Jump to content
Sign in to follow this  
Don Quichotte

Matiz Cu Consum Imens In Regim Urban - Ajutor!

Recommended Posts

Precizez din nou ca incalzesc motorul inainte de a pleca de pe loc, la un moment dat stateam chiar 5-6min. sau cat era nevoie pana ajungea indicatorul de temperatura la (sau f. aproape de) temperatura de regim.

Da' de ce?

Se recomanda, intr-adevar, sa astepti cam 30 de sec inainte sa pleci cu masina de pe loc, dar in nici un caz nu are rost sa astepti pana ajunge la temperatura de regim. Daca e gerul bobotezei, poti sa astepti 1-2 minute, dar mai mult nu are rost.

Cel mai repede (si economic!) se incalzeste in mers. De asemenea, nu-i face tocmai bine sa mergi cu cutia la -20 de grade si motorul la 80 (ma rog, intelegi ce vreau sa spun).

Share this post


Link to post

Dar, în niciun caz, un motor de Matiz, îngrijit, cu nu foarte mulţi km şi la care s-a folosit consumabile -şi în special ulei- de calitate, nu urlă. Nu la valoarea aia.

 

Comparativ cu orice alt benzinar poate mai putin Dacia 1310 urla, nu unul , ci la toate parca motorul e in masina langa tine, de insonorizare nu s-a auzit la Craiova, daca vi de pe renault dci aka tractor e posibil sa ti se para silentios.

Edited by argon

Share this post


Link to post

1. Chestia cu urlatul: daca esti obisnuit cu o masina silentioasa, da, urla, urla si la 3000 rpm. Am avut un soc ieri cand dupa ce 1 saptamana si 1000km am condus un avensis m-am urcat in matiz pentru a-l duce la schimbat de anvelope. La 60km/h motorul si zgomotele de afara se auzeau de parca mergeam cu 180km/h cu avensisul.

Daca mergi cateva luni numai cu un matiz, nu ti se mai pare asa nasoala treaba, te obisnuiesti. Cum zicea cineva pe aici, masinile astea nu au fost facute sa fie silentioase, din nici un punct de vedere.

 

2. Am vazut ca i s-a recomandat sa mearga mai turat, mai precis sa schimbe in 4000 rpm. Nu ca ar fi o idee proasta, insa in contextul in care initiatorul topicului parcurge 2-3 km la un drum, timp in care apa din motor abia atinge 80 grade(la iarna sigur nu sare de 60 grade) iar uleiul probabil un 40 grade, pe vremea de acum, nu mi se pare o idee prea buna.

 

3. In general, din ce am vazut eu, este bine de lasat motorul sa functioneze la ralanti pana acesta scade aproape de valoarea normala(se simte ca incepe sa vibreze masina usurel). Asta se intampla, la cum e acum afara, cam in 30-40 secunde iar iarna, la -10 grade intr-un minut jumate, maxim 2. Mai mult nu are rost sa se stea cu ea pe loc.

 

Referitor la consum, daca ar fi adevarat, eu mizez pe 2 chestii legate intre ele:

- parcurs prea scurt, practic motorul merge rece mereu(chiar daca acul se ridica in pozitia unde sta de obicei, apa nu are mai mult de 70 grade cand ajunge acul sus).

- schimbat treptele jos in ture.

Singura optiune dupa parerea mea este sa se lungeasca parcursul la macar 5 km, pentru a da ocazia motorului sa se incalzeasca. Nu stiu in ce masura ii face bine unui motor rece sa fie turat la 4000 rpm zi de zi.

 

Referitor la cuplul maxim: motorul matizului are 2 varfuri de putere, unul la 3500 rpm si unul la 4600 rpm. Cel de la 4600 rpm este cel cu valoarea cea mai mare(insa cu foarte putin). Stiind fobia romanului in a tura motorul(fobie cauzata de dacii) sunt sigur ca cei de la craiova au decis sa puna ca turatie de cuplu maxim 3500.

