spalare si polisare...

 

Captivant ...

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Mmm, nu e o amarata de spalare, e...ceva mai multa munca, dar pentru cum iese la final, merita.

Share this post


Link to post

madkat@ omul ti-a explicat ce a folosit... sa nu vina unu cu o intrebare de genul spune ce ai folosit ptr polish, curatare jante... etc nu e niciun fel de reclama

Edited by adrynnoo

Share this post


Link to post

madkat, nu e nici reclama, nici o amarata de spalare. Toni activeaza pe detailingclub.ro, dar face asta din pasiune pt masina lui si nu isi ofera serviciile pe bani. Eu am norocul sa fiu coleg cu el si ma lipesc de el o data pe an sa imi intretin si eu masina cum trebuie :D .

 

Si crede-ma ca munca depusa este multa. Foarte multa. Polisharea pe care o fac baietii de la spalatorii in 2 ore pe 100RON e o bataie de joc, mai bine nu o faci sau o faci de mana. Am vazut cateva masini in Bucuresti cu "holograme" de la polishare - aratau ca un aragaz curatat cu tix. Cei care au facut asta sunt niste macelari.

 

In spatele a ceea ce pare o banala spalare si o polishare stau multe incercari, o groaza de substante de tot felul si multa experienta. Ca sa intelegeti mai bine, unul dintre stopuri l-a polishat Toni (cel din poze), iar pe celalalt eu. Initial am crezut ca e simplu, dar dupa prima incercare am vazut ce inseamna mana unui profesionist. Ceea ce el a facut in 2 minute, eu am facut in 10. Trebuie sa stii cate presiune sa pui pe masina de polishat, cat polish sa pui etc.

 

In plus fata de "polishare" (care de fapt a fost o curatare si o sigilare a vopselei) Epica a primit un tratament cu sealant pt jante si o ceruire. Ceara a fost lasata 20min ca sa se usuce bine. La spalatorie stau 10 min cu tot cu spalare si o ceara lichida de 2 lei data la marele sto - "Gata Boss, ia uite ce frumoasa am facut-o. Ce culoare frumoasa are!". Cum zice si KumKum, e ceva munca si rezultatul final chiar merita.

 

Epica e o masina noua si culoarea nu tradeaza micile imperfectiuni. Totusi daca vreti sa vedeti rezultate spectaculoase va arat ce a facut cu fosta masina, Nubirica:

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/31253-nubirica-2-16-lacetti-14-hb/page__view__findpost__p__495847

 

Eu zic sa respectam munca fiecaruia dintre noi. Unora dintre cei de pe forum le place sa stea toata ziua cu nasul in motor, altii sa tuneze masini de 80cp, iar mie imi place sa intretin masina astfel incat sa o am pe cat posibil asa cum a iesit de pe poarta fabricii.

 

Forumul este un loc unde fiecare isi exprima parerile si incearca sa ajute pe cat posibil. Eu consider ca ceea ce am scris eu si Toni reprezinta un foarte bun tutorial pentru cei care vor sa faca o treaba buna cu masina lor. Produsele folosite au fost alese dupa mai multe incercari, deci puteti fi siguri ca sunt bune. O parte dintre ele se gasesc la noi, inclusiv in supermarket, altele sunt luate de pe site-uri din afara.

 

Numai bine!

 

Edit: Acum am vazut ce a scris adrynoo. Da, toate produsele le puteti gasi pe piata si nu sunt comercializate de mine sau Toni. Pe forumul pe care activeaza Toni e un lucru normal sa spui ce ai folosit pt ca oricine sa stie si sa poata cumpara produsul in cazul in care ii place. La fel cum recomandam noi pe forum nu stiu ce marca de amortizoare sau de filtre etc.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Cu nimic din ce ai scris nu ai fi reusit sa ma lasi mut, asa cum am ramas cand am citit ca exista club de detailing. :shock:

Share this post


Link to post

Cat traieste omul, invata :P

Sunt multe metode de a ingriji o masina care se rezuma la mai mult decat a merge la spalatorie si a da un polish peste zgarieturile adanci. Din pacate in Romania majoritatea la asta se rezuma. Multi uita ca frumusestea unei masini nu sta in strut-barul de sub capota sau in subwooferul din portbagaj. Frumusetea unei masini e ceea ce se vede cand mergi cu masina pe strada si primul lucru care sare in ochi este bineinteles vopseaua. Nimic nu te face sa te simti mai bine decat sa treci pe strada si lumea sa se uite dupa masina ta si sa zambeasca. Si asta fara sa ai muzica la maxim, toba sport, un spoiler gigant sau un Porsche decapotabil :D . Doar o masina normala, dar care straluceste.

