Jump to content
Sign in to follow this  
ches

Chevrolet Epica White Pearl

Recommended Posts

Multam, ii stiu pe astia de la Febest, fac bucse si planetare pt masini mai exotice, cum e si Epica. M-ar ajuta f mult daca ati putea sa imi spuneti cat trebuie sa fie jocul intre axul intermediar si planetara, eventual cand faceti un schimb de ulei sau o alta operatiune. Am pus o poza cu jocurile care ma interseaza ca sa fie cat se poate de clar.

Vineri, la service am dat jos planetara si am verificat dintii de pe capul de planetara si cel de pe axul intermediar si s-a vazut nici o problema, era doar rugina, fara dinti rupti/tociti sau alteceva. La mine jocul stanga-dreapta e de aprox 2 cm daca se foloseste un levier, iar sus-jos este de tot de 1-2cm cu roata suspendata (masina ridicata pe elevator).

933057874_planetaradreaptaEpica.png.0316fb05a4ac768cec57bb98c953cd60.png

Share this post


Link to post

Cred ca jocul e din cauza acelui sus-jos. Nu trepideaza putin la plecarea de pe loc?

La Evanda, acolo are ca un fel de tampon si daca se uzeaza ala, permite descentrarea in timpul rulajului.

Le: am incercat niste jante pe 17'' cu ET 40 si intre 30km/h si 70km/h, in acelerare trepida ca si cum ar fi fost sariti plumbii de pe janta. Cei drept huruit nu se auzea.

Edited by nt98adu

Share this post


Link to post

Salut, nu trepideaza la plecare, si in mers nu se simte nimic ca si cum ar fi descentrat.

Unde este pus tamponul la Evanda?

La asta a mea ar trebui sa aibe un o-ring si ala lipseste, vezi poza. In rest toate piesele exista. Am verificat jocul in rulmentul axului intermediar si e bun, nu are joc deloc si nici nu se simte la mana ca agata. 

ax-planetara-intermediara-2-0d-captiva-epica.jpg

Share this post


Link to post

Unde ai marcat tu in foto rulment, la Evanda este o bucata mare de cauciuc care imbraca planetara, cauciuc ce are o carcasa metalica ce vine prinsa pe lonjeron. Am sa fac o poza exact sa vezi cum este.

Share this post


Link to post

Super, merci!

Share this post


Link to post

Salutare, am rezolvat-o cu axul intemediar. Intr-adevar axul de pe masina avea dintii mult mai tociti (vezi poze), in special spre zona cu siguranta, de aici si jocul mare - planetara iesea usor de pe ax si se putea misca sus-jos. Am schimbat axul intermediar, siguranta, o-ringul si rulmentul, am mers pe piesa aftermarket, marca Febest, din ce am inteles de la vanzator sunt bune si sunt singurele alternative la cele originale, cel putin pt Epica. Din fericire capul de planetara e dintr-un metal mai tare, dintii de pe el fiind f putin tociti. Dupa montare si jocul axial si cel sus-jos au disparut complet. la rotatie jocul exista, dar este f mic, mecanicul a zis ca nu voi avea probleme.

Cu ocazia vizitei la mecanic (dl. Misu pt cei care il stiu 🙂 ) am schimbat si ceva ce incercam sa fac de aproape un an la buburuza (dar din pacate nu l-am prins) si anume sa schimb garniturile si pistonasele la etrierii fata. Cand am facut schimbarea garniturilor acum vreo 5 ani nu am schimbat si pistonasele si unul dintre ele era usor corodat. Mi-a ramas pe creier treaba asta, asa ca acum ca am avut ocazia am schimbat totul ca sa fiu linistit. Din fericire ambele pistonase erau cum le lasasem, unul bun si unul usor corodat. Le-am schimbat pe amandoua si l-am pastrat de rezerva pe cel bun. Totul a mers smooth, sfatul mecanicului de a schimba placutele inainte sa ajunga la avertizor a avut efect, garnitura nu a lucrat in zona in care pistonasul era corodat.

Am pus si poza cu codurile pistonaselor si ale garniturilor. pistonasele sunt de 57mm, info utila pt cei care vor sa le schimbe 🙂 

Numai bine!