Partea si mai faina este ca intre 3500 si 4600 matizul are cuplul aproape de maxim. Asta se simte si in mers, in plaja asta masina trage cel mai bine(eu plaja asta o folosesc la depasiri, 3500-5000rpm).

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Am citit si eu aria asta dupa multe luni de pauza. Scriu in calitate de posesor de matiz care a scos cele ami variate consumuri. In extraurban si 4 si 15 si in oras si 8 si 13.

 

Matizul de care se vorbeste aici nu are nici o problema. Motorul e ok daca afara consuma cat trebuie si nici pierderi nu poate sa aiba din moment ce la drum lung nu pierde.

 

Consumul e dat de statul pe loc pentru a se incalzi. :)

 

Zici ca faci drumuri de 1.5 - 3km. Hai sa punem o medie de 2.5km. Asta inseamna ca intr-o suta de km il incalzesti de 40 de ori. Daca stai de fiecare data 5 minute inseamna ca in o suta de km masina sta pe loc (fara sa punem la socoteala si timpii de stat la semafor si plecari de pe loc) 40 x 5 min aka 3.3 ore.

 

Nu stiu cat consuma un matiz la relanti dar 1.5l tot cred ca consuma. Asta la cald la 800 - 900 rpm. Cand sta sa se incalzeasca poate sa sara de 1500 rpm si consumul cred ca ajunge si el la 2l pe ora. Asa ca de aici arzi 7l degeaba. PLus orpiri la semafor si plecam des de pe loc. Ajungi la consumurile date de tine.

 

Fa un test. Mergi o saptamana intreaga in acelasi ritm dar stai si tu 30 de secunde cat se dezmorteste motorul si pe ruma mergi cu el pana se incalzeste fara sa accelerezi tare. Desi dupa ce ajunge acum la prima linie poti sa iti faci linistit de cap. Oricum doua plecari de pe loc mai in forta si s-a incalzit si mama lui. O sa ai mari surprize legate de consum :)

Share this post


Link to post

Ford 1.6 Tdci consuma la ralanti 0.5 litri pe ora, si 0.9 cu clima pornita, inteleg ca e diesel, dar la benzina sa consume un motor de 0.8 1.5 litri pe ora? :shock:

Edited by argon

Share this post


Link to post

Motorul de matiz nu e chiar un monument de inginerie :)

Share this post


Link to post

Cam 1L/h stiam eu...

Share this post


Link to post

Un 1.6 Mpi (VW), iarna, la rece (climă pornită, dezaburire, faruri etc) ia cam 1,5-1,6 l/h. Pe măsură ce se încălzeşte scade până pe la 0,8-0,9 l/h. :rolleyes:

Share this post


Link to post

La fostul meu Opel, la pornirea la rece, tot cam asa cu clima pornita, 1.2-1,4 apoi scadea cand intra motorul in regim normal la 1,0- 1,2 cu clima, 0,7-0,8 fara clima. Motor de 1,6 euro4.

Share this post


Link to post

OK, o sa incerc niste teste cand am timp si revin cu detalii. De asemenea, sa vad daca poate sa se uite si mecanicul saptamana care vine.

Share this post


Link to post

Consumul este un parametru extrem e sensibil si care depinde de o sumedenie de factori: temperatura ambianta, daca bate vantul sau nu, numarul de porniri in suta de km, trafic, sarcina (nr. de persoane), stilul de condus. De multe ori, aceeasi masina are consumuri diferite numai daca schimba soferul. Consumul exagerat de carburant, daca este cauzat de o defectiune tehnica, aduce cu sine si niste simptome clare, nu prea am vazut masini care sa consume mult mai mult decat valorile normale si sa iasa excelent la un test de gaze, motorul sa functioneze redus, etc... Opinia mea, este ca nu e bine sa ne ghidam dupa niste masuratori facute pe distante de 50-100 km ci macar pe o distanta intre doua plinuri. In nici un caz nu este relevant pentru drumuri in oras de 2-3 km. Sunt situatii in care in oras, facand drumuri de 2-3km, iarna, cu zeci porniri la rece, si opriri dese in trafic, plecari in tromba si franari la limita, Matizul, poate consuma nu 10 ci 20 litri. la 100 km. In cazul de fata daca motorul functioneaza bine, consuma normal in afara orasului si eventual trece si un test de gaze, atunci problema este in alta parte.