 

In afara tarii cultul detailingului este mult mai dezvoltat decat la noi. In special in UK. Si nu exista un club detailing, sunt zeci. Doar unul din cate stiu e in Romania. Discutiile sunt de departe mai interesante decat multe pe care le gasesc pe forum pentru ca te invata ce trebuie sa faci pentru a proteja si curata fiecare particica din exteriorul si interiorul masinii.

 

Eu nu am fost prins de microb ca Toni care probabil a cheluit zeci de mii de RON pe produse si unelte, insa cand vreau sa invat cate ceva dau un search si citesc discutii de pe forumurile de detailing. Pentru unii poate parea plictisitor, pentru mine nu.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Update la jurnalul de bord, data stelara 2011/08/16.

 

Am cumparat de pe acum piesele pt revizia de 1 an la Epica. Revizia o voi face in noiembrie cand se implineste un an de la cea anterioara, insa piesele le-am luat din timp intrucat cureaua de la accesorii dadea semne de oboseala puternica. Se puteau vedea "atzele" iesind din ea:

post-4287-0-22852400-1313579121_thumb.jpg

In realitate nu era saraca curea de vina ci faptul ca a sarit cu un canel mai inafara. Nu stiu de cata vreme mergeam cu ea asa, e posibil sa fi fost asa de cand am luat masina, cert este ca daca o mai tineam si se agata unul din firele alea, iata ce se putea intampla:

post-4287-0-10123800-1313579115_thumb.jpg

Menitionez ca avea aproape 4 ani si 58000km. Manualul de utilizare se specifica ca se inspecteaza la fiecare 2 revizii, se schimba la nevoie.

Cureaua am reusit sa o schimb fara sa urmez procedura standard (dat jos scut, dat jos roata), ci am gasit suficient loc pe sus cat sa strecor o cheie cu un torx de 55 (care apropo, e mic, trebuie de 60 sau 65) si sa detensionez rola intinzatoare. Cu ocazia asta am verificat si jocul in role care este aproape inexistent (cea fixa are un pic de joc, cea de pe intinzator nu are deloc). Ce n-am precizat e ca ne-am chinuit 3 insi sa o punem pt ca locul e f stramt si mainile mele cat niste lopeti nu incapeau.

 

La final o poza cu toate filtrele (lipseste cel de ulei pe care l-am luat mai tarziu) si cureaua.

post-4287-0-68679300-1313579128_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Am vazut ca ai optat pentru curele contitech, la astea m-am oprit si eu pentru ca sunt cu mult mai zdravene fata de cele oem atat la cea de distributie cat si la cele 3 de transmisie nemaipunand la socoteala ca sunt la jumatate de pret.

Iar cu privire la detailing, felicitari a iesit o treaba geniala, iar madkat sigur e de acord cu asta dat fiind semnatura sa.

Personal sunt incantat de idea de detailing iar tipul care te-a ajutat se vede ca e pasionat si profesionist nu un diletant ahtiat dupa bani.Dupa investitia asta ce m-a cam stors de bani, o sa aplec si eu atentia si concentrarea pentru un detailing, macar interior si reconditionare faruri pentru ca masina mea arata ca un cotet in interior.

Share this post


Link to post

Salut Razvante,

 

Multumesc de aprecieri, treaba a iesit intr-adevar foarte bine si rezultatele se vad si acum, la 2 luni de la operatiune. Vopseaua are mai multa adancime si se reflecta altfel obiectele in ea.

 

Cureaua Contitech (made in Germany) chiar a fost o surpriza placuta. Ma interesasem in alta parte si imi aduceau Japanparts la acelasi pret. La astia am comandat cureaua fara sa stiu producatorul, credeam ca va fi tot Japanparts sau ceva de genul. Comparand-o cu cea veche asta pare facuta dintr-un cauciuc ceva mai bun si insertia textila pare un pic mai dura (poate se va mai lasa in timp). Sper ca va tine cel putin cat a tinut si asta veche (58000km). Sunt f multumit si de faptul ca am reusit sa o pun cu colegii de serviciu fara sa desfac roata si scutul. La Nubira o schimbam eu cu nevasta-mea in zece minute :) ). La Epica mi-a luat o ora pt ca nu aveam scula potrivita :D .

 

Pt detailingul exterior cred ca merita sa apelezi la niste profesionisti pt ca altfel muncesti f mult si rezultatele nu sunt cine stie ce. Stiu ca expertdetailing avesau niste oferte la un moment dat. Pt faruri striu ca ofertele pornesc de la 50ron si ajung la maxim 100ron. Era si aici pe forum un tip care parea ca stie ce face.