20180920_094820.jpg

20180920_095406.jpg

20180920_111417.jpg

20180920_111649.jpg

Share this post


Link to post

In weekend mi-am facut timp sa schimb arcurile de la etrierii fata si spate (le aveam cumparate de mai bine de un an, insa lenea si lipsa de timp m-au facut sa le schimb abia acum). In plus, si cu arcurile vechi mergeau la fel de bine, practic nu pot sa spun ca am simti vreo imbunatatire. Pe fata am si vopsit etrierii, pe spate urmeaza sa-i revopsesc, in poza se vede cum arata dupa ~5 ani de la vopsire, inca se tine vopseaua pe ei, dar arata mai prost ca pe fata. Pe spate am gasit si o glisiera semi blocata, am curatat bine si am uns cu vaselina siliconica. Un mare plus is pt vopseaua Hammerite, se intinde uniform, adera bine si nu raman urme de pensula.

Cat timp munceam la ea a venit un vecin, cica fost mecanic sa isi dea cu parerea, desi nu il intrebase nimeni nimic. Eu i-am zis ca am o culisa blocata, el o tinea una si buna ca e de la pistonase. Dupa ce mi-a recomandat sa ung cu vaselina grafitata mi-am dat seama de ce nu mai este mecanic 😄  . De fiecare data cand fac ceva la masina in parcare este aproape imposibil sa nu vina un vecin sa isi dea cu parerea, in 90% din cazuri fiind vorba de niste pafaristi care nu vor sa isi tina gura 🤬 .

Etrierul spate:

20181013_161039.thumb.jpg.3386704e732c557c98e635ad9f4fbf80.jpg

Etrierii fata:

20181014_170248.thumb.jpg.96f36070ce3419177890111f17d4d1a0.jpg20181014_164852.thumb.jpg.8d647d44e32eaba1f7adeb6a876b8cf3.jpg20181014_155447.thumb.jpg.e93a403294e49b91000255abd16e36fe.jpg20181014_155443.thumb.jpg.de4d22e6f0d06c5478811d6be911ce98.jpg

Edited by ches
  • Like 1

Share this post


Link to post

In weekend am pregatit-o de iarna - am spalat-o si i-am aplicat ceara Sonax Netshield, i-am curatat interiorul si i-am uns chederele.

Cateva poze cu interiorul de piele, l-am curatat si l-am tratat cu solutie de curatat pielea de la Turtle Wax:

20181020_132035.thumb.jpg.594c0f3e408347e1117b405a1c8c8d5f.jpg20181020_132029.thumb.jpg.dd663bb5ca5a2326ef2b0f8f5fe1bb1c.jpg20181020_132409.thumb.jpg.bec2a2a29dd50bcb2bc3315d2869ffe6.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Arata a masina completa cu interiorul de piele 🙂

Share this post


Link to post

Dap, este altceva 🙂

Acum aproape 2 saptamani am gasit o Captiva care mi-a placut mult si am luat-o. Mai multe in topicul ei 🙂

Epica este acum pusa la pastrare in parcarea subterana. O mai scot o data pe saptamana ca sa ii mai consum din motorina 🙂

Edited by ches
  • Like 1

Share this post


Link to post

Arata super ok interiorul ala, ai facut o treaba excelenta !!!

Share this post


Link to post

Multam din nou! 🙂

Share this post


Link to post

Weekendul trecut am fost sa vizitez Epica si sa dau jos de pe ea oil catch can-ul ca sa il mut pe Captiva. Practic acum e stock. Am facut miscarea din 2 motive:

1. Nu am primit nici o oferta momentan pt Epica, deci va trebui sa las la pret si incerc sa minimizez pierderile. Plus ca si Captivei nu cred ca ii strica oil catch can-ul, la Epica a facut treaba foarte buna. Unul nou, acelasi model, de pe ebay costa 130lei, plus ~100 lei fittingurile, colierele si furtunul, plus minim o luna pt livrare 🙂. Am salvat 200lei si o coada la posta 😄 

2. In general lumea e suspicioasa si daca vede un oil catch can montat se gandeste ca cine stie ce probleme are masina. Fara el nu va avea nimeni de comentat.