Share this post


Link to post

Buna ziua, revin cu noutati.

 

Am facut niste teste si situatia incepe sa se mai limpezeasca. Astfel:

 

1. Am pus un aditiv de curatat injectia de calitate si am mers cu el inainte de testele descrise in continuare cel putin 200km. Nu pare sa fi ajutat la diminuarea consumului.

 

2. Am mers la benzinarie am facut plinul si am mers prin oras, fara sa opresc motorul, 33,3km (culmea, mi-a dat la fix o treime de suta!). Ideea e ca am pornit motorul o singura data si era cald deja, si am mers cu viteza mica, fie ~40-42 cu a 3-a fie ~30 cu a 2-a! Evident, si cu cateva opriri la stopuri (rare). Sa nu va mai tin in suspans: mersul in trepte inferioare / viteza mica nu reprezinta o problema. Mi-a dat un consum uimitor de mic pentru oras: 1,6l x 100/33,3 = 4,8% ! Iarna, cu viteza medie pe la 30km/h! Vesti bune, mi-am zis.

 

3. Urmatorul test, sa vedem daca pornirea motorului cand acesta este cald afecteaza major consumul. Am facut in acelasi regim de viteza 20km cu un total de 20 de opriri ale motorului. Ma plictisisem sa tot trag pe dreapta! Consum dupa parerea domniei sale pompa: 1,53l, ceea ce inseamna 7,65%. Oricum nu e 20%, si cine isi face consumul oprind din km. in km.? Daca presupunem ca la mers consumul a fost tot ~5% inseamna ca 20 de porniri ale motorului (cald!) mi-au luat in total jumatate de litru de benzina. Cred ca e absolut normal.

 

...Si o informatie ajutatoare, abia azi am facut legatura in capul meu. Poate asa e normal, dar m-as mira. Cand pornesc motorul rece, gazele de esapament au un miros extrem de neplacut si patrunzator, azi numai ce-am deschis usa la masina sa ies putin sa curat parbrizul dupa ce dadusem drumul la motor si nu stiam cum sa ies si sa o inchid mai repede, sa nu intre otrava aia in masina. Si nu batea cine stie ce vant dinspre spatele masinii. Oare or putea fi si vapori de benzina nearsi?!? Intreb si eu ca prostu' :) Nu pot sa compar cu alte masini ca n-am mai avut masina personala, am condus mult o duba diesel care-i cu totul altceva.

 

Concluzei preliminara: buba e la rece, fie cat inca sta masina pe loc (dar nu cred ca doar atunci) fie tot timpul cat motorul inca nu s-a incalzit (mai probabil).

 

Urmatorul test se va desfasura pe parcursul mai multor zile. Voi merge in regimul de consum masiv (drumuri scurte, 1-2 / zi, deci fiecare inceput cu motorul rece), dar voi lasa masina sa se incalzeasca doar foarte putin, sa zicem 20-30 secunde maxim, inainte de a pleca de pe loc. Sa vedem daca problema e:

a) doar cand sta la ralanti sa se incalzeasca, sau

b) si cat timp merg si nu s-a incalzit inca bine de tot motorul.

 

P.S. 1. Da, inca nu a vazut-o mecanicul ca are in continuare probleme grave in familie, pe aici nu-s prea multi cu reputatie si nu vreau sa apelez la oricine, mi-e clar ca nu-i o problema foarte banala si des intalnita.