Interiorul este relativ usor de curatat si poti sa-l faci si singur. Eu dupa ce am incercat mai multe produse care se gasesc prin magazine am ajuns la concluzia ca pt mocheta si tapiteria scaunelor cel mai bun este Biocarpet, o perie de covoare pt mocheta si o perie mai moale din par natural sau un burete (daca nu e f murdar) pt scaune. Am incercat si produse Abro, Sonax si Vanish pt covoare si niciunul nu a curatat mai bine decat Biocarpet. Foarte important este sa nu uzi prea tare si sa nu freci puternic tapiteria de pe usi pt ca se dezlipeste (eu am patit-o la Nubira).

Pt curatarea plasticelor tot ce ai nevoie este o periuta de dinti cu par moale si un detergent bland (spre exp un gel de dus sau un sapun lichid) si multa rabdare. La Nubira am facut minuni cu reteta asta pe bord si fetele de usi care erau murdare si obosite.

 

Numai bine!

Share this post


Link to post

Saptamana trecuta Epica a implinit frumoasa varsta de 60000km si aproximativ 13000km de cand e in posesia mea.

post-4287-0-54796000-1317027119_thumb.jpg

 

Drept cadou a primit un scut metalic intrucat partea din spate a celui de plastic de pe drepta se sparsese, iar cel de pe partea stanga era crapat de cand am luat masina. Costul pentru cele 2 scuturi de plastic se ridica la 920RON, asa ca doar 420RON cu tot cu transport pt unul de otel mi s-a parut un chilipir :P .

Montarea am facut-o cu un coleg de serviciu si ne-a luat aproximativ o ora pt ca 2 din prinderile scutului sunt pe suruburile de la barele de ranforsare a caroseriei care bineinteles erau intepenite. In plus, am reusit sa punem scutul de metal peste cel din plastic, desi oficial trebuia sa-l dam jos. Am optat pt varianta aceasta pt ca cel de plastic imbraca pana sus baia de ulei, zona de jos unde sunt curelele si cutia de viteze si nu lasa apa si noroiul sa ajunga in comparitmentul motor.

Rezultatul:

post-4287-0-21913500-1317027133_thumb.jpg

Prinderea in partea din fata se face pe caroserie cu niste suruburi cu urechi daca le pot spune asa. Si cu astea ne-am chinuit o gramada sa le tinem pe pozitie si ca sa punem sa strangem piulitele. Bucata de tabla ruginita care se vede in poze e pe post de saiba intrucat cea prezenta in pachet trecea prin gaura cam usor si mi-a fost frica sa o pun.

 

Chestiile rosii de pe mijloc sunt niste tampoane de sprijin pe lonjeronul central, iar cea din spate e "usita" de acces pt schimbul uleiului.

 

Numai bine!

Share this post


Link to post

faina masina Epica! sa o stapanesti sanatos!

Share this post


Link to post

Multumesc Daewoo, toate cele bune!

Share this post


Link to post

Ieri mi-am facut putin timp sa incerc Xerapol plastic polish. L-am gasit in Carrefour cu ~35RON.

post-4287-0-17842800-1320333460_thumb.jpg

Ma enerva ca afisajele de pe bord - ceas, radio-CD si martor centura pasager dreapta erau cam zgariate de la fostul proprietar. Probabil el o curata in interior la spalatorie si stim cu ce carpa sterg baietii bordul (aia cu care au frecat si jante si masina si pe jos).

 

Cateva poze inainte:

Afisajul cu martor centura_____Afisajul pentru ceas

post-4287-0-84589800-1320333234_thumb.jpg post-4287-0-13583500-1320333246_thumb.jpg

 

Am urmat instructiunile de pe cutie - am pus nitel pe carpa si am frecat energic timp de ~2minute. Am sters apoi cu o carpa de microfibra si am repetat operatiunea pana am fost multumit de rezultat.

 

Cateva poze dupa:

Afisajul cu martor centura_____Afisajul pentru ceas

post-4287-0-44862400-1320333556_thumb.jpg post-4287-0-60188000-1320333579_thumb.jpg

 

Diferenta este simtitoare, a scos ~80% din zgarieturile de pe martorul de centura si ~50% de pe ceas (unde nu am insistat de frica sa nu zgarii bordul fiind f mica suprafata). Urmeaza afisajul de la radio-CD de care nu am avut inca timp sa ma ocup.

 

In concluzie este un produs pe care il recomand, pretul fiind destul de mic pentru cantitate (ajunge lejer si pt 2 faruri), iar rezultatele sunt foarte bune pt banii platiti.

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...