Am dat si o tura cu masina, e mare lucru ca masina sa stea in parcare subterana, masina e curata, doar cu ceva praf pe ea, nu am rugina pe discuri, a pornit imediat desi statea de aproape o luna (nu am mai ajuns sa o pornesc si sa o misc). Din pacate pentru Captiva si Spark, astea 2 nu vor avea acelasi tratament dat fiind ca sunt folosite aproape zilnic si locurile de parcare de la bloc sunt doar la suprafata 🙂 .

Imediat dupa ce m-am suit in ea si am plecat sa dau tura, mi-a aparut un zambet tamp pe fata - m-am dezobisnuit de pedala ambreiajului moale si placut la actionat, de pozitia la volan mai joasa chiar si fata de Spark, de scaunele mult mai comode fata de ale Captivei si Sparkului. Cine naiba m-a pus sa iau SUV? 😥

 

PS: Ieri m-am intalnit cu un tip care are o Epica adusa din Spania cu 250000km si acum are 310000km, masina din 2010, el o are de 2 ani, omul f multumit de masina, cica n-a avut nici o problmema cu motorul sau cu DPF-ul. Mai era cica si chipuita. I-am vandut unul din manerele de deschidere usa din interior, mai exact dreapta spate.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Sunt masini bune insa din pacate, pretul le-a scazut vertiginos. De fapt asa se intampla cu toata piata auto si de regula cine cauta o marca anume, doreste sa achizitioneze un exemplar la pretul cel mai mic, chit ca dupa aceea va investi sume considerabile pentru intretinerea si functionarea ei. Sper sa o poti da unui pasionat si la un pret cat mai aproape de starea tehnica a masinii.

  • Like 1

Share this post


Link to post
On 12/13/2018 at 2:09 PM, ches said:

Cine naiba m-a pus sa iau SUV? 😥

Aici iti dau dreptate, te-am lasat pe tine sa o zici 🙂 

Si cu nr 2 sunt de acord.

Share this post


Link to post

Ieri am vizitat din nou Epica si am gasit roata spate pe janta. Dupa  umflare si verificare, se pare ca pierde are pe la ventil, trebuie sa il schimb. Din pacate astia de la Auchan baga taxa de parcare in subteran incepand cu 26 decembrie, deci trebuie sa o scot de acolo si cel mai probabil sa o aduc in parcarea de la serviciu, insa aici nu pot sa o tin decat in aia de afara... Asta e.

Iar de cand a venit zapada parca nu mai imi pare rau ca am SUV, deja am trecut in modul "taran": nu mai dezapezesc locul de parcare si aleea catre el, merg prin uzina Faur ca scurtatura (cei care au fost vreodata pe acolo stiu cum arata Bucurestiul dupa bombardament) . Si chiar imi face placere sa o fac sa piarda aderenta pe zapada ca sa simt cum cupleaza si tractiunea pe spate 😄 .

Share this post


Link to post

Sambata am fost in vizita la Epica, si conform zicalei "intre 2 nu te ploua", masina era curata si inca fara praf vizibil. Ultima data am scos-o la plimbare si am spalat-o acum 2 saptamani pt ca avea un strat de praf gros pe ea, cam ca pe BMW-ul de langa 🙂 .

A se remarca si sigla intoarsa la T2-ul acela 😛 , tipul e hippie cu acte, are tot felul de stickere pe ea in spate, precum si niste asternuturi murdare in spatele dubei.

20190119_113658 (Medium).jpg

20190119_113650 (Medium).jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Frumoasa tare pisica aia 😛 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am mai vazut poza asta dar din alt unghi, era doar un colt de Epica, restul cu duba 😄

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Epica revine in forta! 🙂

Ieri am hotarat ca Epica va redeveni masina de zi cu zi, cel putin pana o vand. A stat destul la subsol, acum am Captiva fix in locul Epicii 🙂

Zilele astea sper sa ajung si pe la 1-2 reprezentante Chevrolet sa vad cat imi ofera pe ea, desi cred ca imi bat capul de pomana... dar na, sunt doar 2 drumuri si sunt pe traseul catre munca.

 

Share this post


Link to post

Epica s-a vandut, topicul acesta se poate inchdie.

Daca noul proprietar alege sa devina membru aici poate continua povestea Epicii pe topicul creat de el.

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...