2. Apreciez mult toate opiniile si sfaturile pe care le scrieti aici. Va rog sa continuati. Va rog insa mult si sa nu mai cautati explicatia intr-o simpla eroare de masurare, nu trebuie sa merg sute de km. ca sa fac diferenta intre un consum de 5% si unul de 15 - 20%. Pompa poate gresi 2-300ml, asta nu schimba radical calculul, iar daca de fiecare data iese cam tot asa, si repeti de multe ori... Insa pentru a elimina definitiv aceasta ipoteza va voi spune ca am mers 350km inainte de a face plinul. Dintre acestia, 260 au fost facuti extraurban in seturi de cate 20-30, deci cu un consum de cel mult 4,8 - 5%, cum am mai masurat de multe ori. Rezulta 13l consumati extraurban. Restul de 90 au fost facuti din drumuri scurte incepute cu motorul rece, deci cu consum mare. Acesti 90km mi-au mancat si ei 13l, pentru ca in total am alimentat 26l. Rezulta un consum de vreo 15%. Nu ma insel si sunt destul de minutios cu astfel de probleme (dupa cum se poate vedea cred si din cate detalii dau :) ). Problema e reala.

Share this post


Link to post

Auzi, da' masina trage bine sau e mai lenesa decat de obicei ? e model cu catalizator ?

Share this post


Link to post

- nu trebuie sa faci teste sa afli ca la excursii simple, mai ales iarna, prin urban consumul e mare;

- daca ai inteles ca excusiile lungi scad consumul, aplica asta si la consumul extra-urban, deci, la o repriza de 20 km afara, n-ai sa faci 5%.

Deci, calculul tau este gresit, n-ai consumat nici 5% afara si prin urmare, nici 15% inauntru.

 

Faptul ca un motor termic consuma mai mult la pornire si apoi pana cand ajunge la temperatura de regim este cunoscut decand s-a inventat el. La fel, daca este prea cald, consuma racirea lui (ventilatorul), la fel ca in cazul pornirii A/C (consuma si compresorul si ventilatorul de racire). Daca in sezonul de vara sunt necesari 1,5-3 km sa incalzesti motorul, in sezonul acesta ai nevoie de 3-6 km pentru asta. Daca vara nu pierzi mult la o oprire, iarna scade repede temperatura apei din el. In plus, in sezonul rece, consumul creste si datorita aderentei scazute la tractiune si datorita slabei volatilitati a benzinei la temperaturi scazute (randament slab).

Deci, daca refaci calculele plecand de la alte premise: 9L la 90 km urban (10%) si 17L la 260 km (6,5%) te poti afla mai aproape de realitate. Sau poate zici 6% afara (15,6L) si 10,4L urban (11,5%). Ultimul calcul se incadreaza si intr-un raport maxim de 2:1 intre urban si extra-urban, fapt mult mai plauzibil decat calculul tau.

Totusi, experimenteaza, poate ajungi la vorba noastra: motorul n-are ceva.

Share this post


Link to post

Nu vreau sa par incapatanat. Sunt extrem de motivat sa... constat ca ma insel! :) Totusi, nu pot sa calculez asa pentru ca acele drumuri de 20-30 km chiar nu-mi iau mai mult de 5% - mi-au luat si 4,25%. Masurat de cel putin 10 ori. Oricum, voi mai avea probabil inca o confirmare in urmatoarele 2 saptamani pentru ca nu cred sa mai ies din localitate pana la Revelion, deci voi avea consum strict urban / drumuri scurte.

Nu stiu daca ce inteleg eu prin asta este riguros corect, dar sunt si eu convins ca "motorul n-are ceva". Daca as putea sa-l tin tot timpul cald, cum fac unii audiofili cu sculele audio pe care le tin aprinse non-stop (fenomenul e real, chiar suna mai bine, in domeniul asta nu sunt deloc afon ca la masini), n-ar fi probleme. Poate fac un foculet mic sub el de fiecare data inainte de pornire. :) ) As imbogati de sensuri termenul "aprindere" :) ). Redevenind serios, banuiesc (dar lipsindu-mi cunostintele tehnice necesare nu am cum sa stiu daca ipoteza e plauzibila, ca verosimila cred ca este) ca atunci cand motorul e inca rece nu se face amestecul corect si masina consuma in draci - adica in draci comparat cu alte Matiz-uri "sanatoase la cap" in conditii identice. Aici interveniti domniile voastre, dimpreuna cu cunostintele pe care le detineti. Oof, il sun acum iar pe mecanic...

  • Like 1

Share this post


Link to post

cand motorul e inca rece nu se face amestecul corect si masina consuma in draci

Amestecul se face corect, nu aceasta-i problema. Prin pulverizare, benzina trebuie sa se vaporizeze pentru a se aprinde si pentru a arde in totalitate. Indicele de volatilitate al benzinei depinde de temperatura si de gradul de aditivare in acest sens, altfel, daca motorul a pornit, amestecul se face mai bogat pentru intretinerea unui cuplu suficient sarcinilor la care este supus de pana la 10,5:1 in loc de 14,7:1. In plus, randamentul unui motor termic este maxim la temperatura de regim. Consumul este dictat de catre amestecul bogat si randamentul scazut. In plus, circulatia prin oras obliga la o deschidere mica a clapetei, fapt ce se reflecta intr-o eficienta volumetrica (gradul de umplere al cilindrilor) mult scazuta.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

 

...Si o informatie ajutatoare, abia azi am facut legatura in capul meu. Poate asa e normal, dar m-as mira. Cand pornesc motorul rece, gazele de esapament au un miros extrem de neplacut si patrunzator, azi numai ce-am deschis usa la masina sa ies putin sa curat parbrizul dupa ce dadusem drumul la motor si nu stiam cum sa ies si sa o inchid mai repede, sa nu intre otrava aia in masina. Si nu batea cine stie ce vant dinspre spatele masinii. Oare or putea fi si vapori de benzina nearsi?!? Intreb si eu ca prostu' :) Nu pot sa compar cu alte masini ca n-am mai avut masina personala, am condus mult o duba diesel care-i cu totul altceva.

 

 

Mirosul ala este normal sa apara cand motorul este rece-rece. Catalizatorul este mult prea rece ca sa functioneze iar motorul functioneaza cu amestec bogat. Da, este miros de benzina nearsa+ceva aroma de la un catalizator rece. Stai linistit, nu e nici o problema.

Share this post


Link to post

Mirosul neplacut vine de la sulf.

Share this post


Link to post

Apropo de consum mare in sezonul rece, al meu a luat 6 % extraurban la ultimul consum. Ce-i drept am avut conditii grele de trafic : zapada amestecata cu gheata , temperatura sub 0 grade si trafic destul de aglomerat ( abia am prins de vreo cateva ori viteza a - 4 - a ).

 

 

Share this post


Link to post

daca un matiz din 2004 consuma un pic mai mult decat ar trebui ar putea sa fie injectoarele de vina? va rog sa imi raspundeti ca sunt pregatit sa cumpar injectoare!!!!! contact crazy_biker96@yahoo.com

Share this post


Link to post

Defineste mai exact "un pic mai mult". Raspunsul ar putea fi DA insa injectoarele pot fi verificate si curatate/reconditionate (asta ca masura inaintea schimbarii !)

Share this post


Link to post
daca un matiz din 2004 consuma un pic mai mult decat ar trebui ar putea sa fie injectoarele de vina?

Schimba soferul.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Incalzitul motorului la pornire il faci tinand motorul la ralanti 5-6 minute, sau il accelerezi?Daca mai si accelerezi pana cand motorul ajunge la temperatua optima, atunci clar te rupe la consum. Oricum consumul acesta mare, e dat de mersul la rece atunci cand functioneaza socul automat, de acolo si mirosul de benzina nearsa. La toate masinile pe benzina , la pornirea la rece miroase de te indoaie a benzina in primele minute de la pornire. Cauculatorul de injectie nu tine cont de informatiile de la sonda lambda decat dupa ce motorul a ajuns la regimul termic optim.

Edited by madi

Share this post


Link to post

Buna ziua si la multi ani tuturor!

 

Revin cu ultimele constatari in saga buburuzei bulimice. :) Am mai facut 33km din drumuri dintr-astea scurte de 2-3 km, dar spre deosebire de datile anterioare nu am mai lasat motorul sa se incalzeasca inainte de a porni de pe loc decat 30-40, maxim 60 secunde, in functie si de cat era de frig. Reamintesc faptul ca inainte o lasam 4-6 minute, cu aproximatie (si ca sa-i raspund si lui madi, nu acceleram deloc, lasam la ralanti).

Alimentat la pompa: 4,82l. Deci cam 14,5% consumul.

 

Practic, testul a fost cel sugerat de steph:

Fa un test. Mergi o saptamana intreaga in acelasi ritm dar stai si tu 30 de secunde cat se dezmorteste motorul si pe ruma mergi cu el pana se incalzeste fara sa accelerezi tare. Desi dupa ce ajunge acum la prima linie poti sa iti faci linistit de cap. Oricum doua plecari de pe loc mai in forta si s-a incalzit si mama lui. O sa ai mari surprize legate de consum 10000000.gif

Din pacate nu am avut mari surprize.

 

In rezumat, datele concrete obtinute pana acum:

 

- sa zicem cam 12-14 porniri de pe loc (cu motorul neincalzit deja de un drum prealabil) in cadrul acestui ultim test au consumat cca. 4,8 - 1,6 = 3,2 l, unde 1,6l va reamintesc a fost consumul intr-un test anterior de 33km mers continuu. Ar veni cam 250ml benzina o incalzire de motor

 

- acest sfert de litru de benzina se consuma indiferent ca motorul se incalzeste complet la ralanti sau (partial) in mers, fiind o valoare supraadaugata consumului normal raportat la 100km, care s-a dovedit in toate conditiile a fi undeva sub sau la 5%.

 

- strict pornirea motorului si plecarea de pe loc cu motorul cald consuma conform unui test anterior o valoare modica de cca.25ml, deci de 10 ori mai putin decat daca motorul e rece

 

- datorita acestui consum mare cand motorul e rece masina ajunge la valori de vreo 15% in conditiile unor drumuri scurte de 2,5km in medie. Chiar asa ne da si la calcul: 5l parcurgerea celor 100km si (0,25 x 40 =) 10l (!) cele 40 de porniri ale motorului rece cu incalzirea aferenta

 

- logica imi spune ca exista unele diferente de consum in functie de cat de frig este afara, dar nu sunt radicale (la modul de 50-100 de procente) pentru ca eu nu am reusit sa le observ. Si in octombrie cand erau 15-20 de grade mai mult ca acum afara tot cam asa imi dadea consumul

 

- calculele sunt cu un grad de aproximare dar destul de reliable, se confirma fara exceptie la fiecare noua verificare, masina trage bine, etc. etc.

 

 

Nu am cunostinta decat de relatarea unei singure persoane care a facut astfel de drumuri scurte si care a mentionat o valoare de cam 7,8%. Aplicand acelasi tip de calcul ne iese ca lui ii consuma o incalzire de motor de aproape 4 ori mai putin decat mie. Daca cineva are amabilitatea sa faca vreun test similar (in conditiile in care chiar are nevoie sa faca drumuri scurte, bineinteles) sau poate relata experienta proprie vizavi de consumul la astfel de drumuri i-as fi recunoscator.

Voi ajunge probabil si la mecanic in jur de 15 ianuarie, pana atunci o sa fiu plecat o saptamana la munte la vreo 300km distanta, deci o sa vad si un consum iarna pe distanta mare (pentru neincrezatori).

Edited by Don Quichotte

Share this post


Link to post

Eu merg zilnic aprox 10 km dus si 10 km intors pana la servici si las masina sa se incalzeasca aprox 4-5 min(pana cand reusesc sa dezghet geamurile, sa deschid poarta etc)Asta dimineata iar dupa amiaza astept doar cat scade turatia motorului.Nu stiu daca am masurat exact sau nu, dar nu cred sa fi consumat mai mult de 7% in aceste conditii.Tin sa precizez ca circul in mediul rural,fara stopuri,semafoare... mers intins.Eu cred ca depinde si de motorul masinii eu am un euro 2 E/AC, din cate am inteles de pe la altii cele euro 3-4 ar consuma mai mult.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...